فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های همدان:

نوسازی ناوگان باری همدان در دستور کار است

عصر خودرو- مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: از آن جا که ناوگان باری همدان فرسوده‌ است نوسازی آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نوسازی ناوگان باری همدان در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،   نصرت‌الله حیدری ظهر امروز  با اشاره به اینکه استان همدان در آستانه سفر هیئت دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت با سفر به استان‌های مختلف منشأ خیر بوده که به طور حتم این سفر به همدان نیز پیشرفت و توسعه را به همراه خواهد داشت.

    وی با اشاره به ناوگان حمل و نقل به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در کشور گفت: بیش از 90 درصد سیستم جابه‌جایی بار و مسافر در کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود که این امر در استان همدان صد درصد است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان با اشاره به حساسیت بحث حمل و نقل گفت: در این زمینه می‌طلبد مسئولان امر به بحث حمل و نقل بیشتری نشان دهند تا در خدمات‌رسانی به مردم مشکلی وجود نداشته باشد.

    وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر زیرساخت‌های مناسبی در حمل و نقل استان انجام شده است، گفت: یکی از مهمترین مباحث تمرکززدایی بوده تا بتوانیم امور شهرستان ملایر را به خود واگذار کرده و از مراجعات مردم به استان جلوگیری کنیم.

    حیدری با بیان اینکه در حمل و نقل جاده‌ای سه هدف عمده ایمنی و روان‌سازی امور و نصب سیستم حمل و نقل هوشمند مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف ما کاهش تصادفات است.

    وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که درصد تصادفات در آن نسبت به سایر کشورها بالاست گفت: ما باید در زمینه ایمنی به حد استاندارد و شاخص‌های جهانی برسیم تا شاهد کاهش تلفات در بخش جاده‌ای باشیم.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان از نصب چهار دستگاه سیستم هوشمند حمل و نقل در استان خبر داد و افزود: در راستای هوشمندسازی سیستم تردد حمل و نقل جاده‌ای 57 دستگاه ترددشمار الکترونیکی نصب شده که  هر لحظه آمار و ترافیک در جاده‌ها را رصد می‌کند.

    وی از نصب 11 دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان خبر داد و افزود: دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌های استان در طول شبانه‌روز، وسایل نقلیه با سرعت غیر مجاز را رصد کرده و اطلاعات را در اختیار پلیس قرار می‌دهند.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: در نظر داریم محور ملایر ـ همدان را نیز به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز کنیم که این امر جزو برنامه‌های ما در سال جاری است.

    حیدری با بیان اینکه دستگاه ترافیک‌نما نیز در سه‌راهی قلعه‌قباد نصب شده است، در ادامه نصب دوربین‌های نظارتی را از دیگر اقدامات حمل و نقل استان همدان در جاده‌ای دانست.

    وی گفت: 12 دوربین نظارتی در جاده‌های استان نصب شده که اطلاعات آن در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: از آن جا که ناوگان باری همدان فرسوده‌ است نوسازی آن در دستور کار قرار داده‌ایم.

    وی بیان کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل 80 درصد قیمت وسیله نقلیه از تهسیلات بانکی با کارمزد بسیار کم خواهد بود.

    حیدری با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های حمل و نقل استان توجه به حوزه روستایی است گفت: در این حوزه امسال قرار است یکصد دستگاه ون در اختیار روستاها قرار گیرد.

    وی به آغاز طرح تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل از تیر ماه امسال اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در حوزه حمل و نقل برون‌شهری و درون‌شهری، سوخت به ناوگان حمل و نقل با توجه به بارنامه و صورت وضعیت اختصاص داده می‌شود.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان از فعال شدن جمعیت طرفداران ایمنی جاده‌ها در استان خبر داد و گفت: به زودی همایش این طرح برگزار می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار و 300 ناوگان باری در همدان فعال است اضافه کرد: در این زمینه 19 هزار و 332 نفر راننده ناوگان باری فعالیت دارند.

    حیدری با اشاره به فعالیت 3 هزار و 150 راننده حرفه‌ای در حوزه مسافربری گفت: 22 هزار و 482 راننده حرفه‌ای در حوزه ناوگان بار و مسافر در همدان فعالیت دارند.

    وی سهم استان را از خودروهای دارای پلاک‌های عمومی در کشور چهار درصد دانست و افزود: حوزه حمل و نقل یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا در کشور بوده و 16 درصد اشتغال کشور در این بخش است.

    حیدری بیان کرد: در سال گذشته برای یک‌هزار و 116 نفر اشتغال مستقیم در حوزه حمل و نقل ایجاد شده و این افراد زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

    وی اظهار داشت: در چهار ماه امسال 429 هزار و 824 تن بار توسط ناوگان باری در ملایر جابه‌جا شده که عمده آن در بخش معادن بوده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: 243 هزار مسافر نیز طی 19 هزار سفر در شهرستان ملایر جابه‌جا شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو