فونیکسریمکسبهتام

با تلاش جهادگران جهاددانشگاهی انجام شد

ساخت سامانه ردیاب خودرو

عصر خودرو- رییس جهاددانشگاهی استان زنجان از ساخت سامانه ردیاب خودرو توسط جهادگران جهاددانشگاهی استان زنجان خبر داد.

ساخت سامانه ردیاب خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کامران جعفری با بیان اینکه جهادگران دانشگاهی زنجان در مرکز خدمات تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی استان، سامانه ردیاب خودرو را طراحی و ساخته‌اند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه و مزایای غیرقابل انکار سیستم‌های ردیابی و موقعیت‌یابی و همچنین تاثیر بسزای استفاده از این‌گونه سیستم‌ها در بهینه شدن کیفیت نظارت و مدیریت ناوگان حمل و نقل، حرکت خودروها، افراد یا اشخاص (کودکان و سالمندان) یا هر شی متحرک دیگر، جهاددانشگاهی زنجان دستگاهی را جهت ردیابی و تعیین موقعیت جغرافیایی طراحی، تولید و ارائه کرده که در آن ترکیبی از سیستم‌های و فناوری‌هایی همچون موقعیت‌یاب جهانی (جی‌پی‌اس) جی‌پی‌اراس و جی‌اس‌اس‌ام به‌کار گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سیستم موقعیت‌مکانی اشخاص، خودرو و ... از طریق یک مرکز عملیاتی قابل تعیین و قابل ردیابی خواهد شد. مسئول سیستم می‌تواند در هر زمان موقعیت جغرافیای آنها را مشاهده کند و از آخرین اطلاعات حرکتی آنها مانند موقعیت مکانی، جهت حرکت، میزان توقف، سرعت، مسافت طی شده و ... مطلع شود و استفاده‌کنندگان نیز می‌توانند به‌صورت گزارش خاص و متنوع از آن سوابق بهره مند شوند.

    رییس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه این سیستم علاوه بر سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موقعیت‌یابی امکان توسعه دارد، گفت: نصب سنسورهایی همچون سنسور دما و رطوبت و دو سنسور دیجیتال و بازر داخلی نیز از دیگر مواردی است که این دستگاه را متمایز کرده است.

    جعفری در بخش دیگری به مزایا و ویژگی‌های این دستگاه اشاره کرد و یادآورشد: استفاده از سیستم یکپارچه GSSM/GPRS/GPS، استفاده از قطعات مرغوب با استاندارد نظامی، به کارگیری از به روزترین فن‌آوری MCU از نوع ARMcortex از امکاناتی است که در این دستگاه تعبیه شده است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو