فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۵۶۵»

۱۹۸ روز هوای سالم و ۲۵ روز هوای پاک در فردیس به ثبت رسید

عصر خودرو- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس گفت: امسال ۱۹۸ روز هوای سالم و ۲۵ روز هوای پاک در فردیس به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

۱۹۸ روز هوای سالم و ۲۵ روز هوای پاک در فردیس به ثبت رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، مرتضی شکوری پور روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت ٢٩دی ماه روز هوای پاک در شهرک صنعتی سیمین دشت شهرستان فردیس، افزود: اجرای قانون هوای پاک تنها راه حل مقابله با الودگی هوا است.
    وی افزود: استفاده از سوخت پاک و طبیعی نظیر گاز در واحدهای صنعتی، اجرای دقیق معاینه فنی خودرو توسط صاحبان خودرو و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا توسط پلیس راهور و استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و دوچرخه یا پیاده روی برای مسیرهای کوتاه می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.
    وی اظهار داشت: کودکان بیشتر از سایر قشرهای جامعه در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند و بیمار می شوند لذا با فرهنگ سازی می توانیم نقش دانش آموزان را در حفظ هوای پاک برجسته تر کنیم.
    وی در ادامه گفت: اداره حفاظت محیط زیست برای این روز برنامه های جانبی را در نظر گرفته است. کارشناسان محیط زیست در مدارس آموزش چهره به چهره به دانش اموزان را ارائه می دهند.
    شکوری پور افزود: برنامه این اداره شامل کارگاه اموزشی ویژه دانش اموزان ، اهدا کتاب های سبز به اداره کتابخانه های فردیس ، نصب بنر با همکاری واحدهای صنعتی در معابر عمومی شهر، برنامه های اموزشی توسط برخی واحدهای صنعتی، حضور در ایستگاه های مراکز فنی خودروهای شهرستان در 5 مرکز و ملزم نمودن آنها به منظور مشارکت عمومی و در عین حال رایگان تست معاینه فنی خودروها بمنظور تبیین قانون هوای پاک می توان اشاره کرد.
    رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس گفت: در این راستا تعداد یک کامیون قلیان ضبط شده از واحدهای خدماتی معدوم شد و همچنین با برگزاری مسابقه طناب کشی شادی دو چندان به منظور ترغیب مردم به سلامت و ورزش و دوری از دخانیات انجام گرفت و در آخر به برندگان هدایای اهدا شد.
    اداره حفاظت محیط زیست فردیس با همکاری ،اداره بهداشت و درمان ،فرمانداری و بخشداری ، شهرک صنعتی سیمین دشت ، هیات دوچرخه سواری فردیس در محوطه شهرک صنعتی سیمین دشت با حضور مسولین و کارشناسان و نیروی انتظامی و با حضور نونهالان مهد کودک راهپیمایی نمادین با حضور دوستداران محیط زیست انجام گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط