یکطرفه شدن، شور و نشاط خیابان ولیعصر را کاهش داد

عصر خودرو- قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: یک طرفه شدن و راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو در خیابان ولیعصر رونق، شور و نشاط در این خیابان را کاهش داده است.

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵:۰۰

یکطرفه شدن، شور و نشاط خیابان ولیعصر را کاهش داد

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  امیر آریازند قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران در نشست تخصصی خیابان ولیعصر در سازمان حفاظت میحط زیست گفت: خیابان 18 کیلومتری ولیعصر که تاریخ و فرهنگ پایتخت را از میدان راه آهن تا میدان تجریش می توان در آن مرور کرد، طولانی ترین خیابان خاورمیانه است که نزدیک به 100 سال پیش یکی از دل انگیزترین تفرج گاه های مردم در دارالخلافه به حساب می آمد.

وی افزود: از سال 1320 ابتدا خودروی متفقین و سپس مردم از این جاده عبور کرد اما سال ها گذشت تا این جاده به خیابان تبدیل شد، اکنون سال ها است که این خیابان با زوزه ارابه های آهنی شهرداری و خس خس نفس های تنگ شده چنارهای آن خو گرفته و همزیستی به ناچار مسالمت آمیزی را با جانوران موذی در پیش گرفته است.

آریازند به یک طرفه شدن خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: یک طرفه شدن و راه اندازی سامانه اتوبوس های تندرو در خیابان ولیعصر رونق، شور و نشاط در این خیابان را کاهش داده و امروز می خواهیم با همکاری یکدیگر و با کمک جوانان خلاق و مجهز به دانش روز، بار دیگر عطر و طعم زندگی را در این خیابان جاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظاهر و حسی که فضاهای شهری ایجاد می کنند، تاثیرات مهمی بر رفتار دارند افزود: باید به این نکته توجه کرد که چرا برخی شهرهای خاص در نوک پیکان نوآوری های فرهنگی یا اقتصادی قرار دارند.

قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران اظهار کرد: عقلانیت حکم می کند شهرها مرکز خلاقیت و سرزندگی باشند و هنر پیشرفته، فناوری، دانش و سیاست از آن ها نشات بگیرد، وجود تحرک اجتماعی در شهر و خیابان خواب هایی که برای زنده ماندن در میان زندگی شهری از هم گسیخته با مرگ دست و پنجه نرم می کنند از جمله ویژگی های شهرنشینی در دوره مدرن است.

آریا زند ادامه داد: شهرها سرچشمه فرصت های کار، ثروت و قدرت هستند و دنیای اجتماعی آنها همواره افکار، خوراک، موسیقی و مدهای جدید خلق می کنند.

وی گفت: خیابان ولیعصر از دیرباز شاه رگ حیاتی شهر تهران بوده و در روزگاری نه چندان دور پیوند دهنده محروم ترین و برخوردارترین بافت های شهری در تهران بود اما در چند دهه گذشته به حلقه وصل و نخ تسبیح بخش های مهمی از بافت های مسکونی، اداری، تفریحی، گردشگری و اقتصادی پایتخت تبدیل شده است.

 

برچسب ها

خیابانخیابان ولیعصر
مطالب مرتبط بیشتر
قرارگیری خیابان ولیعصر(عج) تهران در فهرست موقت میراث جهانی یونسکو نرده های چهارراه ولیعصر برداشته نمی‌شوند تغییر محل دپوی اتوبوس‌های خیابان ولی‌عصر(عج) در میدان راه‌آهن تبدیل بخشی از خیابان ولیعصر به پیاده‌راه تیغ جراحی معاونت ترافیک شهرداری بر نرده‌های چهارراه ولیعصر اتمام حجت پلیس؛ نرده های چهارراه ولیعصر برداشته نمی‌شود مشکل تردد در چهارراه ولی‌عصر با حضور پلیس حل خواهد شد محرومیت جانبازان و معلولین‌ از تردد در محدوده چهارراه ولی‌عصر اولویت با پیاده‌هاست یا سواره‌ها؟! نرده های چهارراه ولیعصر(عج) تهران جمع آوری می شود لزوم اختصاص خیابان‌هایی محدود برای آموزش رانندگی اجرای طرح آرام سازی خیابان بهار احداث LRT در خیابان ولیعصر نصب چراغ های راهنما به منظور حمایت از عابرین پیاده در دوبی ترافیک ایلام هر سال بدتر از پارسال نامگذاری خیابان یا مکانی به نام جان‌باختگان "سانچی" اکثر خیابان های دوطرفه کرمان به جداکننده های بتنی مجهز می شوند خیابان حافظیه شیراز به طور کامل مسدود می شود سرگیجه حافظ ازطراحی خیابانش «بی‌آرتی» خیابان ولی‌عصر جمع‌ می‌شود؛ «ال‌آرتی» در راه‌ است آبگرفتگی خیابان‌ها به علت بارش شدید باران - رامسر جاده ای که روشنایی چراغهای خیابانی و شارژ خودروها را تامین می‌کند اجاره خیابان‌های پایتخت همچنان ادامه دارد دو خیابان در شمال تهران بازگشایی شدند مسیر حرکت خودروها در خیابان های اصلی ورامین پس از ۳۰ سال تغییر کرد خیابانی به نام مریم میرزاخانی نامگذاری می‌شود نامگذاری اتوبان و تونل نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جهت حرکت خودروها در خیابان خیام قزوین تغییر کرد خیابان شریعتی حد فاصل طالقانی تا بهارشیراز دوطرفه می شود پیشنهاد نامگذاری میدانی در تهران به نام شهدای ترور سرانجام نامگذاری خیابانی به نام آیت الله هاشمی چه شد؟ نشست آسفالت در بزرگراه نواب رویای ایلان ماسک برای ساخت خیابان‌های زیرزمینی بررسی مجدد برای بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور ترافیک در منطقه ۱۲ تهران به علت سنگ‌فرش چهارراه سرچشمه و سیروس ۱۰۰ سال پیش، تهران چند خیابان داشت؟ نامگذاری معبری به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی به آینده موکول شد خیابان ولیعصر شهریار به پیاده رو تبدیل می‌شود بازگشایی خیابان‌های اصلی رشت پس از بارش برف یک طرفه کردن برخی از خیابان های زعفرانیه رفع گره ترافیکی با ایجاد بلواری جدید نامگذاری یک بلوار و یک بزرگراه به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی + تصاویر عجیب‌ترین خیابان جهان+تصاویر خیابان نشست‌کرده در ژاپن در یک هفته ترمیم شد خیابان ولیعصر پیاده راه می‌شود؟ عملیات خط کشی طولی ۲۳ هزار متر از خیابان‌های سنندج انجام شد ایجاد پارکینگ در محدوده چهارراه ولیعصر ساخت دو زیرگذر و روگذر در قائمشهر آغاز شد بازگشایی خیابان ۱۷ شهریور باید با نظر شورا باشد آژیر خودروهای امدادی از فریب تا واقعیت روش جدید پارک کردن در تهران ! نام‌گذاری چهارراه پارک وی به نام «مصدق» احمقانه‌ترین نشانه‌گذاری‌های خیابانی معرفی شدند+تصاویر آیا مقابل درب منزل حریم شخصی محسوب می‌شود؟ نشست زمین در خیابان ولیعصر به دلیل ترکیدگی لوله آب ترافیک های تاریخی! خیابانی رویایی در برزیل
برگشت به بالا