فونیکسریمکسبهتام

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (۱)

حضور گسترده شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری

عصر خودرو- سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری در حالی از جمعه، هشتم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌کند که برگزاری دوره‌های پیشین این نمایشگاه توانسته نظر کارشناسان، متخصصین و البته شرکت‌کنندگان را به خود جلب کند تا جایی که در هر دوره شاهد افزایش شمار شرکت‌های حاضر در نمایشگاه هستیم و حضور گسترده شرکت‌های بین‌المللی نیز نشانی دیگر از اهمیت این نمایشگاه است.

حضور گسترده شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در زمینه برگزاری  نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری، با دکتر سید علی اعتدالی، مدیرعامل شرکت آوین افراز که در تمامی دوره‌ها برگزارکننده این نمایشگاه بوده به گفتگو نشستیم.

    ***

    * نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با حضور چه شرکت‌هایی برگزار می‌شود؟ این نمایشگاه عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد. آیا باید منتظر حضور شرکت‌های خارجی همچون دوره‌های پیشین در نمایشگاه باشیم؟

    سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری با مشارکت بیش از 220 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای ایران، کره، ژاپن، ایتالیا، هلند، چین، آلمان، سوئد و فرانسه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در فضای تحت پوشش 30 هزار متر مربع با همکاری وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه هیات های تجاری از ترکیه، عمان، انگلیس، چین، عراق و افغانستان نیز حاضر خواهند شد.

    * این نمایشگاه در سطح جهان به عنوان یک نمایشگاه تخصصی به ثبت رسیده است؟

    شرکت آوین موفق شده با تلاش‌های مستمر نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری را در انجمن جهانی صنایع نمایشگاهی ( UFI ) ثبت کند. این موفقیت مرهون عملکرد مثبت و پیگیری‌های بین‌المللی شرکت آوین است که باوجود تحریم‌های سال‌های اخیر موفق شده این نمایشگاه را در سطح جهان به ثبت برساند.

    * اساسا فلسفه برگزاری چنین نمایشگاهی چیست؟

    امروز همگام با پیشرفت جوامع در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شاهد تحولات چشمگیری در عرصه حمل و نقل عمومی و توسعه شهری هستیم. این تحولات با توجه به گسترش روزافزون شهرها، تنوع درخواست‌ها و نیازهای شهروندان، توسعه فرهنگ شهرنشینی، توسعه راهه‌ای کشور و زیرساخت آن و رویکرد ملت‌ها در جوامع سنتی به‌سوی فرهنگ شهرنشینی، از رشد قابل‌توجهی برخوردار است و درعین‌حال موجب آن شده تا گستردگی خدمات قابل‌عرضه در این جوامع دامنه وسیعی به خود بگیرد. از سوی دیگر توسعه پایدار اقتصادی در جوامع، بیش از هر چیز نیازمند طراحی زیرساخت‌های اساسی و تدوین مقررات و قوانین حاکم بر این جوامع، به‌کارگیری فن‌آوری‌های جدید در سیستم‌های حمل و نقل، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مدیریت جامع شهری، ترافیک، خدمات و عمران شهری و تامین به‌موقع نیازهای شهروندان است و همه این‌ها مسایلی است که در این نمایشگاه مدنظر قرار گرفته شده است.

    این نمایشگاه در دوره جاری برگزاری چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

    با توجه به آنچه اشاره کردم و با به نقش اجتناب‌ناپذیر نمایشگاه‌های بین‌المللی در امر بازاریابی علمی و انتقال فناوری و توسعه صنعتی، نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری چند هدف اصلی را دنبال می‌کند. نخستین هدف معرفی دستاوردها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌ها، نهادها و سازمان‌های داخلی در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی، صنایع ریلی، خودروهای سنگین، ماشین‌آلات عمرانی و راه‌سازی، وسایل نقلیه سبک و سنگین، خودروهای مخصوص و تجاری، خودروهای برقی و هیبریدی، ماشین‌آلات و تجهیزات، ترافیک و صنایع وابسته، عمران و توسعه شهری و مکانیزاسیون خدمات شهری و صنایع وابسته، مدیریت جامع شهری، دستاوردهای شهرداری‌های کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است. در کنار این انتقال دانش فنی و فناوری روز و کارآمد به کشور در راستای رشد کیفی و کمی محصولات داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بخش تولید رقابتی نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف ما در این نمایشگاه خواهد بود. در کنار این‌ها آشنایی با الگوهای موفق جهانی در عرصه حمل و نقل عمومی، کالا و مسافر، نیازمندی‌های شهری و توسعه راه‌ها هم با توجه به شرایط کشور از اهداف مهم این نمایشگاه است. به‌علاوه فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در بخش‌های مربوط به ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه دیگر هدف این نمایشگاه خواهد بود.

    * یکی از مهم‌ترین مسایل در حمل و نقل، بحث محیط‌زیست است. آیا در این زمینه هم برنامه‌ای در این نمایشگاه وجود دارد؟

    اتفاقا این موضوع یکی از ارکان اصلی نمایشگاه است. ما به راین باوریم که کشورمان در مسیر توسعه اقتصادی نیازمند به ارتقاء کیفی خدمات قابل‌عرضه به شهروندان، رعایت استاندارهای جهانی حمل و نقل عمومی و جاده‌ای و توسعه شهری، رفع معضل حمل و نقل و ترافیک و بالاخره بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای جهانی راه و زیربناهای حمل و نقل است. بدیهی است برگزاری نمایشگاه این موقعیت را فراهم می‌کند تا اولاٌ شهروندان به جایگاه مهم خود در امر توسعه اقتصاد شهری آگاه شوند و ثانیاٌ نهادهای ذی‌ربط و تصمیم‌گیرنده از مسئولیت‌پذیری بیشتری در ارتباط با تامین خواسته‌های شهروندان، کمک به بازسازی فرهنگی و اجتماعی، عمرانی و خدماتی شهرهای بزرگ، توجه به مسائل ناوگان حمل و نقل کشور و معضل ترافیک، تحول در نظام مدیریتی و لزوم تدوین ساختاری جدید برای حمل و نقل عمومی، خروج خودروهای فرسوده و مدیریت تقاضای حمل و نقل برخوردار شده و ثالثاٌ زمینه‌های لازم جهت ارتباط تنگاتنگ سازمان‌های داخلی و خارجی عرضه‌کننده این خدمات ایجاد شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط