فونیکسریمکسبهتام

ناوگان حمل ونقل عمومی بین شهری زنجان نوسازی می شود

عصر خودرو : مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت: طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بین شهری در استان زنجان به اجرا در می آید.

ناوگان حمل ونقل عمومی بین شهری زنجان نوسازی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ، ایرج دست نشان افزود: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری و ایجاد تسهیلات برای تقویت بنیه مالی متقاضیان ناوگان نو، طرح توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بین شهری در استان زنجان به اجراء در می آید.

    وی ادامه داد: فرآیند نوسازی ناوگان به شرط اسقاط ناوگان فرسوده و با استفاده از تسهیلات بانکی (یا لیزینگی و غیره) انجام شده است و حداکثر میزان تسهیلات 70 درصد از قیمت خودرو بوده که در برخی انواع خودرو، تا سقف معینی که مشخص شده، قابل پرداخت است.

    دست نشان درخصوص نوع ناوگان و نام محصول قابل واگذاری برای نوسازی افزود: نوع ناوگان سواری کرایه شامل سمند، پژو، جیلی، تویوتا، هیوندای و کیا است، انواع ون، مینی بوس، میدی باس و اتوبوس نیز در طرح مذکور در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه درخصوص توسعه ناوگان نیز درحال حاضر امکان واگذاری خودروهای سواری کرایه و ون وجود دارد افزود: نرخ سود وام قابل دریافت از متقاضی ما بین 6 تا 12 درصد برای نوسازی و توسعه ناوگان، متغیر است.

    12درصد تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است

    مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت : بنا به تحقیق به عمل آمده بر روی آمار تصادفات سال 93، تقریبا 12 درصد از تصادفات ناشی از خستگی و  خواب آلودگی راننده گزارش شده است.

    ایرج دست نشان افزود:  88 درصد تصادفات ناشی از خستگی در آزاد راههای استان به وقوع می پیوند که بر این اساس و به پیشنهاد اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان، طرحی تحت عنوان ایستگاه سلامت ایمنی پیشنهاد و پس از تصویب در شورای هماهنگی حمل ونقل استان، در آزاد راههای استان مورد اجرا قرار گرفت.

    وی ادامه داد: براساس بررسی های صورت گرفته این طرح در زمانهای پیک تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی در 2 نوبت ( 5 تا 9 صبح و 12 تا 16 بعد از ظهر) در هر روز اجرا شد.

    دست نشان گفت: بر اساس آمار گرفته شده از پلیس راه استان، در بازه زمانی اجرای طرح، 8 فقره تصادفات جرحی و 18فقره تصادفات خسارتی با 10 نفر مجروح در آزاد راههای استان به وقوع پیوسته است.

    وی افزود: آمار تردد وسایل نقلیه عبوری نیز بر اساس اعلام مرکز مدیریت راههای استان 665هزار وسیله گزارش شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو