فونیکسریمکسبهتام

نیمه دوم بهمن‌ماه

دومین همایش مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک در شیراز برگزار می‌شود

عصر خودرو: دومین همایش مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک که هرساله در آذرماه برگزار می‌شد، با رأی اعضای شورا در امسال در هفته سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

دومین همایش مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک در شیراز برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، اعضای شورای شهر بعدازظهر امروز در یک‌صد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورا مصوب کردند که دومین همایش مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک شیراز با همکاری دانشگاه و پلیس در راستای هر چه کاربردی‌تر شدن مقالات و حل مشکلات ترافیکی شهر برگزار شود.

    در روند بررسی این پیشنهاد، برخی اعضای شورا با اشاره به بودجه اختصاص داده‌شده برای بازنگری و بهنگام سازی مطالعات جامع حمل‌ونقل که توسط دانشگاه شیراز در حال انجام است خواستار آن شدند که ابتدا بر آن مطالعات تمرکز شده و موضوع جدیدی در دستور کار قرار نگیرد.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شیراز در ذیل این مصوبه از تغییرات فرهنگی و آگاه‌سازی عموم مردم و حتی مسئولان درباره مسائل ترافیکی مبتنی بر رویکرد انسان‌محورانه به‌جای رویکرد خودرومحور سخن گفت و افزود: این تغییر در نگاه عمومی مسئله کمی نیست که با برگزاری همایش‌ها، ارائه مقالات و سخنرانی‌های متعدد کارشناسان میسر شده و کمک کرده تا از روند تصمیم‌های عوامانه فاصله گرفته و به وادی کارشناسانه شدن تصمیمات قدم نهیم که البته روندی بلندمدت است و با حجم زیاد مشکلات به‌تدریج تأثیر خود را نشان می‌دهد.

    زحمتکش خاطرنشان کرد: پیش‌ازاین بسیاری تنها کار حمل‌ونقل و ترافیک را احداث تقاطع و آسفالت می‌دانستند و اکنون همگان به علمی بودن این موضوع معترف هستند ضمن این‌که در نخستین همایش که سال گذشته با حضور پر رنگ فرماندهان پلیس برگزار شد چند مقاله به معتبرترین مجامع علمی کشور راه یافتند.

    علی زحمتکش یادآور شد: این همایش بنابر تصویب شورا سال گذشته نیز با همکاری اسپانسر برگزار شد و هزینه چندانی برای شهر نداشت ضمن آن که در مورد فرصت کم باقی مانده تا آذرماه که زمان پیشنهادی برگزاری بوده، ما نامه خود را یک ماه پیش به شورا دادیم و اکنون در دستور بررسی قرار گرفته است.

    محمد حق نگر رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا ضمن تائید سخنان زحمتکش، فعالیت‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری را درخور ستایش دانست و گفت: کارهای بسیاری در این چند سال انجام‌شده اما به سبب حجم زیاد مشکلات باقی‌مانده از قبل و روند تولید و شماره‌گذاری خودروها و چندگانگی متولیان، اقدامات معاونت حمل‌ونقل و سایر مجموعه‌های شهرداری به‌تدریج و بطئی اثرات خود را نشان می‌دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط