فونیکسریمکسبهتام

کیفیت نامطلوب هوا بدنبال افزایش ترافیک شبانگاهی امشب

عصر خودرو- براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ساعات پایانی امروز، پنج‌شنبه افزایش ترافیک شبانگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و درنتیجه در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

کیفیت نامطلوب هوا بدنبال افزایش ترافیک شبانگاهی امشب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات امروز پنج‌شنبه (30 مرداد) با حاکمیت شرایط جوی آرام طی ساعات گذشته و آغاز تردد خودروها شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهیم بود.

    طی روز با عدم وزش باد مؤثر، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شده، علاوه ‌بر این با حضور عوامل کافی جهت تشکیل آلاینده ازن احتمال می‌رود شاهد افزایش غلظت این آلاینده طی ساعات بعدازظهر باشیم که به‌تبع آن کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش خواهد یافت.

    همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی پنج‌شنبه افزایش ترافیک شبانگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و درنتیجه در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

    با افزایش تندی باد تا صبح روز جمعه (31 مرداد) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

    در طی روز وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت، هرچند افزایش دما و در نتیجه افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات بعدازظهر سبب خواهد شد کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد کاهش یابد. در اواخر وقت جمعه با افزایش تندی باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

    به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 78 بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 87 است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط