فونیکسریمکسبهتام

در ادامه طرح ساماندهی خودروهای دیزل حمل بار درون شهری؛

تخصیص سهمیه سوخت عملکردی به ناوگان حمل باردرون شهری براساس باربرگ

عصر خودرو- مدیرعامل تاکسیرانی کرمان گفت: در ادامه طرح ساماندهی خودروهای دیزل حمل بار درون شهری، تخصیص سهمیه سوخت عملکردی به ناوگان حمل بار درون شهری و حومه ای بر اساس باربرگ انجام می شود.

تخصیص سهمیه سوخت عملکردی به ناوگان حمل باردرون شهری براساس باربرگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از مهر، محمد مهدی نژاد اظهار کرد: در این مرحله، فقط خودروهای حمل و نقل بار با ظرفیت 10 تن و بیشتر، مشمول این روش تخصیص سهمیه سوخت خواهند بود.

    وی ادامه داد: برای این دسته از ناوگان تخصیص سهمیه سوخت، بر اساس میزان پیمایشی است که بر مبنای تعداد باربرگ اخذ شده در ماه برای خودرو محاسبه شده است. همچنین سهمیه سوخت تخصیص داده شده بر اساس باربرگ «عملکردی» است، یعنی در صورت عدم مصرف، سهمیه باقی مانده به ماه بعد منتقل می شود ولی از یک سقف معین، ذخیره کارت بیشتر نمی شود.

    مهدی نژاد تصریح کرد: رانندگان برای دریافت سهمیه سوخت عملکردی در حدود سهمیه پایه قبلی خودرو در هر ماه باید «حداقل 26 باربرگ روزانه» و «به ازای هر حمل بار، باربرگ حقیقی» برای خودرو خود دریافت کنند.

    وی بیان کرد: در صورتی که برای یک خودرو در یک روز، هم باربرگ روزانه و هم باربرگ حقیقی دریافت کنید، مبنای محاسبه پیمایش و سهمیه سوخت، صرفاً باربرگ روزانه خواهد بود. با توجه به تاثیر ترافیک شهری، حرکت با دنده سنگین، روشن بودن یخچال، آماده سازی بتن و ... بر افزایش مصرف سوخت خودروهای باری درون شهری، ضریب افزایشی در سهمیه سوخت فقط با اخذ «باربرگ حقیقی» اعمال می شود و باربرگ روزانه  مشمول ضریب افزایشی نمی شود.

    مهدی نژاد گفت:در صورتی که در «باربرگ حقیقی» راننده خودرو دارای پروانه اشتغال معتبر باشد، 15 درصد به سهمیه سوخت خودرو افزوده می‌شود و یادآوری می شود که این افزایش در سهمیه، فقط با اخذ «باربرگ حقیقی» اعمال می شود و باربرگ روزانه مشمول افزایش سهمیه نمی شود.

    گفتنی است تنها سامانه معتبر برای صدور باربرگ (سند حمل بار درون شهری و حومه ای) به نشانی BaarBarg.ir است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو