فونیکسریمکسبهتام

برای شناسایی سارقان؛

طرح نصب ردیاب خودرو در خوزستان نهایی شد

عصر خودرو- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: طرح نصب ردیاب خودرو برای شناسایی سارقان و کاهش میزان وقوع سرقت از سوی دستگاه قضایی تدوین و برای اجرا به دادگستری استان ارسال شد.

طرح نصب ردیاب خودرو در خوزستان نهایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی توضیح داد:در این راستا قرارداد قوه قضاییه با چند شرکت داخلی نصب ردیاب خودرو منعقد شده تا این قوه در راستای پیشگیری از وقوع جرم گام بردارد.
    وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه سرقت، یکی از جرائم مهم استان است و سرقت خودرو نیز درصد بالایی از آمار سرقت را به خود اختصاص داده، اتخاذ تدابیر و راهکارهای موثر برای پیشگیری از وقوع جرم در اولویت اقدام های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه قرار گرفت.
    وی ادامه داد: در این راستا پس از کارشناسی موضوع و بهره گیری از شرکت های فعال در زمینه طراحی، تولید و نصب ردیاب خودرو، تفاهم نامه ای تدوین و برای اجرا به 15 استان از جمله خوزستان ارسال شد.
    امانت بهبهانی گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با سه شرکت هزینه خرید و نصب این ردیاب با ضمانت 2 تا سه ساله از چهار میلیون ریال به 1.5میلیون ریال کاهش یافته است.
    وی افزود: با اجرای این طرح، ریسک و هزینه سرقت خودرو برای سارقان افزایش یافته و در آینده شاهد کاهش آمار سرقت خودرو در استان خوزستان خواهیم بود.
    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با بیان این که این مرجع آمادگی همکاری با شرکت های مشابه در سطح استان را به صورت مجزا نیز دارد گفت: این شرکت ها در صورت تمایل به همکاری می توانند تقاضای خود را به این معاونت و رئیس پلیس آگاهی استان اعلام کنند تا در صورت تعیین صلاحیت در کمیته مربوطه، شرایط شرکت آنها در اجرای برنامه فراهم شود.
    رییس کل دادگستری خوزستان چند پیش در تشریح سیمای جرایم استان گفته بود نخستین جرم استان ، بزه سرقت است و در کنار آن جرم هایی مانند درگیری، ضرب و جرح عمدی میان مردم به خاطر کاهش آستانه صبر و تحمل، تصادف رانندگی منجر به صدمات بدنی ، تهدید و توهین، از دیگر جرایم استان به شمار می روند.
    به گفته فرهاد افشار نیا ، از مجموع 13 هزار زندانی در خوزستان ، 35درصد متهمان معادل پنج هزار متهم سرقت در زندان به سر می برند.
    6065/6002
    انتهای پیام /*

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط