فونیکسریمکسبهتام

خودروی مورد نظر را با سامانه دانش‌بنیان ردیابی کنید

عصر خودرو- یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ردیاب هوشمند خودرو را به بازار عرضه کرده است که قادر به ارائه اطلاعاتی چون میزان سرعت، مصرف سوخت و محدوده‌های عبور و مرور خودرو در موقعیت‌های تعیین شده است.

خودروی مورد نظر را با سامانه دانش‌بنیان ردیابی کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یوسف عیاضی، مجری طرح "ردیاب هوشمند خودرو" را از محصولات دانش‌بنیان این شرکت دانست و گفت: ردیاب خودرو دستگاهی است که کاربران می‌توانند در هر زمان و هر مکان خودروی خود را تحت نظر داشته باشند.

    وی این محصول را بخشی از سامانه مدیریت حمل ونقل ناوگان این شرکت توصیف کرد و ادامه داد: سامانه مدیریت حمل و نقل این شرکت مبتنی بر یک سخت افزار و یک نرم افزار است که بخش سخت افزاری آن یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که بر روی ماشین نصب می‌شود و می‌تواند اطلاعات مکانی خودرو را کاملا در اختیار کاربر، صاحب وسیله نقلیه یا مدیر ناوگان قرار دهد.

    عیاضی ادامه داد: با قرار گرفتن اطلاعات مربوط به خودرو از طریق دستگاه الکترونیکی کوچک، این اطلاعات به وسیله پورت OBD به ICU (کامپیوتر ماشین) خودرو متصل می‌شود و از این طریق می‌توان اطلاعات فنی خودرو از قبیل مصرف سوخت و سرعت مجاز و غیرمجاز خودرو را رصد کرد، ضمن آنکه می‌توان با تعریف محدوده‌ای که خودرو می‌تواند به آن وارد یا خارج شود، عبور خودرو را پایش کرد و به کاربر هشدار دهد.

    مجری طرح، پشتیبانی 24 ساعته از محصول را از مهمترین مزیت‌های این سامانه نام برد و یادآور شد: در این پروژه با بررسی تکنولوژی‌های مختلف، نسبت به طراحی و ساخت یک دستگاه ردیاب اقدام کردیم که با سامانه‌های حمل‌ونقل ایرانی سازگار باشد و بر این اساس درحال حاضر این محصول وارد مرحله تجاری‌سازی شده و به تولید انبوه رسیده است.

    عیاضی ادامه داد: این محصول با استفاده از سیگنال‌های GPS موقعیت خودرو را با دقتی کمتر از 2.5 متر در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این دستگاه این قابلیت را دارد که اگر در جایی سیگنال‌های تلفن همراه و اینترنت وجود نداشته باشد، می‌تواند اطلاعات را در خود ذخیره کند و به محض دسترسی به اینترنت، اطلاعات خود را به کاربر ارسال کند.

    به گفته این محقق، این محصول برای خودروهای سبک، سنگین، موتورسیکلت و هر وسیله نقلیه متحرک قابل استفاده است، ضمن آنکه خودروهای شخصی، آژانس‌های کرایه اتومبیل، تاکسی تلفنی‌ها، مدارس و ادارات می‌توانند از مزایای این محصول بهره‌مند شوند.

    وی با اشاره به کاربردهای این سیستم در ناوگان‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل، گفت: برای این شرکت‌ها بسیار اهمیت دارد که گزارش‌های ارسالی‌شان به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست و انسان تهیه شود تا خطای انسانی و عمدی کاهش یابد؛ ما با استفاده از این سیستم می‌توانیم به صورت اتوماتیک و بر اساس خواسته کاربر این گزارش را از طریق وب سایت شرکت ارائه دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو