فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۷)

عرضه پرفروش‌ترین خودرو‌های الکتریکی ایران با برند آریا

عصر خودرو- گروه آریا با سابقه بیش از ۲۵ ساله در صنعت خودرو‌های کار و الکتریکی حضوری فعال در سیزدهمین نمایشگاه حمل و‌نقل‌عمومی‌وخدمات‌شهری دارد.

عرضه پرفروش‌ترین خودرو‌های الکتریکی ایران با برند آریا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این شرکت بعد از سال‌های تجربه موفق تولید و عرضه انواع لیفت‌تراک و کسب یکی از بزرگترین سهم‌ها در بازار لیفت‌تراک ایران از سال 1382 وارد حوزه خودرو‌های الکتریکی شد و پس از آن با شروع طرح‌های عرضه موتورسیکلت‌های الکتریکی به کشور ، گروه آریا با سابقه طولانی در تولید انواع وسایل نقلیه الکتریکی اقدام به طراحی سریع بیش از 10 مدل موتورسیکلت الکتریکی از 1000 تا 6000وات کرد تا در این بازار نیز حضور داشته باشد.در همین زمینه و برای آشنایی بیش‌تر با فعالیت‌های گروه آریا با آقای مهدی نیکی ؛ قائم‌مقام کارخانجات گروه اریا در حاشیه این نمایشگاه به گفت‌و گو نشستیم که مشروح آن را در ادامه مطالعه خواهید کرد .
    به گفته قائم‌مقام کارخانجات اریا این گروه فعالیت خود را از سال 66 آغاز کرده است و با حدو د25 سال سابقه در این حوزه توانسته به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند.اولین و مهم‌ترین تمرکز این گروه روی تولید انواع لیفت‌تراک است.گروه آریا به طور کلی در 4 کارخانه به تولید انواع محصولات می‌پردازد به گونه‌ای که کارخانه این شرکت در مشهد به تولید لیفت‌تراک مشغول است و 3 کارخانه در سلفچگان در زمینه تولید لیفت‌تراک‌های صادراتی ، خودرو‌های برقی و گریدر مشغول به فعالیت هستند.به گفته نیکی این شرکت هم‌اکنون بیش‌ترین امار فروش خودرو‌های الکتریکی را در کشور به خود اختصاص داده است.برای مثال 100 دستگاه خودروالکتریکی حمل‌ونقل‌عمومی به حرم امام رضا(ع) و حدود 200 دستگه به حرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) ارائه شده است.همچنین خودرو‌های الکتریکی این شرکت در عمده بیمارستان‌های کشور و بهشت‌زهرا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    قائم‌مقام گروه آریا همچنین در زمینه موتورسیکلت‌های الکتریکی این شرکت از عرضه 10 الی 15 مدل با قیمتی بین 2.2 الی 17 میلیون‌تومان خبر داد و افزود : ما برای فروش این موتورسیکلت‌ها با هیچ موسسه لیزینگی مذاکره نکرده‌ایم و شرکت لیزینگ داخل مجموعه شرایط را برای مشتریان فراهم می‌کند.به گفته نیکی از جمله مهم‌ترین تفاوت‌های موتورسیکلت‌های الکتریکی آریا با دیگر رقبا ایزوله بودن این موتورسیکلت‌ها در برابر آب و باران است که در دیگر موتورسیکلت‌های الکتریکی که قرار است وارد بازار شوند در نظر گرفته نشده است.
    نیکی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که گروه آریا نماینده انحصاری نیسان ژاپن در ایران است ، افزود : از سال 1379 تا سال 82 به واردات از سوی نیسا نبه صورت CBU مشغول بوده‌ایم اما در حال حاضر موتور ، گیربکس ، دیفرانسیل و سیستم هیدرولیک لیفت‌تراک‌های ما مستقیما توسط نیسان زاپن تامین می‌شود.به گفته قائم مقام گرو هآریا به طور کلی ظرفیت بازار لیفت‌تراک‌های ایران حدود1200 تا 1300 دستگاه در بهترین شرایط اقتصادی است که از این امار سعی کرده‌ایم حدود یک‌سوم آن در اختیار گروه آریا باشد.
    نیکی در خصوص دوران تحریم و مشکلات آن به این نکته اشاره کرد که گروه آریا در این دوران نه تنها کاهش تولید نداشت بلکه به دنبال افزایش تیراژ رفتیم.همچنین در سال 83 با بروز مشکلات ارزی ، اختلاف حساب های زیادی با مشتریانمان به وجود آمد که به دلیل پشتوانه مالی خوب گروه سرمایه را به بخش‌های دیگر اقتصادی نبردیم و همچنان سعی کردیم تولید را سرپا نگه داریم.
    قائم‌مقام گروه اریا کیفیت را از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های تولیدات گروه آریا در زمینه خودرو‌های الکتریکی برشمرد م افزود : باتری‌های ما به هیچ‌وجه چینی نیستند و عمدتا از باتری‌ای سامسونگ کره‌جنوبی یا باتری‌های زاپنی استفاده می‌کنیم.گروه آریا همچنین برنامه‌های صادراتی به کشور‌هایی نظیر عراق ، ترکمنستان و ... را از گذشته تا کنون داشته است و در تلاش است تا در آینده نزدیک این حوزه را بیش از پیش توسعه دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو