فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان معرفی شد

عصر خودرو- سید البرزحسینی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان طی مراسمی با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در سنندج معرفی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان معرفی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان امروز پنج شنبه با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان های کردستان و زنجان در سنندج برگزار شد.

    نعمت اله خواجه ای مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان که هفت سال و 6 ماه مدیریت این حوزه را برعهده داشت، دراین مراسم گفت: میزان حمل و جابه جایی کالا دراستان در هفت سال و نیم گذشته 2.5 میلیون تُن بود و این میزان در سال گذشته به 5 میلیون تُن افزایش یافت.

    وی میزان جابه جایی مسافر در طول سال دراین استان را 4 میلیون و 500 هزار نفر ذکر کرد و اظهارداشت: در مقاطعی میزان جابه جایی مسافر دراستان به هشت میلیون نفرهم رسیده است.

    وی با بیان اینکه سن ناوگان حمل و نقل باری کردستان از میانگین کشوری بالاتراست، بیان کرد: هزارو 200 کامیون غیرثابت و 4 هزار و 500 کامیون ثابت در این استان وجود دارد.

    مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ادامه داد: هزار و 680 مینی بوس هم دراستان  وجود دارد که سن آنها از سن ناوگان مینی بوس کشور بالاتر است.

    خواجه ای تعداد اتوبوس های موجود دراستان را 280 اتوبوس خواند و بیان کرد: اکثر این اتوبوس ها کمتر از پنج سال عمر دارند و از این لحاظ وضعیت ناوگان اتوبوس بین شهری استان ایده آل است.

    وی تعداد سواری های بین شهری استان را هم هزارو 200 دستگاه ذکر کرد و افزود: از این تعداد 400 دستگاه عمرکمتر از 5 سال را دارند که در طول چند سال اخیز از طریق اعطای وام و تسهیلات این ناوگان نوسازی شده است.

    وی با اشاره به اینکه 7 هزار و 800 کیلومتر راه در استان کردستان وجوددارد،  اظهارداشت: از لحاظ داشتن بزرگراه جزو استان بیست و هفتم کشور هستیم که امیداواریم این رتبه در آینده کاهش پیدا کند.

    مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه سن ماشین آلات راهداری استان بسیار بالا است، افزود: 300 خودروی راهداری استان عمری بیش از 25 تا 30 سال دارند.

    خواجه ای با اشاره به اینکه 250 هزار تردد در طول 24 ساعت در استان انجام می شود، اظهارداشت: در حال حاضر 19 دوربین نظارتی در سطح جاده های استان نصب شده است.

    وی ادامه داد: از زمستان سال گذشته طرح دوربین ثبت تخلفات جاده ای در استان آغاز شد و برای این کار 45 دکل و 60 دوربین نیاز است که در حال حاضر پایه های دوربین ها نصب شدند.

    مدیرکل جدید راهداری  و حمل و نقل جاده ای کردستان در این مراسم گفت: باید ظرفیت های استان در تمامی حوزه های به ویژه گردشگری و کشاورزی را بشناسیم تا بتوانیم تصمیمات صحیحی را اتخاذ کنیم.

    سیدالبرز حسینی بیان کرد: 99 درصد مراودات استان کردستان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود بنابراین باید اولویت ها با ساختار فنی به مراجع ذی صلاح توضیح داده شود.

    وی اظهارداشت: از آنجا که حوزه حمل و نقل به توسعه استان کمک می کند از هیچ کدام از خواسته ها و مطالبات خود در این حوزه کوتاه نخواهیم آمد و همواره پیگیر آنها خواهیم بود.

    وی ادامه داد: می طلبد مراکز دانشگاهی استان هم چون دانشگاه های کردستان، آزاد اسلامی و پیام نور ما را در تبیین مبانی حمل و نقل یاری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو