فونیکسریمکسبهتام

استفاده از فناوری هایپرلوپ برای حمل بار در دوبی

عصر خودرو- توانایی‌های حمل مسافر توسط فناوری هایپرلوپ مورد توجه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان جهان قرار گرفته‌است، اما ریچارد برنسون یکی از ثروتمندان جهان توجه خود را بر استفاده از این فناوری در زمینه حمل بار ساخته‌است.

استفاده از فناوری هایپرلوپ برای حمل بار در دوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، شرکت هایپرلوپ وان متعلق به برنسون به تازگی خدماتی جدید به نام کارگواسپید را معرفی کرده‌است که درصورت تکمیل و بهره‌برداری، می‌تواند محموله‌های مختلف را با سرعت حمل و نقل هوایی و هزینه حمل و نقل زمینی جا‌به‌جا کند.

    هایپرلوپ،‌فناوری حمل مسافر یا بار در کانال‌های خلاء با سرعتی برابر سرعت صوت است. محموله‌های باری همواره بخشی از چشم‌انداز این فناوری بوده‌اند و از این رو شرکت هایپرلوپ وان قراردادی را با شرکت پیمانکار بندر دوبی به نام DP امضا کرده‌است تا امکان استفاده از این فناوری را در حمل بار از بندی به مناطق مختلف بررسی کند. این دو شرکت اکنون طرحی جامع از عملکرد این سیستم حمل را منتشر کرده‌اند.

    این طرح که DP World Cargospeed نامیده می‌شود، در راستای مدیریت افزایش قابل‌پیش‌بینی تقاضا در زمینه حمل محموله‌های اولویت‌دار طی دهه‌های آینده ارائه شده‌است. این دو شرکت دریافته‌اند حمل بار جهانی تا سال 2050 چهار برابر خواهد شد و شبکه‌ای از کانال‌های پرسرعت هایپرلوپ بهترین راه برای برداشتن فشار از دوش مسرهای هوایی و زمینی و ریل‌های راه‌آهن خواهد بود.

    سیستم هایپرلوپ جدید شبیه به همان سرویسی است که از آن برای حمل مسافر استفاده خواهد شد، سیستم حمل ترکیبی که از توانایی حرکت با سرعت هزار کیلومتر بر ساعت برخوردار است و می‌تواند سفری چهار روزه را در عرض 16 ساعت و با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر به پایان برساند.

    شرکت DP قصد دارد مسیرهای هایپرلوپ را در بندرگاه‌های خود تلفیق کند تا محموله‌ها به صورت خودکار به درون مخازنی انتقال پیدا کرده و به مقاصد نهایی خود منتقل شوند. این به آن معنی است که مدت‌زمان انبار شدن محموله‌ها کاهش پیدا خواهد کرد، و این یعنی فضای مورد نیاز برای انبار کردن کمتر خواهد شد و در نتیجه کل فرایند حمل بار کم‌هزینه‌تر خواهد شد.

    ویرجین هایپرلوپ وان به تازگی اعلام کرده اولین مسیر 10 کیلومتری آزمایشی خود را در ابوظبی به زودی راه‌اندازی خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست این مسیر به حمل مسافر تعلق دارد یا بار. برنسون در مصاحبه جدیدش با CNBC هایپرلوپ را فناوری به شدت هیجان‌انگیز توصیف کرد که انتظار می‌رودتا دو یا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط