فونیکسریمکسبهتام

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان:

طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در زنجان اجرا می‌شود

عصر خودرو : معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به عادی بودن طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در این فصل از سال گفت: این طرح در راستای نهادینه کردن قانون و پیشگیری از جرم‌ اجرا می‌شود.

طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در زنجان اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پابگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، جعفر کردلو امروز  اشاره به اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سطح استان زنجان اظهار داشت: این ساماندهی یک رویه عادی به شمار می‌شود.

    وی فصول گرم سال را فصل رواج استفاده از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه اعلام و اضافه کرد: آسان بودن انجام جرم‌هایی خاص با استفاده از این وسیله لزوم ساماندهی آن را چند برابر می‌کند.

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان به شکایت‌های مردمی موجود از موتورسواران متخلف اشاره و تصریح کرد: رفت و آمد موتورسواران در پیاده‌روها از رایج‌ترین تخلفات محسوب می‌شود که شکایت‌های مردمی را به همراه دارد.

    وی نداشتن پلاک، نداشتن بیمه و گواهینامه و عدم استفاده از کلاه کاسکت مهم‌ترین دلایل توقف موتورسیکلت‌ها توسط نیروی انتظامی برشمرد و تاکید کرد: توقف و کنترل این موارد از الزامات پیشگیری از تخلفات مجرمان استفاده کننده از موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه است.

    کردلو با بیان اینکه در برخی از موارد موتورسیکلت‌ها نقش قابل توجهی در تصادفات رانندگی دارند، ادامه داد: اجرای طرح‌های ساماندهی در پیشگیری از این تصادفات به ویژه در راه‌های روستایی و فرعی هم موثر است.

    وی به ارزان بودن و قابلیت تحرک قابل توجه موتورسیکلت در مقایسه با دیگر وسایط نقلیه اشاره کرد و بیان داشت: برخی از متخلفان از قابلیت‌های این وسیله نقلیه در معابر عمومی و مناطق پرتردد برای جرم‌هایی مانند کیف قاپی و سرقت‌های خرد استفاده می‌کنند.

    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان کشف موتورسیکلت‌های مسروقه را از دیگر اهداف اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح نقش مهمی در مقابله با هنجارشکنان دارد.

    وی نهادینه کردن قوانین را هدف غایی پلیس در ساماندهی موتورسیکلت‌ها اعلام کرد و ادامه داد: تامین امنیت تفرجگاه‌ها از دیگر اهداف اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط