فونیکسریمکسبهتام

فرصت حیاتی از دست رفته

خرید ناوگان ۱۴۸ هزار دستگاه خودروی بنزینی برای اداره پُست

عصر خودرو- شرکت پُست آمریکا برخلاف میل کاخ سفید، ناوگان تحویل کالای بنزینی را به جای برقی خریداری کرده است.

خرید ناوگان ۱۴۸ هزار دستگاه خودروی بنزینی برای اداره پُست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، شرکت خدمات پستی ایالات متحده، تصمیم به خرید 148 هزار دستگاه ون تحویل پستی با قوای محرکه بنزین سوز کرده است این در حالی است که مقام های دولت بایدن معترض هستند که این قرار داد چند میلیارد دلاری مخالف اهداف کاهش آلایندگی و کاهش گرمایش زمین است.

    شورای کیفیت محیط زیست کاخ سفید و سازمان حفاظت از محیط زیست از شرکت پُست آمریکا خواسته بودند که در برنامه خرید ون های تحویل بار خود تجدید نظر کند. بر اساس این برنامه قرار شده است 90 درصد ناوگان ون ها بنزین سوز و 10 درصد برقی باشند. این قرار داد 11.3 میلیارد دلار ارزش دارد.

    هماهنگ کننده اصلی این قرار داد لویس دوجوی Louis DeJoy از پستمستر جنرال است و ناوگان در حال خریداری فقط 0.4 مایل به ازای هر گالن بنزین، صرفه جویی ایجاد می کند.

    ویکی آرویو Vicki Arroyo دستیار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا در بیانیه ای خبری این تصمیم سازمان پست آمریکا را «فرصت حیاتی از دست رفته» توصیف کرده و گفته است: «خرید ده ها هزار ون تحویل بسته بنزینی باعث تداوم نیاز به نفت و سبب ادامه آلودگی هوا خواهد شد و آثارش بر آب و هوا و گرمایش زمین تا چند دهه ادامه خواهد یافت و حتی روی شکوفایی بلندمدت بزرگترین سازمان پستی این ملت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

    به جز بخش نظامی و انتظامی بزرگترین ناوگان دولتی در آمریکا متعلق به سازمان پست است. تقریباً یک سوم خودروها و وانت یا کامیونت های دولتی یا فدرالی در آمریکا متعلق به پست است و در طول 6 روز هفته بیش از 161 میلیون آدرس بسته های خود را از طریق همین ون ها یا کامیونت های حمل و تحویل بسته پستی دریافت می کنند. از نظر صنعت خودرو و سازمان های مرتبط با حفاظت از محیط زیست این فرصت، برای گذار از بنزینی به برقی بسیار ایده آل بود.

    به طور طبیعی فعالان محیط زیست به این تصمیم سازمان پست آمریکا حمله کرده اند و می گویند تا چند دهه این تصمیم روی آلایندگی و گرمایش زمین و آلودگی هوا تأثیر خواهد داشت. از سال 2023 اوشکوش دیفنس Oshkosh Defense این ناوگان را به پست تحویل می دهد که تا 20 سال در گردونه حمل بار و بسته فعال خواهند بود.

    دوجوی در دفاع از تصمیم اداره پست گفته است اگر کنگره یا دولت با سرمایه گذاری بیشتر یا مشوق های بهتر حمایت کند امکان آن وجود دارد که تعداد بیشتری از این ناوگان برقی باشد. او می گوید به قدر کافی منتظر این تصمیم از سمت و سوی دولت و کنگره مانده اند اما از طرف آنها اشتیاقی ندیده اند.

    همچنین سازمان پست بخشی از این تصمیم خود را به این دلیل نسبت داده است که هنوز زیرساخت های کافی برای شارژ این ناوگان در سرتاسر این کشور شکل نگرفته است.

    منبع: واشنگتن پست

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط