فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان خبر داد

بهره‌برداری از نخستین سیستم «توزین در حین حرکت» در اصفهان

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: بهره‌برداری از سیستم «توزین در حین حرکت» در محور نائین ـ اردکان اصفهان برای اولین بار در کشور انجام شد.

بهره‌برداری از نخستین سیستم «توزین در حین حرکت» در اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، داریوش امانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در کشورهای مختلف از جمله کشور ما، قوانین مربوط به وزن و ابعاد وسایل نقلیه باری، توسط عوامل اجرایی نظارت بر بزرگراه‌ها تدوین‌شده و به اجرا در می‌آید.

    وی افزود: سیستم‌های توزین در حال حرکت معمول و متداول منصوبه در جهان با اندازه‌گیری و ذخیره وزن محور، گروه محوری و وزن کل خودروها، اندازه گیری سرعت، فاصله محوری، ایسال، طول و کلاس خودروها نظارت و رصد تردد در جاده‌ها را عهده‌دار است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون سیستم‌های توزین در حال حرکت جاده‌ای منصوبه جهت اعمال قانون، صرفا در سرعت‌های پایین عملکرد و دقت داشته و سیستم‌های با قابلیت استفاده در سرعت‌های بالا به دلیل دقت پایین، تنها برای جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.

    وی تاکید کرد: تولید سیستم‌هایی با خصوصیات ذکر شده تا قبل از این در اختیار 3 شرکت در جهان بوده و برای نمونه، در سال 2012 شرکت بین‌المللی IRD طی قراردادی به مبلغ 1 میلیون و 430 هزار دلار یک سیستم توزین در حال حرکت را نصب و اجرا کرده است.

    امانی ادامه داد: شرکت صنعتی توزین الکتریک متشکل از متخصصان داخلی موفق شده تا دقیق‌ترین سیستم توزین در حال حرکت دارای عملکرد در سرعت بالا را بر پایه سانسورهای لودسل، طراحی، تولید و اولین نمونه از آن را در استان اصفهان در محور نائین به اردکان که تردد زیادی در آن وجود دارد، نصب و راه اندازی نماید که چهارشنبه هفته گذشته این سیستم به بهره‌برداری رسید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط