کارشناسان هشدار دادند:

سونامی پیش‌فروش خودرو

عصر خودرو- با توجه به روند کند تولید خودرو از خردادماه جاری، شرکت سایپا و ایران خودرو دو خودروساز بزرگ کشور از ابتدای شروع تحریم‌ها تاکنون، به ترتیب برای سومین و دومین بار اقدام به پیش‌فروش محصولات خود کرده‌اند، به این ترتیب براساس آمارهای منتشر شده از ابتدای سال‌جاری، سایپا در مجموع ۲۷۰ هزار دستگاه از انواع محصولات خود را پیش‌فروش کرده، این در حالی است که ایران خودرو اقدام به پیش‌فروش ۷۷ هزار و ۱۰۰ دستگاه از تولیدات خود کرده است.

شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲:۰۰

سونامی پیش‌فروش خودرو

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، اولین مرحله از پیش‌فروش این دو شرکت، طی دو ماه گذشته، در شرایطی اتفاق افتاد که بازار خودرو روزهای ملتهبی را سپری می‌کرد. نوسانات نرخ ارز و هجوم سرمایه‌های سرگردان به بازار، از دلایل ایجاد این نوسانات بود. در کنار این دو مساله، فعالان بازار تاکید داشتند کاهش و در برخی موارد توقف عرضه به بازار، التهابات را تشدید کرده است. این نکته که مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود، به وضوح خود را در آمار تولید این دو شرکت نشان می‌داد. نمودار تولید دو شرکت از خرداد ماه گذشته تا امروز روند نزولی داشته است و همین مساله در کنار نوسانات نرخ ارز و حضور سرمایه‌های سرگردان، مثلث بحران را در بازار خودرو تکمیل کرد.

با توجه به اینکه خودروسازان در ظاهر خصوصی اما در عمل تابع تصمیمات دولتی هستند، دو شرکت بزرگ تولید‌کننده کشور، به نوعی با فشار مسوولان اقدام به پیش‌فروش محصولات خود کردند. البته باید این نکته را مدنظر قرار داد که اقدام خودروسازان در پیش‌فروش محصولات باید در شرایطی انجام شود که به برنامه آنها در خطوط  تولید و انجام تعهدات معوق خللی وارد نکند. در اینکه مسوولان و سیاست‌گذاران بخش خودرو، برای مهار نوسانات موجود از نسخه قدیمی پیش‌فروش استفاده کرده و تنها هدفی که دنبال می‌کنند، آرام کردن بازار است، شکی نیست. اما این سوال مطرح می‌شود که چه دلایلی باعث شده خودروسازان به رغم تعهدات معوق و کاهش تیراژ که سبب جلوگیری از عرضه مطلوب خودرو به بازار شده است، حاضر به پیش‌فروش محصولات خود آن هم در شرایطی که این شرکت‌ها در زنجیره تامین خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند، شوند؟ البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که عدم‌تامین به موقع قطعات می‌تواند جدی‌ترین دلیل برای کاهش عرضه در ماه‌های آتی تلقی شود. به این ترتیب آیا می‌توان  از پیش‌فروش‌های اخیر به عنوان قرص مسکن خودروسازان برای بازار یاد کرد یا اینکه تولید‌کنندگان با هماهنگی  وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست‌گذاری مناسبی برای تحویل به موقع خودروهای پیش‌فروش‌شده انجام داده‌اند؟ در نهایت اینکه این پیش‌فروش‌ها آیا برای تامین نقدینگی کوتاه‌مدت برای خودروسازان صورت گرفته یا اینکه هدف غایی کاهش التهابات بازار بوده است.

در این زمینه برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که خودروسازان در شرایط حاضر با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند به‌طوری‌که بدهی سنگین آنها به زنجیره تامین قطعات و بازپرداخت وام‌های دریافتی از شبکه  بانکی نیز بیش از پیش مشکل نقدینگی آنها را تشدید کرده است. در این شرایط طبیعی است که خودروسازان به‌دنبال جذب نقدینگی باشند.

بنابراین پیش‌فروش، این امکان را برای خودروسازان فراهم می‌کند که بتوانند بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را جذب کنند. این در شرایطی است که زمان‌های تحویل نیز در برخی خودروها طولانی در نظر گرفته شده است.

نگاهی به زمان تحویل خودروهای پیش‌فروش شده طی هفته گذشته گویای این مساله است که شرکت‌های خودروساز تلاش کرده‌اند زمان تحویل را تا حد امکان به تاخیر بیندازند. ثبت‌نام در مهر ماه 97 و تحویل در سال 99 این مساله را به وضوح نشان می‌دهد.

مساله بعدی که مورد توجه بخشی از کارشناسان  قرار گرفته، تنوع خودروهایی است که در سبد پیش‌فروش است. با نگاهی به محصولات پیش‌فروش‌شده متوجه می‌شویم که اکثر آنها جزو پلت‌فرم‌های قدیمی  هستند. همین مساله به‌دلیل بحث ارتقای استانداردهای خودرویی سبب شده تا این محصولات در آینده نتوانند، استانداردهای مورد نظر را پاس کنند و شرکت‌های خودروساز مجبور هستند به‌تدریج این پلت‌فرم‌ها را از خطوط تولید خارج کنند. بنابراین به روشنی مشخص است که خودروسازان در تلاش هستند  تا حد امکان شرایط را برای ادامه حیات این پلت‌فرم‌ها در خطوط تولید خود فراهم کنند.

نکته آخری که مدنظر کارشناسان قرار گرفته، تفاوت نگاه خودروسازان داخلی و خارجی به مکانیزم پیش‌فروش خودرو است؛ به‌طوری‌که خودروسازان بین‌المللی با استفاده از ابزار پیش‌فروش، این امکان را فراهم می‌کنند تا برنامه‌های تولیدی  خود را ساماندهی و هزینه‌های تولید همچون انبارداری و تامین قطعات را به حداقل برسانند. این در شرایطی است که خودروسازان داخلی با توجه به در اختیار داشتن بازار به صورت انحصاری چندان نیازی نمی‌بینند تا مانند شرکت‌های بین‌المللی، از ابزار پیش‌فروش برای ساماندهی برنامه تولید خود استفاده کنند.
نگاه متفاوت به مقوله پیش‌فروش

پیش‌فروش خودرو در فضای بین‌المللی، به تولید «ناب» تعبیر می‌شود. این نوع از فروش به سیستم کششی معروف است. حسن کریمی‌سنجری، کارشناس خودرو، با اشاره به نگاهی که در فضای بین‌المللی به مساله پیش‌فروش وجود دارد، به «دنیای اقتصاد» می‌گوید در فضای بین‌المللی شرکت‌های خودروساز به‌دنبال این هستند که از پیش‌فروش برای ساماندهی برنامه تولیدی خود استفاده کنند.

این کارشناس در ادامه تاکید می‌کند که پیش‌فروش در دنیا به تولید ناب معروف است. این نوع از فروش براساس باجه فروش است.

کریمی‌سنجری می‌گوید: این نوع فروش، در واقع یک سیستم کششی است؛ به این معنا که به جای اینکه خودروساز بعد از تولید به‌دنبال خریدار برای محصولات خود بگردد، این مشتریان و مصرف‌کنندگان هستند که به‌دنبال پیش‌خرید کردن محصولات این شرکت‌ها هستند. در واقع سیستم کششی در مقابل سیستم فشار قرار می‌گیرد. این کارشناس با اشاره به برخی شرکت‌های بین‌المللی اضافه می‌کند: به عنوان مثال، تولید محصولات مرسدس بنز تا حدود زیادی از سیستم کششی پیروی می‌کنند. هنگامی که در خطوط تولید محصولی تولید می‌شود، مشخص است که خریدار این محصول کیست.

در واقع این نوع فروش که کریمی‌سنجری به آن اشاره می‌کند، این امکان را برای خودروساز به‌وجود می‌آورد تا در هنگام تامین قطعات و تولید محصول در خطوط تولید، بخشی از هزینه‌های خود را از مصرف‌کننده دریافت کند.

بنابراین خودروسازان به واسطه پیش‌فروش این امکان را پیدا می‌کنند تا برنامه‌های آتی خود را ساماندهی کنند. کریمی‌سنجری معتقد است شرکت‌های خودروساز داخلی با توجه به امکان استفاده از بازار انحصاری در ارتباط با پیش‌فروش، از فرمول رایج در فضای بین‌المللی تبعیت نمی‌کند.

اشاره این کارشناس به عدم‌تبعیت خودروسازان داخلی از فضای بین‌المللی در حالی است که آنچه به عنوان هدف مورد توجه آنها است، جذب نقدینگی برای انجام امور روزمره و جاری شرکت است.

کریمی‌سنجری با اشاره به تفاوت بین نگاه داخلی و بین‌المللی به مساله پیش‌فروش می‌گوید: هدف تولید ناب ارتقای کیفیت نیست بلکه آنچه در فرآیند پیش‌فروش یا همان تولید ناب مد نظر است، جلوگیری از هدررفت منابع شرکت‌های خودروساز است. شرکت‌های خودروساز بین‌المللی به‌دنبال کاهش هزینه‌های خود در ارتباط با تامین و انبارداری قطعات هستند. زیرا در این نوع از فروش، قطعات همزمان با تولید به خطوط تولید عرضه می‌شود و هزینه انبارداری به حداقل می‌رسد. این در شرایطی است که سیاست‌گذاران بخش خودرو تنها هدفی که مد نظر دارند ایجاد آرامش، ولو به صورت مقطعی، در بازار است و خودروسازان داخلی به‌دنبال جذب نقدینگی هستند. البته این پیش‌فروش‌ها آفت‌هایی هم می‌تواند در پی داشته باشد.

این کارشناس خودرو درباره  آفت‌هایی که از ناحیه پیش‌فروش، شرکت‌های خودروساز را تهدید می‌کند، می‌گوید: در حال حاضر زنجیره تامین خودروسازان با مشکلات متعددی روبه‌رو است که بخش قابل توجهی از این مشکلات به‌دلیل بدهی‌هایی است که از ناحیه شرکت‌های خودروساز به آنها تحمیل شده است. اشاره این کارشناس به مشکلات موجود در زنجیره تامین می‌تواند سبب تاخیر در تولید و به‌دنبال آن تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده به مشتریان شود.  البته کریمی‌سنجری به مساله تحریم‌ها هم اشاره می‌کند و معتقد است که تحریم‌ها هم سبب ایجاد مشکل در روند تولید و تحویل محصولات پیش‌فروش شده، خواهد

شد.  این کارشناس به بحث پرداخت سود مشارکت و جریمه تاخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده هم اشاره می‌کند و می‌گوید: پرداخت سود مشارکت به مبالغ دریافت شده از ثبت‌نام‌کنندگان، مساله‌ای است که تنها در بازار ایران وجود دارد. در حالی که این مساله در جاهای دیگر دیده نمی‌شود. کریمی‌سنجری دلیل این مساله را در هزینه بالای تامین پول در کشور می‌داند.

اشاره این کارشناس به پرداخت جریمه برای دیرکرد در تحویل محصولات در شرایط فعلی می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل خودروسازان شود، زیرا سبب از دست رفتن بخشی از منابع آنها در قبال پرداخت این جریمه‌ها می‌شود.

سومین چالشی که از ناحیه پیش‌فروش‌ها مورد توجه کریمی‌سنجری قرار گرفته است، ناتوانی خودروسازان در تحویل محصولات پیش‌فروش شده و جایگزینی آنها با برخی دیگر از محصولات است. این مساله، سبب نارضایتی مشتریان و ایجاد حس بی‌اعتمادی به شرکت‌های خودروساز می‌شود.
خطر انصراف ثبت‌نام‌کنندگان

جذب نقدینگی همان طور که اشاره شد، همواره یکی از اهداف خودروسازان برای انجام پیش‌فروش محصولات تولیدی بوده است.

فربد زاوه، کارشناس خودرو، با توجه به علاقه خودروسازان به پیش‌فروش به خبرنگار ما می‌گوید: خودروسازان همواره به‌دنبال افزایش نقدینگی هستند. برای این منظور همواره از مشتریان ثابت منابع بانکی هستند،  در مواقعی که نتوانند نقدینگی خود را از طریق سیستم بانکی تامین کنند، سعی می‌کنند به کمک پیش‌فروش محصولات خود، میزان نقدینگی مورد نظر را جذب کنند.

اشاره این کارشناس به تامین نقدینگی در حالی است که در مواقعی مانند زمان تحریم که هزینه‌های اضافی به خودروسازان تحمیل می‌شود و خودروسازان برای جبران این هزینه‌ها نیازمند سرمایه در گردش بیشتری هستند برای تامین این سرمایه در گردش به فکر استفاده از اهرم پیش‌فروش می‌افتند.

این کارشناس با اشاره به هدف سیاست‌گذاران بخش خودرو از پیش‌فروش می‌گوید: مسوولان وزارت صنعت به عنوان متولی سیاست‌گذاری برای بخش خودرو به‌دنبال این هستند تا نوسانات بازار را کنترل کنند. برای این منظور از آنجا که آنها در مدیریت طرف تقاضا ابزار مشخصی در اختیار ندارند و در این شرایط حاضر نیستند با استفاده از ابزار افزایش قیمت، طرف تقاضا را مدیریت کنند، تلاش می‌کنند با فشار به طرف عرضه بازار را متعادل کنند.

زاوه تاکید می‌کند بی‌انضباطی مالی در شرکت‌های خودروساز تبدیل به بیماری مزمن شده است. این بیماری در زمان تحریم و همچنین نوسانات شدید بازار بیشتر خود را نشان می‌دهد. بنابراین جذب نقدینگی از ناحیه پیش‌فروش‌های صورت‌گرفته سبب می‌شود تا مدیران خودروساز دیرتر به فکر اجرای ریاضت اقتصادی در مجموعه‌های تحت مدیریت خود بیفتند.

اشاره این کارشناس به تاخیر در اجرای ریاضت اقتصادی، سبب ادامه بی‌انضباطی مالی در شرکت‌های خودروساز می‌شود.

زاوه معتقد است در شرایطی که قیمت محصولات داخلی همچنان مبهم است و هر روز خبری در ارتباط با افزایش قیمت‌ها به گوش می‌رسد، چنانچه این اتفاق بیفتد و قیمت محصولات به میزان قابل توجهی افزایش یابد این خطر شرکت‌های خودروساز را تهدید می‌کند که با سونامی انصراف روبه‌رو شده و مجبور شوند مبالغ دریافتی از ثبت‌نام‌کنندگان را به همراه سود مشارکت به آنها برگردانند که حل این مساله از توان شرکت‌های خودروساز خارج است.

برچسب ها

پیش فروش خودروکاهش قیمت خودروتحلیل بازارپیش بینی بازار خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
ارجاع پرونده ۱۳۰۰ میلیاردی پیش‌فروش خودرو به دادگستری البرز مدیر یکی از شرکت‌های پیش فروش خودرو در تاکستان دستگیر شد کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی قیمت خودروها در ۲ ماه اخیر+ جدول پیش پرداخت را مشمول افزایش قیمت نکردیم گسل خودرویی فعال شد؟ افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت‌ خودرو تولید حداقل ۱.۷ میلیون خودرو در سال جاری ریزش ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی پیش‌پرداخت خودروهای فروخته‌شده خودروسازان مشمول تورم نیست ثبت‌نام پیش‌فروش سایپا ۱۵۱ آغاز شد پیش‌فروش سایپا ۱۵۱ از ۲۴ فروردین پیش‌فروش ۴ محصول سایپا از دوم اسفند ماه ‌۱۰ هزار میلیارد تومان عایدی ایران‌خودرو از پیش‌فروش اخیر پیش فروش محصولات سایپا برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شد پیش فروش بزرگ محصولات ایران خودرو از ۱۳ بهمن آغاز می شود چرا بورس کالای ایران با پیش‌فروش خودرو وارداتی به شکل کنونی مخالف است؟ آغاز پیش‌فروش ۴ محصول سایپا ویژه متقاضیان عادی و مادران کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ در بازار بعد از عرضه در بورس رکورد تولید خودرو در آذرماه شکسته شد پیش فروش انواع محصولات سایپا آغاز شد طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد اجرای ۲ طرح فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو دعوتنامه‌ تعهدات پیش فروش هایما صادر نشده است پیش فروش خودرو کوییک R اتوماتیک آغاز شد بازار خودرو؛ بهشت «مادران» شرایط پیش‌فروش محصولات ایران خودرو در طرح جدید تبعات عبور از اصلاح قیمت خودرو پیش‌فروش یکساله و مشارکت در تولید سایپا آغاز شد دومین عرضه شاهین بدون قرعه‌کشی این‌بار در قالب پیش‌فروش آغاز پیش فروش شاهین از فردا طرح پیش فروش یک ساله چهار محصول ایران خودرو از فردا آغازپیش فروش یکساله محصولات سایپا ویژه مادران اعلام شرایط پیش فروش یکساله ۵ محصول سایپا کاهش قیمت خودرو با تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو است پیش فروش هشت محصول ایران خودرو از فردا پیش‌فروش یک‌ساله ۶ محصول سایپا آغاز شد ۴ محصول زامیاد تیر الی مرداد سال آینده تحویل داده می شود پیش‌فروش ۵ محصول سایپا ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آغاز شد کاهش قیمت خودرو سرلوحه کار مدیران عامل ایران خودرو و سایپا باشد اعلام شرایط پیش فروش یکساله محصولات سایپا کاهش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودرو‌ها پیش‌فروش ۶ محصول سایپا آغاز شد پیش‌فروش‌های یکساله برای خودروسازان سخت‌تر می‌شود؟ فروش فوق‌العاده ۶ محصول سایپا آغاز شد فروش نقدی وانت نیسان بدون قرعه کشی پیش‌فروش ۶ محصول سایپا آغاز شد شرایط پیش فروش یکساله محصولات سایپا اعلام شد کاهش ۶ درصدی قیمت خودرو دریافت مالیات ۱ درصدی از ثبت نام کنندگان خودرو آغاز شد بررسی چرایی روند کند کاهش قیمت خودرو نسبت به کاهش نرخ ارز پیش‌فروش ۶ محصول سایپا از امروز ۲ دی ۱۴۰۰ کاهش ۲ تا ۷ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی آغاز پیش‌فروش یکساله ایران‌خودرو با عرضه ۶ محصول عرضه شش محصول در طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو از پنجشنبه کاهش ۲ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی مردودی پیش‌فروش خودرو در آزمون عمومی بازار خودرو بر مدار رکود وعده کاهش قیمت خودرو زیر ذره‌بین واقعیت قیمت خودرو در بازار تا پایان سال کاهش می‌یابد تاکتیک پاییزی خودروسازان پیش فروش خودرو‌های خارجی ترفند جدید کلاهبرداران! آدرس غلط بازار خودرو ریزش قیمت‌ها پس از موافقت با واردات خودرو پیش پرداخت خرید خودرو نباید مشمول تورم شود پیش‌بینی قیمت خودرو پس از آزادسازی واردات پیامدهای توقف پیش فروش در بازار خودرو ریزش خودرو با پالس واردات فعلا خبری از پیش‌فروش خودروسازان نیست مصوبه سهیم شدن خریدار در خودرو با پیش پرداخت به قوت خود باقی است قیمت خودرو در بازار کاهش یافت شرط اصلی واردات خودرو چیست؟ خودروسازان زیر بار قانون جدید می‌روند؟ پیش فروش سه محصول شرکت زامیاد بدون محدودیت پیش فروش یکساله ۵ محصول ایران‌خودرو از امروز پیش فروش یک ساله ۵ محصول ایران خودرو طرح عید تا عید محصولات سایپا از امروز آغاز می شود پیش فروش گسترده محصولات سایپا از عید قربان تا عید غدیر کاهش قیمت خودروی صفر از رویا تا واقعیت مرز بین رویا و واقعیت در تولید خودروی ارزان راهکارهایی برای کاهش قیمت خودرو در بازار نتایج قرعه کشی پیش فروش و فروش فوق العاده زامیاد اعلام شد + فهرست برندگان دو شرط در ثبت‌نام طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان حذف شد افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور منجر به کاهش قیمت خودرو می شود فرمول مجلس برای کاهش قیمت خودرو عرضه در بورس است سبقت پیش‌فروش از فروش فوق‌العاده دومین پیش‌ فروش محصولات ایران‌ خودرو آغاز شد بازار خودرو در سراشیبی ریزش قیمت ها در بازار خودرو کدام خودروها در ۲۴ ساعت گذشته ارزان شدند؟ ریزش ۸۰ میلیون تومانی قیمت در بازار خودروهای خارجی خودرو ارزان شد رکود ادامه‌دار بازار خودرو و انتظار برای کاهش قیمت‌ها آیا طلسم قیمت خودرو با رمز ۱۴۰۰ می‌شکند؟! شرط کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو پیش‌‌فروش ۴ محصول ایران‌خودرو از فردا اعلام اولین طرح پیش فروش ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ کاهش قیمت خودرو در بازار شمارش معکوس برای کاهش قیمت خودرو شرایط جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد معمای زیان بیشتر با رشد فروش! روند کاهشی قیمت خودرو‌ ادامه خواهد داشت چرا با وجود طرح های پیش فروش خودرو، خودروسازان در ضرر هستند؟ کاهش ۳۰ درصدی قیمت خودرو با اصلاح نرخ مواد اولیه پیش فروش «تارا» آغاز شد قیمت خودرو در بازار کاهش یافت سیاست قرعه کشی خودرو، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود پیش فروش یک ساله پنج محصول ایران خودرو همه منتظر کاهش بیشتر قیمت هستند بازار داغ خرید و فروش حواله خودروهای پیش‌فروش قیمت خودرو در خودروسازی ها تغییر می کند؟ خودروهای پرتیراژ داخلی ارزان می‌شوند ریزش قیمت در بازار خودرو همچنان ادامه دارد سرازیری قیمت خودرو در جاده ارز قیمت خودرو درب کارخانه تا پایان سال کاهش می‌یابد؟ ریشه‌های ریزش قیمت خودروهای وارداتی خریداران، چشم انتظار ریزش بیشتر قیمت ها تداوم ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو قیمت‌ها در بازار خودرو، همچنان بر مدار کاهش انعکاس تورم انتظاری در پیش‌فروش خودرو قیمت نهایی خودرو در قراردادهای پیش‌فروش چگونه محاسبه می‌شود؟ طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا اعلام شد آیا در فرآیند قرعه کشی طرح های پیش فروش خودرو تخلف رخ داده است؟ خبر خوش درباره خودروی ارزان قیمت فروش فوق‌العاده خودرو ماهانه ۲۵ هزار دستگاه از ابتدای مهر پیش فروش‌کنندگان خودرو شرکت‌های لیزینگی نیستند آغاز پیش فروش ۹ محصول سایپا شرایط فروش و پیش فروش خودرو‌های خارجی ریزش تقاضا با کاهش رانت پیش فروش چهار محصول سایپا با سود مشارکت در سرمایه گذاری آغاز ثبت نام جک S۵ مدل ۱۴۰۰+جدول فروش فوق‌العاده دوم در انتظار قیمت‌های جدید شرایط پیش فروش جدید سایپا اعلام شد+جدول طرح‌های فروش سایپا هفته آینده اجرا می‌شود ظرفیت‌های پاسخ‌گویی غیرحضوری در سایپا فعال است تداوم اجرای طرح های پیش فروش، آرامش را به بازار خودرو باز می گرداند پیش‌فروش خودرو، بازار را کنترل کرد خروج سرمایه‌های سرگردان از جاده پیش‌فروش هیجان بازار خودرو با پیش فروش‌ها فروکش کرد قرعه‌کشی ۴۵ هزار خودرو ایران‌خودرو برای ۱.۵ میلیون مشتری ظرفیت ۱۲ محصول ایران خودرو در طرح پیش فروش یکساله اعلام شد امشب آخرین مهلت ثبت‌نام در پیش‌فروش سایپا سود مشارکت صفر برای پیش فروش یکساله خودرو اجرای طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو تا ۲۰ خرداد مبلغ پیش‌فروش محصولات سایپا در طرح قرعه‌کشی اعلام شد پیش فروش «شاهین» و ۸ محصول دیگر سایپا از ساعت ۱۴ آغاز می شود آغاز پیش‌فروش ۹ خودروی سایپا از ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ارائه سه محصول جدید سایپا برای نخستین‌بار پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز دور جدید پیش‌فروش محصولات گروه سایپا ورود مجلس به موضوع مکانیزم خودروسازان برای پیش فروش خودرو فردا آخرین مهلت ثبت‌نام فروش ۲۵ هزار خودرو ۱۸ خردادماه؛ اجرای قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده محصولات سایپا با تدبیر در پیش فروش خودرو، آرامش به بازار خودرو باز می‌گردد اتصال برخط سامانه امتا سرعت ثبت نام متقاضیان خودرو را سریعتر کرد پیش‌فروش خودرو با روش قرعه‌کشی لغو برخی محدودیت‌ها در طرح پیش فروش ۷۵ هزار دستگاه خودرو تدارک برای پیش‌فروش یکساله ۷۵ هزار دستگاه خودرو دلالان با پیش‌فروش خودرو چگونه کاسبی می‌کنند؟ سایت فروش ایران‌خودرو مسیر اصلی پیش ثبت‌نام و دریافت کد کاربری آیا فروش ۲۵ هزار خودرو بازار را متعادل می‌کند؟ اعلام قیمت مصوب چهار محصول ایران خودرو جزئیات پیش فروش ۲۵هزار خودروی تولید داخل ثبت نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودرو صرفا از طریق خودروسازان مصرف کنندگان واقعی نمی توانند در طرح های پیش فروش خودرو ثبت نام کنند آغاز فروش فوق‌العاده سایپا از هفته آینده+شرایط نحوه و شرایط ثبت نام پیش فروش خودرو در سال ۱۳۹۹ جزییات کامل از نحوه و شرایط ثبت‌نام پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۹۹ نرخ محصولات ایران‌خودرو ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش می‌یابد اعلام زمان پیش فروش و عرضه خودروی شاهین پیش فروش جدید ایران خودرو از دوشنبه٢٢ اردیبهشت٩٩ +جدول بهمن موتور بیش از ۹۵درصد تعهدات معوق فروش خودرو را انجام داد تا تعیین تکلیف تعهدات معوق مجوز پیش فروش خودرو ندهید قوه قضایه با قاطعیت به موضوع پیش فروش خودروها ورود کند شیوه پیش فروش خودرو در سال ۹۹ اصلاح شود توصیه رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به خریداران محدودیت مراجع نظارتی برای ورود به بازار خودرو واردات خودرو چه تاثیری در بازار می‌گذارد؟ دست سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گرانفروشی خودرو بسته است خرید و فروشی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد علت بالا و پایین شدن قیمت خودرو موج جدید پیش فروش خودروها آغاز شد دست‌و‌دلبازی در صدور مجوز پیش‌فروش استفاده از ربات ترفند سوداگران برای خرید خودرو در طرح‌های پیش فروش قرعه کشی؛ بهترین راهکار برای پیش فروش خودرو معمای دلالی در بازار خودرو آغاز پیش‌فروش کوئیک آر و ۱۳ محصول دیگر طرح جدید فروش محصولات سایپا آغاز شد شرایط فروش جدید سایپا به مناسبت ٢٢بهمن+جدول روش جدید پیش فروش خودرو بدون محدودیت ظرفیت بازار خودرو از جای دیگری دستور می‌گیرد پیش فروش عادی ایران خودرو ویژه شنبه ١٩ بهمن+جدول پیش فروش گسترده ایران خودرو ویژه دهه فجر +جدول مردم یک میلیون خودرو پیش‌خرید کردند تقاضای شب عید، پراید ۳۰ میلیونی را ۶۰ میلیون کرد شیوه پیش فروش خودرو تغییر می‌کند قیمت خودرو پایین می‌آید؟ پیش‌بینی مقصد بازار خودرو پس از ماجرای بنزین ثبت‌نام کنندگان خودرو در سال گذشته ۳۰ درصد سود بردند پیش فروش گسترده محصولات سایپا آغاز شد آغاز پیش فروش گسترده محصولات سایپا ازسه شنبه ۸ بهمن+جدول افزایش قیمت خودرو نتیجه عرضه قطره چکانى خودروسازان قیمت خودرو باید کاهش یابد امکان کاهش ۱۰میلیون تومانی قیمت خودرو وجود دارد پیش فروش خودرو شگردی که همچنان قربانی می گیرد سبقت در ثبت نام خودرو با دوپینگ‌های میلیونی خودرو ارزان می‌شود؟ ایران خودرو صبح یکشنبه چه خودروهایی را پیش فروش می کند ؟ + جدول فاصله ١٨ ماهه خرید خودرو با یک کد ملی را افزایش دهید وعده افت قیمت، رشد تولید آرامش نسبی در بازار خودرو عمل به تعهدات اولویت خودروسازان در پیش فروش‌ خودرو باشد خودروها را از مراکز شناسنامه‌دار بخرید آغاز مرحله سوم پیش فروش محصولات ایران خودرو قیمت خودرو این ماه می‌شکند! کدام خودروها رکورد کاهش قیمت را زدند؟ قیمت خودرو از سوی خودروساز افزایش پیدا نکرده موج تورمی قیمت خودرو در راه است پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو آغاز شد پاییز سرد بازار خودرو قیمت‌سازی در فضای مجازی، خودرو را گران کرد آخرین قیمت خودرو بعد از افزایش نرخ بنزین +جدول دلالان باعث افزایش قیمت‌ها شدند آشفتگی در بازار دلایل گرانی غیربنزینی خودرو آینده قیمت خودروهای داخلی و وارداتی تا آخر ۹۸ پراید تا ۶۶ میلیون جا دارد! گرانی خودرو ربطی به قیمت بنزین ندارد خودروسازان افزایش قیمت نداشتند دوپینگ قیمت خودرو با نرخ ارز فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا ادامه دارد بازار خودرو در انتظار ریزش قیمت‌ها امـسال خـودرو گران نمی‌شود فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا سه مانع در عدم کاهش قیمت خودرو با وجود افت دلار مرحله جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد فروش و پیش فروش نقدی و اعتباری محصولات سایپا پیش‌بینی گرانی خودروهای چینی تا شب عید آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو پشت‌ پرده افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر چرا پراید دوباره ۵۰ میلیون تومان شد؟ پیش‌بینی فروش خودروسازان تا پایان ۹۸ وزیر صنعت نسبت به نحوه پیش فروش و تحویل خودروها پاسخگو باشد پیش فروش خودرو باعث افزایش قیمت خواهد شد افزایش قیمت خودرو ادامه‌دار است؟ پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده کسانی که خودرو پیش‌خرید می‌کنند، پول زیادی دارند! زنگ خطر بحران تأمین مالی خودروسازان فروش غالب خودروها با قیمت ۹۷ سایپا و ایران‌خودرو چه خواهند کرد؟ هفته پرفراز و نشیب بازارها؛ از بورس تا خودرو جزئیات ماجرای پیش‌فروش جدید خودرو سیاست ۵درصد زیر قیمت بازار در ارزانی خودرو بی‌اثر بود پیش‌بینی وضعیت خودرو پس از آزادسازی واردات قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد شروط کاهش قیمت با افزایش عمق داخلی‌سازی چرا قیمت خودرو ارزان شد؟ کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت کاهش قیمت خودرو با داخلی‌سازی؟ سه علت اصلی افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر ارزانی قیمت خودرو چقدر ادامه‌ دارد؟ عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت خودرو بار تامین نقدینگی «خودرو» بر دوش مشتریان پیش‌بینی موردی نرخ خودرو در هفته آینده چالش خودروسازان با خودرو‌های پیش فروش شده خودرو امسال چقدر ارزان شد؟ سرعت گرفتن روندکاهشی قیمت خودرو در نیمه دوم سال قیمت خودرو از زمان دلار ۲۰ هزار تومانی گران‌تر شده است دلایل آرامش بازار خودرو بازار خودرو به کدام سمت خواهد رفت؟ سایپا دست دلالان را در خرید خودرو کوتاه کرد روند کاهشی قیمت خودروهای خارجی + جدول کاهش دوباره قیمت خودرو انجماد تقاضا در بازار خودرو ۹۹ خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟ خریدار واقعی خودرو نمی‌تواند در فروش فوری ثبت نام کند تحویل ندادن خودروهای پیش فروش شده جرم است کاهش قیمت خودرو ادامه دارد خودرو نخرید؛ هفته آینده ارزان‌تر می‌شود خریداران آذویکو به خودرو‌های خود نرسیدند قیمت کدام خودروها کاهش یافت؟ فولاد را ارزان کردند تا خانه و خودرو ارزان شود اما گران‌تر شد ثبات قیمت ها در بازار خودرو دولت واردات خودرو را آزاد بگذارد واردات با تعرفه قبلی، قیمت خودرو را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد قیمت خودرو با کاهش مواجه است قیمت محصولات ایران خودرو امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۶ تأمین کسری قطعات خودرو منجر به کاهش قیمت شده است قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد دستور عدم افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده ابلاغ شد کاهش قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی وضعیت بازار خودرو در ۶ ماه دوم ۹۸ چگونه خواهد بود؟ بازار خودرو برای کاهش قیمت آماده می‌شود؟ ثبات قیمت محصولات سایپا در بازار آزاد خودرو تداوم بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش شده کاهش چشمگیر قیمت خودرو در بازار ادامه دارد تاثیر برخورد ضربتی قوه قضائیه بر قیمت خودرو بازار خودرو با کاهش قیمت چند میلیون تومانی بازگشایی شد افت قیمت خودرو با بازداشت مدیران خودروساز پیش بینی کاهش قیمت خودرو در پی برخورد قوه قضائیه با مافیا کاهش التهاب بازار با افزایش عرضه خودروسازان قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد بازار خودرو در انتظار کاهش قیمت فرمان قیمت بازار خودرو در دست خودروسازان راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کنترل قیمت خودرو بازار خودرو؛ ثبات نسبی قیمت‌ها و تداوم رکود ثبات قیمتی در بازار خودرو پیش‌بینی از روند بازار جهانی خودرو کدام محصول ایران خودرو ارزان شد؟ تب تند قیمت محصولات ایران خودرو فروکش کرد مردم وارد معرکه نشوند دولت دست دلالان را از بازار خودرو کوتاه کند چرا خودرو در یک شب گران و دوباره ارزان شد؟ افت قیمت‌ها در بازار خودرو + جدول سه عامل افزایش قیمت خودرو ریزش قیمت خودرو‌های پر مصرف در هفته‌های آینده + جدول سردرگمی در شناسایی آشفتگی‌ها در بازار؟ جزئیات قیمت خودرو در ۸ مرداد ۹۸ دو دلیل توقف روند کاهشی قیمت خودرو در بازار پراید در بازار واقعی ۴۸، در بازار مجازی ۵۰ میلیون تومان! جدیدترین تغییر و تحولات بازار خودرو آخرین گزارش از ارزانی و گرانی خودرو منتظر ارزان شدن خودروها باشید حباب شکنی خودروهای زمین گیر برخی خریداران خودرو تا ۲۰۰ میلیون سود کردند عرضه خودروهای دپو شده علت اصلی کاهش ۲۵ درصدی قیمت‌ها قیمت خودرو به کف رسید؟ قیمت‌ها در بازار خودرو کاهش یافت ادامه روند کاهشی قیمت خودرو آخرین تغییر و تحولات بازار خودرو ریزش قیمت خودرو در پی کاهش نرخ دلار پژو۲۰۶ "یک میلیون تومان ارزان شد+ جدول قیمت ها قیمت خودرو تا پایان تابستان ارزان نمی‌شود کاهش ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومانی قیمت‌ها کاهش لاک پشتی قیمت خودرو در بازار تداوم کاهش تدریجی قیمت در بازار خودرو کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت ها در بازار قیمت خودرو شکسته می‌شود تب خرید فروکش کرد افت قیمت خودرو در راه است؟ خوش‌بینی فعالان خودرو به کاهش قیمت در بازار تداوم روند کند کاهش قیمت داخلی ها و ثبات خارجی ها واردات خودرو با تعرفه ۹۰ درصد ۳۰ درصد قیمت خودرو را کاهش می‌دهد پیش‌فروش خودرو بدون پیش‌بینی احتمال اعمال تحریم‌ها صحیح نبود ‏قیمت‌ خودرو کاهش می‌یابد؟ بعید است قیمت پراید به زیر ۴۰ میلیون کاهش یابد اطلاعیه مهم ایران‌خودرو درباره خودروهای با موعد تحویل بهمن ۹۷ الی اردیبهشت ۹۸ قیمت خودرو کاهش می‌یابد مهلت یک‌ماهه ساماندهی بازار خودرو آیا خودرو ارزان می‌شود؟ کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ تعیین قیمت از سوی شورای رقابت وضعیت بازار خودرو را بهتر نمی‎کند سیگنال منفی نباشد، قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار پیش‌بینی روند بازار خودرو در ۶ ماه دوم سال ۹۸ بازار خودرو آرام است قیمت خودرو کاهشی شد افزایش تولید در سایپا موجب کاهش قیمت خودرو شد نسخه‌ای برای تسکین قیمت ثبات قیمت ها در بازار خودرو کاهش ارزش پول ملی، مهم ترین دلیل گرانی خودرو است دلایل روند کاهشی قیمت خودرو در روزهای اخیر نقدینگی سرگردان، مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو است بازار خودرو آشفته است و دلایل آن باید به‌صورت جدی بررسی شود کاهش قیمت خودرو روزانه شده است آیا خودروسازان "احتکار" کرده‌اند؟ سمند سورن ۲ میلیون تومان ارزان شد حباب قیمت خودرو ترکید استپ وی ۷میلیون تومان ارزان شد کدام خودروهای داخلی کاهش قیمت داشته است؟ یک دلیل افزایش قیمت خودرو مشخص شد خودروهای زیر صد میلیون چقدر ریزش قیمت داشت؟ جلسه مشترک مجلس و دولت برای کاهش قیمت خودرو موج دوم ریزش قیمت خودرو در راه است پراید ۲ میلیون تومان ارزان شد حباب بازار خودرو هنوز تخلیه نشده است به‌زودی قیمت خودرو به کف می‌رسد ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ مردم برای خرید دست نگه داشته‌اند کاهش ۲۶۰ میلیونی قیمت سانتافه! راه‌حل یک نماینده مجلس برای سقوط قیمت خودرو رکود بازار خودرو و تداوم کاهش قیمتها پیش‌فروش خودرو از سر گرفته می‌شود؟ خودرو بازهم ارزان شد + جزئیات مصوبه جدید کمیته خودرو پیش‌فروش خودرو مشروط شد پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک ادامه دارد ادامه فروش فوری خودروهای سایپا تحویل خودروهای پیش‌فروش‌ شده در سال گذشته تا پایان شهریور پاسکاری توپ گرانی خودرو قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو می‌شکند خودرو ارزان نشده، حباب قیمت خالی شده است نرخ پراید هم‌چنان در حال ریزش ۴ عامل افزایش قیمت خودرو در بازار تازه‌ترین قیمت خودروهای داخلی خودروهای چینی ارزان نمی‌شوند کاهش محسوس قیمت خودروهای ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی دلال بازی، علت اصلی افزایش قیمت خودرو است دپو شدن خودرو توسط خودروسازان حقیقت دارد؟ ریزش قیمت خودرو ادامه‌دار خواهد بود؟ سقوط قیمت خودرو در راه است؟ کاهش قیمت خودرو ساعتی شد اچ سی کراس " ۱۰ میلیون تومان" ارزان شد کاهش ۷۰ الی ۱۳۰ میلیونی قیمت مونتاژی‌ها کاهش ۵ تا ۱۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی خصوصی شدن سایپا و ایران خودرو تاثیری بر قیمت خودرو ندارد معرفی دلال‌های مجازی خودرو به دادستانی ادامه روند نزولی قیمت خودرو متقاضیان خودرو بخوانند! کاهش قیمت خودرو در بازار ادامه‌دار خواهد بود؟ تغییرات مجدد نرخ ارز از علل عدم کاهش قیمت خودرو است چگونگی کشف قیمت خودرو توسط سازمان حمایت تکرار تجربه نافرجام در بازارخودرو مصوبات مجلس درباره بازار خودرو مشکلی را حل نمی‌کند حذف دائمی قیمت ها؛ عامل تشدید نابسامانی در بازار کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو موجب کاهش قیمت می‌شود دولت برای سامان دادن به بازار خودرو چه کاری باید انجام دهد؟ روند کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار است روند قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی است تداوم سقوط آزاد قیمت خودرو تدبیر اشتباه در بازار خودرو بازگشت تعادل به بازار خودرو با کاهش فاصله قیمت کارخانه و بازار قیمت خودرو ریخت فروش فوری خودرو یا بلیت بخت آزمایی به‌دنبال متهم در بازار خودرو کاهش لحظه‌ای قیمت خودرو در بازار روند کاهش قیمت خودرو ادامه دار شد مصوبات مجلس برای صنعت خودرو خوب است اگر اجرا شود! وقتی ریش را به سِبیل پیوند میزنند قیمت تمام شده پراید ۳۸ میلیونی، ۴۳ میلیون تومان است نبود نظارت جدی به نابسامانی صنعت خودرو منجر شده است آیا قیمت خودرو کاهش می یابد؟ واکنش یک کارشناس به طرح ساماندهی بازار خودرو ۷۰ درصد معاملات خودرو خارج از اتحادیه انجام می شود نامعادله رشد سه برابری قیمت خودرو در یک سال دور باطل بازار خودرو پیشنهاد واردات خودروهای خارجی دست‌دوم با هدف کاهش قیمت خودرو بررسی نقش جلوگیری از قیمت‌سازی در فضای مجازی در کاهش قیمت خودرو کاهش قیمت خودرو با واردات خودروی دست دوم خودرو دیگر گران نمی‌شود نقطه شکست قیمت‌های خودرو نزدیک است کاهش قیمت خودرو در بازار قیمت‌های تحمیلی منشاءدلال‌بازی و گرانی خودرو است برخورد قاطع با دانه‌درشت‌های مافیای خودرو، پراید را به ۲۰ میلیون بر می‌گرداند رانت ۱۲ هزار میلیاردی در بازار خودرو دنده‌عقب گرانی در بازار خودرو انتقاد عارف از عملکرد وزارت صمت درباره بازار خودرو معامله خودرو به صفر رسید عرضه قطره چکانی خودرو به بازار در افزایش قیمت تأثیر دارد کج‌راهه کشف قیمت خودرو وزارت صمت بر طبل گرانی خودرو می‌کوبد توقف روند نزولی قیمت ها در بازار وعده جدید وزیر صنعت برای مدیریت بازار خودرو خرداد پرحادثه در انتظار صنعت خودرو چگونگی کشف قیمت در بازار خودرو پیشنهادهای دم‌دستی برای آرامش بازار گروکشی بازار خودرو با نظام عرضه خودروسازان مردم خودرو را کالای قاچاق می‌بینند خودروسازان سود وام‌هایشان را از مردم می‌گیرند راهکاری برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار خودرو آژیر قرمز در خودروسازان خصوصی من این توان را در مجلس نمی بینم که اقدامی در خصوص خودرو انجام دهد ناتوانی خودروسازان در کاهش قیمت‌های حاشیه بازار تحویل محصولات ایران خودرو بر اساس نوبت و اولویت ثبت نام برخورد قوه قضاییه با اخلالگران بازار خودرو تنها راهکار ساماندهی قیمت‌ است قیمت کدام خودرو‌ها امروز ۹۸/۲/۱۸ کاهش یافت؟ حرفِ بی‌ربطِ تعیین قیمت خودرو با مکانیزم بازار چگونه بازار را از دلالان خالی کنیم؟ آرام باشید، خودرو ارزان می‌شود کاهش هیجانات بازار باعث افت قیمت خودرو شد راه نجات بازار خودرو از شر دلالی واردات خودروی دست دوم می‌تواند قیمت خودرو را تا حد زیادی کاهش دهد کاهش ۵ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار عملیات روانی دلال‌ها در بازار خودرو خریدو فروش خودرو درسایت‌ها اتفاق نیفتاده است حذف قیمت خودرو در سایت‌های اینترنتی مانع مناسبی برای مقابله با دلالی است بی تأثیری برداشتن قیمت‌ها از سایت‌های آگهی عرضه‌های کاغذی بازار خودرو را آشفته کرده است شوک قیمتی در بازار خودرو؛ معادله ای چندمجهولی ۹۰ درصد بازار خودرو در دست دلالان حذف قیمت خودرو از سایت ها برای درازمدت غلط است پیش فروش خودرو در دادستانی کل کشور بررسی می شود قیمت خودرو در بازار شکسته شد خودرو بی‌ترمز دو راهکار خودروسازان برای تعهدات معوق گردن کلفت‌های اخلالگر بازار خودرو شناسایی و اعدام شوند بازار خودرو با بستن سایت‌های قیمت گذاری آرام می شود؟ "دیوار" دلالان فرو ریخت کنترل ارز و رقم‌های درشت مسکن، عامل ورود سرمایه‌های کلان به بازار خودرو خودروسازان در قیمت سازی‌ها دست داشته و دلالان از بدنه خودروسازی هستند امروز فردا قیمت خودرو عادی می‌شود اثر هاله‌ای در گرانی‌ها فروش فوری محصولات ایران خودرو آغاز شد تحویل کوتاه مدت در شرایط فعلی ، دغدغه اصلی خودروسازان دو صدایی در ماجرای فروش خودروسازان چرا قیمت خودرو با دلار تناسب ندارد؟ فروش‌های فوری خودروسازها چه‌دردی از بازار دوا می‌کند؟ خودروسازان قیمت‌ها را بسیار بالا برده‌اند قیمت خودرو شدیدا بالا رفته، اما کو خریدار؟ نقش خودروسازان در گرانی‌های اخیر بازار خودرو فروش فوری پژو ۲۰۶ و پارس آغاز شد جهش عجیب قیمت خودرو وعده وزیر صنعت برای کاهش قیمت خودرو محقق نشد وزیر صمت پاسخگوی گرانی افسارگسیخته قیمت خودرو باشد اچ سی ۱۵۵ میلیون تومان شد خودروهای فروش فوری کی به دست مردم می‌رسد؟ علت گرانی ۲۰۰ میلیونی قیمت خودروهای وارداتی چیست؟ استپ وی ۲۰۰ میلیون تومان شد سرنوشت پیش‌فروش‌های جدید تحویل تمامی خودروهای پیش فروش شده تا آخر مهرماه افزایش قیمت خودرو در بازار راکد صعود قیمت در بازار خودرو ابهام در فروش فوری خودرو افت ۴۰ درصدی قیمت‌ها با آزادسازی واردات پرشیا خودرو پیشتاز در ارائه خدمات نوآورانه به مشتریان فروش فوری محصولات سایپا آغاز شد بازار خودرو در «گیجی پس از عید» به سر می برد فروش فوری محصولات سایپا به مناسبت نیمه شعبان احتمال کاهش قیمت خودرو در ماه رمضان پیش فروش و فروش فوری محصولات سایپا از روز سه شنبه آغاز می شود افزایش قیمت خودرو زیر سایه غفلت مسئولان به بهانه سیل قیمت خودرو کاهش نیابد چاره‌ای جز استیضاح وزیر صمت نداریم بازار خودرو در انتظار سقوط بزرگ تحویل خودروهای فروش نقدی سایپا آغاز شد خبر مهم برای کسانی که خودرو پیش‌خرید کردند چرت بهاری بازار خودرو بازار خودرو در تکاپو برای شروع معاملات ادامه روند کاهشی قیمت خودرو خودروهای ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیونی بازار تهران +جدول تقاضای خودرو در بازار به کف رسید قیمت خودروهای داخلی پس از تعطیلات، تکان نخورد آیا فروش فوری خودرو در کاهش قیمت چهارچرخ‌ها تأثیرگذار بوده است؟ کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو تداوم کاهش قیمت خودرو در آستانه سال جدید ۶ راهکار اصلاح سریع آشفتگی‌های بازار خودرو تداوم کاهش قیمت خودرو در آستانه سال جدید هر آنچه که پیرامون فروش فوری خودروها می‌گذرد اشتباهات حاکمیتی در قیمت‌گذاری خودرو "ناز" بازار خودرو خریدار دارد قیمت خودرو کاهش می‌یابد روند کاهشی قیمت ها در بازار کاهش قیمت چند محصول سایپا در بازار کاهش ۲ تا ۵ میلیون تومانی قیمت‌ها قیمت خودرو در بازار کاهشی است، اما خریداری نیست افزایش قیمت خودرو ناشی از سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار چهارچرخ‌ها سؤالات یک نماینده از خودرو‌ساز‌ها درباره ثبت‌نام فوری خودرو فروش اینترنتی محصولات سایپا همچنان ادامه دارد قیمت خودروهای داخلی در بازار کمی آرام گرفت کاهش ۲/۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های در حال تحویل کورس قیمت‌ها در بازار خودرو خودروسازها به جای فروش نقدی، تعهدات قبلی را تسویه کنند تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در حال انجام است واکاوی دقت نظر افکار عمومی در رصد نوسانات قیمت خودرو بی‌ثباتی نرخ ارز در کنار تحریم‌ها و دلالان عامل افزایش قیمت خودرو اختصاص ۸۰ درصد تولید خودرو به پیش فروش‌ها ارز متهم ردیف اول است مافیایی پشت پرده گرانی خودرو است قیمت خودرو کاهش می‌یابد قیمت خودرو ۳۰ درصد حباب دارد، مردم برای خرید عجله نکنند دلیل افزایش قیمت خودرو از زبان وزیر صنعت تداوم عرضه و شفافیت قیمت کلید کنترل بازار خودروست واگذاری۳۰ هزار خودرو به متقاضیان ایران خودرو ۳۰هزار دستگاه خورو به مشتریان تحویل داد اختصاص ۲۰درصد تولید روزانه خودروها به فروش فوری اصول و منطقی بر بازار خودرو حاکم نیست پیش فروش ۷ مدل خودرو شرکت سایپا از امروز + جزئیات پیش فروش خودروهای سایپا امروز هم ادامه دارد انتظار بود دولت بر بازار خودرو نظارت درست و حسابی داشته باشد لزوم ورود دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به هرج و مرج قیمتی بازار خودرو سکته بازار خودرو در فصل داغ خرید و فروش دلیل دهان‌کجی بازار به پیش‌فروش خودرو کاهش قیمت خودرو با کدام تاکتیک انجام می شود؟ فشار بیشتر فروش بیشتر تسریع در عرضه خودرو، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد جولان دلالان در بازار خودرو و افزایش قیمت ها افزایش قیمت خودرو به ۵ درصد حاشیه بازار استمرار روند مسئله‌دار فعلی است صنعت خودرو بار دیگر قربانی نقدینگی سرگردان می شود؟ عوامل ابهام آفرین در بازار خودرو از نگاه یک استاد دانشگاه کورس قیمت‌ها در بازار خودرو حباب قیمت در بازار خودرو مقطعی است چرا باز هم قیمت خودرو بدون حساب و کتاب افزایش یافت؟ خودروسازان به جای تحویل خودروهای پیش فروش شده آنها را در بازار آزاد می‎‌فروشند پراید چگونه ۴۶ میلیون تومان شد؟ افزایش نجومی قیمت‌ خودرو؛ مسئولان چه می‌کنند؟ افزایش قیمت خودرو جوسازی دلالان است افزایش لحظه به لحظه قیمت در بازار خودرو مرحله جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد خودروسازان موظف به عرضه خودروهای پیش‌فروش شده با نرخ توافقی هستند چه کسی تاوان سرکوب قیمت خودروسازان را می‌دهد؟ تعیین تکلیف برای پیش‌خریدها چرا قیمت خودرو روزانه گران می‌شود؟ پیش فروش ویژه دهه فجر ایران خودرو و سایپا همچنان ادامه دارد تحویل خودروهای پیش فروشی تا پایان خرداد ۹۸ وزارت صنعت به دنبال اصلاح قیمت خودروهای داخلی است دعوتنامه خودروهای برلیانس صادر شد - بهمن ۹۷ خودروهای پیش‌فروشی باید به قیمت قبل به مردم تحویل داده شود ماجرای اعلام زمان جدید، برای تحویل خودرو‌های معوق خودرو ارزان می‌شود؟ وعده ایران خودرو و سایپا برای تحویل کلیه خودروهای پیش فروش شده تا پایان خرداد ۹۸ جزئیات طرح جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو ویژه دهه فجر اعلام شد قیمت‌ها در بازار ثابت ماند خودروسازان زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنند کاهش التهاب در بازار خودرو خریداران بیش از یک خودرو باید مالیات بدهند بازگشت قیمت خودروها به قبل صنعت خودرو را زمین می زند پیش‌فروش خودرو ممنوع شد مجوز افزایش قیمت‌ خودرو توسط ستاد تنظیم بازار صادر و اجرایی می‌شود قیمت‌های خودروهای پیش فروش شده موعد تحویل شهریور تا پایان دی افزایش قیمتی ندارند پراید ۳۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد دعوتنامه های پیش فروش ارسالی خودروسازان ابطال و با شرایط جدید ابلاغ می شود خودرو ۱ تا ۳ میلیون تومان گران شد راهکار یک نماینده مجلس برای مهار روند افزایشی قیمت خودرو توسط خودروسازان پیش فروش های موعد تحویل شهریور تا دی ۹۷ شامل افزایش قیمت نیست رانا ۶۱ میلیون تومان شد بازار خودروهای وارداتی کساد است ۲ دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی امکان پیشنهاد سبد خودرو به مشتریان به جای خودروهای ثبت نامی امکان کاهش قیمت خودرو در بازار خودروسازان تعهدات قبلی دارند، مجوز پیش فروش ندارند پیش فروش خودرو بدون مجوز وزارت صمت غیر قانونی است امکان‌سنجی کاهش قیمت خودرو از مسیر تیراژ خودروسازان زمان دقیق تحویل خودروهای معوق را اعلام کنند افزایش قیمت بنزین راهکار کنترلی قیمت خودرو نیست راه طولانی سوددهی در صنعت خودرو با وجود افزایش قیمت چه خودروهایی ارزان شدند؟ چه خودروهایی با کاهش قیمت مواجه شدند؟ تحویل خودروهای پیش فروش شده در آینده نزدیک ایران خودرو با قیمت‌های جدید پیش فروش کرد؛ همه خودروها فروش رفت فروش فوری خودروهای سایپا با قیمت جدید طی چند روز آینده سرانجام خودروهای پیش فروش شده چیست؟ واکنش منفی بازار به افزایش قیمت‌ها دلایل اصلی گرانی خودرو یک فعال صنفی: قیمت خودرو باید با شرایط بازار متناسب باشد بارگرانی به دوش مصرف کننده تضمینی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد ضرورت راه اندازی لیزینگ با نظارت و سرمایه خودروسازان قیمت برخی خودروهای داخلی افزایش یافت+جدول حذف واسطه ها از بازار دستاورد قیمت گذاری در حاشیه بازار کمبود عرضه خودرو از سوی خودروسازان مانعی برای ورود لیزینگ ها ابهام زدایی از نحوه محاسبه قیمت روز خودروهای پیش فروش شده بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت مشخص شدن تکلیف خریداران بلاتکلیف خودرو در ابلاغیه افزایش قیمت‌ها قیمت خودرو باید در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح شود استپ وی و رانا ۴ میلیون تومان ارزان شد اقدامات شورای رقابت شفاف نیست آیا افزایش قیمت خودروسازان قانونی بوده است؟ بالاترین سقف تغییرات قیمت خودرو در بازار به ۲ میلیون تومان رسید قیمت خودرو در بازار و کارخانه باید ۵ درصد تفاوت داشته باشد خودروسازان مرحله‌ای قیمت‌ها را بالا خواهند برد؟ افزایش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها رکود بازار خودرو با کاهش تقاضا و ثبات نرخ ارز شاخص‌های کلیدی خرید خودرو در وضعیت فعلی بازار خبر خوش برای خریداران خودرو در نیمه نخست سال افزایش تیراژ راه‌حل وزارت صمت برای کاهش قیمت خودرو جبران زیان های ارزبری صنعت خودرو با افزایش قیمت افزایش قیمت ۳ محصول سایپا در بازار فرمول منصفانه برای قیمت خودروهای پیش‌فروش؟ ادامه کاهش قیمت خودرو در بازار ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی پژوپارس ۷۰ میلیون تومان شد با عادی‌شدن شرایط تولید خودرو قیمت‌ها پایین خواهد آمد سود دلالان در بازار خودرو تداوم اعلام قیمت‌های جدید آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد قیمت خودروهای تولید داخل رو به کاهش است روند نزولی قیمت خودروها با کاهش قدرت خرید ادامه می یابد بازار منتظر قیمت گذاری، مشتریان تشنه عرضه H۳۰ کراس ۵ میلیون تومان ارزان شد چه زمانی برای خرید خودرو مناسب است؟ روند کاهش قیمت خودروهای داخلی ادامه‌دار شد تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید خودروها دیر انجام شد کاهش اندک قیمت خودرو در بازار کاهش قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار کاهش ۵ تا ۸ درصدی قیمت خودروهای وارداتی مخالف افزایش ضابطه مند قیمت خودرو نیستیم پیشنهاد نمایندگان به خودروسازها درباره قیمت خودرو فروش ۵ درصد زیر نرخ بازار برای همه خودروها نیست افزایش تولید، مشکلات خودرو را حل می‌کند کاهش ۱ تا ۴ میلیون تومانی قیمت‌ها افت قیمت ها در خانواده دنا کاهش پلکانی قیمت خودرو در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان تحلیل فعالان بازار از تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت و کیفیت خودرو بازار خودرو آرام گرفت طرح جدید پیش فروش محصولات سایپا ادامه دارد تست بازار برای خودروسازان جواب نداد چرا باید قیمت خودرو بالا رود؟ روند صعودی قیمت ها در بازار خودرو ادامه دارد ادامه روند افزایشی قیمت ها در بازار خودرو تعلل در قیمت‌گذاری خودرو و سودی که تنها به جیب دلالان می‌رود بروز رسانی قیمت خودرو؛ اقدامی دیرهنگام به سود دلالان سمند ال ایکس ۳ میلیون تومان گران شد فنر قیمت ها در بازار خودرو در رفت افزایش قیمت شامل تمامی خودروها نمی‌شود قیمت های جدید خودرو و دغدغه هایی که باقی ماند فاصله فاحش قیمت خودروها در حاشیه بازار با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید رئیس مجلس با افزایش قیمت خودرو به پنج درصد زیر نرخ بازار موافق بود ادامه روند نا آرام قیمت ها در بازار خودرو سایه بازار ارز بر قیمت خودرو تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است چرا خودروسازی سایپا قیمت محصولاتش را گران نکرد؟ بنگاه‌داری خودروسازان نوعی هزینه کردن از جیب مردم است نگاهی به نکته‌های مغفول مانده درباره مشکلات مردم با خودروسازان سمند ال ایکس ۵۷ میلیون تومان شد وزیر صنعت: قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم جای خالی مصرف کننده واقعی در بازار خودرو خودرو را فقط تحویل روز بخرید عرضه در بازار خودرو به کما رفته است! نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو وقت‌کشی در اصلاح قیمت‌ها قیمت خودرو را کاهش می دهیم قیمت خودرو در بازار گران‌تر نمی‌شود رئیس‌جمهور باید تغییرات قیمت خودرو را تائید کند آزموده را آزمودن خطا است ۶ راهکار یک نماینده برای ساماندهی بازار خودرو رکود در خرید و فروش خودرو حاشیه بازار خودرو با افزایش قیمت حذف نمی شود راهکار یک عضو کمیسیون صنایع مجلس برای کاستن از التهابات بازار خودرو قیمت نهاده‌های تولید خودرو ترمز برید افزایش پلکانی قیمت خودرو در راه است؟ آیا رئیس جمهور مانع افزایش قیمت خودرو می‌شود؟ افزایش نابسامانی در بازار خودروهای تجاری سود ۱۰ هزار میلیارد تومانی دلالان در آشفته بازار خودرو ضرورت تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار با کنترل عرضه مدیریت تکراری مانع از رشد صنعت خودرو شد رفع چالش های صنعت خودرو با همکاری دولت و مجلس حسن روحانی با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرد دلایل افزایش قیمت خودرو ثبات قیمت‌ها در بازار خودرو دولت بر سر دو راهی افزایش قیمت خودرو افزایش قیمت خودرو جامعه و بازار را با شوک مواجه می‌کند بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت های جدید مهم‌ترین بحران صنعت خودروی ایران، مدیریت و بازار دستوری است عبور خودرو از ایست قیمت کاهش یک میلیون تومانی قیمت‌ها تداوم رکود در بازار خودرو راه نجات صنعت خودرو چیست؟ فرجام تهدیدخودروسازان به بیکاری مردم به کجا خواهد رسید؟ کشمکش بر سر طرح ساماندهی بازار خودرو پیشنهادات یک عضو کمیسیون صنایع برای رفع مشکلات بازار خودرو فروش در حاشیه بازار با هدف ثبات در بازار خرید و فروش خودرو چه خودروهایی گران خواهد شد؟ پژو پارس ارزان شد خروج خودروسازان از حاشیه زیان در پی آزادسازی قیمت بازار خودرو در شرایط بی تعادلی به سر می‌برد حل چالش های صنعت خودرو با تغییر پارادایم های ذهنی کمبود عرضه خودرو باعث آشفتگی بازار شده است کاهش یک تا دو میلیون تومانی قیمت‌ها کاهش قیمت خودرو در گرو آزادسازی قیمت مدافعان گران شدن خودرو چه استدلالی دارند؟ خودرو گران می شود؟ افزایش قیمت خودرو ۵ درصد کمتر از حاشیه بازار تکذیب شد دنا ۸۰ میلیون تومان شد قیمت‌های جدید امروز اعلام نمی‌شوند ثبات قیمت ها در بازار خودرو نبود امکان تحویل خودرو‌های پیش فروش شده درخواست آزادسازی قیمت خودرو از وزیر صنعت فعلاً خودرو نخرید پارس اتوماتیک ۳ میلیون تومان ارزان شد قیمت جدید خودروها تا اوایل هفته آینده اعلام می شود قیمت خودرو خارجی ثابت ماند، داخلی افزایش یافت عرضه خودرو صفر به قیمت بازار از کانال نامعلوم اختلاف قیمت میلیونی محصولات ایران خودرو در سایت های فروش خودرو کاهش قیمت خودرو در بازار در صورت ادامه ثبات ارزی تعیین تکلیف ساندروهای پیش فروش شده از زبان مدیرعامل سایپا خودرو چقدر گران می شود؟ مگر می‌شود قیمت همه چیز افزایش یابد اما قیمت خودرو ثابت بماند!؟ تنظیم بازار خودرو به خودروسازان واگذار شد افزایش قیمت خودرو هم به نفع مردم است و هم خودروسازان ضرورت واقعی شدن قیمت خودرو با توجه به هزینه های بالای عوامل موثر در قیمت تمام شده قیمت جدید محصولات ایران خودرو منتشر شد ضرورت اصلاح قیمت خودرو پژو پارس ۲ میلیون توان گران شد جریان معکوس تورم و کاهش قیمت‌ خودرو رکود بر بازار حاکم شد، تقلای دلالان برای فروش تداوم رکود و کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو چالش تعهدات معوقه افزایش قیمت خودرو در کارخانه کارشناسی شود چاره‌ای جز افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان نیست پژو۲۰۷ اتوماتیک ۱۰۷ میلیون تومان شد بازار خودرو نسبتا آرام و مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها دلالان برنده و مردم متضرران اصلی آشفته بازار خودرو هستند زمزمه های افزایش قیمت خودرو جدی شد قیمت خودرو کاهش می یابد قیمت خودروها همگام با نرخ دلار افزایشی شد+ جدول قیمت در بازار خودرو به دلیل واقعی نبودن تقاضا کاذب است فرود خودرو از پلکان قیمت؛ فهرست نرخ‌های جدید ثبات قیمت ها در بازار خودرو+ جدول ۹۵ درصد ثبت نام کنندگان خودرو دنبال سودجویی هستند خروج بازار خودرو از رکود قیمتی+ جدول روند کاهش قیمت خودرو ادامه دار شد + جدول موضع سرپرست وزارت صنعت درباره قیمت خودرو تعیین قیمت در بازار خودرو از دست خودروسازان خارج شده است قیمت خودرو باز هم کاهش می‌یابد + فهرست آخرین قیمت‌ها قیمت خودرو در بازار اشباع شده است ثبات قیمت خودروها در بازار آزاد+ جدول ایجاد نگرانی در مردم، روش سوداگران برای دردست گرفتن بازار خودرو انتظار برای کاهش بیشتر قیمت خودروها در بازار آزاد+ جدول مردم در انتظار کاهش قیمت خودرو ریزش قیمت دنا پلاس کاهش قیمت آزاد خودروها در محدوده ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند+ جدول وزارت صنعت پاسخگوی پیش‌فروش خودرو باشد پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو از فردا ۲۹ مهرماه کاهش قیمت سمند چقدر است؟ ریزش قیمت ها در بازار خودرو ادامه دارد + جدول بازار خودرو به نقطه تعادل قیمتی نزدیک می‌شود کاهش قیمت خودرو سرعت گرفت تغییرات قیمتی پراید ۱۳۱ چقدر است؟ چانگان CS۳۵ ارزان شد روز‌های خوب بازار ادامه دارد+ جدول دلالان، قیمت ها در بازار خودرو را غیرواقعی کرده اند آغاز فروش دوباره محصولات ایران خودرو برای متقاضیان جامانده خودروسازان از نابسامانی‌های نرخ ارز چه سودی بردند؟ نباید قیمت خودروی ۱۲۰ میلیونی طی چند روز ۴۰۰ میلیون تومان شود ادامه ثبات قیمت ها در بازار خودرو با کاهش قیمت دلار دلالان، بازار کنونی خودرو را آشفته کرده اند قیمت روز انواع خودروهای داخلی منتشر شد ماجرای افزایش حبابی قیمت خودرو چه بود؟ ادامه ثبات قیمت ها در بازار خودرو+ جدول پیش بینی ثبات قیمت ها در بازار خودرو تا پایان هفته + جدول قیمت ها پراید ۳۶ میلیون تومان شد افت و خیز در بازار خودروهای داخلی روند ادامه دار کاهش قیمت ساندرو ساخت خودروهای پیش فروشی ۶ هزار میلیارد تومان قطعه نیاز دارد موج جدید بلاتکلیفی در بازار خودرو خودرو به کانال قیمت منطقی هدایت می‌شود روند قیمت‌ها در بازار خودرو؟ مدیریت بازار در اختیار دارندگان خودرو با حجم های بالا قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه قیمت گذاری خودروها با فوریت تعیین تکلیف شود جنجال قیمتی خریدار و فروشنده در بازار خودرو؛ مقصر کیست؟ افزایش ۲ تا ۴ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار افزایش قیمت خودرو ناشی از گرانی مواد اولیه است قیمت خودروی پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید قیمت ها در بازار خودرو دوباره صعودی می شود؟ افزایش قیمت خودرو در بازار منطقی نیست کاهش ۷ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار خودروهای پیش‌فروش‌ شده در دست‌انداز استاندارد سمند ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان ارزان شد شائبه وام داربودن برخی از نمایندگان به خودروسازان جدی است قیمت پراید به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی ریزش دسته جمعی قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد مانع جدید تحویل خودروهای ثبت‌نامی خودروسازان به بهانه کمبود قطعات یدکی از عرضه امتناع می‌کنند رکود بازار خودرو به امید ارزانی بیشتر قیمت جدید خودروهای داخلی امروز یکشنبه در بازار تهران پژو ۲۰۰۸، ده میلیون تومان ارزان شد دور زدن قیمت گذاری دستوری در حاشیه بازار خودرو کاهش ۱ تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها بازار خودرو منتظر قیمت‌های جدید؛ فروش کاغذی دردی را دوا نکرد حذف اختلاف نرخ ارز آزاد و ثانویه تاکتیک بازگشت فاصله دو میلیونی خودرو از کارخانه تا بازار پیش بینی تداوم روند کاهش قیمت خودروها با کاهش قیمت دلار کاهش یک سوم قیمت خودرو در صورت ادامه دلار ۱۲ هزار تومانی نگاهی به چرایی افزایش قیمت خودرو هایما S۵ ارزان شد کاهش ۴ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو باشید قیمت خودرو در مشهد همچنان رو به کاهش است کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی پژو ۳۰۱ حباب قیمتی خودروها درحال کاهش است تندر پلاس دنده‌ای ۴ میلیون تومان ارزان شد گول آگهی سایت های خرید و فروش خودرو را نخورید خودرو تا هفته آینده ارزان‌تر می‌شود قیمت نهایی خودرو باید کاهش و کیفیت آن ارتقاء یابد قیمت خودرو‌های داخلی و وارداتی در بازار باز هم کاهش یافت +جدول قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز چهارشنبه آگهی‌های عجیب و غریب برای فروش خودرو در فضای مجازی تداوم روند کاهشی قیمت ها در بازار خودرو سقوط ۳۰ میلیون تومانی قیمت کپچر اثرات کاهش نرخ دلار بر صنعت خودرو کاهش ١ تا ١٢ میلیون تومانی قیمت ها قیمت خودروهای داخلی تا ۱۲ و خارجی تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافت بیش از ۱۳ هزار خودرو ثبت‌نام شد قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود کاهش ۱۷ میلیون تومانی خودروهای داخلی و ۵۰ میلیون تومانی وارداتی ها در بازار خودرو همه فروشنده شدند کاهش ۵۰ میلیون تومانی قیمت‌ها در بازار خودرو احتمال سقوط آزاد قیمت ها در بازارهای طلا،خودرو و مسکن بازار بی‌سر و سامان خودرو پیش فروش خودروی چری تیگو۷ تداوم روند افزایشی قیمت خودروها خرید خودرو با دلالی هویت بازی های دلالان خودرو برای دور زدن قوانین شورای رقابت به دلالی در بازار خودرو دامن می‌زند استفاده از خودروهای هیبریدی می تواند باعث کاهش قیمت خودرو در بازار شود افزایش نوسانات قیمتی خودروهای داخلی در بازار ثبت نام پیش فروش ایران خودرو و سایپا در کافی نت ها دردسرساز شد پیش بینی روند کاهشی قیمت ها در بازار افزایش ۱ تا ۳ میلیون تومانی قیمت‌ها بررسی اثر تغییرات قوانین و نوسان نرخ ارز بر واردات خودرو بر باد رفتن اعتبار جهانی با دستورالعمل‌های خلق‌الساعه آشفتگی و نابسامانی بازار خودرو ریشه در مشکلات کلان اقتصادی کشور دارد پیش‌فروش‌ها در انتظار تصمیم شورای رقابت پیش فروش خودرو نقدینگی را کنترل و برای خودروسازان ایجاد تعهد می‌کند بازار خودرو،حبابی که ترکیده نمی شود بازار خودرو بلاتکلیف تر از همیشه خودروسازان با متوقف کردن عرضه، نبض بازار را در دست گرفته اند قیمت جدید خودروهای تولید داخل در بازار تهران امروز پنجشنبه بازتعریف مکانیزهای اثربخش پیش نیاز آزادسازی قیمت خودروها قیمت خودرو کاهش می‌یابد خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند کاهش قیمت برخی از محصولات ایران خودرو در بازار هم زمان با دومین روز از طرح فروش مرحله دوم پیش‎فروش ۸ محصول ایران خودرو از ساعت ۱۰ آغاز شد پیش فروش مرحله اول به پایان رسید کدام خودروهای داخلی ارزان شده‌اند +جدول گاهشمار نخستین ساعات پیش فروش ایران خودرو تداوم روند کاهشی قیمت خودروها در بازار آشفتگی بازار خودرو باید سامان بیابد بازدید ۶ میلیون نفر از سایت ایران خودرو در ۱ ساعت آغاز پیش‎فروش ۸ محصول ایران خودرو از ساعت ۱۰ وقتی پیش فروش خودرو دردی از بازار آشفته دوا نمی‌کند تولید ۱۵روز خود را راهی بازار کنید تا قیمت افت کند بازار خودرو دیگر کشش افزایش قیمت‌ را ندارد شرایط پیش فروش نقدی چری اعلام شد پیش فروش ایران خودرو سودی برای خریداران دارد؟ نگاهی به طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو افزایش یک تا ۲ میلیون تومانی قیمت‌ها سیاست های مقطعی تا چه اندازه در کاهش قیمت ها تاثیر گذار است؟ ثبات قیمت انواع خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد افزایش یک میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار احتمال دور جدید افزایش قیمت ها در بازار خودرو ویتارا کمی ارزان شد قیمت خودرو در مسیر افزایش قرار گرفت اعلام دلایل "گرانی خودرو" افزایش تقاضای خرید خودرو همگام با افزایش نرخ ارز پیشنهاد ۱۳ راهکار برای رفع مشکلات صنعت خودرو هجوم میلیونی برای خرید ۵۰ هزار دستگاه خودرو ۲ راهکار حذف حاشیه سود در بازار خودرو پیش فروش خودروسازان و استانداردهایی که بلاتکلیف است ۹۵ درصد متقاضیان پیش خرید خودرو،دلال هستند شرایط ویژه ایران خودرو برای خودرو اولی ها ادامه رکود در بازار خودرو با وجود پیش فروش های جدید دلایل حذف خودروهای با کیفیت از پیش فروش خودروسازی‌ها اجرای پیشنهاد قرعه کشی برای خرید خودرو، برندگان را صاحب بازار می کند ارسال لیست ثبت نام شدگان طرح پیش فروش سایپا به ایران خودرو پیش فروش محصولات ایران خودرو از هفته آینده بهبود بازار خودرو معجزه می خواهد پیش فروش خودرو همچون سکه و ارز می‌تواند فساد آور باشد مسیر خروج دلالان از بازار پیش فروش خودرو تکرار اشتباه پیش فروش سکه است پیش‌فروش خودرو همان فروش سکه است تحویل خودروهای پیش فروش به خودرو اولی ها پیش‌فروش‌های دردسرساز خودروسازان هجوم ۶ میلیون نفر برای ثبت نام به سایت سایپا کد ملی خریداران پیش فروش سایپا تحویل ایران خودرو شود فروش ۵۰ هزار محصول سایپا از فردا آغار می شود پیش فروش ۴۰ هزار خودرو از سوی ایران خودرو در هفته آینده ایران خودرو و سایپا ۳۰‌ هزار خودرو به بازار عرضه می‌کنند تحویل بیش از ۵۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای مردادماه به مشتریان وقتی ۲۰ هزار خودرو ۱۵ دقیقه‌ای نیست می‌شود! خودروسازان قبل از طرح پیش فروش به تعهدات خود عمل کنند ۳ شرط فروش خودرو اعلام شد طرح فروش خودروهای گروه سایپا از هفته آینده آغاز مرحله جدید پیش‌فروش محصولات MVM در ایران آغاز مرحله جدید پیش‌فروش محصولات چری در ایران آغاز طرح فیروزه ای فروش محصولات ایران خودرو ویژه شهریور ماه فروش ویژه محصولات ایران خودرو با موعد تحویل سال ۹۸ کاهش قابل توجه پیش پرداخت محصولات ایران خودرو در شرایط فروش ویژه عید تا عید ثبت نام ۲۷۴ هزار نفردرطرح های فروش و پیش فروش محصولات ایران خودرو با ۳۰ میلیون تومان آریو اتوماتیک بخرید چری تیگو ۵ را با سود مشارکت ۱۲ درصدی بخرید سقف پیش فروش خودرو توسط سایپا و ایران خودرو مشخص شد تکمیل ظرفیت پیش فروش خودرو ظرف چند دقیقه شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو به مناسبت عید فطر مرحله دوم فروش ویژه محصولات ایران خودرو به مناسبت عید سعید فطر پیش‌فروش خودرو منوط به دریافت مجوز است طرح جدید پیش فروش کیا سراتو ۲۰۰۰ آپشنال ممنوعیت پیش‌فروش خودرو از سوی غیرمجازها شرایط جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو اعلام شد شرایط فروش فوری نقدی محصولات سایپا اعلام شد پیش فروش خودرو صرفاً پس از اخذ مجوز از وزارت صمت مجاز است پیش فروش نوبهاری تیگوان و پاسات با ۵۰ درصد پیش پرداخت رکورد فروش اینترنتی خودرو در ایران شکسته شد شرایط فروش پلکانی محصولات ایران خودرو ویژه اسفند اعلام شد آغاز پیش فروش ساندرو استپ وی از فردا با تسهیلات ۵۰ درصدی چری آریزو ۵ بخرید جشنواره فروش نوروزی سایپا آغاز شد شرایط جدید پیش فروش دنا پلاس توربو ویژه دهه فجر (ظرفیت محدود) بسته های جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو فریب شرکت‌های غیرمجاز پیش فروش خودرو را نخورید+ قیمت‌های امروز خودرو لازمه پیش فروش خودرو داشتن ثبت سفارش با دوره زمانی معتبر و دریافت مجوز است ماموت خودرو، بهمن موتور و کارمانیا به لیست شرکت های دارای مجوز پیش فروش اضافه شدند آغاز فروش اینترنتی خودرو کوییک فروش محصولات فولکس با تحویل ۳۰ روزه آغاز طرح پیش فروش نقدی انواع پراید آغاز دور جدید پیش فروش اینترنتی ساندرو استپ وی دور جدید پیش فروش رنو ساندرو استپ وی از فردا آغاز می شود پیش‌ فروش خودرو صرفا با مجوز رسمی سورن EF۷ بنزینی را با پیش پرداخت ۱۹ میلیون تومانی خریداری کنید شرایط پیش فروش پژو ۲۰۷i اتوماتیک اعلام شد الزام عرضه‌کنندگان به تحویل خودروهای پیش‌فروشی تبعیت خودروسازان از نرخ مصوب سود بانکی چه عواملی خودروسازان را متمایل به پیش‌فروش می‌کند؟ «پیغام خطا» در سایت فروش خودروسازان پیش فروش ساندرو استپ وی آغاز می شود تهیه آیین‌نامه‌ پیش‌فروش خودرو در آینده نزدیک پیش فروش محصول جدید دنا پلاس با گارانتی ۳ ساله بازگشت نرخ پیش‌فروش به دامنه مجاز جزئیات کامل بخشنامه فروش خودروی جدید برلیانس کراس C۳ منتشر شد - مرداد ۹۶ آغاز پیش‌فروش کوییک از شهریورماه مشکلات پیش‌فروش خودروها شرایط پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت ۲۵ درصد اعلام شد توقف فروش رنو کولئوس ۲۰۱۸ توسط نگین خودرو با پیش پرداخت ۳۰ میلیون تومانی سوناتا ۲۰۱۷ بخرید پیش فروش تندر پلاس اتوماتیک آغاز شد آغاز پیش فروش جک S۳ از ۲۷ تیرماه با ۱۰ میلیون تومان دنا بخرید درسی از حواشی یک پیش‌فروش تکذیب قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ شیب کند استقبال از پژو ۲۰۰۸ پیش فروش عمومی محصولات ایران خودرو با سود مشارکت ۲۵ درصد شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو اعلام شد طرح فروش نقد و اقساط محصولات هوندا در ایران شرایط فروش BYD s۶ ویژه ماه مبارک رمضان پرداخت سود مشارکت در پیش‌فروش خودرو الزامیست با تسهیلات ۲۵میلیونی آریو بخرید هشدار سازمان حمایت به متقاضیان پیش‌خرید خودرو پیش فروش ۲۰۷ آی با ۱۵ میلیون پیش پرداخت پیش فروش محصولات ایران خودرو ویژه فروردین ۹۶ با ۱۲ میلیون تومان ۲۰۶ بخرید پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت ۲۶ درصد پیش فروش پلکانی محصولات ایران خودرو آغاز شد درج آگهی پیش‌فروش خودرو بدون مجوز وزارت صنعت ممنوع شد نمایشگاه‌های خودرو حق پیش‌فروش ندارند شرایط پیش فروش کلیه محصولات شرکت ایران خودرو - آذر ۹۵ شرایط پیش‌فروش کلیه محصولات ایران خودرو + هدیه فروش پیش‌فروش محصولات سایپا ویژه عید سعید غدیرخم آغاز شد مردم فریب تبلیغات دروغین فروش خودرو را نخورند آغاز پیش‌فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت ۲۷ درصد پیش‌فروش انواع محصولات سایپا آغاز شد اجرای قانون جدید پیش فروش خودرو به نفع مشتری است محدود کردن پیش فروش خودرو اهرمی برای کنترل جهشی قیمت ها مداخله در امور اجرایی خودروسازان موردقبول مجلس نیست پیش فروش بلند مدت محصولات ایران خودرو با تسهیلات و هدایای ویژه طرح جدید پیش‌فروش چانگان CS۳۵ تولید داخل با تخفیف ویژه پیش فروش محصولات سایپا آغاز شد پیش‌فروش خودرو بدون اجازه دولت ممنوع شد
برگشت به بالا