فونیکسریمکسبهتام

میزان سرمایه‌گذاری در زیربناهای حمل و نقل کافی نیست

عصر خودرو- قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل گفت: علی رغم بالا بودن پتانسیل تولیدی و مصرفی در منطقه به خاطر وجود کشورهای محصور در خشکی سرمایه‌گذاری در زیربناها ناکافی است.

میزان سرمایه‌گذاری در زیربناهای حمل و نقل کافی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بشیر گنبدی قائم مقام وزیر راه در امور بین‌الملل با بیان اینکه هدف این گردهمایی توجه ویژه به مسئله حمل و نقل است در منطقه جنوب غرب آسیا و آسیای مرکزی گفت: لازم است تا تلاش‌هایی برای عملیاتی کردن توان بالقوه‌ای که در این منطقه در زمینه حمل و نقل وجود دارد انجام شود.

    وی گفت: انجام این امر موجب توسعه تجارت و رشد اقتصادی و رفاه مردم خواهد شد.

    گنبدی اظهار داشت: علی‌رغم وجود جمعیت قابل توجهی از دنیا در این بخش که حدود 2 میلیارد نفر را تشکیل می‌دهد سهم تجارت بین‌المللی در این منطقه 6 درصد است که بسیار پایین است و این نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بزرگی برای ترانزیت در این منطقه وجود دارد.

    قائم مقام وزیر راه در امور بین‌‌الملل گفت: علی‌رغم وجود این پتانسیل‌ها کشورهای محصور در خشکی، ناکافی بودن میزان سرمایه‌گذاری در زیربناها و نبود شبکه‌های منسجم پیوسته و ... هزینه‌های تجارت منطقه‌ای و درون منطقه‌ای افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: تقویت ارتباطات منطقه‌ای حمل و نقل منجر به تسهیل ترانزیت خواهد شد.

    گنبدی گفت: رسیدن به چنین اهدافی تنها از طریق عملیاتی کردن کریدورهای زمینی، سرمایه‌گذاری گسترده در توسعه زیربناها و استفاده از تکنولوژی‌های روز برای تسهیل امور مرزی و ... امکان‌پذیر خواهد بود.

    قائم مقام وزیر راه در امور بین‌‌الملل افزود: هدف این نشست تدوین یک طرح جامع است و این طرح می‌تواند به شفاف‌سازی عمق وضعیت ارتباطات حمل و نقل منطقه‌ای جنوب و جنوب غرب آسیا کمک کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط