فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای شهر تهران:

کمبود نیروی سازمان اتوبوسرانی و کاهش تعداد اتوبوس‌ها

رانندگان هزینه‌های تصادفات را خودشان پرداخت می‌کنند

عصر خودرو- سخنگوی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه عدم پوشش بیمه بدنه باعث شده است تا رانندگان خودشان هزینه‌های مربوط به تصادفات را پرداخت کنند.

کمبود نیروی سازمان اتوبوسرانی و کاهش تعداد اتوبوس‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بیست و ششمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: تهران با مشکلات بزرگی نظیر ترافیک سنگین در برخی ساعات روز با آلودگی شدید هوا مواجه است، در این میان گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش اثرات این دو مشکل، نقش چشمگیری دارد.

    وی ادامه داد: برای بررسی این موضوع بازدیدی سرزده از خط 9 اتوبوس‌های تندروی تهران داشتم، کمبود تعداد اتوبوس‌های فعال در خط علاوه بر تشدید مشکلات ذکر شده، گریبان‌گیر پرسنل خدوم اتوبوسرانی و رانندگان نیز شده است.

    سخنگوی شورای شهر تهران گفت: کمبود نیروی این سازمان ضمن کاهش تعداد اتوبوس‌ها، باعث شده تا سرعت حرکت را برای جابجایی مسافر افزایش دهند که مسافرین در ایستگاه‌ها معطل نشوند و همین اصل باعث بروز خطراتی برای مسافرین شده است و متاسفانه عدم پوشش بیمه بدنه باعث شده است تا رانندگان هزینه‌های مربوط به تصادفات را خودشان پرداخت کنند.

    نادعلی تاکید کرد: طبق گزارش، بازنشستگی 800 نفر از پرسنل و بلاتکلیف ماندن استخدام 250 راننده و نیروی فنی باعث شده است تا ساعت کاری رانندگان بدون در نظر گرفتن حق و حقوق افزایش پیدا کند.

    نادعلی یادآور شد: معطل ماندن طرح طبقه بندی مشاغل از سال 1385، بی جواب ماندن درخواست افزایش حق جذب برای رانندگان و کارگران در حالی که مصوبه کمیسیون مربوطه در دوره گذشته را دارا است و همچنین بی‌نظمی و گاه تبعیض در رفاهیات رانندگان (به طور مثال شارژ بن کارت رفاهی ایشان و پرداخت عیدی) از جمله خواسته‌های رانندگان بود.

    وی افزود: وضعیت نامطلوب نظافت ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها، عدم پاسخگویی سامانه‌های 137 و 1888، نبود تابلو‌های راهنمای نام و روشنایی ایستگاه‌ها از جمله موارد گله مندی شهروندان بود.

    نادعلی گفت: در طول مسیر چیزی که به کرات قابل مشاهده بود، حضور معتادان در میانه بزرگراه امام علی (ع) بود. این مسئله علاوه بر این که باعث بروز سوانحی مانند تصادف با اتوبوس‌ها می‌شود، امنیت را از ایستگاه‌ها به حداقل رسانده و غارت اموال ایستگاه‌هایی که با هزینه ییت المال ساخته شده اند را به همراه دارد و متأسفانه اکنون این ایستگاه‌ها نگهداشت خوبی ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو