فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۸۳»

آلودگی شدید هوای دهلی نو پس از جشن دیوالی

عصر خودرو- یک روز پس از پایان جشن بزرگ دیوالی در هند، آلودگی هوای شهر دهلی نو پایتخت این کشور در روز دوشنبه به وضعیت هشدار رسید.

آلودگی شدید هوای دهلی نو پس از جشن دیوالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، نشریه "هندوستان تایمز" نوشت: آتش بازی های مربوط به جشن دیوالی و استفاده گسترده از مواد محترقه آلودگی هوای دهلی نو را به شکل خطرناکی در مناطق مختلف این شهر افزایش داده و این ابرشهر را بار دیگر به  یک  اتاق گاز تبدیل کرد.

    با توجه به گزارش سازمان تحقیقات کیفیت هوا و پیش بینی وضعیت جوی هند،  شاخص کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت هند در صبح روز دوشنبه بیش از 400 واحد میکرو گرم در هر متر مکعب بوده است. استاندارد های بین المللی صفر تا 50 واحد ذرات کمتر از 2.5 میکرو گرم در  هوا را به عنوان هوای مناسب برای تنفس می دانند.

    سال گذشته دادگاه عالی استفاده از مواد محترقه در جشن دیوالی را تا ساعت 9 شب مجاز دانسته بود. این دادگاه همچنین تنها با فروش' مواد محترقه سبز' که دارای صدا و آلودگی کمتر هستند موافقت کرده و از پلیس دهلی نو درخواست کرده بود تا با نظارت کامل از فروش مواد محترقه ممنوعه اطمینان یابد و اگر این قانون نقض شود، رییس پلیس دهلی نو شخصا به عدم توجه به حکم دادگاه مجازات خواهد شد.

    با وجود حکم دادگاه عالی هند انفجار مواد محترقه تا ساعات پایانی شب ادامه یافت.

    دود شدید ناشی از مواد محترقه سبب ایجاد مشکلات تنفسی، آسم، سردرد شدید و سرفه می شود.

    آلودگی هوای پایتخت هند همه ساله به دلیل جشن آتش بازی 'دیوالی'، آتش زدن زمین های کشاورزی ، دود منتشر شده از خودرو ها و ذرات خاک در فصل پاییز افزایش می یابد.

    سال گذشته دولت دهلی نو یک روز پس از پایان یافتن جشن دیوالی تمام مدارس در این شهر را به مدت سه روز تعطیل کرد.

    با وجود اخطار مکرر پزشکان نسبت به تاثیرات آلودگی بر سلامت انسان، دولت هند هنوز هیچ طرح موثری برای کاهش آلودگی در سرتاسر این کشور معرفی نکرده است.

    پزشکان می گویند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری های قلبی ،حمله های قلبی و فشار خون می شود.

    به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ 1.3 میلیون نفر در سال دراین کشور می شود.

    هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند ،یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا ، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط