راهکارهایی برای کاهش قیمت خودرو در بازار

عصر خودرو- شرکت های خودرو ساز بایستی در کلیه فرآیندهای مرتبط با تامین قطعات و تولید خودرو توان خود را معطوف به اقدامات موثری نمایند که باعث کاهش قیمت تمام شده خودرو شود.

شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷:۰۰

راهکارهایی برای کاهش قیمت خودرو در بازار

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، یکی از مهمترین اقدامات دولت آتی ساماندهی بازار خودرو از حیث تطابق عرضه و تقاضا و نیز کنترل قیمت خودرو در بازار است. موضوع گرانی خودرو از آندسته موضوعاتی است که همواره بعنوان یکی از مهمترین علل نارضایتی مردم از خودروسازان داخلی مطرح بوده است. بنابراین دولت آیت الله رئیسی که با شعار اقدام و عمل پیروز انتخابات شده بایستی تمرکز خود را بر روی آندسته از  اقدامات موثری معطوف نماید که دولت های قبلی در انجام آن ناکام بوده اند. یکی از مهمترین این اقدامات مهار گرانی در بازار خودرو است.
برای اینکه بتوانیم راهکارهای کاهش قیمت خودرو را تشخیص دهیم طبیعتا ابتدا بایستی بتوانیم علت گرانی قیمت را بدرستی تحلیل و شناسایی کنیم.
قیمت خودرو در حال حاضر در بازار تحت تاثیر 3 دسته از عوامل بشدت افزایش یافته است.
دسته اول مربوط می شود به شاخص های اقتصادی کشور مثل نرخ تورم، نرخ ارز، حجم نقدینگی رها شده در بازار که تاثیر مشابه سایر کالاها بر روی قیمت خودرو دارد.
دسته دوم مربوط می شود به فزونی تقاضای خودرو در مقایسه با تعداد خودروی عرضه شده به بازار در یک بازه زمانی مشخص مثلا یکساله که هر چه وزنه نیاز در مقایسه با عرضه سنگینتر باشد طبیعتا قیمت افزایشی تر خواهد شد.
دسته سوم مربوط می شود به میزان توانایی شرکت های خودروساز در کاهش قیمت تمام شده خودرو
بررسی دسته اول – تلاطم شاخص های اقتصادی
رشد شاخص های اقتصادی هر کشور ریشه در سیاست گذاری های پولی و بانکی آن کشور و توانایی دولت ها در حفظ ارزش پایه پولی از طرق مختلف دارد. یک گام اساسی برای بهبود شاخص های اقتصادی افزایش تولید در کنار رشد اقتصادی مثبت بعلاوه توانایی در جذب سرمایه خارجی است. همچنین راهکار دولت در مهار نقدینگی فزاینده و جهت دهی آن به سمت فعالیت های مولد در متعادل نمودن نرخ تورم در جامعه و جلوگیری از کاهش بیش از حد ارزش پایه پولی کشور موثر است. ناتوانی دولت ها در انجام درست این تکالیف اقتصادی قطعا باعث گرانی می شود. بخشی از گرانی خودرو ریشه در همین ناتوانی های دولتی دارد.
تاثیر افت شاحص های اقتصادی در گرانی خودرو قابل حذف نیست. در واقع حذف تاثیر این دسته از عوامل ریشه در بهبود اوضاع اقتصادی کلان جامعه دارد اما شرکت های خودروساز و در راس آنها سیاست گذار خودرویی کشور می تواند تاثیر این دسته از عوامل را در افزایش قیمت خودرو تعدیل و حتی کمرنگ نماید. بعنوان مثال در شرایطی که اقتصاد جامعه در شرایط تورمی قرار دارد و از سویی نقدینگی مانند سیلی خروشان بازارهای سرمایه ای را یکی پس از دیگری تحت تاثیر تورمی فراتر از تورم عمومی جامعه قرار می دهد بهترین راه مصون نگهداشتن یک بازار از هجوم نقدینگی سرگردان حذف جذابیت های آن بازار برای سرمایه گذارانی است که بدنبال حفظ ارزش دارایی خود می باشند. این در حالی است که دولت فعلی با پایین نگه داشتن قیمت خودرو نسبت به تورم عمومی جامعه باعث ایجاد دو قطبی قیمت بین کارخانه و بازار شد. این موضوع سبب شد تا برای ثبت نام و خرید خودرو به نرخ کارخانه ای صفی طولانی تشکیل شود. بعلاوه انتخاب متقاضی از طریق قرعه کشی بدترین شیوه ای بود که دولت برای کنترل تقاضا مورد استفاده قرار داد چرا که این روش باعث شد طرف تقاضا برای ثبت نام بیش از پیش تحریک شود بطوریکه حتی آنانی هم که متقاضی واقعی خودرو نبودند با توجه به سهل شدن روش ثبت نام تلاش کردند تا شانس خود را برای دستیابی به سود ناشی از فاصله دو قیمت کارخانه و بازار محک بزنند.
دولت بایستی اجازه دهد قیمت خودرو مانند سایر کالاها به اندازه تورم عمومی کشور رشد کند و برای اینکه شرایط تحقق نیاز متقاضیان خودرو را نیز مهیا نماید کافی است به خریداران خودرو وام کم بهره تخصیص دهد. در این صورت هم شرکت های خودرو ساز مجبور نمی شوند خودرو را پایینتر از قیمت تمام شده و با قیمت دستوری بفروشند و هم با واقعی شدن قیمت، بازار دلالی در این حوزه حذف می شود. بخشی از وام نیز می تواند از طریق نقدینگی خودروساز تامین شود.
بررسی دسته دوم – نابرابری میزان عرضه و تقاضای خودرو در بازار
در سال 96 و پیش از شروع تحریم های دور دوم صنعت خودروی کشور، بیش از یک میلیون و دویست تا سیصد هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است و بعلاوه حدود 77 هزار دستگاه خودرویی که از طریق واردات به بازار تزریق شده مجموعا کمتر از یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو جذب بازار کشور شده است. در طول 3 سال گذشته همواره بین 800 تا 900 هزار دستگاه تولید شده در حالی که واردات خودرو به کشور نیز ممنوع بوده است. بنابراین در هر سال بین 500 تا 600 هزار دستگاه کمتر از نیاز ، خودرو به بازار عرضه شده است. این کمبود عرضه در مقایسه با نیاز واقعی بازار باعث افزایش گرانی خودرو حتی بیش از تورم عمومی کشور شده است.
با این وجود دولت بایستی در 3 سال گذشته تمام تلاش خود را برای استفاده از تمام ظرفیت تولیدی شرکت های خودروساز بکار می بست تا آمار تولید آنها به نیاز واقعی کشور نزدیک شود. به هر حال این شرکتها تحت تاثیر تحریم و ترک شرکای خارجی خود بیش از 40 درصد ظرفیت تولیدی خود را از دست دادند. در چنین شرایطی طبیعتا اجبار شرکت های خودروساز به فروش خودرو زیر قیمت تمام شده باعث افت بیش از پیش تولید آنها می شود. بنابراین اصلاح قیمت گذاری خودرو از طریق افزایش توان نقدینگی این شرکتها قطعا به افزایش تولید منجر خواهد شد. در واقع دولت باید بجای تحدید قیمت فروش شرکت های خودروساز اجازه دهد این شرکتها با قیمتی واقعی خودرو  را به بازار عرضه کنند و از این طریق نقدینگی لازم برای افزایش تولید را بدست آورند. بعلاوه سوء مدیریت در این شرکت ها باعث شد از تمامی ظرفیت های موجود این شرکتها برای رشد تولید خودرو استفاده نشود. لذا دولت آیت الله رئیسی بایستی بلافاصله پس از استقرار، تکلیف مدیریت در این بنگاههای زیان ده را روشن نماید. مدیریت در این شرکتها بایستی مشروط به افزایش تولید به سطح حداقلی یک میلیون و دویست هزار دستگاه در سال باشد. در آنصورت عدم توازن عرضه و تقاضای خودرو به بازار به حداقل خواهد رسید.
بررسی دسته سوم – قیمت تمام شده بالا
به رغم آنکه امروزه در دنیا کاهش قیمت تمام شده خودرو مهمترین استراتژی شرکت های بزرگ خودروسازی است اما در این خصوص بدلیل نقش دولت در اداره شرکت های خودروساز از یک سو و نبود تفکر استراتژیک کاهش قیمت تمام شده ناشی از اجرای نادرست فرآیندهای مرتبط با تولید از جمله استفاده از روش های قدیمی حسابداری صنعتی و شیوه های خرید و تامین گران قطعات باعث شده قیمت تمام شده خودرو بیش از قیمتی باشد که در دنیا و در شرکت های بزرگ رخ می دهد. البته کمبود تیراژ ، نداشتن توان صادراتی و متکی بودن به بازار داخل ، کمبود عمق داخلی سازی قطعات بویژه قطعات قوای محرکه مثل موتور و گیربکس نداشتن تفکر تولید ناب در شرکت های خودروساز و تحکم رفتارهای سیاسی بجای رفتارهای مبتنی بر مدیریت و استراتژی در عدم توفیق به قیمت تمام شده منطقی موثر می باشند.
بر این اساس دولت آتی بایستی اجازه افزایش قیمت به خودروسازها را منوط به کاهش قیمت تمام شده خودرو نماید. در واقع شرکت های خودرو ساز بایستی در کلیه فرآیندهای مرتبط با تامین قطعات و تولید خودرو توان خود را معطوف به اقدامات موثری نمایند که باعث کاهش قیمت تمام شده خودرو شود و سایر امتیازات دولتی از جمله اجازه آزادسازی قیمت، تزریق نقدینگی و حتی ثبات مدیریتی در این شرکت ها منوط به کاهش قیمت در عین مطلوب بودن سطح کیفیت خودرو به این شرکتها تعلق گیرد. بعبارت بهتر این شرکتها را بایستی مبتنی بر تفکر یک بنگاه اقتصادی سودآور اداره نمود در حالیکه در حال حاضر برای دولت سودآوری این شرکتها کاملا بی اهمیت است. زیان انباشته یکصد هزار میلیارد تومانی این شرکتها گواه این موضوع است که اصولا برای دولت نه تنها سودآور بودن این شرکتها اهمیتی ندارد بلکه در مورد این میزان زیان نیز دولت واکنشی حتی از سر استیصال از خود نشان نمی دهد.

برچسب ها

خودرو سازیکاهش قیمت خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
بازار خودرو در سراشیبی قیمت گراف افت تابستانی قیمت خودرو پیش بینی کاهش بیشتر قیمت خودرو استفاده از هزار و ۹۰ کیلوگرم فولاد در ساخت خودرو‌های سواری رشد ۳۰ درصدی تولید خودرو در ۴ ماه نخست امسال قیمت خودرو کاهشی شد یک لیست جالب از خودروهای ۱۰ هزار دلاری در جهان +عکس وسایل ضروری داخل خودرو کدامند؟ فرصت دوباره خرید خودرو برای ۳ درصد باقیمانده متقاضیان تایرسازان ۳۵۲ میلیون دلار ارز گرفتند کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروها در ۲ ماه اخیر+ جدول هجوم کاربران، علت کندی سامانه یکپارچه فروش خودرو است خودرویی برای زیر ۱۸ سال ها دریافت عوارض هوشمند بر اساس نوع خودرو آیا دولت رئیسی، یک فقره خودرو را هم مشمول مالیات می‌کند؟! مزایا و معایب سراتو را بشناسید بحران برگزاری نمایشگاه خودرو به اوج رسید لیست خودروهای دومین طرح فروش یکپارچه اعلام شد افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ خودرو دلخوش: جلوی انتشار اسامی جعلی نمایندگان تحویل گیرنده خودرو را بگیرید تولید حداقل ۱.۷ میلیون خودرو در سال جاری ریزش ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی میانگین عمر خودرو پنج سال است سیاهکلی: شاید «میرسلیم» در رد مصوبه واردات موثر باشد؛ مافیای خودرو می‌داند مردم پراید سوار نمی‌شوند تور جی پی اس خودرو برای سارقان ماشین در تهران قانون بیمه خودروهای نامتعارف اعمال قانون ۱۳۸ هزار خودروی حادثه‌ساز از ابتدای طرح نوروزی فرصت جدید ثبت نام خودرو برای دارندگان حساب وکالتی خودروهایی که در کشور سازنده مصرف نمی‌شوند! نوبت بعدی ثبت‌نام خودرو در پایان بهار صعود ۳پله‌ای ایران در رده‌بندی تولیدکنندگان بزرگ خودرو گروه بهمن؛ صاحب مدرن‌ترین و به‌روزترین خط تولید کامیون در ایران است طرح فروش یکپارچه خودرو راهکاری مناسب برای کنترل بازار است بورس کالا، جایگزینی برای مدل‌های سنتی عرضه خودرو عرضه چند صد هزار خودرو در هفته آینده روسیه: خودروهای ایرانی مورد تأیید نیست از هفته آینده مدل خودروها ۱۴۰۲ می‌شود آخرین تصمیم درباره عرضه خودرو در بورس وزیر اقتصاد: توقف عرضه خودرو در بورس منوط به تصمیم شورای رقابت است اعلام زمان ثبت نام فروش فوق العاده سایپا مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا چه می‌گویند؟ گزارش وزارت صمت به رئیس‌جمهوری درباره واگذاری خودرو خارج از ضوابط به برخی دستگاه‌ها دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با فروش رانتی خودرو روند قیمتی خودروهای عرضه شده در بورس منطقی است کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ در بازار بعد از عرضه در بورس پلاک سوم روی وسایل نقلیه می‌نشیند رکورد تولید خودرو در آذرماه شکسته شد شرط جدید برای خرید خودرو از بورس کالا اعلام شد این خودرو ۳۳۶ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار، در بورس کالا فروخته شد عرضه یک خودروی جدید در بورس کالا قرعه کشی خودرو حذف نشده است ۵۰ درصد از خانوارهای ایرانی خودرو ندارند کشنده امپاور BD۵۰۰ برای سومین بار به بورس کالا می‌رود چرایی رشد بالای قیمت خودروها در یک هفته گذشته خودروی اپل به طور کامل خودران نیست شکست ترس از آزادسازی قیمت‌ها، با عرضه خودرو در بورس هوراکان استراتو: تصاویر دقیق از متفاوت ترین گاو وحشی ایتالیایی! آشنایی با شرایط فروش اقساطی شاهین با اقساط بلند مدت در کیان خودرو سر انجام خصوصی‌سازی صنعت خودرو به کجا رسید؟ مراحل خرید خودرو در بورس کالا+جزئیات خودرو شاسی بلند داخلی سال آینده رونمایی می‌شود برنامه دولت برای افزایش عرضه خودرو تشریح شد بررسی و انتخاب بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو تاخیر در تحویل خودرو به خریداران بورس کالا، جریمه خودروساز را در پی دارد تولید انواع خودروها افزایشی شد زیان خودروسازان ۳۷.۴ درصد کمتر شد خودروسازان در مسائل کیفی انتظارات سازمان ملی استاندارد را برآورده نکردند تصاویر خودروهای لاکچری در گمرک تهران؛ از فورد موستانگ تا بنز و بی ام و برنامه ریزی دولت برای واگذاری سهام خودروسازان بازار روسیه، فرصتی برای خودروسازان و قطعه سازان ایرانی کاهش ۳۵ درصدی سود خودروی چینی جیلی دو سناریوی صنعت خودرو از دید معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با و بدون برجام وضعیت کیفی خودروهای داخلی از زبان سخنگوی وزیر آمادگی‌ ایران برای صادرات فلزات، خودرو و تجهیزات پزشکی به بلاروس آیا شرکت زرماکارون سرمایه لازم برای راه‌اندازی خودروسازی را دارد؟ تبعات عبور از اصلاح قیمت خودرو شرایط ورود موقت خودروهای سواری ابلاغ شد افت ۴ درصدی تولید سواری‌ها در مقابل رشد ۱۰۱ درصدی سنگین‌های باری موتور خودرو های فعلی درونسوز اند؟ خودرو‌های ارزان در راه است؟ خودروسازی؛ تداوم نارضایتی مردم و مسئولان تولید دانش‌بنیان ۵ گروه از محصولات در پاریزان صنعت خودروسازی به صنعتی سودده و با کیفیت تبدیل می‌شود کاهش قیمت خودرو با تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو است سوددهی سهام گروه خودرویی به شرط رفع قیمت گذاری دستوری و آزدسازی واردات اجرای دستورات خودرویی رئیس‌جمهور سرعت گرفت تولید بیش از ۹۰۲ هزار دستگاه خودرو تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ سهام درون گروهی خودروسازان واگذار می شود کیفیت خودرو به ۵۰۰ صنعت بستگی دارد تولیدات خودروسازان پاسخگوی نیاز داخل نیست تولید خودروسازان بزرگ از ۸۲۸ هزار دستگاه گذشت خودروسازان برتر در بازاری که یک ساله ۱۰۹ درصد رشد داشته است! +عکس کاهش قیمت خودرو سرلوحه کار مدیران عامل ایران خودرو و سایپا باشد کاهش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودرو‌ها ماموریت جدید رئیس جمهور به مخبر در حوزه صنعت صنعت خودرو سازی کشور عملکرد خوبی در کیفیت و قیمت نداشته است کاهش ۶ درصدی قیمت خودرو وعده خصوصی‌سازی خودروسازان چه زمانی اجرایی می‌شود؟ بررسی چرایی روند کند کاهش قیمت خودرو نسبت به کاهش نرخ ارز ۲۱۰ میلیارد دلار زیان خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۱ به خاطر کمبود تراشه الکترونیکی و چیپ‌ست هزینه تولید خودرو کاهش می‌یابد؟ چرا وعده کاهش خودروهای دپوشده در پارکینگ‌های خودروسازان محقق نشد؟ کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی نتیجه اصلاح قیمت خودرو، کاهش زیان خودروسازان و ایجاد تعادل در بازار است کاهش ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بازار خودرو بر مدار رکود وعده کاهش قیمت خودرو زیر ذره‌بین واقعیت قیمت خودرو در بازار تا پایان سال کاهش می‌یابد مذاکره مقامات اسپانیا برای تصاحب کارخانه‌های نیسان ژاپن رشد متزلزل فروش در شهریور پیش‌بینی ضرر ۲۱۰ میلیارد دلاری خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۱ ریزش قیمت‌ها پس از موافقت با واردات خودرو ریزش خودرو با پالس واردات قیمت خودرو در بازار کاهش یافت پیشتازی ایران خودرو در تولید و تامین بازار خودرو شرط اصلی واردات خودرو چیست؟ چرا خودرو دوباره گران شد؟ کاهش تولید در ۳ خودرو‌ساز بزرگ کشور کاهش قیمت خودروی صفر از رویا تا واقعیت ایران خودرو، سربلند از کارزار تحریم از تولید خودروی جدید تا قطعه سازی داخلی مرز بین رویا و واقعیت در تولید خودروی ارزان قیمت مواد اولیه در صنعت خودرو رو به افزایش گذاشت افت ۶۰ درصدی صادرات خودروسازان ساخت خودروهای ایرانی با کیفیت محقق می شود؟ نحوه مدیریت، بیشترین آسیب را به شرکت‌های خودرویی وارد کرده است آیا نظامی‌ها به خودروسازی ایران ورود می‌کنند؟ افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور منجر به کاهش قیمت خودرو می شود فرمول مجلس برای کاهش قیمت خودرو عرضه در بورس است بن بست خطرناک صنعت خودرو بازار خودرو در سراشیبی ریزش قیمت ها در بازار خودرو هفته آینده؛ تصمیم گیری نهایی مجلس درباره عرضه خودرو در بورس کدام خودروها در ۲۴ ساعت گذشته ارزان شدند؟ ریزش ۸۰ میلیون تومانی قیمت در بازار خودروهای خارجی خودرو ارزان شد رکود ادامه‌دار بازار خودرو و انتظار برای کاهش قیمت‌ها آیا طلسم قیمت خودرو با رمز ۱۴۰۰ می‌شکند؟! نحوه همکاری با خودروسازان خارجی باید تغییر کند کروز در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش تولید داشته است خودروسازان خصوصی باید نگاه صادراتی داشته باشند شرط کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خودروی ایرانی در عراق و آلمان! خودروسازان مکلف به عرضه خودرو در بورس کالا با قیمت مصوب شورای رقابت شدند خودروسازان خصوصی با « ادغام بزرگ» موفق می‌شوند خیال خام «خودروسازی جزیره‌ای» مسیر بازار خودرو در ۱۴۰۰ رویای خودروسازی بدون همکاری خارجی! انحراف به چپ قیمت‌گذاری خودرو مزایای پیشرانه های TGDI چیست؟ برنامه تولید خودرو در سال ۹۹ محقق نشد+جزئیات کاهش تعهدات معوق ایران خودرو به شش هزار دستگاه کاهش قیمت خودرو در بازار شمارش معکوس برای کاهش قیمت خودرو روند کاهشی قیمت خودرو‌ ادامه خواهد داشت کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با اصلاح نرخ مواد اولیه هر خودرو ۲۲ میلیون تومان هزینه فولاد دارد قیمت خودرو در بازار کاهش یافت سیاست قرعه کشی خودرو، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود کاهش قیمت و افزایش کیفیت با رقابتی‌شدن صنعت خودرو تولید بیش از ۶۵۳ هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان بزرگ داخلی همه منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند قیمت خودرو در خودروسازی ها تغییر می کند؟ خودروهای پرتیراژ داخلی ارزان می‌شوند ریزش قیمت در بازار خودرو همچنان ادامه دارد سرازیری قیمت خودرو در جاده ارز قیمت خودرو درب کارخانه تا پایان سال کاهش می‌یابد؟ ریشه‌های ریزش قیمت خودروهای وارداتی خریداران، چشم انتظار ریزش بیشتر قیمت ها تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو تسریع در تحقیق و تفحص از خودروسازی قیمت‌ها در بازار خودرو، همچنان بر مدار کاهش خودکفایی و تنوع محصولات بدون توقف! بنیانگذار لکسوس را بشناسید اخراج ۱۵ هزار نفری در شرکت زد اف آلمان رنو ۱۵ هزار نفر از کارکنان خود را در سراسر جهان اخراج می‌کند پاسخگویی به مشتریان سایپا ۲۴‌ساعته شد جزییات عملکرد ۲ مفسد اقتصادی با مشارکت ۲ نماینده مجلس و مدیرعامل سایپا رونمایی از موتور کم مصرف ایران خودرو در آبان ماه امسال ۵۰ درصد تولیدات سایپا به خانواده پراید مربوط بود خودروسازی نیسان دفاتر مرکزی خود در سراسر جهان را تعطیل می‌کند وعده تولید ۱۵ هزار خودروی برقی و هیبریدی محقق می شود؟ وضعیت قیمت‌ خودرو در سال ۹۹ چگونه خواهد شد؟ شرکت‌های خودروسازِ گروه سایپا لوگوی خود را تغییر دادند خودروسازان در صف تولید ماسک ! کارخانه‌های خودروسازی هند هم تعطیل شد درخواست امداد دولت آلمان از خودروسازان امیدی که هنوز به صنعت خودرو نرسیده است صندلی لرزان مدیریت در خودروسازی ایران رونمایی از سومین محصول خودروسازی سمنان +تصاویر افزایش قیمت خودرو نتیجه عرضه قطره چکانى خودروسازان قیمت خودرو باید کاهش یابد امکان کاهش ۱۰میلیون تومانی قیمت خودرو وجود دارد وعده افت قیمت، رشد تولید خودروها را از مراکز شناسنامه‌دار بخرید قیمت خودرو این ماه می‌شکند! کدام خودروها رکورد کاهش قیمت را زدند؟ طراحی چند مدل جدید خودرو در سایپا امیدوارکننده است موج تورمی قیمت خودرو در راه است قیمت‌سازی در فضای مجازی، خودرو را گران کرد آخرین قیمت خودرو بعد از افزایش نرخ بنزین +جدول نقش خودروسازان در تبدیل کارگاهی خودرو پراید تا ۶۶ میلیون جا دارد! گرانی خودرو ربطی به قیمت بنزین ندارد خودروسازان افزایش قیمت نداشتند بازار خودرو در انتظار ریزش قیمت‌ها امـسال خـودرو گران نمی‌شود سه مانع در عدم کاهش قیمت خودرو با وجود افت دلار هزینه گریزناپذیر آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو گرانی «پالادیم» کار خودروسازان را سخت کرد افزایش قیمت خودرو ادامه‌دار است؟ آیین‌نامه‌های مورد نیاز FATF در دولت تصویب شده است فروش غالب خودروها با قیمت ۹۷ هفته پرفراز و نشیب بازارها؛ از بورس تا خودرو کارخانه تولید خودرو سواری در منطقه آزاد انزلی احداث می شود شرکت‌های خودروساز را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم سیاست ۵درصد زیر قیمت بازار در ارزانی خودرو بی‌اثر بود پیش‌بینی وضعیت خودرو پس از آزادسازی واردات قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد شروط کاهش قیمت با افزایش عمق داخلی‌سازی چرا قیمت خودرو ارزان شد؟ کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت کاهش قیمت خودرو با داخلی‌سازی؟ حمایت همه جانبه ایمیدرو از گروه صنعتی ایران خودرو با واگذاری مطلق خودروسازی‌ها به بخش خصوصی فساد در این حوزه ریشه‌کن خواهد شد عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت خودرو خودروسازی "بهمن موتور" شرایط فروش نقدی وانت کارا تک کابین و دوکابین را اعلام کرد هشدار خودروسازان اروپایی نسبت به تبعات فاجعه بار برگزیت بدون توافق سایپا تحریم را به فرصت تبدیل کرده است سرعت گرفتن روندکاهشی قیمت خودرو در نیمه دوم سال قیمت خودرو از زمان دلار ۲۰ هزار تومانی گران‌تر شده است دلایل آرامش بازار خودرو سایپا دست دلالان را در خرید خودرو کوتاه کرد روند کاهشی قیمت خودروهای خارجی + جدول کاهش دوباره قیمت خودرو خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟ خریدار واقعی خودرو نمی‌تواند در فروش فوری ثبت نام کند کاهش قیمت خودرو ادامه دارد خودرو نخرید؛ هفته آینده ارزان‌تر می‌شود قالپاق دزد ملبس به لباس سربازی در شیراز دستگیر شد قیمت کدام خودروها کاهش یافت؟ ثبات قیمت ها در بازار خودرو دولت واردات خودرو را آزاد بگذارد واردات با تعرفه قبلی، قیمت خودرو را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد قیمت خودرو با کاهش مواجه است قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۶ تأمین کسری قطعات خودرو منجر به کاهش قیمت شده است قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد دستور عدم افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده ابلاغ شد کاهش قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی بازار خودرو برای کاهش قیمت آماده می‌شود؟ تامین کالاهای اساسی شرکت های خودروسازی از طریق بندر چابهار ثبات قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد خودرو کاهش چشمگیر قیمت خودرو در بازار ادامه دارد تاثیر برخورد ضربتی قوه قضائیه بر قیمت خودرو بازار خودرو با کاهش قیمت چند میلیون تومانی بازگشایی شد افت قیمت خودرو با بازداشت مدیران خودروساز پیش بینی کاهش قیمت خودرو در پی برخورد قوه قضائیه با مافیا کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت با تولیدکننده متخلف به شدت برخورد می‌کنیم راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کنترل قیمت خودرو ثبات قیمتی در بازار خودرو کدام محصول ایران خودرو ارزان شد؟ تب تند قیمت محصولات ایران خودرو فروکش کرد دولت دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند چرا خودرو در یک شب گران و دوباره ارزان شد؟ افت قیمت‌ها در بازار خودرو + جدول ریزش قیمت خودرو‌های پر مصرف در هفته‌های آینده + جدول سردرگمی در شناسایی آشفتگی‌ها در بازار؟ جزئیات قیمت خودرو در ۸ مرداد ۹۸ دو دلیل توقف روند کاهشی قیمت خودرو در بازار جدیدترین تغییر و تحولات بازار خودرو آخرین گزارش از ارزانی و گرانی خودرو منتظر ارزان شدن خودروها باشید حباب شکنی خودروهای زمین گیر عرضه خودروهای دپو شده علت اصلی کاهش ۲۵ درصدی قیمت‌ها قیمت خودرو به کف رسید؟ قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت ادامه روند کاهشی قیمت خودرو آخرین تغییر و تحولات بازار خودرو ریزش قیمت خودرو در پی کاهش نرخ دلار پژو۲۰۶ "یک میلیون تومان ارزان شد+ جدول قیمت ها قیمت خودرو تا پایان تابستان ارزان نمی‌شود کاهش ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومانی قیمت‌ها کاهش لاک پشتی قیمت خودرو در بازار تداوم کاهش تدریجی قیمت در بازار خودرو کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت ها در بازار قیمت خودرو شکسته می‌شود تب خرید فروکش کرد خوش‌بینی فعالان خودرو به کاهش قیمت در بازار واردات خودرو با تعرفه ۹۰ درصد ۳۰ درصد قیمت خودرو را کاهش می‌دهد ‏قیمت‌ خودرو کاهش می‌یابد؟ بعید است قیمت پراید به زیر ۴۰ میلیون کاهش یابد مرگ بنیان‌گذار سیتروئن آیا خودرو ارزان می‌شود؟ کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار پیش‌بینی روند بازار خودرو در ۶ ماه دوم سال ۹۸ قیمت خودرو کاهشی شد افزایش تولید در سایپا موجب کاهش قیمت خودرو شد جلوی پیش‌فروش بدون تاریخ خودرو گرفته شود دلایل روند کاهشی قیمت خودرو در روزهای اخیر طراحی پلت‌فرم راه نجات خودروسازان از مونتاژکاری نقدینگی سرگردان، مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو است روند داخلی سازی خودروها قابل قبول نیست بازار خودرو آشفته است و دلایل آن باید به‌صورت جدی بررسی شود کاهش قیمت خودرو روزانه شده است سمند سورن ۲ میلیون تومان ارزان شد حباب قیمت خودرو ترکید استپ وی ۷میلیون تومان ارزان شد کدام خودروهای داخلی کاهش قیمت داشته است؟ یک دلیل افزایش قیمت خودرو مشخص شد خودروهای زیر صد میلیون چقدر ریزش قیمت داشت؟ جلسه مشترک مجلس و دولت برای کاهش قیمت خودرو موج دوم ریزش قیمت خودرو در راه است پراید ۲ میلیون تومان ارزان شد حباب بازار خودرو هنوز تخلیه نشده است به‌زودی قیمت خودرو به کف می‌رسد ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ مردم برای خرید دست نگه داشته‌اند کاهش ۲۶۰ میلیونی قیمت سانتافه! راه‌حل یک نماینده مجلس برای سقوط قیمت خودرو رکود بازار خودرو و تداوم کاهش قیمتها خودرو بازهم ارزان شد + جزئیات قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو می‌شکند نرخ پراید هم‌چنان در حال ریزش ۴ عامل افزایش قیمت خودرو در بازار تازه‌ترین قیمت خودروهای داخلی خودروهای چینی ارزان نمی‌شوند کاهش محسوس قیمت خودروهای ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی دپو شدن خودرو توسط خودروسازان حقیقت دارد؟ تولید وانت در ارومیه ریزش قیمت خودرو ادامه‌دار خواهد بود؟ سقوط قیمت خودرو در راه است؟ کاهش قیمت خودرو ساعتی شد اچ سی کراس " ۱۰ میلیون تومان" ارزان شد کاهش ۷۰ الی ۱۳۰ میلیونی قیمت مونتاژی‌ها سواری «فیات» در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم تولید می‌شود کاهش ۵ تا ۱۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی خصوصی شدن سایپا و ایران خودرو تاثیری بر قیمت خودرو ندارد معرفی دلال‌های مجازی خودرو به دادستانی ادامه روند نزولی قیمت خودرو متقاضیان خودرو بخوانند! کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار خواهد بود؟ تغییرات مجدد نرخ ارز از علل عدم کاهش قیمت خودرو است چگونگی کشف قیمت خودرو توسط سازمان حمایت روند کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است روند قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی است تداوم سقوط آزاد قیمت خودرو تدبیر اشتباه در بازار خودرو بازگشت تعادل به بازار خودرو با کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار قیمت خودرو ریخت فروش فوری خودرو یا بلیت بخت آزمایی کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار روند کاهش قیمت خودرو ادامه دار شد آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؟ نامعادله رشد سه برابری قیمت خودرو در یک سال دور باطل بازار خودرو پیشنهاد واردات خودروهای خارجی دست‌دوم با هدف کاهش قیمت خودرو بررسی نقش جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی در کاهش قیمت خودرو کاهش قیمت خودرو با واردات خودروی دست دوم خودرو دیگر گران نمی‌شود کاهش قیمت خودرو در بازار دنده‌عقب گرانی در بازار خودرو انتقاد عارف از عملکرد وزارت صمت درباره بازار خودرو معامله خودرو به صفر رسید خودروسازان افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو را سبب شدند کج‌راهه کشف قیمت خودرو وزارت صمت بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد توقف روند نزولی قیمت ها در بازار چگونگی کشف قیمت در بازار خودرو پیشنهادهای دم‌دستی برای آرامش بازار قیمت کدام خودرو‌ها امروز ۹۸/۲/۱۸ کاهش یافت؟ راه نجات بازار خودرو از شر دلالی واردات خودروی دست دوم می‌تواند قیمت خودرو را تا حد زیادی کاهش دهد کاهش ۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار قیمت خودرو در بازار شکسته شد بیشتر بفروشید نقش خودروسازان در گرانی‌های اخیر بازار خودرو خسارت‌ تحریم آمریکا برای خودروسازان اروپایی استپ وی ۲۰۰ میلیون تومان شد رونق تولید خودروسازان نیازمند برنامه ملی است صعود قیمت در بازار خودرو افت ۴۰ درصدی قیمت‌ها با آزادسازی واردات احتمال کاهش قیمت خودرو در ماه رمضان افزایش قیمت خودرو زیر سایه غفلت مسئولان به بهانه سیل قیمت خودرو کاهش نیابد چاره‌ای جز استیضاح وزیر صمت نداریم بازار خودرو در انتظار سقوط بزرگ چرت بهاری بازار خودرو بازار خودرو در تکاپو برای شروع معاملات ادامه روند کاهشی قیمت خودرو تقاضای خودرو در بازار به کف رسید قیمت خودروهای داخلی پس از تعطیلات، تکان نخورد آیا فروش فوری خودرو در کاهش قیمت چهارچرخ‌ها تأثیرگذار بوده است؟ کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو تداوم کاهش قیمت خودرو در آستانه سال جدید ۶ راهکار اصلاح سریع آشفتگی‌های بازار خودرو تداوم کاهش قیمت خودرو در آستانه سال جدید "ناز" بازار خودرو خریدار دارد قیمت خودرو کاهش می‌یابد روند کاهشی قیمت ها در بازار کاهش قیمت چند محصول سایپا در بازار کاهش ۲ تا ۵ میلیون تومانی قیمت‌ها قیمت خودرو در بازار کاهشی است، اما خریداری نیست افزایش قیمت خودرو ناشی از سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار چهارچرخ‌ها حضورم در مباحث خودرویی برای کمک به وزیر است آسیب شناسی صنعت خودرو در نشست های دانشجویی قیمت خودروهای داخلی در بازار کمی آرام گرفت کاهش ۲/۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های در حال تحویل واکاوی دقت نظر افکار عمومی در رصد نوسانات قیمت خودرو بی‌ثباتی نرخ ارز در کنار تحریم‌ها و دلالان عامل افزایش قیمت خودرو ارز متهم ردیف اول است مافیایی پشت پرده گرانی خودرو است قیمت خودرو کاهش می‌یابد قیمت خودرو ۳۰ درصد حباب دارد، مردم برای خرید عجله نکنند دلیل افزایش قیمت خودرو از زبان وزیر صنعت تداوم عرضه و شفافیت قیمت کلید کنترل بازار خودروست انتظار بود دولت بر بازار خودرو نظارت درست و حسابی داشته باشد لزوم ورود دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به هرج و مرج قیمتی بازار خودرو کاهش قیمت خودرو با کدام تاکتیک انجام می شود؟ تسریع در عرضه خودرو، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد چرا باز هم قیمت خودرو بدون حساب و کتاب افزایش یافت؟ افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟ افزایش قیمت خودرو جوسازی دلالان است نیسان تخمین سود سالانه فروش محصولاتش را کاهش داد چه کسی تاوان سرکوب قیمت خودروسازان را می‌دهد؟ تخفیف ویژه سایپا به مشتریان جرایم دیر کرد اقساط زلزله زدگان بخشیده می شود چرا قیمت خودرو روزانه گران می‌شود؟ وزارت صنعت به دنبال اصلاح قیمت خودروهای داخلی است خودرو ارزان می‌شود؟ قیمت‌ها در بازار ثابت ماند بازگشت قیمت خودروها به قبل صنعت خودرو را زمین می زند ساماندهی خودروسازی در گرو ثبات مدیریت و برنامه‌ریزی است تعزیرات خودروساز بزرگ داخلی را نقره داغ کرد پراید ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد خودرو ۱ تا ۳ میلیون تومان گران شد راهکار یک نماینده مجلس برای مهار روند افزایشی قیمت خودرو توسط خودروسازان رانا ۶۱ میلیون تومان شد بازار خودروهای وارداتی کساد است ۲ دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی امکان کاهش قیمت خودرو در بازار حضور گسترده گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه خودروی ساری امکان‌سنجی کاهش قیمت خودرو از مسیر تیراژ افزایش قیمت بنزین راهکار کنترلی قیمت خودرو نیست راه طولانی سوددهی در صنعت خودرو با وجود افزایش قیمت چه خودروهایی با کاهش قیمت مواجه شدند؟ دولت دست از سر خودروسازان بردارد دلایل اصلی گرانی خودرو یک فعال صنفی: قیمت خودرو باید با شرایط بازار متناسب باشد بارگرانی به دوش مصرف کننده تضمینی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد قیمت برخی خودروهای داخلی افزایش یافت+جدول بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت مشخص شدن تکلیف خریداران بلاتکلیف خودرو در ابلاغیه افزایش قیمت‌ها سقوط آزاد تولید خودرو قیمت خودرو باید در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شود استپ وی و رانا ۴ میلیون تومان ارزان شد اقدامات شورای رقابت شفاف نیست آیا افزایش قیمت خودروسازان قانونی بوده است؟ بالاترین سقف تغییرات قیمت خودرو در بازار به ۲ میلیون تومان رسید قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید ۵ درصد تفاوت داشته باشد خودروسازان مرحله‌ای قیمت‌ها را بالا خواهند برد؟ افزایش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها رکود بازار خودرو با کاهش تقاضا و ثبات نرخ ارز افزایش تیراژ راه‌حل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار اصلاح صنعت خودروسازی نیازمند ۲ سال زمان است ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی پژوپارس ۷۰ میلیون تومان شد با عادی‌شدن شرایط تولید خودرو قیمت‌ها پایین خواهد آمد سود دلالان در بازار خودرو روند نزولی قیمت خودروها با کاهش قدرت خرید ادامه می یابد H۳۰ کراس ۵ میلیون تومان ارزان شد چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ روند کاهش قیمت خودروهای داخلی ادامه‌دار شد تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید خودروها دیر انجام شد کاهش اندک قیمت خودرو در بازار کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار کاهش ۵ تا ۸ درصدی قیمت خودروهای وارداتی مخالف افزایش ضابطه مند قیمت خودرو نیستیم پیشنهاد نمایندگان به خودروسازها درباره قیمت خودرو فروش ۵ درصد زیر نرخ بازار برای همه خودروها نیست افزایش تولید، مشکلات خودرو را حل می‌کند کاهش پلکانی قیمت خودرو در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان تحلیل فعالان بازار از تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت و کیفیت خودرو بازار خودرو آرام گرفت استعفای مدیران تحقیق و توسعه هیوندای موتورز ادامه روند افزایشی قیمت ها در بازار خودرو بروز رسانی قیمت خودرو؛ اقدامی دیرهنگام به سود دلالان سمند ال ایکس ۳ میلیون تومان گران شد فنر قیمت ها در بازار خودرو در رفت آریو دنده دستی چهارستاره کیفی گرفت فاصله فاحش قیمت خودروها در حاشیه بازار با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید ادامه روند نا آرام قیمت ها در بازار خودرو چرا خودروسازی سایپا قیمت محصولاتش را گران نکرد؟ سمند ال ایکس ۵۷ میلیون تومان شد وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم جای خالی مصرف کننده واقعی در بازار خودرو نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو قیمت خودرو را کاهش می دهیم قیمت خودرو در بازار گران‌تر نمی‌شود رئیس‌جمهور باید تغییرات قیمت خودرو را تائید کند آزموده را آزمودن خطا است ۶ راهکار یک نماینده برای ساماندهی بازار خودرو آیا رئیس جمهور مانع افزایش قیمت خودرو می‌شود؟ ضرورت تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار با کنترل عرضه مدیریت تکراری مانع از رشد صنعت خودرو شد کاهش یک میلیون تومانی قیمت‌ها پژو پارس ارزان شد حل چالش های صنعت خودرو با تغییر پارادایم های ذهنی کمبود عرضه خودرو باعث آشفتگی بازار شده است کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت‌ها کاهش قیمت خودرو در گرو آزادسازی قیمت مدافعان گران شدن خودرو چه استدلالی دارند؟ خودرو گران می شود؟ ثبات قیمت ها در بازار خودرو پارس اتوماتیک ۳ میلیون تومان ارزان شد نارضایتی جامعه از اوضاع تولید و عرضه خودرو اختلاف قیمت میلیونی محصولات ایران خودرو در سایت های فروش خودرو کاهش قیمت خودرو در بازار در صورت ادامه ثبات ارزی قیمت جدید محصولات ایران خودرو منتشر شد ضرورت اصلاح قیمت خودرو پژو پارس ۲ میلیون توان گران شد جریان معکوس تورم و کاهش قیمت‌ خودرو رکود بر بازار حاکم شد، تقلای دلالان برای فروش تداوم رکود و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو بازار خودرو نسبتا آرام و مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها قیمت خودرو کاهش می یابد قیمت در بازار خودرو به دلیل واقعی نبودن تقاضا کاذب است فرود خودرو از پلکان قیمت؛ فهرست نرخ‌های جدید ثبات قیمت ها در بازار خودرو+ جدول خروج بازار خودرو از رکود قیمتی+ جدول روند کاهش قیمت خودرو ادامه دار شد + جدول سونامی پیش‌فروش خودرو موضع سرپرست وزارت صنعت درباره قیمت خودرو قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد + فهرست آخرین قیمت‌ها قیمت خودرو در بازار اشباع شده است ثبات قیمت خودروها در بازار آزاد+ جدول انتظار برای کاهش بیشتر قیمت خودروها در بازار آزاد+ جدول مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو کاهش قیمت آزاد خودروها در محدوده ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند+ جدول کاهش قیمت سمند چقدر است؟ ریزش قیمت ها در بازار خودرو ادامه دارد + جدول بازار خودرو به نقطه تعادل قیمتی نزدیک می‌شود کاهش قیمت خودرو سرعت گرفت سایپا نیاز به اصلاح ساختار دارد تغییرات قیمتی پراید ۱۳۱ چقدر است؟ چانگان CS۳۵ ارزان شد روز‌های خوب بازار ادامه دارد+ جدول دلالان، قیمت ها در بازار خودرو را غیرواقعی کرده اند ادامه ثبات قیمت ها در بازار خودرو با کاهش قیمت دلار دلالان، بازار کنونی خودرو را آشفته کرده اند قیمت روز انواع خودروهای داخلی منتشر شد ماجرای افزایش حبابی قیمت خودرو چه بود؟ ادامه ثبات قیمت ها در بازار خودرو+ جدول پیش بینی ثبات قیمت ها در بازار خودرو تا پایان هفته + جدول قیمت ها پراید ۳۶ میلیون تومان شد افت و خیز در بازار خودروهای داخلی روند ادامه دار کاهش قیمت ساندرو موج جدید بلاتکلیفی در بازار خودرو روند قیمت‌ها در بازار خودرو؟ مدیریت بازار در اختیار دارندگان خودرو با حجم های بالا قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه جنجال قیمتی خریدار و فروشنده در بازار خودرو؛ مقصر کیست؟ افزایش ۲ تا ۴ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار قیمت خودروی پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید کاهش ۷ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار سمند ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان ارزان شد قیمت پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید ریزش دسته جمعی قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران رکود بازار خودرو به امید ارزانی بیشتر پژو ۲۰۰۸، ده میلیون تومان ارزان شد کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار کاهش یک سوم قیمت خودرو در صورت ادامه دلار ۱۲ هزار تومانی نگاهی به چرایی افزایش قیمت خودرو هایما S۵ ارزان شد کاهش ۴ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشید قیمت خودرو در مشهد همچنان رو به کاهش است کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی پژو ۳۰۱ حباب قیمتی خودروها درحال کاهش است تندر پلاس دنده‌ای ۴ میلیون تومان ارزان شد خودرو تا هفته آینده ارزان‌تر می‌شود قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی در بازار باز هم کاهش یافت +جدول تداوم روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو سقوط ۳۰ میلیون تومانی قیمت کپچر اثرات کاهش نرخ دلار بر صنعت خودرو کاهش ١ تا ١٢ میلیون تومانی قیمت ها قیمت خودروهای داخلی تا ۱۲ و خارجی تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت کاهش ۱۷ میلیون تومانی خودروهای داخلی و ۵۰ میلیون تومانی وارداتی ها در بازار خودرو همه فروشنده شدند کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو احتمال سقوط آزاد قیمت ها در بازارهای طلا،خودرو و مسکن تداوم روند افزایشی قیمت خودروها بازی های دلالان خودرو برای دور زدن قوانین استفاده از خودروهای هیبریدی می تواند باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شود افزایش نوسانات قیمتی خودروهای داخلی در بازار پیش بینی روند کاهشی قیمت ها در بازار افزایش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت‌ها آشفتگی و نابسامانی بازار خودرو ریشه در مشکلات کلان اقتصادی کشور دارد بازار خودرو بلاتکلیف تر از همیشه خودروسازان با متوقف کردن عرضه، نبض بازار را در دست گرفته اند قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه بازتعریف مکانیزهای اثربخش پیش نیاز آزادسازی قیمت خودروها قیمت خودرو کاهش می‌یابد خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند کاهش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو در بازار هم زمان با دومین روز از طرح فروش کدام خودروهای داخلی ارزان شده‌اند +جدول تداوم روند کاهشی قیمت خودروها در بازار آشفتگی بازار خودرو باید سامان بیابد وقتی پیش فروش خودرو دردی از بازار آشفته دوا نمی‌کند تولید ۱۵روز خود را راهی بازار کنید تا قیمت افت کند بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت‌ را ندارد افزایش یک تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها سیاست های مقطعی تا چه اندازه در کاهش قیمت ها تاثیر گذار است؟ ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد افزایش یک میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار ویتارا کمی ارزان شد قیمت خودرو در مسیر افزایش قرار گرفت افزایش تقاضای خرید خودرو همگام با افزایش نرخ ارز پیشنهاد ۱۳ راهکار برای رفع مشکلات صنعت خودرو ۲ راهکار حذف حاشیه سود در بازار خودرو گل به خودی ترامپ در خودروسازی وجود تعدادی خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نیست شرکت خودروسازی دایملر آلمان ایران را ترک می‌کند نام نویسی خرید خودرو با نرخ قدیم از چهارشنبه آغاز می‌شود دولت برای قیمتگذاری جدید خودروها تعجیل کند زندان برای مدیر سابق فیات کرایسلر هشدار کارمانیا نسبت به سو استفاده شرکت های مشکوک از طرح امداد سراسری شرایط فروش نقدی تیبا ۲ اعلام شد هشدارها جدی گرفته نشد محصولات جدید سایپا در شرایط تحریم نیز وارد بازار می شود شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو کنار رفت سرمایه‌گذاری خودروسازان در ترکیه کسب بالاترین انطباق با الزمات قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو توسط سایپایدک افزایش تولید ملی، ارتقای کیفیت و کرامت نیروی انسانی تاکنون ۲۳ هزار خودروی سایپا پیش فروش شده است سایپا تحویل تندر ۹۰ به جای ساندرو را تکذیب کرد قیمت انواع دستگاه پخش خودرو + جدول چالش قیمت‌گذاری خودرو در سال جدید بیکاری سمنان با توسعه واحدهای خودروسازی کاهش می یابد آماده‌ایم سنگال را به قطب خودروسازی در غرب آفریقا تبدیل کنیم حمایت از کالای ایرانی یک هدف‌گیری عالمانه است دوگانه‌سوز؟! خودرو نما، جشنواره‌ای برای آشتی هنر و صنعت خودرو ارزان است،خودروسازان با زیان می‌فروشند سایپا به هدف تولید خود رسید سایپا هدف تولید امسال خود را محقق می کند بهمن خیال هاوال سواران را راحت کرد تولید نیسان در ایران از سر گرفته می‌شود سال نو، چهره نو سهام خودروسازی‌ها باید به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد تولید محصول۲۰۰۸ ادامه دارد چرا خصوصی‌سازی؟ استاندارد سازی شرکت‌های خودروساز ؛ برنامه مهم پلیس آگاهی سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو چقدر است؟ وزیر اقتصاد و دارایی از واحد تولید خودرو در سمنان بازدید کرد گزارش تصویری از افتتاحیه نمایشگاه خودرو گلستان اطلاعیه شروع به کار و ساعت حرکت سرویس های شرکت سایپا موجود زنده به فضا فرستادیم اما مشکل خودروسازی را حل نکردیم رونق بازار خودرو با حمایت مردم و افزایش کیفیت محصولات شبکه خدمات پس از فروش خودرو در کشور باید توسعه یابد خودروسازان مسیر جدیدی را انتخاب کرده اند انتقال خط تولید وانت پیکاپ "ریچ" به شرکت زامیاد شرکت خودروسازی قایق تفریحی می سازد خودرو ملی هنوز در کشور طراحی نشده است تجربه رانندگی با دومین محصول هایما برای بازار ایران تولید ون افزایش یافت احکام جدید در گروه خودروسازی سایپا افزایش سرعت ریل در مقابل کاهش سرعت خودرو تولید خودرو رکورد می‌زند تولید ۹ خودرو سبک و ۴ خودرو سنگین با درجه کیفی ۴ ستاره در آبان‌ماه امسال ۳ دلیل عمده خرابی باتری خودرو در زمستان ۱۰ واقعیت جالب و عجیب پیرامون کمپانی مرسدس بنز که از آن بی اطلاعید اینفینیتی از مدل مفهومی Prototype ۹ رونمایی کرد +تصاویر خودروهای گازسوز ۹ سال بازرسی نشدند تحقق رویای شیرین پرواز با خودرو‌های پرنده همکاری فولکس واگن با یک شرکت روسی شرح آخرین وضعیت "وساپا" به روایت سازمان بورس الگوی کره یا ترکیه؟ ضرورت توجه به سهم بالای قطعه سازان کوچک دراشتغال مرکز تحقیقات سایپا موفق تر از سایر مراکز تحقیقاتی خودروسازان در سایپا کار محور خواهیم بود راه‌اندازی بزرگترین کارخانه خودروسازی بلاروس + عکس قرارداد تولید فولکس واگن در ایران ماه آینده نهایی می‌شود نظارت دقیق سازمان محیط زیست بر کیفیت خودرو و سوخت‌ آن‌ها همکاری سه‌جانبه بین ایران، چین و خودروسازان اروپایی جزئیات ۸۵ استاندارد خودرویی اعلام شد+ فهرست کامل افزایش استانداردهای خودرو بدون توجه به وضعیت اقتصادی به شکست می‌انجامد رقابت تسلا و نیسان در فروش خودروهای برقی نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی و الگوهای داخلی قیمت نصب گیربکس‌های نسل جدید بر روی محصولات پارس خودرو اعلام شد آرین موتور، رتبه اول رضایت مندی مشتریان را کسب کرد خودروسازان باید در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند خودروسازان اراده‌ای برای تولید خودروهای برقی ندارند استقبال زیاد از ساندرو استپ وی و تلاش سایپا در پاسخگویی مناسب به متقاضیان آیا خودروسازها به سرنوشت بانک‌ها دچار مى‌شوند؟ هندی ها دوکاتی را می خرند؟ رشد ۱۹.۲ درصدی فروش دانگ فنگ در ماه اوت ب ام و در فکر تولید انبوه خودروهای الکتریکی و رولزرویس الکتریکی کره جنوبی دومین خودروساز خارجی در بازار ایران با فناوری «جاذبه صفر» صندلی خودروهای نیسان آشنا شوید ویدئوی تبلیغاتی مرسدس-بنز از کوپه و کانورتیبل کلاس S ۲۰۱۸ فولکس واگن T-Roc در آمریکا عرضه نمی‌شود شرکت های خودروساز اروپایی در معامله با ایران ترسی از ترامپ ندارند راهکارهای افزایش طول عمر باتری خودرو جریمه پرمصرفی داخلی‌ها، چگونه باید پرداخت شود؟ خودروسازان باید تمام تولیدات خود را با استانداردهای اروپایی تطبیق دهند خودرو از نگاه شریعتمداری فراری تمایلی به تولید مدل ارزان قیمت "دینو" ندارد جلسه‌ای برای رفع ابهام‌ خودروسازان در شورای رقابت نداشتیم تغییر قیمت‌ یا تصمیم برای از رده خارج کردن پراید نیازمند تدبیری مدبرانه‌ است افزایش استانداردها موجب افزایش کیفیت خودروها است فولکس واگن هم خودرو فرسوده تعویض می‌کند! رنو در ساوه استارت زد مهندسان مرسدس-بنز از یک کلاس E یک غول آفرود ساختند+تصاویر نمایشگاه خودرو بندرعباس در ۶۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می شود تویوتا ۳۰ سالگی کرولا GT را جشن گرفت ولوو نام تجاری S۵۰ را برای چه ثبت کرد؟ ایران، سکوی جهش پژو شد ضرر ۶۰۰۰ میلیارد تومانی ۲ خودروساز در سال ۹۱ چالش الزام استاندارد یورو۵ در ایران تجربه جهانی داخلی‌سازی در مشارکت‌های خارجی کارخانه خودروسازی کرمانشاه با حضور جهانگیری افتتاح می شود فراز قیمت‌های کاذب را می‌شکند دانگ‌فنگ بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو فروخت در سواری‌سازان چه می‌گذرد وضعیت مناسب بازار خودرو برای خودروسازان خودروی ۴۵۰ هزار دلاری خودروساز اماراتی را ببینید+تصاویر احتمال ورود فراری به سگمنت SUV ها کارنامه تجارت صنعت خودرو در سال ۹۵ ب ام و سری ۳ الکتریکی سپتامبر معرفی می‌شود اعلام رسمی ورود محصولات لینده موسسه کوثر، دیار خودرو را می فروشد طرح بازدید تابستانی رایگان محصولات بی وای دی آغاز شد هیوندای برنامه ای برای خرید شرکت های خودروسازی دیگر ندارد پورشه ۹۱۱ توربو S Exclusive؛ خاص بودن به معنای واقعی کلمه هیوندای Kona الکتریکی در راه است وزیر صنعت دولت دوازدهم از تصمیمات لحظه‌ای خودداری کند خودروسازی ژاپن حیران از تعرفه‌های ترامپ! خودروهای کارکرده ولی بدرد بخور در بازار ایران - خرداد ۹۶ پیش‌بینی آینده صنعت خودروی جهان در ۲۰۲۰ اثرپذیری صنعت خودرو از الزام به داخلی سازی ورود به زنجیره تولید جهانی خودرو تنها راهکار نجات صنعت خودرو است در سواری‌سازان چه می‌گذرد؟ هیوندای kona در پرتغال دیده شد شرکت فورد ۱۰ درصد نیروی انسانی اش را اخراج می کند ولوو تولید خودرو در هند را امسال شروع می‌کند جنرال موتور فروش خودرو در هند را متوقف می‌کند پیشینه نیم قرن صنعت خودرو در ایران +اینفوگرافیک ب ام و X۵ در چین تولید می‌شود اجرای ۵۳ استاندارد اجباری برای تولید خودروهای داخلی ۳ خودرو جدید تا پایان سال وارد بازار می شود هزینه کار با چری کمتر از پژو است بازگشت تولید خودرو به جاده رشد بسیاری از قراردادهای خودروسازی براساس رانت بسته می‌شوند فاصله بین اهداف و واقعیت‌های صنعت خودرو! رشد گروه خودرویی ادامه دارد بلاتکلیفی صنعت خودرویی در مونتاژکار یا خودروساز بودن ضرورت اصلاح ساختار صنعت خودرو رقابت بانک‌ها با خودروسازان بر سر نرخ سود بهره برداری از نخستین کارخانه خودروسازی سمنان هدفگذاری تولید ۱.۵میلیون خودرو در سال ۹۶ ماشین‌بازی به سبک سینمای ایران از جعبه تا قوس جلوگیری از ورود قطعات خودرو ضامن اشتغال جوانان سرمایه‌گذاران خارجی جذب صنعت خودرو شوند استخوان‌بندی خودروسازی در ۲۰۵۰ خودرویی که در ایران سرنوشت تلخی داشت طرح ویژه امداد خودروی نوروز شرکت خودروسازی کارمانیا خودروساز واقعی خواهیم شد خودرو با برند ملی تولید شود رتبه نخست رشد تولید خودرو در جهان به ایران رسید تحقق صد در صدی برنامه تولید خودرو در سال ۹۵ سایپا و سیتروئن توان پاسخگویی به نیاز بازارهای منطقه را دارند جلب رضایت مشتریان، مهم ترین وظیفه خودروسازان است ترسیم افق تولید ۵۰۰ هزار خودرو در صنایع خودروسازی بم دلایل افزایش ارزش سهام سایپا در روزهای گذشته نکاتی برای انتخاب راحت‌تر خودرو سرشناس‌ترین میهمانان همایش بین‌المللی خودرو سایت‌های شهرستانی خودروسازان در لیست فروش خودروسازی تایوان هم به دنبال حضور در بازار ایران فنر تولید خودرو پرید چرا امسال صنایع خودروسازی، افزایش تولید داشته‌اند؟ واردات به شرط تولید، داخلی‌سازی و صادرات سهم ۸ درصدی بخش خصوصی در تولید خودرو روایت تولید از رشد فروش خودرو طرح جایگزینی پراید و پژو ۴۰۵ به تدریج اجرا می شود توسعه توانمندی های صنعت خودرو با مشارکت خارجی حق دولت در خودروسازی ضایع شد؟ نقش خودروهای جدید در رفع بحران آلودگی ساخت سپرخودرو با استفاده از فناوری نانو عمر کوتاه قراردادهای خودرویی چرا خودروسازی مزیت نسبی در تولید و صادرات ندارد؟ فیات همچنان به دنبال شریک می‌گردد استقبال چشمگیر از غرفه سایپا در نمایشگاه بین المللی بغداد مفهوم لوگو خودروسازان جهان فروش سهام گروه خودروسازی گاک چشم‌انداز ناخوشایند برای آئودی ب ام و برای محصولاتش در بازار آمریکا و کانادا فراخوان رفع نقص داد رضایت مشتریان مهر تایید کیفیت خودرو بزرگترین چالش خودروسازی سایه اروپایی بر خطوط تولید چینی‌ها ایران بیستمین خودروساز جهان شد داخلی‌سازی خودرو به چه قیمتی؟! آمار تولید خودروسازان در ۶ ماهه نخست امسال شارژر‌های بی‌سیم در خدمت زمان ممانعت خودروسازان داخلی از تولید خودروهای ارزان خارجی تصمیمی بر کاهش هزینه تولید خودرو آینده سفید خودروسازی در قاره سیاه جاده های آسیای میانه و آفریقا زیر چرخ خودروی ایرانی موقعیت خودرو در مذاکرات خارجی دلیل محرمانه بودن مذاکره با فیات ورود قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین محصولات پژو رشد فروش ۱۷۰درصدی سایپا نسبت به مدت مشابه سال قبل قراردادهای فرعی سایپا – سیترون مشابه ایران خودرو - پژو است سبقت خودرو‌سازان در جاده کاهش ارزش سهام خودروسازان آمریکایی در کانادا به اعتصاب تهدید شدند بهترین خودروهای فرانسوی جهان کدامند؟ (+عکس) ساخت خودروهای جدید با ۲۰ درصد داخلی سازی خاک فناوری‌های کهنه با قراردادهای نو زدوده می‌شود؟ پژو ۳۰۱ سال‌ آینده عرضه می‌شود کیفیت پایین و قیمت بالا پیامد انحصاری بودن بازار خودرو در ایران برجام چه اثری روی عملکرد خودروسازان داشت؟ دور باطل خودروسازان تفاوت در مسیر مشارکت زمینه‌های همکاری ایران خودرو و سایپا الیوموتورز به دنبال عرضه خودروهای ارزان ۳ چرخ در آمریکا چرا خودروهای آلمانی پرخرج و خودروهای ژاپنی کم‌هزینه‌اند؟ قیمت خودرو در مردادماه چقدر تغییر کرد؟ پنج انتقاد مردم از خودروسازان حمایت از صادرات قطعه با راه‌اندازی خط تولید ارزان تدوین ۳۰ استاندارد جدید خودرویی نیروی مازاد در خودروسازی ایران چقدر است؟ فرصت اندک دولت در قطب سوم خودروسازی ۱۰ ماشین سفارشی غول‌های بزرگ طراحی اولین کامیون تمام برقی دنیا رونمایی شد خودروسازی، صنعت و کشاورزی محور توافق در مسکو چند ضلعی مشارکت با خودروسازان خارجی چرا تجاری‌سازان منبع زیان انباشته‌اند؟ سامسونگ خودروساز می‌شود تفاهم نامه همکاری بانک مهر اقتصاد و شرکت سایپا امضاء شد BMW و ۲۱ نکته‌ ای که درباره آن نمی‌ دانستید بهترین نوع استراتژی همکاری با خارجی‌ها سایپا پراید را ۳۰۰ تا ۵۷۰ هزار تومان گران کرد+ تصویر بخشنامه نارضایتی نعمت‌زاده از خودروسازان افتتاح خط تولید باطری‌های پیشرفته خودرویی ۸ قرارداد ؛ ارمغان «برجام» در صنعت خودرو کاهش تولید دوگانه‌سوزها با شرکت‌های خودرویی خانوادگی آلمان آشنا شوید هجوم خطرناک تقاضا به سمت خودرو سازان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش فروش خودروسازان خواهد شد تولید خودرو فرانسوی با دستان ظریف ایرانی حضور محصولات سایپا در خیابان های بیروت مدیریت یکپارچه در برون سپاری تولید خودرو فناوری هوشمند برای جا نماندن کودکان در خودرو بنز E یا ولوو V۹۰ ،کدام بهتر است؟ کیا ۲۰۱۸ GT را ببنید رویکرد مجلس دهم به صنعت خودرو ایجاد قطب سوم خودروسازی در دستور کار مناطق آزاد فقدان نسل جدید خودروهای مونتاژی ایران تحقق بهبود کیفیت خودروهای داخلی افزایش فروش شرکت خودروسازی اُپل تویوتا به دنبال خودروسازی در ترکیه است مردم دنیا عاشق این خودروها هستند برو بیای خودروسازان اروپایی با هواپیمای اختصاصی چالش نیروی انسانی مازاد در خودروسازی ایران افزایش قیمت خودرو باید متناسب با کیفیت باشد آغاز چالش‌های اقتصادی با تاکید بر خود کفایی ۱۰۰درصدی چرخش چرخ خودرو به کام دولت می‌شود؟ ماموریت ناتمام خودرو در رشد اقتصادی رونمایی از خودروی خودران اوبر در خیابان‌های آمریکا کامیون های روباتیکی وارد جاده ها می شوند چرخ فیبر کربنی برای ابرخودروها ورود به دریاچه یخبندان به دلیل اعتماد به نویگیشن خودرو! بازار خودرو جان نگرفت عمل زیبایی خودروها؛ از مرسدس تا کیا افزایش همکاری شرکت‌های آلمانی با قطعه‌سازان ایرانی نرخ دوم بنزین ۱۵۰۰ تومان محاسبه شد رکود بازار خودرو توهم است؟ سرمایه گذار بعدی صنعت خودرو کدام شرکت است؟ تحلیل اکونومیست از جنجال تقلب خودروسازان مرحله‌گذار خودرو از مونتاژکاری؟ میزان سود مشارکت خرید خودرو تعیین شد چرا تب خودروهای اتومات داغ شد؟ قیمت اولیه خودرو چانگان ۶۴ میلیون تعیین شد تمایل خودروسازان انگلیسی برای ورود به بازار ایران شرط جدید وزارت صنعت برای خودروسازان خارجی گام‌های خودرویی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی بیشتر خودروهای دیزلی تست های آلایندگی در شرایط واقعی را پاس نمی کنند اصلاح ساختار مالی سایپا نتیجه مدیریت اثر بخش است شرکت خودروسـازی کارمانیا دعوت به همکاری می کند رشد ۷ برابری مونتاژ محصولات رنو در ایران پس از برجام فولکس به هر قربانی رسوایی تقلب ۵ هزار دلار می پردازد تویوتا در تدارک از سرگیری تولید در مناطق زلزله زده است ادامه مذاکرات برای تاسیس شرکت مشترک با ایتالیا بسته ضدرکود دیگری در راه است؟ برنامه تامین مالی امسال یک خودروساز داخلی در بورس پژو مجوز رسمی سرمایه گذاری در ایران را گرفت برنامه امسال خودرو دستیابی به ۸۴ درصد تولید سال ۹۰ خودرو از کارخانه گران شد توقف خصوصی‌سازی در ایستگاه رفتارشناسی خودرو با کیفیت با قیمت مناسب تولید شود تکمیل پازل خودرویی با سرمایه‌گذاری خارجی سناریوهای خودروسازی ۹۵ آیا تاپ گی یر بدون کلارکسون موفق می شود؟ آغاز مهندسی معکوس «خودرو سبز» در کشور دو ضرورت صنعت خودرو در سال جدید بازگشت لینکن با شگفتی تازه آغاز خواب بهاری بازار خودرو با اقتصاد مقاومتی صنعت خودرو اصلاح می‌شود راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو رونمایی از بزرگ‌ ترین ماشین چوبی ایران در گچساران فقط ۱۰۰ دستگاه پاگانی هوآیرا کروکی ساخته خواهد شد امکان‌سنجی چهار فرمان خودرویی رئیس‌جمهوری روحانی، میهمان ویژه همایش خودرو ایران تغییر معادلات در خودروسازی ایران کیفیت مهم‌تر است یا قیمت؟ ژاپنی ها در خودروسازی ایران سرمایه گذاری می کنند صنعت خودرو نیازمند انقلاب ساختاری است کدام خودروسازان بهترین وبسایت ها را دارند؟ الزام ساخت داخلی ۴۰ درصد برای شرکای خارجی؟ رقابت سرعت و سوخت در غول های خودرو انقلاب ساختاری در صنعت خودرو مخالفان قراردادهای خودرویی پساتحریم لزوم ارزیابى خودروهاى در حال تردد رونمایی از پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۱۵ کنسرسیوم ایرانی- اروپایی برای راه‌اندازی قطب سوم خودروسازی بزرگترین خودروساز جهان به داد ونزوئلا رسید صنعت ماشین آلات کشاورزی نیازمند نگاهی متفاوت از صنعت خودروست سرنوشت خودروسازان در پساتسهیلات جبران افت تولید با تسهیلات ۲۵ میلیونی؟ خودرویی بی نیاز از «صافکاری» محل قرارگرفتن موتور خودرو چه اثری در رانندگی دارد؟ عزم دولت در حمایت از خودروسازی محل هزینه پول در خودروسازی لغو موقت «الزام داخلی‌سازی ۴۰ درصدی» نیاز صنایع نباید در دوران پساتحریم از محل واردات تأمین شود اولین خودروی خورشیدی در افغانستان رونمایی شد خودروسازان منفور و محبوب قطعه‌سازان خودورسازان مجبور به خرید باشگاه ها می شوند؟ جدیدترین وضعیت تولید دوگانه‌سوزها در کشور تورم در قیمت خودرو تأثیرگذار است
برگشت به بالا