فونیکسریمکسبهتام

۶ خودروساز مطرح جهان تولید خودرو بنزینی را متوقف می‌کنند

عصر خودرو- تا ۲۰ سال دیگر تردد خودروهای بنزینی در بسیاری از کشورها ممنوع خواهد شد.

۶ خودروساز مطرح جهان تولید خودرو بنزینی را متوقف می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دفتر نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد حداقل 6 خودروساز بزرگ جهان تعهد داده اند تا سال 2040 به خودروسازان سز تبدیل شده و تولید خودروهای بنزینی را متوقف کنند. این توافق در حاشیه اجلاس مقابله با تغییرات اب و هوایی که در شهر گلاسکو اسکاتلند برگزار شد به دست آمده است. هنوز دو خودروساز نخست جهان یعنی تویوتا و فولکس واگن و هم چنین خودروسازان چینی که سهم قابل توجهی از تولید خودروهای بنزینی دارند از پذیرش چنین تعهدی سرباز زده اند. 

    سوخت های فسیلی یکی از دلایل اصلی گرایش زمین و تغییرات آب و هوایی دانسته می شوند و شمار زیادی از کشورها در حال حرکت به سمت کاهش حداکثری گازهای گلخانه ای و استفاده از این سوخت ها هستند. در اتحادیه اروپا برای خودروهایی که سطح آلایندگی بالایی داشته باشند مجوز تردد صادر نمی شود و تردد هرگونه خودروی بنزینی اخیرا در یکی از شهرهای انگلیس به طور کامل ممنوع اعلام شده بود. 

    شرکت سوئدی ولوو، شرکت های آمریکایی فورد و جنرال موتورز، شرکت چینی بی وای دی، شرکت های انگلیسی جگوار و لندرور، شرکت هندی تاتا موتورز و شرکت آلمانی مرسدس بنز خودروسازانی هستند که بیانیه فوق را امضا کرده اند. ولوو پیشتازترین شرکت خودروسازی مطرح از این نظر است و تعهد داده تا سال 2030 میلادی تولید هرگونه وسیله نقلیه بنزینی را متوقف کند.

    در این اجلاس کشورهای انگلیس، نیوزلند و لهستان اعلام کردند که از سال 2040 تردد هرگونه وسیله نقلیه بنزینی را در خاک خود ممنوع اعلام خواهند کرد هر چند چین و آمریکا که سهم بالایی از تولید گازهای گلخانهای دارند هیچ تصمیمی در این باره نگرفته اند. 

    تابستان امسال کمیسیون اروپا اعلام کرده بود تولید خودروهای بنزینی را تا سال 2035 ممنوع اعلام خواهد کرد. پیش از این خودروسازانی نظیر هوندا، نیسان، بی ام و وهیوندای تعهد کرده بودند که به تدریج تمامی محصولات خود را به صورت برقی تولید کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو