فونیکسریمکسبهتام

در این شهر ماشین‌ها بوق ندارند

عصر خودرو: کیش تنها شهر ایرانی که چهار راه ندارد و بوق زدن در آن ممنوع است.

در این شهر ماشین‌ها بوق ندارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جزیره کیش تنها به خاطرلوکس بودن و وجود ماشین‌ها و اماکن زیبا نیست که رویای سفر بسیاری از گردشگران شده بلکه فرهنگ شهرنشینی حاکم بر این جزیره، آن را از سایر شهرهای کشور متمایز کرده است. 

    اگر یک روز از هتل محل اقامت خود در این شهر خارج شوی محال است با واژه‌ای به نام ترافیک و دود و بوق مواجه شوی!

    در مدت زمان مشخصی که تنظیم کرده‌ای به مقصد می‌رسی و هیچ گونه نگرانی و استرسی هم نخواهی داشت. تاکسی گردش به ندرت گیر می‌آید. اما اگر تاکسی‌ها دربستی بوده و کافی ست با اشاره‌ای کوچک مقصد خود را به زبان بیاری!

    هزینه تاکسی‌ها به نسبت مسافت بین 3 الی 8 تومان است البته اگر سرتاسر جزیره را بخواهی طی کنی باید حدود 15 الی 20تومان پیاده شوی.

    حداکثر سرعت در خیابان‌ها 80 کیلومتر در ساعت است و اگر خطا کنی دوربین‌های مدار بسته برگ جریمه را آماده و وسیله نقلیه را به سمت پارکینگ هدایت خواهند کرد. در این شهر چهار راه نمی‌بینی و اگر هم در مرکز شهر 2 چراغ می‌بینی،‌آنقدر خلوت است که شاید به آن دو چراغ راهنمایی هم نیاز نبوده و انگار نمادین است. 

    در کیش حقوق عابر پیاده بسیار محترم است، هیچ راننده‌ای نباید بوق بزند و دنده عقب بکلی ممنوع است چرا که در کیش قوانین راهنمایی و رانندگی بین‌المللی حاکم است.

    اما یک روز که در ساحل مرجانی برای باشگاه خبرنگاران در حال تهیه عکس و گزارش بودم صدای ممتد بوق و سرعت زیاد یک دستگاه ماشین مدل بالا "شورلت کامارو" توجه‌ام را جلب کرد،وقتی علت را پرسیدم یکی از ساکنان محلی گفت افرادی که وارد این جزیره توریستی می‌شوند با قیمت پایینی ماشین دلخواه خود را رنت کرده و به صورت خود راننده در خیابان‌ها تردد می‌کنند واین ناهنجاری فرهنگ وارداتی از جاهای دیگر است چون در کیش چنین شخصی پیدا نمی‌شود بعدها فهمیدم که آن دو نفری که آن روز داخل شورلت کامارو در خیابان‌های آرام کیش ویراژ می‌دادند گردشگر نمایی بودند که فقط به قصد ماشین سواری از استان ایران وارد کیش شده‌اند. 

    کیش برای گردشگران واقعی آرام است و دلپذیر! حتی آرامتر از مرجان‌‌های ساحلی و شاپرک رنگارنگی که در بوستان‌های پرگل آن بر شانه‌ات می‌نشیند. 
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو