فونیکسریمکسبهتام

ب ام و به این زودی‌ها با خودرو‌های احتراقی خداحافظی نمی‌کند

عصر خودرو- شرکت خودروسازی ب ام و اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در الکتریکی‌سازی را سریع‌تر از برنامه‌ریزی افزایش می‌دهد.

ب ام و به این زودی‌ها با خودرو‌های احتراقی خداحافظی نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی ب ام و اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در الکتریکی‌سازی را سریع‌تر از برنامه‌ریزی افزایش می‌دهد، اما برای تعیین تاریخ پایانی تولید خودرو با موتور احتراقی اعلام می‌کند که خیلی زود است، زیرا فروش آن همچنان در بازار‌های بزرگ در حال رشد مانند چین و ایالات‌متحده قوی است.

    این خودروساز در آستانه رسیدن به هدف خود یعنی فروش 15 درصدی خودرو‌های الکتریکی باتری‌دار در سال جاری است و مرسدس بنز و پورشه را شکست می‌دهد که خودرو‌های برقی با باتری این شرکت‌ها تاکنون حدود 11 درصد از فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

    کارشناسان اظهار کردند که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که جهان از خودرو‌های موتور احتراقی چشم‌پوشی کند. همان‌طور که فولکس واگن و مرسدس بنز نیز عنوان کرد که هنوز خیلی زود است او از تعیین تاریخ پایان هدف برای تولید آن‌ها اجتناب کرد.

    ب ام و اعلام کرد درآمد‌های سه ماهه دوم از قیمت گذاری و فروش بالاتر سود برده است که 11.3 درصد افزایش یافته است. کارشناسان اظهار کردند که افزایش جزئی قیمت به دلیل افزایش هزینه‌های مواد خام بوده است.

    این خودروساز با لحنی محتاطانه در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی و هشدار به کاهش مشکلات زنجیره تامین و تورم، رقبای اروپایی را تکرار کرد و در عین حال انتظارات از عملکرد خود را کمی بالاتر تنظیم کرد.

    ب ام و در نیمه اول به میزان قابل‌توجهی درآمد بالاتری را به خود اختصاص داد و 74 میلیارد یورو (108.5 میلیارد دلار سنگاپور) بود که بخشی از آن به دلیل همچنین فروش و قیمت بالاتر بود.

    این شرکت عنوان کرد که سود قبل از بهره و مالیات در نیمه اول سال 9.7 میلیارد یورو یعنی 42.6 درصد افزایش یافته است، اما سود خالص به 6.6 میلیارد یورو کاهش یافته است که دلیل اصلی آن افزایش نرخ مالیات است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط