آژیر خودروهای امدادی از فریب تا واقعیت

عصر خودرو- صدای آژیر هر خودرو امدادی روایتگر یک حادثه است، حادثه ای که اگر با حضور به موقع نیروهای امدادی همراه شود می تواند تبعات اندکی را در پی داشته باشد.

سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

آژیر خودروهای امدادی از فریب تا واقعیت

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایران جیب، صدای گوش خراش آژیر خودروهای امدادی از یک حادثه خبر می دهد.افراد با شنیدن صدای آژیر خودروها، ناخودآگاه احساس خطر می کنند و استرسی در وجودشان می نشیند. آنهایی که سن و سال بیشتری دارند، گاه یاد آژیر خطر زمان جنگ می افتند.

در کنار خودروهای امدادی نظیر اورژانس و آتش نشانی، خودروهای پلیس، اداره آب و فاضلاب، نظارت تاکسیرانی، اتوبوسرانی و شهربان نیز مجهز به آژیر خطر بوده و بارها دیده شده که برخی از رانندگان این خودروها در زمانی غیر از حضور در ماموریت، از آژیر استفاده کرده اند.

اگر چه برای استفاده از آژیر در زمان ماموریت نیز محدودیت هایی تعریف شده است اما گاه دیده می شود که ماموریتی نیز در کار نیست و رانندگان خودروهای امدادی برای زودتر رسیدن به مسیر مورد نظر خود از آژیر استفاده می کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، بیشترین تخلف در حوزه استفاده از آژیر خودروهای امدادی متعلق به رانندگان آمبولانس های بخش خصوصی و کمترین تخلف مرتبط با خودروهای آتش نشانی است. در این مطالعه مردم در میان خودروهای امدادی بیشتر راغب به باز کردن راه برای خودروهای آتش نشانی هستند و معتقدند این خودروها در زمان اعزام بعه ماموریت کمترین تخلفات را مرتکب می شوند.


در زمان ماموریت و بازگشت از ماموریت می توانیم آزیر بکشیم

حسین عباسی، سخنگوی اورژانس تهران در رابطه با زمان هایی که آمبولانس ها مجاز هستند از آژیر استفاده کنند به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: رانندگان آمبولانس ها مجاز هستند در زمان حضور در ماموریت و بازگشت از ماموریت از آژیر استفاده کنند.

وی می افزاید: اینکه در بسیاری از مواقع دیده می شود رانندگان آمبولانس ها در زمان بازگشت از ماموریت نیز از آژیر استفاده می کنند وظیفه ای است که برای آنها تعریف شده و این عده از وظایف خود تخطی نمی کنند.

سخنگوی اورژانس تهران با تاکید بر لزوم بازگشت آمبولانس های امدادی به مقر خود در کمترین زمان ممکن می گوید: آمبولانس های اورژانس تهران بعد از بازگشت از ماموریت نیز باید در کمترین زمان ممکن در مقر خود حاضر شده و برای ماموریت بعدی آماده شوند. به این خاطر که در بسیاری از مواقع با کمبود خودرو امدادی مواجه هستیم، آمبولانس ها موظف هستند آژیر زده و خود را به مقر اصلی شان برسانند اما آمبولانس های بخش خصوصی از این قاعده مستثنی هستند.

عباسی با اشاره به نصب جی پی اس به روی خودروهای اورژانس می گوید: تمام خودروهای اورژانس تهران مجهز به جی پی اس بوده و اگر در محدوده ای خارج از محدوده مامویت خود حضور پیدا کنند، تخلف آنها ثبت می شود.

وی در خصوص نحوه تردد خودروهای اورژانس در ساعات پایانی شب می گوید: خودرهای اورژانس موظف هستند در ساعات پایانی شب از چراغ گردان استفاده کرده و از آژیر زدن بپرهیزند.سخنگوی اورژانس تهران در رابطه با نحوه همکاری شهروندان با خودروهای اورژانس می گوید: در برخی از مواقع شاهد هستیم که شهروندان آنطور که باید با خودورهای امدادی همکاری نمی کنند که همین موضوع مشکلاتی را برای رانندگان آمبولانس ها ایجاد می کند.

صدای ممتد آژیر خودروهای امدادی علاوه بر آلودگی صوتی، استرس زیادی نیز برای شهروندان ایجاد می کند. ناخود آگاه با هر بار شنیدن صدای آژیر، شهروندان یا به فکر آتش سوزی در یک نقطه از شهر افتاده و یا نگران می شوند که فرد بیماری در شرایط حاد قرار گرفته است.

به همین خاطر است که به صورت اکید توصیه شده که خودروها در زمانی غیر از ماموریت از آژیر استفاده نکنند.


توقیف،جریمه کشیدن آژیر الکی

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در همین رابطه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: بیشترین تخلف در میان خودروهای امدادی مرتبط با آمبولانس های بخش خصوصی است. به همین خاطر آمبولانس هایی که بدون بیمار یا جسد اقدام به آژیر کشیدن می کنند، توقیف می شوند.

وی می افزاید: خودروهای امدادی همانند خودورهای آتش نشانی و خودروهای پلیس، برای تردد در خطوط ویژه با محدودیت هایی مواجه هستند. این خودروها تنها در زمان ماموریت مجاز به تردد در خطوط ویژه بوده و سایر زمان ها اجازه آژیر کشیدن و حضور در خطوط ویژه را ندارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلف های متعدد آمبولانس های خصوصی می گوید: میزان تخلف های آمبولانس های خصوصی به نسبت سایر آمبولانس ها بیشتر است و گاه شاهد هستیم که یک خودرو بدون بیمار و یا جسد اقدام به آژیر کشیدن می کند و چنین نمونه ای اگر مشاهده شود، خودرو را توقیف می کنیم.

حسینی می افزاید: بر اساس قانون، هر گونه استفاده غیر درمانی از جمله مسافر کشی با آمبولانس ها ممنوع و غیر قانونی بوده و با نمونه های آن برخورد می شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عبور خودروهای امدادی از چراغ قرمز می گوید: خودروهای امدادی که در ماموریت باشند، اجازه عبور از چراغ قرمز را دارند و تردد آنها تخلف محسوب نمی شود.

در شرایطی که عنوان می شود در میان خودروهای امدادی و خدماتی کمترین تخلف مرتبط با خودروهای آتش نشانی است اما سخنگوی این سازمان از نظارت های صورت گرفته بر عملکرد رانندگان این خودورها خبر می دهد.


برای رفاه حال مردم همیشه آژیر نمی کشیم

سید جلال ملکی در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: زمانی که مسیری باز باشد، نیازی نیست که خودروهای آتش نشانی از آژیر استفاده کنند به همین خاطر به رانندگان این خودورها توصیه شده که در مواقع غیر ضروری به هیچ وجه از آژیر استفاده نکنند.

وی می افزاید: خودروهای آتش نشانی پس از پایان عملیات خود نیز مجاز به استفاده از آژیر نبوده و مسافت بازگشت از محل ماموریت تا مقر خود را بدون زدن آژیر طی می کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به عدم استفاده از آژیر از سوی رانندگان خودروهای آتش نشانی در ماموریت هایی که فوریت خاصی ندارد می گوید: در مواقعی که ماموریت تعریف شده فوریت خاصی نداشته باشند، نیروهای آتش نشانی از آژیر زدن پرهیز کرده و در ساعات پایانی شب نیز تنها با چراغ گردون در ماموریت ها حاضر می شوند.

ملکی با تاکید بر استرس زا بودن آژیر خودروهای امدادی برای شهروندان می گوید: بر اساس اعلام روانشناسان، آژیر خودروهای امدادی و حتی چراغ گردان آنها برای شهروندان ایجاد استرس می کند به همین خاطر به نیروهای آتش نشانی تاکید کرده ایم که جز در مواقع ضروری از آژیر استفاده نکنند.

فوریت در وظایف محول شده به خودروهای امدادی قابل کتمان نیست به همین خاطر شهروندان نیز با درک موضوع، زمانی که یک خودرو امدادی را مشاهده می کنند نا خودآگاه تلاش کرده تا راه را برای آنها باز کنند.

در کنار خودروهای امدادی، خودروهای خدماتی نظیر خودروهای ویژه اداره آب و برق شهرها نیز مجهز به آژیر بوده و بنا بر اعلام پلیس، در میان این خودورها نیز تخلفاتی مشاهده می شود. در موارد بسیاری مشاهده شده که یک خودرو خدماتی در ماموریت نبوده اما برای باز شدن مسیر خود و رسیدن به مقصد در کمترین زمان ممکن، از آژیر استفاده کرده است.

استفاده غیر واقعی از آژیر توسط خودورهای امدادی و خدماتی و همچنین تردد بی مورد آنها در خطوط ویژه موضوعی است که سبب سلب اعتماد عمومی می شود.


اگر آرامش می دهیم،آرامش بقیه را نگیریم

محمد پیروی خامنه، روانشناس اجتماعی در این رابطه به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می گوید: ذات و فطرت هر فرد به گونه ای است که در پی هر حادثه، دچار استرس و نگرانی شده و نسبت به آن واکنش نشان می دهد. آژیر خودروهای امدادی و خدماتی نیز حادثه ای را یاد آوری می کند به همین خاطر باید از آن در مواقع لازم استفاده شود.

وی می افزاید: آژیر خودروهای امدادی اگر چه برای عده معدودی که دچار حادثه شده اند، امیدوار کننده است اما صدای گوش خراش آن برای سایرین استرس ایجاد می کند.

این روانشناس اجتماعی با اشاره به بالا بودن میزان استرس در میان افرادی که محل زندگی آنها در مسیر اتوبوس های BRT و یا مرکز شهر قرار گرفته است می گوید: افرادی که محل زندگی و استراحتشان در مسیر خطوط BRT است و یا در مناطق پر تردد است به نسبت سایر شهروندان در معرض استرس بیشتری قرار دارند.

استفاده نا به جا از آژیر توسط خودروهای امدادی به نوعی فریب شهروندان به شمار می آید و مشاهده این اتفاق توسط شهروندان سبب می شود اعتماد عمومی سلب شود. در این شرایط گاه ممکن است جان فردی به خاطر عدم اطمینان یک شهروند به خودور امدادی گرفته شود و تبعات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

برچسب ها

آمبولانسخیابانامداد رسانی
مطالب مرتبط بیشتر
واردات آمبولانس فوریت‌های اجتماعی از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد واردات آمبولانس از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف شد تعداد موتورلانس‌های اورژانس افزایش یافت افزودن ۱۵۰۰دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس تا سال آینده کمبود بیش از ۹ هزار خودروی امدادی در هلال احمر مجوز ترخیص یکهزار دستگاه آمبولانس ابلاغ شد موافقت دولت با ترخیص هزار دستگاه آمبولانس مورد نیاز اورژانس کشور آمادگی ایران خودرو برای ارایه خدمات به آمبولانس‌های وزارت بهداشت ظرفیت تامین و تولید سالانه ۲۱۰۰ دستگاه آمبولانس در ایران‌خودرو دیزل اختصاص هزار دستگاه آمبولانس به اورژانس با پیشنهاد قالیباف در نشست اخیر سران قوا جریمه در انتظار تعقیب‌کنندگان آمبولانس‌ها در معابر اهدای ۲۶ دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی مناطق محروم کشور مصوبه ورود و ترخیص خودروهای اهدایی امداد و آمبولانس ابلاغ شد باید به سمت خودباوری حرکت کنیم تولید اتوبوس آمبولانسی ایرانی با نصف قیمت خارجی واردات آمبولانس از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف شد قرارداد تولید و تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس جزییات امدادرسانی در ۴ استان کشور نظر پلیس پایتخت در مورد فعالیت آمبولانس های بدون پلاک مشکل جریمه آمبولانس‌ها به زودی حل می‌شود تحویل ۶۳ دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت تحویل ۶۳ دستگاه آمبولانس پیشرفته ایران خودرو دیزل به وزارت بهداشت ترخیص فوری ۱۳ دستگاه آمبولانس از گمرک برای مقابله با کرونا تجهیز ناوگان امداد پزشکی و اورژانس کشور توسط ایران‌خودرو ستودنی است تمامی توان دولت و وزارت صمت در مبارزه با کرونا متمرکز شده است ۵۰ دستگاه آمبولانس ایران خودرو دیزل آماده تحویل به ناوگان امدادی کشور ایران خودرو دیزل از تجهیز و تحویل ۶۳ آمبولانس جدید در هفته آینده خبر داد ترخیص فوری ۵۰ دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به بیماران کرونا نصب پلاک گذر موقت بر آمبولانس های اهدایی بنیاد مستضفعان تحویل ۲۴ دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت از سوی بنیاد مستضعفان فعالیت۵۰ دستگاه آمبولانس ویژه کرونا در تهران امدادرسانی هلال احمر در ۱۶۳ محور کوهستانی برف‌گیر نجات بیش از ۲۰ هزار نفر از مرگ به علت یخ‌زدگی اسکان اضطراری ۵ هزار و ۴۴۰ متاثر از برف و کولاک در ۲۱ استان امدادرسانی در برف و کولاک امدادرسانی به ۴۰۰ دستگاه خودرو گرفتار کولاک در تکاب امدادرسانی به بیش از ۱۱هزار نفر در برف و کولاک امدادرسانی به ١١٧٥٥ نفر در ۲۴ استان متأثر از برف و کولاک امدادرسانی به ۱۵۰۰ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی به ۱۰۹ خودروی گرفتار در برف امداد رسانی به ۱۴۴۰ نفر در ۱۶ استان کشور ۱۰۰۰ آمبولانس جدید خریداری می‌شود امدادرسانی به ۸۱۹ نفر در حوادث جوی ۱۳ استان کشور امداد رسانی به ۱۲۸۰ نفر در حوادث جوی امداد رسانی به ۱۷۷۶۸ در ۱۴ استان آغاز طرح امداد زمستانه اورژانس ۱۱۵ در مازندران رها سازی ۲۲۹ دستگاه خودروی گرفتار در برف در کردستان امدادرسانی به ۱۷۱۵ شهروند گرفتار در برف و کولاک آماده باش بیش از ۵۰۰۰ امدادگر هلال احمر برای طرح زمستانه ۴۷۰۵ نفر از متاثران حوادث جوی در ۱۴ استان کشور امدادرسانی شدند امدادرسانی به ۸۳۶ نفر در برف و کولاک ۲۴ ساعت اخیر یک خیابان به نام مرحوم سیدتقی نوربخش نامگذاری شد عامل مرگ یک شهروند با پنچر کردن آمبولانس به چه اتهامی محاکمه می‌شود؟ فوت بیمار قلبی پس از پنچرکردن آمبولانس با قمه همسایه بین کدام خطوط باید راند؟ اعزام ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس به عراق ماجرای خرید و فروش اینترنتی آمبولانس‌های اورژانس امکان ابطال مجوز آمبولانس‌های خصوصی در صورت جابجایی سلبریتی‌ها وجود دارد پلمب شرکت آمبولانس خصوصی که سلبریتی جابجا می‌کرد نرخ سفر با آمبولانس برای رئیس شرکت‌تان: ۲۵۰هزار تومان! انتقاد رییس کمیسیون بهداشت از جابه‌جایی سلبریتی‌ها با آمبولانس کنترل آمبولانس‌های دولتی با سامانه AMS مجازات توبیخ تا لغو پروانه کاری برای متخلفان سلبریتی‌های آمبولانس سوار دستگیر می‌شوند ۳۸ درصد نامگذاری معابر مختص شهدای گرانقدر است برخورد پلیس با تردد آمبولانس‌های تقلبی در سطح شهر تهران آمبولانس‌هایی که "سلبریتی" جابجا می‌کنند نه "بیمار" آزمون و خطا بر سر ویلای یک طرفه تغییر ناگهانی مسیر خیابان نجات الهی خیابان شهید نجات اللهی از فردا یک طرفه می شود پایش آسفالت پایتخت واژگونی آمبولانس ۵ مصدوم بر جای گذاشت ماجرای تصادف آمبولانس هلال‌احمر با حاضران یک رژه چه بود؟ امدادرسانی به بیش از هزار نفر طی ۷ روز اخیر ۲۸۰ آمبولانس همچنان منتظر ترخیص از گمرک طولانی شدن روند ترخیص ۴۰۰ آمبولانس اورژانس از گمرک نجات ۸ سلماسی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی به ۳۰۶ نفر گرفتار شده در برف و کولاک اردبیل امداد رسانی به ۱۴۲۰ نفر در محورهای کوهستانی امداد ویژه مدیران خودرو به هموطنان سیل زده ارسال دومین محموله کمک‌رسانی سایپا به مناطق سیل زده امدادرسانی ویژه ایران خودروبه مناطق سیل زده امدادرسانی به مسافران در راه مانده تلاش برای ترخیص ۴۰۰ دستگاه آمبولانس از گمرک وقوع برف و کولاک در ۲۵ استان امدادرسانی به ۲۸۰ گرفتار در برف و کولاک محورهای مهدیشهر سمنان بازسازی ۴۰ آمبولانس فرسوده امدادرسانی به۷۷۰ مسافر گرفتار در برف کهگیلویه و بویراحمد رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف ایذه و اندیکا امدادرسانی به ۵۶۸ مسافر گرفتار در برف در راه‌های کرمانشاه وقوع برف و کولاک در ۲۵ استان ۳۱ تیم واکنش سریع به مصدومان نوروزی امدادرسانی می کنند امدادرسانی به ۷۳۷ نفر حادثه دیده در سه روز گذشته ۲۲ استان درگیر سیلاب و کولاک امداد رسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از حوادث جوی خودروهای گرفتار در کولاک گردنه اسدآباد امداد رسانی شدند کمک به ۱۶ هزار نفر در سیل و کولاک ۲۲ استان کشور سرنشینان ۲۰ خودروی از جاده برفی بلده -هراز نجات یافتند سرنشینان ۲۳ خودروی گرفتار در برف تاراز اندیکا نجات یافتند امدادرسانی به بیش از ۷۳ هزار حادثه‌دیده از ابتدای زمستان بیش از ۵۸۰۰ ماموریت امدادی از ابتدای طرح امداد و نجات زمستانی تاکنون امدادرسانی به بیش از ۷۳ هزار حادثه‌دیده از ابتدای زمستان چهار مجروح و یک کشته حاصل برخورد خودرو سواری و آمبولانس امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در ۱۸ استان‌ متاثر از حوادث جوی امدادرسانی به بیش از هزار نفر در سه روز گذشته امدادرسانی به بیش از ۱۷ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از برف و سیل امدادرسانی به ۳۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در خراسان جنوبی ۲۰ استان کشور درگیر سیل، توفان، برف و کولاک ۹ استان کشور درگیر سیل، برف و کولاک مصدومیت ۳۵۴ نفر در تعطیلات آخر هفته امدادرسانی به بیش از ۱۱ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از برف و کولاک هلال احمر خراسان شمالی به ۵۰ خودرو گرفتار در برف امداد رساند مادر باردار گرفتار در گردنه برفی بجنورد نجات یافت امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار نفر در ۲۲ استان متاثر از برف و کولاک هلال احمر تکاب به ۱۶ خودرو گرفتار در برف امدا رسانی کرد وقوع برف و کولاک در ۷ استان امدادرسانی به ۳۵۰ خودرو امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر در ۱۴ استان متأثر از برف و کولاک امدادرسانی به ۱۲۳ نفر در ۷ استان متأثر از برف و کولاک امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر طی سه روز گذشته امدادرسانی به ۷۵ در راه‌مانده برف و کولاک در گلستان توقیف آمبولانس‌ اورژانس در حال انتقال نوزاد بدحال! امدادرسانی به بیش از هزار نفر در ۱۱ استان متاثر از برف و کولاک رهاسازی ۱۱۸خودروی گرفتار در برف ۳۰ خودروی گرفتار در برف گردنه قسطین لار رهاسازی شدند امدادرسانی به بیش از ۴ هزار نفر در ۱۷ استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی به بیش از هزار نفر در ۵ استان متاثر از سیل امدادرسانی به ۴۷۵ خودرو در راه مانده در محورهای استان تهران امداد رسانی به ۷۰ خودروی گرفتار برف در کوهرنگ راهداران به ۳۴۳ خودرو در محورهای گیلان امدادرسانی کردند امدادرسانی به بیش از ۵ هزار حادثه دیده به دلیل وقوع برف و کولاک امدادرسانی به بیش از ۴ هزار نفر در ۱۵ استان متأثر از برف و کولاک امدادرسانی به بیش از هزار نفر در ۱۱ استان متاثر از برف و کولاک رهاسازی ۲۰۱ خودروی درگیر برف و کولاک ۱۶ استان درگیر سیل و کولاک امدادرسانی در برف و کولاک لرستان ۵ هزار و ۵۸۸ متاثر سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند کمبود آمبولانس و راه های جاده‌ای نامناسب در کمین سلامت بیماران گرمی ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس فارس افزوده می شود استاندارد ۳۰ دستگاه آمبولانس وارداتی از فرانسه تایید نشد امدادرسانی در ٩استان متأثر از سیل و طوفان امداد رسانی هلال احمر به ۵۸۲ نفر در سه روز گذشته وزارت بهداشت ۳۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری کرد باید بهترین ها دراختیار مردم باشد عزم جدی ایران خودرو دیزل برای تامین ناوگان اورژانس کشور ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس و ۵۰۰ موتورلانس به اورژانس اضافه می‌شود آمبولانس های پیشرفته ایران خودرو دیزل به ناوگان وزارت بهداشت پیوست افزایش ماموریت‌های ترافیکی و امداد و نجات تابستانه هلال احمر امدادرسانی هلال‌احمر سمنان به حادثه واژگونی پراید امدادرسانی به ۲۰۷۵ نفر در ۷۲ ساعت گذشته ورود ۷۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۷۹ تن طی سه روز گذشته ماجرای پیرمرد و آمبولانس پیاده امداد رسانی هلال احمر به ۱۲۳۵ نفر در طی ۷۲ ساعت گذشته امدادرسانی هلال احمر به ۸۸۷ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته ۵۰۰ دستگاه موتورلانس وارد ناوگان اورژانس می‌شود وزارت بهداشت اسناد واردات آمبولانس را منتشر می کند تناقض آشکار در واردات ۱۸ میلیون یورویی خودرو وزارت بهداشت بجز آمبولانس، خودروی دیگری وارد نمی‌کند امدادرسانی هلال احمر به ۲۶۳ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته لزوم اختصاص خیابان‌هایی محدود برای آموزش رانندگی ۱۳ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس همدان اضافه می شود ۱۱ استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۱۰۱۴ نفر اعلام جزئیات طرح امدادی کارمانیا در تعطیلات نیمه خرداد استقرار تیم های امدادی در حرم مطهر امام(ره)/۸۸۳ نفر نیروی عملیاتی امداد نگین خودرو آماده خدمت رسانی به مشتریان در تعطیلات خرداد اجرای طرح امداد جاده‌ای آسان موتور در تعطیلات خردادماه ۱۵۰۰ آمبولانس و موتورآمبولانس به ناوگان امدادی کشور اضافه می‌شود امدادرسانی اورژانس به ۱۸ مصدوم حوادث جاده‌ای امدادرسانی به حدود ۱۰ هزار نفر در عملیات امداد و نجات ۷۲ ساعت گذشته اجرای طرح آرام سازی خیابان بهار امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته راننده زرنگ‌ها نقره داغ می‌شوند پایان عملیات امدادگران در برف و کولاک بهاری مسافر گرفتار در برف جاده سبزوار امداد رسانی شدند امدادرسانی به ۶۰۰ حادثه دیده در محورهای برفی مازندران امدادرسانی در ۱۵ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/اسکان اضطراری ۳۰۱نفر خدمت رسانی جوانان هلال احمر به ۵ میلیون مسافر نوروزی خدمت‌رسانی به بیش از ۴۹ هزار مسافر نوروزی اعزام بیش از ۳۱ هزار مصدوم ترافیکی به بیمارستان‌ها امدادرسانی به بیش از ۴۲ هزار نفر از ۲۴ اسفندماه تا امروز هلال احمر سمنان به ۵۸ خودرو گرفتار در برف امدادرسانی کرد تیم های نوروزی راهداری در ۶۷ نقطه از جاده های آذربایجان غربی مستقر می شود یک هزار و ۳۷۸ پایگاه امدادی نوروز امسال در جاده های کشور دایر می شود آماده‌باش ۲۵۰امدادگر در جاده‌های اردبیل یکطرفه شدن، شور و نشاط خیابان ولیعصر را کاهش داد اجرای طرح ویژه امداد و حمل رایگان خودرو در جاده‌های کشور نصب چراغ های راهنما به منظور حمایت از عابرین پیاده در دوبی فعالیت ۱۷۰ دستگاه خودرو «امداد فنی» در جاده‌های لرستان ترافیک ایلام هر سال بدتر از پارسال امدادرسانی به ۹۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته امداد رسانی به سرنشینان ۴۰ خودرو و اسکان ۲۵ نفر در راهدارخانه های خوزستان امداد هلال احمر ایلام به ۱۱۸خودرو گرفتار در برف امدادرسانی به بیش از ۱۴۰۰ نفر در برف و کولاک/رها سازی ۲۳۹ خودرو بانک سینا ۲۴ دستگاه آمبولانس به مناطق محروم اهدا می کند امداد رسانی به ۲۰خودروی گرفتار در بخش کهک قم امدادرسانی در ۱۰ استان متاثر از برف همچنان ادامه دارد بیش از ۲۰۰ مسافر در جاده های استان اردبیل امداد رسانی شدند آخرین آمار امدادرسانی به مردم در ۲۱ استان متاثر از برف و کولاک اسکان اضطراری بیش از ۲۲ هزار نفر طی ۴ روز گذشته ۱۱ هزار نفر در ۲۱ استان از اسکان اضطراری بهره‌مند شدند امدادرسانی به ۱۵۰۰ خودرو در محورهای مواصلاتی قم امدادرسانی به ۱۶۰۰ خودرو در جاده‌های اردبیل حجم بالای خودرو در دو آزادراه تهران-قم و تهران-کرج امدادرسانی را مشکل کرد اعزام هشت تیم پشتیبانی به جاده‌های مسدود شده اسکان اضطراری ۸۲۰۰نفر و توزیع ۱۰هزار تخته پتو بین در راه ماندگان آماده‌باش امداد خودروها در مناطق برفی + شماره تماس وقوع برف و کولاک در ۷ استان کشور سرقت آمبولانس از بیمارستان نامگذاری خیابان یا مکانی به نام جان‌باختگان "سانچی" هلال‌احمر سمنان به ۱۵ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کرد اکثر خیابان های دوطرفه کرمان به جداکننده های بتنی مجهز می شوند مشکل «اورژانسی‌» تغییر نام خیابان‌ها خیابان حافظیه شیراز به طور کامل مسدود می شود سرگیجه حافظ ازطراحی خیابانش مانور طرح زمستانی راهداری و ترافیکی در هرمزگان آغاز شد آماده باش آمبولانس‌های شهر سالم در میادین پایتخت اوبر رقیب آمبولانس های آمریکا شد امداد رسانی به سرنشینان ۶۳ خودروی گرفتار در برف منطقه تاراز اندیکا در خوزستان امدادرسانی به هفت هزار و ۴۸۸ متاثر از برف و کولاک طی ۳روز گذشته برخورد یک خودروی سواری با آمبولانس هلال احمر اسکان موقت ۲۰۰ نفر و امدادرسانی به ۶۷۰ مسافر از سوی هلال احمر سمنان اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و تجهیزات پزشکی سپاه لرستان به کرمانشاه اتوبوس آمبولانس‌های یزد به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند پایتخت ایران تنها ۵۳ آمبولانس دارد! ۱۰۸ زائر بیمار با آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرز منتقل شدند ۳۳ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس هلال احمروارد خاک عراق شد احداث تونل بین برخی بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های مترو پایتخت آبگرفتگی خیابان‌ها به علت بارش شدید باران - رامسر جاده ای که روشنایی چراغهای خیابانی و شارژ خودروها را تامین می‌کند تحویل ۴۵۰ دستگاه خودرو امدادی جدید به هلال احمر کشور در آینده نزدیک اجاره خیابان‌های پایتخت همچنان ادامه دارد دو خیابان در شمال تهران بازگشایی شدند سقوط خودرو به خندقی در بجنورد یک مصدوم برجا گذاشت محبوس‌ شدن مرد جوان در اتاقک متلاشی‌شده پژو پارس ۴ کشته و ۶ مصدوم به دلیل تصادف دو پراید با ام.وی.ام در مشهد تمهیدات اورژانس تهران برای روز تحلیف مسیر حرکت خودروها در خیابان های اصلی ورامین پس از ۳۰ سال تغییر کرد واگذاری ۱۷۰ دستگاه آمبولانس و ۲۰۰ دستگاه خودروی نجات به هلال احمر خیابانی به نام مریم میرزاخانی نامگذاری می‌شود آمبولانس ویژه بانوان در دبی+عکس نامگذاری اتوبان و تونل نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خودرو بیشترین نیاز لجستیکی هلال احمر جهت حرکت خودروها در خیابان خیام قزوین تغییر کرد خیابان شریعتی حد فاصل طالقانی تا بهارشیراز دوطرفه می شود مرگ ۴ نفر در کمتر از ۱۱ ساعت در جاده‌های آذربایجان‌شرقی پیشنهاد نامگذاری میدانی در تهران به نام شهدای ترور سرانجام نامگذاری خیابانی به نام آیت الله هاشمی چه شد؟ تولید ۲۰۰ دستگاه آمبولانس از سوی سروش دیزل مبنا طراحی خودروی ارتباطات و فرماندهی بحران در کشور نشست آسفالت در بزرگراه نواب رویای ایلان ماسک برای ساخت خیابان‌های زیرزمینی بررسی مجدد برای بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور بیش از ۳۵هزار ماموریت تصادفی اورژانس ۱۱۵ در نوروز امداد رسانی به ۳۸ خودروی گرفتاربرف در محور گدوک استقرار ۱۱۰ آمبولانس در بوستان های تهران ترافیک در منطقه ۱۲ تهران به علت سنگ‌فرش چهارراه سرچشمه و سیروس ۱۰۰ سال پیش، تهران چند خیابان داشت؟ اسکان ۸۰۰ مسافر نوروزی/امدادرسانی به بیش از ۲ هزار نفر نخستین آمبولانس‌های ایران +تصاویر نامگذاری معبری به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی به آینده موکول شد افزایش ۴۴ درصدی بالگرد‌های امداد و نجات هلال احمر در طرح نوروزی طرح خدمات و امداد نوروزی سایپا کلید خورد اضافه شدن ۲۴۰۰ آمبولانس مدرن به ناوگان اورژانس کشور انتقاد وزیر بهداشت از خلف وعده در تحویل ۱۰۰۰ آمبولانس تولید داخل اعلام جزئیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی وقوع برف و کولاک در ۵ استان کشور خیابان ولیعصر شهریار به پیاده رو تبدیل می‌شود استقرار ۵ مرکز امداد خودرو جاده ای همزمان با سفرهای نوروزی در آذربایجان غربی انتقال ۱۱۲ مصدوم و خانم باردار از برف و کولاک به مراکز درمانی امدادرسانی به ۵۶۹ خودرو گرفتار در برف و سیلاب خراسان رضوی بازگشایی خیابان‌های اصلی رشت پس از بارش برف ۲۰۰۰ مسافر درراه مانده اسکان داده شدند نجات ۴۲ هزار نفر در کولاک و سیلاب طی پنج روز اخیر هلال احمر زنجان به ۱۲۸۰ نفرگرفتارشده در برف امدادرسانی کرد ۵ استان همچنان تحت تاثیر برف و کولاک امدادرسانی در جاده های استان قزوین قابل تقدیر است نجات ۳۰ هزار خودرو گیرافتاده در کولاک انجام عملیات رهاسازی ۱۲۰ خودرو از برف ۵۰۱ پایگاه امداد و نجات در کشور فعال است پوشش امدادی مراسم ۲۲ بهمن با ۲۸۹ آمبولانس هلال احمر آماده‌باش ۲۰۰ پرسنل اورژانس در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۴۰۰ دستگاه موتور آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده می شود امدادرسانی به ۳۸ هزار و ۸۰۰ گرفتار در برف شروع مجدد عملیات امداد برای پیدا کردن راننده کامیون از زیر بهمن ادامه امدادرسانی‌ها به ۱۳ استان برفی یک طرفه کردن برخی از خیابان های زعفرانیه ۳۰۰ مسافر جاده هراز توسط راه آهن نجات یافتند امدادرسانی ارتش به حادثه‌دیدگان سقوط بهمن درهراز ۵ اکیپ هلال احمر در محور سمنان-فیروزکوه مستقر هستند آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بهمن آبعلی امدادرسانی و اسکان ۶۹۰ مسافر گرفتار برف در تربت حیدریه امدادرسانی هلال‌احمر در جاده‌های تهران - شمال استقرار آمبولانس در محورهای فیروزکوه و هراز بازگشایی مختصر جاده دماوند امدادرسانی بی‌وقفه امدادگران هلال احمر در محور دماوند- تهران امدادرسانی راهداران به ۲۳ دستگاه خودرو گرفتار دربرف جاده های گیلان امدادرسانی به ۷۰ خودرو در جاده لردگان - بروجن ۲۴ استان گرفتار برف و کولاک امداد رسانی به ۴۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک محورهای ارتباطی کوهرنگ رها سازی ۴۶۰دستگاه خودرو از کولاک و برف با تلاش نیروهای امدادی امدادرسانی به بیش از ۱۰۵ مسافر در راه مانده توسط هلال احمر کمک رسانی به۴ هزارو۷۶۰ خودرو امدادرسانی به خودروهای متوقف شده در برف ۲۲ استان تحت تاثیر برف و کولاک مانور دو روزه امداد و نجات کوهستان در ارس برگزار شد راهکار جدید آمبولانس‌های سوئد برای کنار زدن خودروهای مزاحم رفع گره ترافیکی با ایجاد بلواری جدید ۲۰۰ نفر در برف و کولاک محورهای گلستان امدادرسانی شدند نامگذاری یک بلوار و یک بزرگراه به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی + تصاویر ۲۵ دستگاه آمبولانس از "میدان ولیعصر" تا "جماران" مستقر شدند این آمبولانس پرنده را ببینید+تصاویر عجیب‌ترین خیابان جهان+تصاویر برف و کولاک در ١٥ استان ارائه خدمات امدادی به بیش از ۱۵۰۰ تن در ۳۴ محور برف‌گیر کشور امدادرسانی هلال احمر زنجان به ۱۵ مسافر گرفتار در برف امدادرسانی به مصدومان تبعه کشورآذربایجان در نوار مرزی ارس ۸استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی وقوع برف و کولاک در ۱۳ استان کشور امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۵۸۲ مسافر گرفتار در برف و یخبندان انتقال ۱۴ مصدوم حادثه برخورد قطار به دامغان و اعزام ۳ مصدوم با بالگرد ۷۸۰۰ حادثه دیده برف و کولاک مازندران امدادرسانی شدند ۱۲ استان کشور تحت تاثیر برف و کولاک امدادرسانی به ۳۲۷حادثه دیده برف و کولاک در گلستان خیابان نشست‌کرده در ژاپن در یک هفته ترمیم شد اعزام ۲۰۰ دستگاه آمبولانس به مرز مهران استقرار ۲۵۱ آمبولانس در مراسم اربعین استقرار اورژانس در مزرها برای خدمت به زائران اربعین ۲۰ آمبولانس پیشرفته بنز به ناوگان اورژانس اصفهان اضافه شد آمبولانس‌های متفاوت رنو! +عکس امدادرسانی به ۲۲۷۳ نفر در عاشورای حسینی عملیات خط کشی طولی ۲۳ هزار متر از خیابان‌های سنندج انجام شد ۳ هزار آمبولانس در مناطق پرترافیک شهری مستقر شد اسقرار آمبولانس های اورژانس در ۴ محور مواصلاتی استقرار ۱۱ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس چند دستگاه آمبولانس در سال جاری وارد کشور شده است ؟ ساخت دو زیرگذر و روگذر در قائمشهر آغاز شد بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور باید با نظر شورا باشد آمبولانس در هرمزگان ۲ نفر را کشت روش جدید پارک کردن در تهران ! نام‌گذاری چهارراه پارک وی به نام «مصدق» امدادرسانی به ۴۴۳ حادثه دیده در جاده‌های اردبیل احمقانه‌ترین نشانه‌گذاری‌های خیابانی معرفی شدند+تصاویر آیا مقابل درب منزل حریم شخصی محسوب می‌شود؟ استقرار شش دستگاه آمبولانس با ۳۰ تکنیسین اورژانس در روز قدس درتهران مصدومیت ۴ نفر بر اثر واژگونی آمبولانس تولید خودروهای کاربردی با تغییر ماهیت همراهی ۷آمبولانس باکاروان‌های اعزامی استان‌مرکزی به مرقد امام(ره) انعقاد قرارداد تامین ۸۰۰ دستگاه آمبولانس وزارت بهداشت توسط ایران خودرو دیزل نشست زمین در خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله آب ترافیک های تاریخی! خیابانی رویایی در برزیل اقدام مثبت وزارت بهداشت در خرید ۱۸۰ دستگاه آمبولانس ۱۸۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه شد افزوده شدن ۱۸۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس آذربایجان شرقی افزوده شد فرسودگی نیمی از آمبولانس‌های دهمین کشور پرحادثه جهان آمبولانس‌های بنز در راه ایران مشکلات فوریت های پزشکی کرمانشاه کارخانه مونتاژ خودروهای آمبولانس منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد دلایل واردات آمبولانس به کشور از نگاه اعضای کمیسیون صنایع مجلس توان تولیدکنندگان داخلی آمبولانس نادیده گرفته نشود دلیل قانع کننده برای واردات آمبولانس وجود ندارد با وجود تولیدگنندگان با کیفیت داخلی واردات آمبولانس اشتباه بود واردات آمبولانس یک اشتباه راهبردی است آمبولانس‌های هوشمند در راه‌اند خرید۲۰۰۰ آمبولانس جدید آغاز به کار آمبولانس موتوری در شهرهای شلوغ جزئیات قرارداد ۲۶۶۰ آمبولانس جدید اختصاص ۸ دستگاه آمبولانس هایس به اورژانس تهران واردکردن ۸۰۰ دستگاه آمبولانس از آلمان به ایران برگزاری مانور خودروهای اورژانس اجتماعی استان مرکزی ورود ۸۰۰ دستگاه آمبولانس جدید به اورژانس‌ کشور آمبولانس‌ها به خاطر خرابی آژیر زمین‌گیر می‌شوند؟ اتوبوس‌آمبولانس و آمبولانس‌هایی برای مناطق کوهستانی خریداری می‌شود جریمه ۷۲ میلیون ریالی آمبولانس های خراسان شمالی
برگشت به بالا