فونیکسریمکسبهتام

آیا گره کور نمایشگاه‌ بین‌المللی باز می شود

عصر خودرو: گره‌های ترافیکی ناشی از نمایشگاه‌های بین‌المللی همچنان در دستان مسئولین می چرخد.

آیا گره کور نمایشگاه‌ بین‌المللی باز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در طول سال بیش از 70 نمایشگاه تخصصی در محیط نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.با اینکه نمایشگاه بین‌المللی تهران سومین نمایشگاه بین‌المللی زیبای دنیا است، اما با آغاز نمایشگاه‌ها معابر شمالی تهران با معضل ترافیک سنگین روبرو می‌شوند.

    *گره کور نمایشگاه‌های بین‌المللی در دست کیست

    تغییر مکان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران تنها به زبان گذشته و هیچ اقدام مطالعاتی منسجمی در این زمینه صورت نگرفته است و شاید در این شرایط تغییر معضلات ترافیکی ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی انتظاری عبث باشد.

    گزارش‌ها حاکی از آن است که سالیان سال است، مسئولین مربوطه از تلاش در مورد برطرف کردن معضل ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و یا جابه‌جایی مکان این نمایشگاه‌ها صحبت می کنند، اما این سعی همچنان بی نتیجه مانده است و انتقال مکان نمایشگاه بین‌المللی تهران به سان گره کوری در دستان دولت و شهرداری تهران می‌چرخد.

    به گزارش خبرگزاری‌ها در سال 92 حسین اسفهبدی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از واگذاری بخشی از سهام نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهرداری تهران خبر داد تا با این اقدام مدیریت شهری نیز در برنامه‌های نمایشگاهی مشارکت کند و نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران با نمایشگاه شهر آفتاب و پرند ترکیب شود.

    به دنبال مشارکت دولت و شهرداری در زمینه حل معضلات ترافیکی  نمایشگاه‌ بین‌اللملی تهران ، دکتر قالیباف شهردار تهران در سال 93 از انتقال محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال 94 به شهر آفتاب خبر داد.

    *بالاخره مکان نمایشگاه‌ بین‌المللی انتقال می‌یابد؟

    با اینکه انتقال نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران از سال 89 مطرح بوده است و مسئولین بسیاری از این تغییر مکان خبر داده‌اند، ولی می توان گفت در زمینه جابجایی مکان نمایشگاه و کاهش ترافیک معابر شمالی شهر به دلیل بازگشایی نمایشگاه‌ها محاسبات دقیقی انجام نشده و همچنان مکان نمایشگاه‌ها از مصلی امام خمینی (ره) ، مدام در حال جابجایی است و بار ترافیکی را نیز با خود منتقل می کند!

    اردیبهشت امسال نیز اسفهبدی، انتقال نمایشگاه‌های بین‌اللملی به شهر آفتاب را ملغی اعلام کرده و از انتقال نمایشگاه‌های بین‌المللی به شهر جدید پرند خبر می‌دهد.

    البته به گفته وی این پروژه نیز همچنان در اولویت کاری نیست و قرار است با ایجاد چند اصلاح هندسی در حاشیه پل بزرگراه شهید چمران مسیرهای فرعی برای تردد ساکنان مناطق شمالی نمایشگاه بین المللی به سمت جنوب و شمال این بزرگراه دایر شود تا از بار ترافیکی معابر شمالی تهران کاسته شود.

    طبق این خبر، طرح اتوبان کردستان به نیایش باید پایان سال 93 آغاز و تا اوایل سال 94 به پایان می رسید.

    *ترافیک نشانگر فرهنگ جامعه است

    نمایشگاه‌های بین‌المللی نقش مهمی در صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی دارند ، در جذب توریست موثرند و ابزاری مهم برای توسعه صادرات و پشتیبانی از اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

    حضور توریست در کشور ، گذشته از رشد اقتصادی، فرهنگ کشور را نیز اشاعه می دهد و معضل ترافیک ناشی از برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز نشان گر بخشی از این فرهنگ است و حل این معضل همچنان دست به دست مسئولین می گردد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط