فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۹۴۱»

پیش‌بینی شرایط ناسالم برای هوای تهران و ۳ کلانشهر دیگر در روز شنبه

عصر خودرو- مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم شدن هوای تهران برای تمامی گروه‌های حساس در تهران، مشهد، اصفهان و البرز در روز شنبه خبر داد.

پیش‌بینی شرایط ناسالم برای هوای تهران و ۳ کلانشهر دیگر در روز شنبه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احد وظیفه ، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آینده اظهارکرد:‌ تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که با توجه به حاکم بودن نسبی وضعیت تا روز شنبه شرایط نامطلوب کیفیت هوا در روز جمعه نیز تداوم داشته و در روز شنبه به سبب افزایش ترافیک به طور نسبی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شود که پیامد این شرایط، تداوم و افزایش غلظت آلاینده‌ها و ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی در کلان شهرها به ویژه تهران، البرز، اصفهان و مشهد در روزهای جمعه و شنبه خواهد بود.

    وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با شروع بارندگی در شنبه شب به تدریج کیفیت هوا به شرایط مطلوب بازگردد، گفت: از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه‌ای بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف و گاهی نیز وزش باد در استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد و در روز یکشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، جنوب غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت.

    به گفته مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

    وظیفه با بیان اینکه در روز شنبه شدت بارش‌ها عمدتا در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شمال ایلام، کرمانشاه و شمال لرستان خواهد بود، خاطرنشان کرد:‌ همچنین طی دو روز آینده به سبب افزایش سرعت باد در پاره‌ای مناطق جنوب شرق کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود

    وی همچنین درباره وضعیت هوای تهران در روز شنبه نیز گفت:‌بیشینه و کمینه دمای هوای تهران در روز شنبه 10 و 3 درجه بالای صفر خواهد بود و در روز این روز آسمان تهران کمی ابری و غبارآلود و در بعداز ظهر همراه با افزایش ابر و بارش باران در اوایل شب خواهد بود.

    وظیفه همچنین با اشاره به اطلاعیه روز چهارشنبه هواشناسی اظهار کرد: از بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف در استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس آغاز خواهد شد و روز یکشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، جنوب غرب، شمال غرب، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی و سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در برخواهد گرفت، در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

    مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پیش‌بینی‌ها از وضع هوای مناطق کشور اظهار کرد:‌ در روز شنبه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان و بارش برف و باران در شمال ایلام، کرمانشاه و شمال لرستان پیش‌بینی شده است. در روز یکشنبه نیز بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بارش برف و باران در شمال خوزستان، شمال ایلام، کرمانشاه لرستان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

    وظیفه ادامه داد:‌ بر این اساس با پیش‌بینی شرایط فوق توصیه می‌شود به منظور کاهش خسارات احتمالی در حمل و نقل تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های مسئول به کار گرفته شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو