فونیکسریمکسبهتام

شیرین زاده با مهر مطرح کرد؛

تخصیص سوخت خودروهای گازوئیلی اردبیل سهمیه بندی می شود

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل از آغاز طرح سهمیه بندی برای تخصیص سوخت به خودروهای گازوئیلی خبر داد.

تخصیص سوخت خودروهای گازوئیلی اردبیل سهمیه بندی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رضا شیرین زاده تصریح کرد: از اول اردیبهشت ماه سال جاری طرح تخصیص سوخت بر مبنای پایش در این استان آغاز به کار کرده است.

    وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت مصرف سوخت، کاهش قاچاق و جلوگیری از هدر رفت سوخت عنوان و اضافه کرد: این طرح به صورت مشترک توسط وزارت راه و شهرسازی، شرکت نفت و وزارت کشور اجرا می شود.

    معاون حمل و نقل اداره حمل و نقل و پایانه های استان تصریح کرد: بر اساس این طرح رانندگان سوخت خود را بر مبنای سفر و حرکت وسیله نقلیه در جاده دریافت می کنند.

    شیرین زاده با تاکید به اینکه این طرح مصوب هیئت دولت است، اجرای آن را قطعی دانست و افزود:در مرحله اول که تا نیمه اول سال 1395 به طول خواهد انجامید رانندگان 70 درصد سهمیه خود را دریافت خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه30 درصد باقی مانده بر اساس پیمایش خودرو محاسبه شده و تخصیص خواهد یافت، اضافه کرد: تخصیص سوخت بر اساس بارنامه و صورت وضعیت آن لاین محاسبه خواهد شد.

    این مسئول تاکید دارد که مقدار سوخت هر ماه بر اساس اطلاعات ماه قبلی تخصیص می یابد و اینطور نیست که راننده بتواند با تردد بیشتر سهمیه بیشتری جذب کند.

    به گفته معاون حمل و نقل اداره حمل و نقل و پایانه های استان رانندگانی که در سیستم حمل و نقل ضابطه مند نیستند ممکن است سهیمه 30 درصد خود را از دست بدهند.

    شیرین زاده با تاکید به اینکه مسیر تردد خودروها در سند حمل و نقل مشخص است، ادامه داد: مسئولیت خودروهای برون شهری بر عهده سازمان راهداری و مسئولیت خودروهای درون شهری بر عهده شهرداری و وزارت کشور است.

    وی با بیان اینکه این طرح در تمامی محورهای مواصلاتی استان اجرا می شود، تصریح کرد: در این میان یک تعداد کارت سوخت متعلق به خودرو فرسوده که رانندگان استفاده می کنند از دور خارج شده و سهمیه آن باطل می شود.

    معاون حمل و نقل اداره حمل و نقل و پایانه های استان اضافه کرد: هدف اصلی این طرح مقابله با قاچاق سوخت است و بر اساس بررسی ها بیشترین قاچاق از مبادی ورودی و خروجی کشور انجام می شود.

    شیرین زاده با اذعان به اینکه شرکت نفت می توان نسبت به میزان صرفه جویی در مصرف سوخت پیش بینی های لازم را برآورد کند، اضافه کرد: از کل 420 هزار ناوگان حمل و نقل کشور، 9 هزار مورد یا به عبارتی 2.1 درصد مختص استان اردبیل است.

    این مسئول تصریح کرد: اتوبوس و مینی بوس نیز شامل این طرح است و در حال حاضر 600 اتوبوس و 380 اتوبوس در محورهای استان تردد دارند.

    شیرین زاده با تاکید به ایجاد مشکل برای وسایل نقلیه که کارت هوشمند یا اسناد بارنامه ندارند، خواستار اقدام به موقع رانندگان برای دریافت کارت و اسناد با مراجعه به شرکت های حمل و نقل مجاز شد.

    معاون حمل و نقل اداره حمل و نقل و پایانه های استان تصریح کرد: مرحله دوم این طرح از نیمه دوم سال 1395 با دقت بیشتر انجام خواهد شد.

    وی افزود: در این مرحله تمامی خودروها به سامانه موقعیت یاب جغرافیایی اطلاعات مجهز خواهند شد و شرکت نفت بر اساس تردد خودرو سهمیه تعیین خواهد کرد.

    به گفته شیرین زاده در فاز دوم طرح احتمال حذف 30 درصد از سهمیه سوخت افرادی که در تردد ضابطه مند مشکل دارند وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو