فونیکسریمکسبهتام

بررسی و انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

عصر خودرو- با بررسی ۶ ابزار مختلف و متفاوت تلاش کردیم تا یکی را به عنوان بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل در زمان‌ها و مکان‌های متفاوت برای شما معرفی کنیم.

بررسی و انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این روزها دزدی و سرقت ماشین بسیار رایج شده است. میزان آمار سرقت ماشین سال به سال و ماه به ماه افزایش پیدا کرده و هرروز بیشتر از قبل می‌شود. موضوعی که می‌تواند نگرانی‌های بسیاری را برای دارندگان خودرو به همراه داشته باشد. اگر به فکر راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت خودروی خود هستید، باید بدانید که با دو دسته از راهکار مواجه خواهید بود.

    دسته اول، راهکارهای ساده‌ی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید از انتخاب خودروی خود به عنوان گزینه دزدی جلوگیری کنید. راهکارهایی مانند پارک کردن ماشین در فضای روشن و محیط‌های شلوغ بخشی از این موارد هستند. در کنار این مورد، راهکار دیگری نیز وجود دارد. با انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل نیز از سرقت خودروی خود جلوگیری خواهید کرد. در این بخش به سراغ راهکار دوم رفته‌ایم و قرار است تا درباره آن به نکاتی بپردازیم.

    بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

    در دومین راهکار بیان شده به عنوان راهکاری برای جلوگیری از سرقت اتومبیل، ابزارهای بسیاری وجود دارند. ابزارهای مختلفی که می‌توانند از خودروی شما محافظت کرده و موجب جلوگیری از دزدی اتومبیلتان بشوند. به وسیله استفاده از این ابزارهای مختلف، می‌توانید براساس نیاز و نوع خودروی خود، انتخاب مناسبی را داشته باشید. برخی از اصلی‌ترین این ابزارها به عنوان بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل عبارت است از:

    1.    استفاده از نصب سوئیچ مخفی بر روی خودروی خود

    نصب سوئیچ مخفی می‌توانید یکی از بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل باشد. با نصب سوئیچ مخفی بر روی اتومبیل خود، دکمه‌ای بر روی خودروی شما تعبیه می‌شود. به این ترتیب تا زمانی که این خودروی مخفی فشرده نشود، ماشین روشن نخواهد شد. از آنجایی که سارق برای روشن کردن ماشین و به اتمام رساندن دزدی خود عجله دارد، تلاش می‌کند تا در کمترین زمان ممکن ماشین را روشن نماید. از همین رو استفاده از سوئیچ مخفی، او را ناامید خواهد کرد و موجب فرار سارق در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.

    2.    قفل پدال؛ ابزاری زیرک برای جلوگیری از سرقت خودرو

    قفل پدال، ابزاری است که برای باز کردن آن نیاز به ورود به ماشین و خم شدن است. زمانی که یک ماشین از قفل پدال برخوردار باشد، سارق پس از باز کردن درب اتومبیل لازم است تا درون ماشین خم شود. در این زمان سارق متوجه اتفاقات اطراف و محیط خود نخواهد بود و از همین رو می‌تواند با خطراتی مواجه شود. این همان موضوعی است که سبب می‌شود تا بسیاری از سارقین، به سراغ ماشین‌های دارای قفل پدال نروند و گزینه‌های دیگری را برای سرقت خود انتخاب کنند.

    3.    استفاده از قفل رینگ خودرو به عنوان مانعی برای حرکت آن

    با استفاده از قفل رینگ خودرو می‌توانید نمایی بیرونی برای جلوگیری از سرقت را نیز برای اتومبیل خود بسازید. زمانی که سارق برای دزدی به سمت اتومبیل شما می‌آید، با مشاهده قفل رینگ خودرو با تردیدی بزرگ مواجه خواهد شد. اتومبیل‌هایی که دارای قفل رینگ خودرو هستند، دردسرهای بسیاری را برای سرقت دارند. از همین رو به احتمال زیاد سارق با مشاهده قفل رینگ خودرو، از دزدیدن خودروی شما صرف نظر خواهد کرد و به سراغ گزینه‌های بعدی می‌رود.

    4.    قفل کاپوت؛ ابزاری برای افزایش میزان امنیت در خودروی شما

    از دیگر ابزارهایی که می‌تواند موجب افزایش میزان امنیت برای خودروی شما باشد، می‌توان به قفل کاپوت اشاره کرد. قفل کاپوت وسیله‌ای است که موجب امنیت بیشتر کاپوت ماشین شما خواهد شد. از انجایی که دزدیدن باتری خودرو به عنوان یکی از متداول‌ترین انواع دزدی شناخته می‌شود، با استفاده از قفل کاپوت می‌توانید از بروز این مشکل به کلی جلوگیری لازم را به عمل آورید.

    5.    نصب دزدگیرهای ماهواره‌ای و به روز برای جلوگیری از سرقت

    بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل را می‌توان دزدگیر دانست. دزدگیر ابزاری است که در بیشتر ماشین‌ها برای جلوگیری از سرقت نصب می‌شود. البته به صورت کلی معمولا دزدگیرهایی ساده و معمولی بر روی ماشین نصب هستند. اگر به دنبال داشتن امنیت بیشتر برای ماشین خود هستید، بهتر است تا از دزدگیرهای امروزی و مدرن‌تر استفاده کنید. انواع دزدگیرهای ماهواره‌ای گزینه‌هایی هستند که می‌توانند نظر سارق را برای دزدی از ماشین شما به کلی تغییر دهند.

    6.    قفل فرمان؛ راهکار اصلی جلوگیری از سرقت خودرو با کمترین هزینه ممکن

    قفل فرمان یکی از قدیمی‌ترین و بدیهی‌ترین انواع ابزار برای جلوگیری از سرقت خودرو است. این ابزار که سال‌ها به عنوان بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل شناخته می‌شد، تا میزان بسیاری امنیت اتومبیل شما را افزایش خواهد داد. از آنجایی که این ابزار ضد سرقت از بیرون ماشین به خوبی قابل مشاهده است، یک خطر جدی برای امنیت و زمان سارق ایجاد خواهد کرد. همین موضوع می‌تواند امنیت بیشتری را برای ماشین شما ایجاد کند. البته با انتخاب و خرید قفل فرمان سنگین وزن و فولادی می‌توانید از آن در برابر ضربات محکم نیز مقاومت بالایی را نشان دهید.

    آخرین نکات برای جلوگیری از سرقت خودرو

    با افزایش روزمره سرقت اتومبیل، راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از دزدی خودرو مطرح می‌شود. در این بین ابزارهای بسیاری برای سرقت خودرو وجود دارند که با شناسایی بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل می‌توان امنیت بالایی را برای خودروی خود به وجود آورد. در این مقاله با بررسی 6 مورد از مهم‌ترین این ابزارها سعی کردیم تا به شما برای افزایش میزان امنیت در خودروی خود کمک کننده باشیم. امید است خواندن این نکات و بررسی هریک از این لوازم جانبی خودرو، به شما کمک کند تا بهترین ابزار را برای جلوگیری از سرقت اتومبیل خود انتخاب نمایید و امنیتی کامل را برای خودروی خود فراهم کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو