فونیکسریمکسبهتام

"موتورسیکلت‌های برقی" ویژه شرکت پست جایگزین "موتورسیکلت‌های بنزینی" می‌شوند

عصر خودرو- مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اینکه امروز از ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برقی رونمایی می‌شود، گفت: سال آینده از خودروهای برقی در شرکت پست استفاده خواهیم کرد.

"موتورسیکلت‌های برقی" ویژه شرکت پست جایگزین "موتورسیکلت‌های بنزینی" می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، آیین رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی صبح امروز با حضور علی سلاجقه؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمود لیالی مدیرعامل جدید شرکت ملی پست برگزار شد.

    در ابتدای مراسم، محمود لیالی؛ مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرد: شرکت پست به عنوان نخستین دستگاه دولتی ورود جدی را برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری داشته است و طی 6 ماهه گذشته تلاش‌های بسیاری را در این زمینه انجام داد.

    وی با اشاره به فاز نخست ورود موتورسیکلت‌های برقی به پایتخت اظهار کرد: ان‌شاءالله در فازهای بعدی بنا داریم ناوگان برقی را نیز وارد شرکت پست کرده تا بدین ترتیب بتوانیم سهم زیادی را در کاهش آلودگی‌ها داشته باشیم.

    لیالی با اشاره به اینکه به‌زودی در سایر شهرها نیز از موتور سیکلت برقی به عنوان موتور کار در شرکت پست استفاده خواهد شد، گفت: ان‌شاءالله با مشارکت شهرداری‌ها و همراهی سایر بخش‌ها این شرایط فراهم خواهد شد و این مسئله ضمن فراهم کردن آسایش پستچی‌ها سهم زیادی نیز در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

    مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اینکه سرانه پستی در کشور ما بسیار کمتر از سایر کشورها است، گفت: سرانه پستی در کشور آمریکا 1200، اتحادیه 900 اما در کشور ما 20 است و ان‌شاءالله بتوانیم با تلاش مضاعف سرانه پستی را در کشور توسعه بدهیم.

    وی همچنین به پست سبز اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا مسئله پست سبز را برای تمام شرکت‌های پستی تکلیف کرده است و ان‌شاءالله ما نیز در این مسیر گام برخواهیم داشت تا این مسئله محقق شود.

    لیالی با اشاره به استفاده اکثر کشورهای دنیا از موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای برقی به عنوان حمل و نقل در شرکت پست گفت: ما هم این مسیر را آغاز کرده‌ایم و ان‌شاءالله به تدریج بتوانیم موتور برقی و خودرو برقی را در شرکت پست توسعه بدهیم.

    وی ادامه داد: نزدیک به 5 هزار و 300 موتورسیکلت در اختیار موظفین شرکت پست قرار دارد که این تعداد در شهر تهران 1250 دستگاه موتورسیکلت است که با مساعدت شهردار تهران و عقد قرارداد قرار است 700 دستگاه موتورسیکلت وارد ناوگان حمل و نقل شرکت پست شود و جایگزین 1250 دستگاه موتورسیکلت غیربرقی بشود.

    مدیرعامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اینکه امروز مراسم رونمایی مرحله نخست موتورسیکلت‌های برقی (100 دستگاه موتورسیکلت برقی) است، گفت: این موتورسیکلت‌ها جایگزین موتورسیکلت‌های بنزینی خواهند شد و ان‌شاءالله با پیاده‌سازی موفق این طرح 1250 موتورسیکلت برقی جایگزین 1250 موتورسیکلت بنزینی خواهند شد.

    لیالی با اشاره به اینکه سال آینده نیز اعتبار خوبی جهت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت بنزینی در نظر گرفته شده است، گفت: انتظار داریم رئیس سازمان محیط زیست نیز نیم نگاهی را به شرکت پست داشته باشد.

    وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های موتورسیکلت برقی گفت: این موتورسیکلت‌ها علاوه بر کاهش آلودگی هوا و صوت نیز موجب راحتی پرسنل شرکت پست خواهند شد.

    مدیرعامل جدید شرکت ملی پست گفت: ان‌شاءالله سال آینده در هفته هوای پاک نیز شاهد ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل شرکت پست خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو