فونیکسریمکسبهتام

خودروهای بنزینی در انگلیس کم هزینه‌تر از خودروی برقی شدند

عصر خودرو- کمیته تغییرات آب و هوایی در انگلیس اعلام کرد که افزایش قیمت برق در این کشور باعث شده تا هزینه شارژ خودروهای برقی به شدت افزایش یابد.

خودروهای بنزینی در انگلیس کم هزینه‌تر از خودروی برقی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲:۰۰

    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، کمیته تغییرات آب و هوایی انگلیس گزارش داد که افزایش قیمت برق در این کشور باعث شده تا استفاده از خودروهای بنزینی و گازوئیل‌سوز هزینه کمتری نسبت به خودروهای برقی داشته باشند.

    شرایط در این کشور به‌گونه‌ای شده که بسیاری از مردم توان مالی شارژ خودروهای برقی خود را ندارند.

    پایین آمدن درآمد خانوارها در کنار بالا رفتن هزینه برق تأثیر شدیدی را روی دارندگان خودروهای برقی در انگلیس گذاشته است.

    کمیته تغییرات آب و هوایی در انگلیس در گزارش سال 2023 خود به پارلمان این کشور اعلام کرده که افزایش سریع و قابل توجه قیمت برق باعث شده تا صرفه اقتصادی استفاده از خودروهای برقی در برابر خودروهای بنزینی و گازوئیلی از بین برود.

    در این گزارش آمده است؛ مالکان خودروهای برقی، حالا نسبت به خودروهای بنزینی و گازوئیلی با هزینه‌های به مراتب بیشتری برای تامین انرژی خود مواجه هستند. با این‌حال پیش‌بینی می‌شود، قیمت برق در انگلیس باز هم افزایش یابد؛ چرا که هزینه تولید برق در این کشور تازه جداشده از اتحادیه اروپا وابسته به قیمت گاز است که به خاطر کاهش شدید ورود گاز روسیه به اروپای غربی ناشی از تحریم‌های اروپا علیه مسکو، انگلیس با کمبود در تامین این حامل انرژی مواجه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط