فونیکسریمکسبهتام

ایران ۳ طرح جدید حمل‌ونقل جاده‌ای در ترکمنستان اجرا می‌‏کند

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران درسفر به ترکمنستان اجرای ۳ طرح جدید زیربنایی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در این کشور را مورد بررسی قرار داد.

ایران ۳ طرح جدید حمل‌ونقل جاده‌ای در ترکمنستان اجرا می‌‏کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، «علی نورزاد» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران که به عشق‌‏آباد سفر کرده‌است، در ملاقات با مقامات ترکمنی، چگونگی اجرای 3 طرح بزرگ زیربنایی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در خاک ترکمنستان را بررسی کردند.

    بر اساس این گزارش، مشارکت شرکت‏‌های پیمانکاری ایرانی در 3 طرح بزرگ زیربنایی به خصوص طرح احداث پل خودرو «سرخس (ترکمنستان) سرخس (ایران) بر روی رودخانه «تجن» ، طرح جاده «سرخس –تجن» و نیز طرح ساخت اتوبان «عشق‏‌آباد- ترکمن‏‌آباد» است که چگونگی اجرای و موارد فنی و کارشناسی تحقق آنها در مذاکرات مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

    طرفین در جریان این ملاقات همچنین برخی مسائل در ارتباط  با روند و دورنمای مناسبات میان عشق‌آباد و تهران و نیز روند اجرای توافقات حاصله در ملاقات‌های سران 2 کشور را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

    سفر معاون وزیر راه و شهرسازی ایران به عشق‌آباد و بررسی موارد کارشناسی اجرای طرح‌های بزرگ زیربنای مشترک در خاک ترکمنستان در حالی است که در تاریخ یک آذر ماه سال جاری (94) در جریان سفر رئیس جمهور ترکمنستان به تهران در راستای تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، 9 سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا شد.

    یادداشت تفاهم همکاری احداث خط برق مرو-سرخس توسط وزیر نیرو ایران و وزیر انرژی ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه ورزش بین وزارت ورزش و جوانان ایران و سازمان دولتی ورزش، احداث جاده عشق‌آباد - ترکمن‌آباد، همکاری‌های مشترک در زمینه راه و ترابری و شهرسازی توسط وزیر راه و شهرسازی ایران و رئیس کنسرن دولتی ترکمن آوتویول لاری ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمل‌ونقل راه‌آهن توسط مدیر عامل راه‌آهن ایران و وزیر راه‌آهن ترکمنستان به امضا رسید.

    یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشتی و پزشکی توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزیر بهداشت ترکمنستان به امضا رسید.

    همچنین یادداشت تفاهم همکاری‌ در زمینه پست از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر ارتباطات ترکمنستان امضا شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط