فونیکسریمکسبهتام

حمل بار با خودروی مسابقه‌ای بنز + عکس

عصر خودرو- در عکس زیر تصویری عجیب از حمل بار با خودروی بنز ۳۰۰SL را می‌بینید.

حمل بار با خودروی مسابقه‌ای بنز + عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، ساخت این خودرو به سفارش Maximilian Hoffman تاجر ثروتمند خودروهای بنز در امریکا در سال 1954 آغاز و نخستین مدل آن در همان سال به عنوان نماینده مرسدس در نمایشگاه خودروهای اسپرت نیویورک به نمایش گذاشته شد. این خودرو نیز توانست عنوان برترین خودروی اسپرت سال را به خود اختصاص دهد. خط تولید مرسدس تا سال 1954 فقط تعداد 1400 عدد از این مدل را تولید کرد. هدف بنز از ساخت این خودرو، تنها به عنوان یک ماشین مسابقه بود تا بتواند تمام پیست‌های جهان را صحنه نمایش خودروهای خود قرار دهد. اما با توجه به استقبال مردم تصمیم گرفت تعداد محدودی را روانه خیابان‌ها کند.

    نکته جالب تصویر آن است که این خودرو در آن‌ سال‌ها هم جزو خودروهای گران محسوب می‌شد و مالک آن از این مدل مرسدس بنز به عنوان باربری استفاده کرده است.

    بدنه SL300 به گونه‌ای طراحی شده که بهترین آیرودینامیک را دارا باشد و از خطوط زیبا و جذاب و با طراوت تشکیل شده که به وسیله چرخ‌های این خودرو قطع شده‌اند. بدنه آلومینیومی به همراه درب‌هایی که رو به بالا باز می‌شوند، یک اثر هنری زیبا و کاریزماتیک را پدید آورده‌اند.

    مرسدس در موتور شش سیلندری این خودروی 1300 کیلوگرمی از فناوری جدید تزریق سوخت استفاده کرد که هیچ نمونه مشابهی در آن دوره تاریخی نداشت. این تغییرات باعث شد که قدرت این خودرو به 215 اسب بخار و حداکثر سرعت آن نیز به 260 کیلومتر بر ساعت برسد. مرسدس همچنین در ارائه این خودرو از خدمات آپشن سفارشی استفاده کرد که مشتریان می‌توانستند از بین چند تیپ پیشرانه یکی را برای اسب جذاب خود انتخاب کنند. در تست‌هایی که آن زمان بر روی این خودرو انجام دادند، مشخص شد SL300 در 10 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین مصرف سوختی برابر با 15 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. مرسدس مخزن 100 لیتری سوخت را برای این خودرو نصب کرد درحالی که مشتریان می‌توانستند خودروی خود را با یک مخزن 130 لیتری سفارش دهند.

    منبع: خبرآنلاین

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط