با پیشنهاد مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛

خیابانی به نام مریم میرزاخانی نامگذاری می‌شود

عصر خودرو- رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از ارائه پیشنهادات اجرایی درخصوص نامگذاری یکی از اماکن و خیابان های شهر تهران به نام دانشمند ایرانی، مریم میرزاخانی به شورای شهر تهران خبر داد.

يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

خیابانی به نام مریم میرزاخانی نامگذاری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بابک نگاهداری رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، با بیان اینکه خبر درگذشت مریم میرزاخانی جامعه علمی و پژوهشی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است، اظهار داشت: افتخار کسب مدال فیلدز (برترین جایزه جهانی تخصصی در حوزه علوم ریاضی)؛ به عنوان تنها ایرانی کسب کننده این مقام؛ زمینه این مهم را فراهم می کند که با حفظ یاد و خاطره ایشان، پیشرفت های اخیر کشور در حوزه علوم و فناوری؛ که حاصل تلاش های دلسوزانه جامعه علمی و پژوهشی کشور بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در حافظه شهروندان ثبت و ماندگار شود.
وی ادامه داد: در همین راستا و در جهت ماندگاری نام و یاد پرچمداران ایرانی علم و دانش، پیشنهادهای مشخصی را جهت بررسی شورای شهر تهران ارائه نموده‌ایم.

نگاهداری با بیان اهمیت موضوع وجود نگاه علمی به نامگذاری خیابان ها و اماکن شهری افزود: نام اماکن شهری و خیابان‌ها بخشی از تاریخ، هویت و خاطره جمعی است و این نام‌ها همانگونه که بخشی از تاریخ شهر را در بستر رویدادها می‌سازند، به خاطره‌ای جمعی تبدیل می‌شوند که در نهایت هویت شهری ما را شکل می‌دهند. از این رو، سیاست نامگذاری و در عین حال ثبات در اعمال این سیاست‌ها در زندگی شهری بسیار اهمیت دارد.

نگاهداری افزود: مطالعات بیانگر این حقیقت اند که نامگذاری فضاهای شهری با نام دانشمندان و برجستگان علمی کشور ضمن ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری ملی در میان جوانان و دانشجویان موجب ترویج روحیه پژوهشگری و دانش‌اندوزی در میان جامعه علمی کشور می‌شود.

وی اشاره کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و بروز نظرات مختلف در این حوزه در سال‌های اخیر، این مرکز پژوهش جامعی را در خصوص سیاست‌های نامگذاری اماکن و خیابان های تهران و با هدف بررسی موضوع از جنبه های علمی و تجربی و ارائه چارچوب های مشخص سیاستگذاری در این خصوص طراحی کرده و در دست اجرا دارد که نتایج آن می‌تواند پشتیبان علمی مناسبی برای تصمیمات نظام مدیریت شهری پایتخت محسوب شود.

برچسب ها

خیاباننام گذاری خیابان
مطالب مرتبط بیشتر
نصب چراغ های راهنما به منظور حمایت از عابرین پیاده در دوبی ترافیک ایلام هر سال بدتر از پارسال نامگذاری خیابان یا مکانی به نام جان‌باختگان "سانچی" اکثر خیابان های دوطرفه کرمان به جداکننده های بتنی مجهز می شوند خیابان حافظیه شیراز به طور کامل مسدود می شود سرگیجه حافظ ازطراحی خیابانش آبگرفتگی خیابان‌ها به علت بارش شدید باران - رامسر نامگذاری معبری به نام شهید حججی جاده ای که روشنایی چراغهای خیابانی و شارژ خودروها را تامین می‌کند اجاره خیابان‌های پایتخت همچنان ادامه دارد شورای پنجم خیابانی به نام مصدق نامگذاری کند اتوبان نیایش به «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» تغییر نام داد دو خیابان در شمال تهران بازگشایی شدند نامگذاری معبری به نام شهید «محسن حججی» در تهران مسیر حرکت خودروها در خیابان های اصلی ورامین پس از ۳۰ سال تغییر کرد تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی همزمان با روز تولد مرحوم نامگذاری یکی از اماکن و معابر شاخص تهران به نام مریم میرزاخانی نامگذاری اتوبان و تونل نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جهت حرکت خودروها در خیابان خیام قزوین تغییر کرد خیابان شریعتی حد فاصل طالقانی تا بهارشیراز دوطرفه می شود پیشنهاد نامگذاری میدانی در تهران به نام شهدای ترور سرانجام نامگذاری خیابانی به نام آیت الله هاشمی چه شد؟ نشست آسفالت در بزرگراه نواب رویای ایلان ماسک برای ساخت خیابان‌های زیرزمینی بررسی مجدد برای بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور ترافیک در منطقه ۱۲ تهران به علت سنگ‌فرش چهارراه سرچشمه و سیروس ۱۰۰ سال پیش، تهران چند خیابان داشت؟ نامگذاری معبری به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی به آینده موکول شد خیابان ولیعصر شهریار به پیاده رو تبدیل می‌شود بازگشایی خیابان‌های اصلی رشت پس از بارش برف یک طرفه کردن برخی از خیابان های زعفرانیه رفع گره ترافیکی با ایجاد بلواری جدید نامگذاری یک بلوار و یک بزرگراه به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی + تصاویر عجیب‌ترین خیابان جهان+تصاویر خیابان نشست‌کرده در ژاپن در یک هفته ترمیم شد عملیات خط کشی طولی ۲۳ هزار متر از خیابان‌های سنندج انجام شد ساخت دو زیرگذر و روگذر در قائمشهر آغاز شد بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور باید با نظر شورا باشد آژیر خودروهای امدادی از فریب تا واقعیت روش جدید پارک کردن در تهران ! نام‌گذاری چهارراه پارک وی به نام «مصدق» احمقانه‌ترین نشانه‌گذاری‌های خیابانی معرفی شدند+تصاویر آیا مقابل درب منزل حریم شخصی محسوب می‌شود؟ نشست زمین در خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله آب ترافیک های تاریخی! خیابانی رویایی در برزیل
برگشت به بالا