مقایسه جدیدترین کوپه‌های جگوار و پورشه

دیپلماسی نه‌چندان صلح‌آمیز اسپرت سازها

عصر خودرو- یک بار دیگر رویارویی آلمان با یکی از رقبایش؛ یک‌بار با فورد فوکوس آمریکایی سر جنگ پیدا می‌کند و بار دیگر با لوتوس اگزیج انگلیسی. جدال با متفقین تنها نیست. او بارها از سوی هم‌پیمانان متحدش یعنی مزدا میاته ژاپن و حتی آئودی تی‌تی هموطن نیز تهدید شده است.

Thursday 17 November 2016 - 16:00:00

دیپلماسی نه‌چندان صلح‌آمیز اسپرت سازها

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، باکستر، کوچک‌ترین خودروی روباز پورشه حالا خود را برای رویارویی با یک رقیب دیگر آماده می‌کند. رقیبی که شاید ‌بی‌تجربه و تازه‌وارد باشد؛ ولی به اندازه کافی قدرت و توانایی دارد. جگوار اف‌تایپ انگلیسی که سنش تقریبا یک‌هفتم حریف آلمانی‌اش است، راه سختی برای پیروزی در پیش دارد. البته کمتر کسی می‌داند که این خودرو در راه رسیدن به هدفش هیولاهایی مانند مرسدس‌بنز AMG جی‌تی و آئودی R8 را نیز پشت‌سر گذاشته است. این یک رویارویی تمام عیار بین دو نسخه از بهترین روبازهای سایز کوچک دنیاست. اسپایدرهای فوق اسپرتی که هر یک برای خود فرهنگی مستقل را پدید آورده‌اند. شاید در دنیای مدرن دیگر خبری از جنگ و خون‌ریزی نباشد؛ ولی این روش مذاکره نیز آنقدرها هم دوستانه و صلح‌آمیز به نظر نمی‌آید. نامدارترین شرکت‌های آلمانی و انگلیسی در حالی ظاهرا کت و شلوار دیپلماتیک به تن کرده‌اند که در پشت سر خنجر آماده کرده‌اند. درست 20 سال پیش بود که پورشه تصمیم شوکه‌کنند‌ه‌ای اتخاذ کرد. تا آن زمان در لیست فروش شرکت فقط یک محصول وجود داشت؛ 911. اما با بروز مشکلات مالی در ابتدای دهه 90، شرکت دیگر نمی‌توانست سیاست تک محصولی خود را ادامه دهد. از سویی دیگر تمایلی نداشت که افسانه 911 خود را نابود کند. به همین دلیل ناگهان قصد کرد سراغ یکی از معروف‌ترین نسخه‌های مسابقه‌ای‌اش برود که در دهه 50 غوغا کرده بود.

تارگا به روایت باکستر

درست 20 سال پیش بود که پورشه تصمیم شوکه‌کنند‌ه‌ای اتخاذ کرد. تا آن زمان در لیست فروش شرکت فقط یک محصول وجود داشت؛ 911. اما با بروز مشکلات مالی در ابتدای دهه 90، شرکت دیگر نمی‌توانست سیاست تک محصولی خود را ادامه دهد. از سویی دیگر تمایلی نداشت که افسانه 911 خود را نابود کند. به همین دلیل ناگهان قصد کرد سراغ یکی از معروف‌ترین نسخه‌های مسابقه‌ای‌اش که در دهه 50 غوغا کرده بود برود؛ 550 Spyder. یک روباز استثنایی که اساسا برای حضور در دنیای رقابت‌ها طراحی شده بود. اما زنده کردن 550 اسپایدر با چه بهانه و چه ابزاری ممکن بود؟ آن روزها مشتریانی که عاشقانه پورشه را دوست داشتند، از آنجایی که قیمت این خودرو بسیار بالا بود برای رسیدن به آرزویشان مجبور بودند سراغ نسخه‌های بسیار قدیمی یا تصادفی بروند. این برای اعتبار شرکت چندان شایسته نبود؛ اما ضرری هم برایشان نداشت.

همین رفتار در بازار غیررسمی بهترین بهانه را دست پورشه داد تا اعلام کند ویرایشی جدید از روبازهای خود را راهی بازار می‌کند که نسبت به 911های کابریو و تارگا، بسیار ارزان‌تر است؛ ولی شما می‌توانید پورشه‌سواری را با طعم واقعی‌اش تجربه کنید. با همین شعار، محصول جدید به اسم Boxster در 1996 راهی نمایندگی‌های فروش شد. باکستر ترکیبی بود از دو عبارت Boxer + Roadster که اولی اشاره به آرایش خوابیده پیشرانه‌ آن و دومی اشاره به روباز بودنش داشت. این خودرو برخلاف تمام 911ها، کوپه 2 در 2 نفره بود. نسل اول آن با همکاری شریک وقت پورشه، تویوتای ژاپن تولید شد. خیلی‌ها بر این باورند که پورشه اصلا نیازی به مهندسی ژاپنی‌ها نداشته و فقط از آنها برای توسعه بازارش استفاده کرده بود. باکستر از روز رونمایی هر سه سال یک‌بار حجم پیشرانه‌اش اضافه شد. ابتدا با 5/ 2 لیتری 6 سیلندر خوابیده آمد. سپس 7/ 2لیتری و دست آخر 2/ 3 لیتری با همان آرایش. استاد مسلم اسپرت‌سازی در آلمان خوب می‌دانست که دیر یا زود همین پیشرانه‌ها نیز ضعیف و از رده خارج به حساب شمرده می‌شوند. به همین دلیل بود که در نسل‌ بعدی نمونه 4/ 3 لیتری را معرفی کرد. سرانجام وقتی دید که دیگر افزایش حجم موتور به دادش نمی‌رسد سراغ توربو رفت.

 

رو در روی هم

انتظار می‌رفت که در این تست، پورشه ویرایش GTS از باکستر خود را بیاورد و جگوار نیز سراغ اف‌تایپ رویایی SVR برود. اما ایده بدی هم نیست که نسخه‌های سبک‌تر آنها که هر دو در تیپ S قرار می‌گیرند را نیز با هم مقایسه کنیم. این محک خوبی برای دو برند سرشناس در زمینه اسپرت‌سازی است که بفهمیم غریزه جوان‌گرایی شان تنها معطوف به یکی دو مدل است یا اینکه جنون اسپرت‌گرایی شان در همه تولیداتشان موج می‌زند. به بحث اصلی برگردیم. پورشه باکستر اس، در مدل جدید باز هم سراغ همان بلوک توربوشارژ شده 5/ 2 لیتری 4 سیلندر خوابیده رفته است. پیشرانه‌ای بسیار پیچیده که به راحتی می‌تواند 345 اسب‌بخار نیرو را در 6500 دور در دقیقه و 420 نیوتن‌متر گشتاور را در 1950 دور در دقیقه فراهم کند. از نظر تئوری با هر لیتر از حجم موتور این خودرو می‌توان 138.2 اسب‌بخار نیرو و 168.2 نیوتن‌متر گشتاور تولید کرد. غیر از آن توربوی عظیم‌الجثه، سیلندرهای حجیم 102 میلی‌متری که هر کدام گنجایش 624.2 سی‌سی سوخت دارند نیز بی‌تاثیر نبوده است. از آنجا که پیشرانه فوق به‌صورت تنفس طبیعی کار نمی‌کند، ضریب تراکم 5/ 9 بر یک نیز برایش تعجب‌آور نیست.

در مقابل جگوار ساختاری کاملا متفاوت دارد؛ استفاده از پیشرانه‌ای 3 لیتری 6 سیلندر Vشکل با تقویت سوپرشاژر. قدرت آن 375 اسب‌بخار در 6500 دور در دقیقه و گشتاورش 460 نیوتن‌متر در 3500 دور در دقیقه اعلام شده است. در حقیقت هر لیتر از حجم این پیشرانه می‌تواند برای خودش 125.2 اسب‌بخار نیرو و 153.5 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به‌وضوح معلوم است که حجم بیشتر موتور جگوار برایش قدرت بیشتری را به ارمغان آورده، ولی از نظر مهندسی بازده پیشرانه پورشه بهتر است. اف‌تایپ از سیلندرهای استاندارد 5/ 84 میلی‌متر بهره می‌گیرد که هر یک ظرفیتی 499.1 سی‌سی دارند. ضریب تراکم این بلوک نیز 10.5 بر یک اعلام شده است. جگوار عموما علاقه‌ چندانی به بحث کاهش وزن ندارد. به همین خاطر وزن کوپه جدید آنها دقیقا 1604 کیلوگرم شده است. به همین دلیل ضریب قدرت به وزنش 233.7 اسب‌بخار به ازای هر تن شده است. اما پورشه وسواس زیادی در زمینه رژیم غذایی دارد. و دقیقا به همین دلیل کاری کرده که وزنش بیش از 1355 کیلوگرم نشود. با این اوصاف نسبت قدرت به وزن او نیز 254.6 اسب‌بخار به ازای تن می‌شود که البته عدد قابل قبولی است.

تصور ما از خودروهای کوپه، 2 در سایز کوچکی هستند که به راحتی می‌توان آنها را هر جایی پارک کرد. اما طول، عرض و ارتفاع جگوار اف‌تایپ که به ترتیب 4470، 1923 و 1308 میلی‌متر شده نشان می‌دهد که آنقدرها هم از یک هاچ‌بک 4 در کوچک‌تر نیست. حتی پورشه باکستر که به‌وضوح از رقیب کوچک‌تر است با ابعاد 4379، 1801 و 1280 میلی‌متری‌اش برای حضور در خیابان‌های شهری قدری بزرگ به چشم می‌آید. آلمان‌ها در زمینه مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده به اندازه کل خودروسازان دنیا ادعا دارند ولی پورشه با باکستر جدیدش نشان داده که آنقدرها هم به فکر محیط زیست نیست. نسخه جدید این خودرو با تولید 234 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر رتبه G را در اتحادیه اروپا دارد. از سویی دیگر با مصرف میانگین 10.1 لیتر در هر 100 کیلومتر خودش را به اندازه برادر بزرگ ترش 911 کررا بالا آورده است. در مقابل جگوار اف‌تایپ که همیشه زیر بار انتقادهای مربوط به دشمنی با زمین بوده، در هر کیلومتر تنها 184 گرم گاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کند و رتبه F را به دست آورده است. در مقابل با اینکه حجم پیشرانه‌اش بیشتر است و اغلب سوپرشارژرها از توربوشارژرها سوخت بیشتری می‌سوزانند، میزان مصرف سوخت این خودرو 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

پورشه در اقدامی عجیب بعد از سال‌ها همکاری با بریجستون، سراغ تایرهای شرکت کانتیننتال مدل ContiSport رفته است. لاستیک‌هایی که برای هر چهار چرخ به اندازه 235.40 میلی‌متری 19 اینچی هستند. ترمزهایی که آلما‌نی‌های برای این خودرو در نظر گرفته‌اند، دیسک‌های 330 میلی‌متری برای محور جلو و 299 میلی‌متری برای محور عقب هستند. از همان روزی که جگوار از اف‌تایپ پرده‌برداری کرد، سراغ تایرهای حرفه‌ای شرکت پیرلی یعنی P Zero رفت. لاستیک‌هایی 245.40 میلی‌متری برای محور جلو و 275.35 میلی‌متر برای محور عقب و هر دو جفت 19 اینچی. انگلیسی‌ها نیز ترجیح داده‌اند از دیسک ترمز‌های 380 میلی‌متری در جلو و 325 میلی‌متر در عقب استفاده کنند. بزرگ‌ترین نکته مشترک در این دو خودرو، جعبه‌دنده‌‌شان است که در هر دو به‌صورت 6 سرعته دستی ضریب کوتاه در نظر گرفته شده است.

جگوار با همین گیربکس توانسته صفر تا صد را در 4.8 ثانیه طی کند. شتاب صفر تا 160 آن 11.4 و شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعتش 19.4 ثانیه ثبت شده است. پیمایش یک‌چهارم مایل یا 400 متر با این خودرو 13.4 ثانیه و با سرعت 167 کیلومتر در ساعت طی می‌شود. شتاب صفر تا صد پورشه 4.1 ثانیه ثبت شده که برتری فاحشی نسبت به رقیب دارد. صفر تا 160 این آلمانی 9 و صفر تا 200 آن نیز 14.4 ثانیه ثبت شده است. یک‌چهارم مایل با این خودرو 11.9 ثانیه با 189 کیلومتر در ساعت طی می‌شود. همیشه تجربه نشان داده که خودروهایی که پیشرانه‌‌شان حجیم‌تر است، سرعت نهایی بیشتری نیز دارند. در همین راستا جگوار به‌‌رغم اینکه در زمینه شتاب اولیه عقب‌تر از رقیب مانده بود با ثبت رکورد 320 کیلومتر در ساعتی در قسمت سرعت نهایی نسبت به پورشه‌ای که سرعت نهایی‌اش 290 کیلومتر در ساعت است، اختلاف چشمگیری دارد.

 

نظر نهایی

اف‌تایپ به تمام اسپرت‌سازان دنیا نشان داد که هنوز هم دنیای سوپراسپرت‌های 2 در، ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشف‌نشده بسیاری دارد. در حالی که روز به روز به طرفداران توربوشارژرها اضافه می‌شود، جگوار با جسارت تمام سراغ سیستم سنتی سوپرشارژر رفت و کنایه‌ای به عضلانی‌های آمریکایی هم زد. این خودرو مانند تمام دیگر تولیدات اخیر شرکت، آلمان‌های تجملی را نیز به حد اعلا رعایت کرده است. مالک یک جگوار اف‌تایپ، شخصیتی بسیار قدرتمند و مدیریتی دارد. کسی که پشت فرمان این خودرو قرار می‌گیرد معمولا سطح خاصی از ثروت را پشت سر گذاشته است، اما در کنار تمام این مزیت‌ها، جگوار هنوز نتوانسته موفقیت‌های دهه 70 خود را تکرار کند. در حقیقت بعد از E-Type شرکت دیگر نتوانست خودرویی به آن محبوبیت و موفقیت روانه بازار کند و این در و آن در زدن‌های بعدی کارش را کمی بی‌ارزش کرد. این درست برعکس رفتار حرفه‌ای پورشه باکستر بوده است. سیاستی که شرکت با هنرمندی تمام اتخاذ کرده است این بود که مدلی ارزان برای تجربه 911 رویایی خود ارائه کند. باکستر به‌عنوان یک روباز با سقف‌ جمع‌شونده، فضاهای خالی مدیریتی کمپانی غول‌سازی پورشه را به‌خوبی پُر کرد، اما آلمان‌ها تمام حرف و عمل خود را با 911 زده بودند و دیگر ایده جدیدی برای رو کردن روی این خودرو نداشتند. تنها نکته جذاب باکستر، همان لوگوی معروفش است؛ پورشه.

بازآفرینی یک رویا

انزو فراری معروف درباره‌اش گفته بود که این زیباترین خودروی تمام تاریخ است. سازنده اسپرت‌ترین خودروهای دنیا درباره جگوار E-Type صحبت می‌کرد. پدیده خیره‌کننده دهه‌های 60 و 70 کمپانی جگوار. خودرویی که از نظر زبان طراحی موجب تحسین بسیاری از کارشناسان و حتی دیگر شرکت‌ها شده بود. یک اثر هنر به تمام معنا که در آن روی سکه خود ظاهری بسیار خشمگین و تهاجمی داشت. در دوره‌ای که مرسدس‌بنز 450 SLC با قدرت 190 اسب‌بخار و سرعت نهایی 202 کیلومتر در ساعت به‌عنوان یکه‌تاز اسپرت‌های لوکس نامیده می‌شد، Eتایپ با قدرت 254 اسب‌بخار و سرعت نهایی 217 کیلومتر در ساعتش او را به خاک و خون کشید. سال 1975 بعد از یک دوره طلایی، شرکت برنامه خداحافظی با این خودرو را ترتیب داد. سال‌ها طول کشید که با خود کنار بیاید که چگونه می‌تواند جانشینی برای آن تولید کند. اولین ایده‌هایش را در قالب یک خودرو مفهومی به اسم XJ41 در سال 1986 در اوج همکاری با فورد رونمایی کرد که البته هیچ‌گاه با استقبال روبه‌رو نشد. 25 سال بعد در نمایشگاه فرانکفورت از یک کانسپت دیگر به اسم CX16 پرده‌برداری کرد و این‌بار توانست نظر اغلب کارشناسان را به خود جلب کند.

سه سال بعد نسخه نهایی این خودرو با اسم F-Type در نمایشگاه پاریس رونمایی شد؛ یکی از زیباترین و در عین حال مدرن‌ترین تولیدات شرکت. خودرویی که در واقع پوسته‌ای زیبا روی یک موتور فوق قدرتمند لقب گرفته بود. شرکت ادعا می‌کرد که صد در صد اف‌تایپ را از ابتدا به‌صورت مستقل طراحی کرده است. یعنی هیچ‌یک از قسمت‌های آن با محصول دیگری مشترک نیست. گفته می‌شود شاسی‌اش آنقدر دقیق و مهندسی طراحی شده که بهترین مرکز ثقل را در بین تمام خودروهای همکلاس خود پدید آورده است. رویکرد شرکت به‌جای استفاده از مکانیزم توربوشارژ، بهره‌گیری از سوپرشارژ بود. سیستمی که انگلیسی‌ها بسیار به آن علاقه‌مندند. این را می‌شود روی لندرور و آستون‌مارتین نیز مشاهده کرد. اف‌تایپ موجی از تعریف و تمجید را به همراه آورد. کمتر منتقدی پیدا می‌‌شد که بتواند از آن ایرادی بگیرد. نرمی فوق‌العاده‌اش از یکسو و فرمان‌پذیری استادانه‌اش از سوی دیگر او را سریعا تبدیل به یکی از خواستنی‌ترین سوپراسپرت‌های تاریخ کرد.

برچسب ها

پورشهجگوارکوپه
مطالب مرتبط بیشتر
آخرین پورشه 718 با غرش تپنده بنزینی؛ زیبایی وداع با یک هیولا! +عکس پورشه گران شد چین برگ برنده پورشه شد پورشه کاین برقی در براتیسلاوا بازار پورشه گرم شد سال خوب پورشه رونمایی از مدل جدید جگوار بل001 تیون دیزاین؛ پورشه با لهجه انگلیسی! +عکس رانندگی با پورشه در جاده‌های ناهموار حاشیه جدید پورشه‌های مزایده‌ای پورشه پرواز کرد چرا قیمت خودروهای پورشه با وجود تغییر اطلاعات سیلندر تغییر نکرد؟ خودروهای خارجی خارج شده از مزایده در دور دوم تعیین تکلیف می‌شود پورشه‌های 4 سیلندر، 6 سیلندر اعلام شده بود سؤالات تازه درباره خروج عجیب پورشه‌های لوکس از مزایده چرا عرضه اولیه پورشه خیلی زود شکست خورد؟ عرضه پورشه در بورس آلمان پورشه‌های برقی به اندازه خودروهای احتراقی می‌شوند خانواده های پورشه و پییش به دنبال صندلی راننده در گروه فولکس واگن تمجید هیوندایی از پورشه ماکان برقی جدید در راه است پورشه رونق گرفت پورشه‌ها متعلق به چه کسانی است؟ روح تاریخ در محصول جدید پورشه+ عکس سرمایه گذاری پورشه روی سوخت پاک ماکان T: یک پورشه آرام با مدل 2023 معرفی شد! +عکس تعویق عرضه پورشه به علت درگیری در اوکراین آینده پورشه، خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود خاص ترین پورشه کاررا جی تی جهان که 18 سال فقط 43 کیلومتر حرکت داشته است! +عکس تولید پورشه به دلیل جنگ در اوکراین موقتا تعطیل شد پورشه هم از روسیه رفت جشن پورشه معرفی جگوار F-Type مدل 2022 با 575 اسب بخار قدرت نسخه پلاتینیوم کاین 2022 بروزرسانی می شود+ عکس سدان شیک پوش انگلیسی؛ یکی از برترین های خودروهای بازار جهانی+عکس فروش دوبرابری پورشه تایکان در سال 2021 خلاقیت جالب پورشه در تولید یک خودروی جذاب که ناکام ماند! +عکس خودروی خاص نخست وزیر کویت وارد حراج می شود؛ فقط 888888 دلار! +عکس شورِ GTS برای پورشه تایکان رنگ‌های جدید برای پورشه پورشه 60 ساله زاگاتو با برچسب قیمت 600 هزار دلاری! +عکس تایکان 2022 خاص‌ترین خودرو الکتریکی پورشه+ عکس تایکان تمام برقی بیشتر از 911 پرچمدار پورشه می فروشد پورشه ماکان 2022 با طراحی متفاوت و پیشرانه جدید معرفی شد+ عکس ماجرای پورشه‌های وارداتی در نوشهر به کجا رسید؟ گران‌ترین کوپه‌های بازار ایران "پورشه" رقیب جدید ایلان ماسک و جف بزوس! تام کروز و حراج پورشه 928 کوپه که همبازی او بوده است! +عکس پورشه ماکان 2022؛ معرفی یک پرچمدار و حذف تریم توربو+عکس رونمایی رسمی از پورشه کاین توربو جی‌تی 2022 فراخوانی 43 هزار خودروی برقی پورشه به دلیل نقص در باتری شرکت جدید بوگاتی ریمک تاسیس شد پورشه کاین توربو GT؛ کراس اوور پرقدرت آلمانی حریفان را به چالش دعوت می کند! +عکس کراس اوور پرقدرت آلمانی حریفان را به چالش دعوت می کند! (+عکس) پورشه خودروهای لوکس برقی خود را به دلیل مشکل نرم افزاری فراخواند پورشه به زودی در مورد آینده بوگاتی تصمیم می‌گیرد سرمایه‌گذاری مشترک پورشه و شرکت آلمانی برای ساخت باتری خودروهای برقی جگوار آزمایشات نمونه اولیه لندرور هیدروژنی را آغاز می‌کند پورشه 911 جی تی3 تورینگ مدل 2022 رونمایی شد+ عکس پورشه 2022 911 GT3 PDK یکی از قدرتمندترین خودروهای دنیا جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا آغاز تحقیقات درباره افت برق پورشه جگوار F-Pace؛ خودرویی اسپرت با قدرت 395 اسب بخار پورشه تمام‌برقی در راه است کدام شاسی بلند‌های برقی در سال 2021 به بازار عرضه می‌شوند؟ + تصاویر جگوار جدید در راه هند پورشه 718 برای خسارت احتمالی موتور فراخوانده شد رونمایی پورشه از خودرو Porsche Taycan Cross Turismo 2022 بی‌میلی پورشه به ساخت کارخانه در چین جگوار تا سال 2025 تمام الکتریکی می‌شود ماجرای پورشه مارادونا از ایتالیا تا حراج در پاریس+ عکس آشنایی با انواع خودرو های پورشه موجود در ایران ثبت سریع‌ترین رکورد سدان توسط جدیدترین محصول پورشه هر آنچه نیاز است از مدل پایه پورشه تایکان 2021 بدانید خودروی کوپه چینی با ظاهری کاملا متفاوت و مجموعه ای از امکانات روز(+عکس) وارثان ناموفق تاج و تخت جگوار و رونمایی از خاص ترین نسخه اف- تایپ R+ عکس جگوار ایی-پیس؛ کراس اوور لوکس انگلیسی با تغییرات 2021 +عکس پورشه پانامرا توربو اس ایی-هیبرید 2021؛ سدان لوکس آلمانی قدرتمندتر از همیشه +عکس عرضه جگوار برقی در هند گمرک ترخیص 1048 دستگاه سواری پورشه را تکذیب کرد XF مدل 2021؛ سدان لوکس 300 اسب بخاری با طراحی اختصاصی+عکس واردات 700 پورشه توسط پیرزن به دلیل نقص دولت بود سوءاستفاده از کارت بازرگانی یک پیرزن برای واردات 700 پورشه اف-پیس 2021؛ شاسی بلند جدید جگوار با کابین فوق لوکس +تصاویر جگوار اف-تایپ پی380؛ از زیباترین خودروهای اسپرت 2021+تصاویر منهارت پرفورمنس و رونمایی از یک پورشه با 1090 نیوتن متر گشتاور!+ تصاویر اس660؛ کوپه اختصاصی هوندا برای بازار ژاپن+تصاویر آغاز تحقیقات داخلی در پورشه کوپه لوکس که فقط یک دستگاه از آن وجود دارد! راه اندازی کارخانه جدید پورشه در اسلواکی پورشه 911 تارگا 4؛ خودرویی که باتوجه به مکانیسم سقف نامگذاری شده است! +تصاویر کورس شاسی بلندهای فولکس با هم ماکان توربو 2020؛کراس اوور خوش ساخت آلمانی در لباس قرمز کارمین! +تصاویر صفحه نمایشگر بدون لمس جگوار تیگوان، کوپه می شود برنامه پورشه برای دوران قرنطینه خط تولید هوشمند کارخانه پورشه 911 را ببینید + فیلم پورشه قیمت محصولاتش را کاهش داد کاهش قیمت محصولات پورشه پورشه کاین جی تی اس 2021؛ کراس اوور لوکس آلمانی قیمت خورد! +تصاویر تست پورشه 911 در اتوبان + فیلم تبدیل تهدید به فرصت در جگوار ضرر عظیم برگزیت برای جگوار معرفی خودروهای الکتریکی با بیشترین توان پیمایش مرخصی با حقوق برای کارکنان جگوار بازار خودروهای پورشه هم کساد شد! افشای تصاویری از نسل جدید ب‌ام‌و سری 2 کوپه + تصاویر مرخصی نیمی از کارکنان جگوار جدال نفس‌گیر جگوار اف تایپ و پورشه 911 +فیلم جدیدترین اتومبیل شرکت جگوار دیده شد + تصاویر کادیلاک XLR؛ یکی از متفاوت ترین کوپه های جهان با موتور نورث استار+تصاویر افت فروش پورشه در بازارهای جهانی خدمت‌رسانی پورشه به کادر درمانی کانادا بررسی فنی پورشه 911 توربو S کوپه 2021 دو جایزه برای پورشه تایکان معرفی یک نسخه ویژه از "پورشه 911 توربو اس" پیش از ارائه به بازار! +تصاویر بازار خودروهای پورشه در کدام کشورها داغ‌تر است؟ مدل جذاب و دیدنی پورشه +تصاویر بررسی جدید پورشه تایکان توربو S+ مشخصات ب ام‌ و و پورشه خودروهای جدید خود را آنلاین معرفی کردند پورشه و یک اثر انگشت 8 هزار دلاری!+تصاویر خودروی خودران جگوار برای حمل و نقل شهری تولید خودروهای برقی جگووار متوقف شد! مشخصات پورشه حراج شده ساموئل اتوئو مورداعتمادترین برندهای خودرو در سال 2020 صندلی خودرو راه رفتن را شبیه سازی می کند نگاهی کوتاه به پورشه 911 GT3 کف قیمت خودروهای کوپه در بازار (25 دی 98) + جدول افول جگوار در 2019 مدل‌های پرفروش پورشه در آمریکا لاکچری‌ترین خودروهای بازار ایران در سال 98 + تصاویر شاسی بلند 4 موتوره برقی پورشه از راه می رسد جهش فروش خودرو در آلمان تسلا مشتریان خودروهای پورشه را به خود جذب کرد بررسی فنی فیس‌لیفت جگوار F سری جدید + مشخصات ســــی سال قبل! نشان 4S بر تن تایکان پیشنهاد جگوار برای شراکت با ب ام‌ و بررسی فنی نسل جدید پورشه 2020 + مشخصات گربه انگلیسی بازگشت از مرگ در کمتر از 30 سال! هیاهوی برقی پورشه تجربه هیجان‌انگیز خودرو جگوار در پلی‌استیشن 4 رونمایی از خودروی برقی جدید پورشه کف قیمت خودروهای کوپه در بازار چند است؟ همکاری خودرویی بوئینگ و پورشه پورشه تایکان؛ بزرگترین رقیب اروپایی تسلا مدل اس توقف تولید جگوار بعد از برگزیت آیا ب ام‌ و می‌تواند جگوار لندروور را بخرد؟ فراخوانی 227 هزار پورشه و فولکس واگن به علت نقص ایربگ و کمربند پورشه 911 سودآورترین خودرو 2019 رقابت پورشه و تسلا بالا گرفت پورشه رکورد زد توئیت جدید ایلان ماسک در مورد پورشه جنجال آفرید! نوه پورشه درگذشت نشان‌های شرکت های خودروسازی جهان چه می‌گویند؟ مردی برای تمام فصول قیمت انواع خودرو کوپه در بازار + جدول پلت‌فرم ب ام‌ و برای جگوار جدید از برقی شدن سدان لوکس ب‌ام‌و تا شکار پورشه پانامرا جدید راهکار پورشه برای کاهش آلایندگی خودروها و حفظ محیط زیست حراج خاص ترین پورشه تاریخ اولین و آخرین ساخته‌های برندهای خودروسازی در یک نگاه (+عکس) کسب سه جایزه جهانی خودروی جگوار + تصاویر رونمایی از خودروهای جدید پورشه کدام برندها خودروی برقی و هیبریدی تولید کرده‌اند؟ از پرورش اسب تا تولد پورشه معرفی جدیدترین مدل شورولت کوروت با نصف قیمت پورشه 911 10 خودروی جذاب جیمز می خواب ناقص دهه هشتادی! مزایای و معایب هیوندای کوپه + قیمت در سایت دیوار پورشه در کدام کشورها بیشترین طرفدار را دارد؟ جگوار خودروی برقی تازه ای می سازد پرفروش‌ترین خودروها در اروپا جگوار در انگلیس خودرو الکتریکی تولید می‌کند فراخوان 340 هزار کاین و پانامرا تصویر پورشه از آینده خودروسازی افزایش آزمایش خودرو برقی "جگوار" توسط "وایمو" گران ترین خودروهای کلاسیک در بازار جهانی به پورشه بزنید به پـرایـد هرگز!‏ همکاری جگوار و ب ام‌ و در توسعه برقی‌ها یان کالوم؛ مدیر طراحی جگوار از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد متهم پورشه سوار به اتهام قتل غیر عمد بازداشت است محبوبان خلاف‌کاران! راهنمایی رانندگان جگوار با گرما محل عبور پورشه‌سواران! قدیمی‌ترین پورشه باقیمانده آخرین جزئیات از تصادف خبرساز خودروی «پورشه» واکنش المیرا شریفی مقدم به قربانی گرفتن تصادف دختر پورشه‌سوار دستگیری پورشه سوار فراری در اصفهان پورشه 600 میلیون دلار جریمه شد جگوار لندرور، اطلاعات ترافیکی و فنی خودروهای خود را می‌خرد افراد با این فناوری هنگام رانندگی پول در می آورند پورشه چطور به جایگاه فعلی‌اش رسید؟ بررسی خودرو پورشه باکستر + قیمت 10 خودروی استیشن برتر سال 2019 (+عکس) بررسی کراس‌اوور برقی جدید پورشه تویوتا gt86 کوپه‌ای با ظاهر خاص و توانایی فنی بالا پورشه از افزایش تولید نخستین خودروی الکتریکی خود خبر داد استقبال 20هزار خریدار از خودرو الکتریکی "پورشه" پورشه کیمن؛ سوسماری کوچک در لباس باکستر جذاب‌ترین کلکسیون «جگوار» حراج شد گشتی در بازار خودروهای‌ خارجی دست‌دوم؛ جدول نجومی نرخ‌ها بهترین و بدترین برندهای خودرو در سال2019 کدامند؟ موزه و کارخانه پورشه به روایت تصویر جگوار F-Type سوپر اسپرتی که در جاده‌ها می‌درخشد کمپانی جگوار؛ سال‌ها ماندگار ظرافت، وسعت، سرعت برندهای معروف خودرو در اروپا کارشان کساد است جگوار هم پای خود را از بریتانیا بیرون کشید! آلایندگی خودروهای لوکس پورشه زیر ذره بین آلمان سال خودروهای الکتریکی در سال میلادی جدید +عکس شارژ 100 کیلومتری خودروهای برقی در 3 دقیقه مظنه خودروهای میلیاردی در بازار تهران؟ +جدول پورشه صفر چند؟ پورشه صفر چند؟ خودروهای سوپر لاکچری بازار کدامند؟ سریال ادامه‌دار ضرر خودروسازان خارجی در پی جنگ تجاری چین و آمریکا فوتبالیست سابق به جرم پورشه‌دزدی دستگیر شد! پورشه صفر چند؟ ماجرای تایید و تکذیب عرضه اولیه سهام پورشه معرفی نسل جدید پورشه " پانامرای جی تی اس" با قدرت 450 اسب بخار (+عکس) طرح ضربتی گروه خودروسازی پورشه برای تولید خودرو الکتریکی سیستم هشدار صوتی خودروهای برقی جان عابران را نجات می دهد معرفی خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان در بازار پورشه صفر چند؟ پورشه صفر چند؟ پورشه تولید خودروی بنزینی را متوقف می کند پورشه صفر چند؟ طعم تلخ نوستالژی! اعلام کاندیداهای «خودروی سال» 2019 خاموشی موتور واحدهای تجاری لوکس فروشی خودرو خودروهای سوپر لاکچری بازار کدامند؟ جگوار' درباره پیامدهای برگزیت به نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد کاروان چند میلیون دلاری بخرید، پورشه هدیه بگیرید پورشه صفر چند؟ زیباترین خودروی الکتریکی جهان 2019 تولید می شود سرنوشت نامعلوم 10 دستگاه پورشه قاچاق بعد از 5 سال بنز در فکر رقابت بیشتر با پورشه شارژر بسیار سریع برای خودروهای برقی ساخته شد معرفی ماکان2.0 دومین اس یو وی پورشه برند تجاری جدید با همکاری جگوار و چری متولد می‌شود رقیب ب ام‌و X6 تا 2019 به بازار می آید با اکسسوری ای از خانواده پورشه آشنا شوید قایق تمام الکتریکی جگوار رکورد زد اولین تست جاده‌ای پورشه تیکان +عکس هوای پاک برای قصرهای متحرک! قیمت انواع خودرو کوپه در بازار تهران؟ +جدول پورشه در هفتادمین سالگرد تاسیس علاقمندان را شوکه کرد لیست خودروهای پورشه موجود در بازار + قیمت قیمت انواع خودرو کوپه در بازار تهران؟ +جدول فروش محصولات پورشه در اروپا تعلیق شد جگوار در پی آفرود خودران معرفی خودروهایی که توسط یک کمپانی طراحی اما تحت برندی دیگر معرفی شدند گران‌ترین خودروهای دنیا +تصاویر 20 خودروی سال 2020 جابجایی‌های غول آسا یک کاین پاک، با شتاب 5 ثانیه ماشین پرماجرای عروسی سلطنتی جهنم سبز رانندگان پورشه خودروی هیبریدی شاسی بلند عرضه کرد جزئیاتی در مورد شاسی بلند 2019 جگوار بازداشت یکی از مدیران ارشد خودروسازی پورشه پرفروش‌ترین کوپه اسپرت 2017 را بشناسید پورشه شبکه ایستگاه های شارژ سریع می سازد 911 این گونه متولد شد! سریع ترین شاسی بلندهای جهان در 2018 +تصاویر تصویری از حضور جگوار در منطقه آزاد انزلی کدام خودروسازان بهترین خودروها را می‌سازند؟ +عکس قدرتمندترین C های 2019 مرسدس لوکس‌های پرحاشیه پورشه برقی با 15 دقیقه شارژ 400 کیلومتر راه می‌رود 3 خودروی هیجان‌انگیز 2019 کدامند؟ قیمت انواع خودرو کوپه در بازار تهران؟ +جدول اسلحه تازه پورشه برای پیست داشبورد تمام الکتریکی پورشه Mission E +عکس گزارش تصویری از حضور پورشه در موتورشو ژنو پورشه هم تاکسی پرنده می سازد خودروی لوکس و تمام الکتریکی جگوار رونمایی شد هواوی راننده پورشه شد مدیرعامل رنو پارس پیشنهاد افزایش قیمت داد ملاقات با رنو لاگونا کوپه 2012؛ استون مارتین فرانسوی! ورود موقت پورشه، مازاراتی، بوگاتی و هامر ممنوع شد همکاری دو غول خودروسازی روی یک خودروی برقی قیمت انواع خودرو کوپه در بازار تهران؟ +جدول سرمایه‌گذاری‌های پورشه در خودروهای برقی دوبرابر می‌شود سرمایه‌گذاری برقی پورشه دوبرابر شد بهترین فضای داخلی برندهای خودرویی در سال 2017 (+عکس) تولید جگوار برقی در انگلستان قیمت پورشه دست دوم در بازار+ جدول قیمت 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 (+عکس) پورشه از گذشته خود الهام گرفت (عکس) پورشه 911 Carrera T ؛هیجان کم‌هزینه با 911 آئودی A7 2018؛ نقطه تلاقی استایل و کاربردپذیری پورشه و جگوار هم به تولید خودروهای برقی پیوستند رونمایی از ب ام‌و کوپه پورشه باکستر GTS مدل 2018 را ببینید +تصاویر احیای قدیمی‌ترین پورشه 911 جهان (+عکس) نگاهی به موزه شرکت خودروسازی پورشه +عکس پورشه از قدرتمندترین خودرو سواری لوکس جهان رونمایی کرد خودروهای آلمانی در بازار تهران چند؟ +جدول پورشه پانامرا توربو S هیبرید؛ یک استیشن 680 اسب‌بخاری! آینده‌نگری به سبک پورشه تصاویر جاسوسی پورشه باکستر 2019 لو رفت لیست قیمت Porsche های موجود در تهران سریع ترین خودروهای ادوار تاریخ پس از جنگ جهانی اول بررسی آپشن‌های داخل پنل میانی پورشه پانامرا؛ تکنولوژی به زبان پورشه حراج تراکتور پورشه (+عکس) چالش برقی‌سازی پورشه زیر 4 ثانیه، صفر تا 100 آخرین قیمت Porsche Mackan 2017 در بازار ایران لیست قیمت Porsche های موجود در بازار شگفتی های نسل جدید خودرو پورشه هیبریدی بهترین شاسی بلندهایی که درسال 2018 می‌بینیم (+عکس) 10خودرویی که شرکت‌های بیمه از آن‌ها فراری هستند پورشه از آئودی طلب غرامت کرد قیمت فروش یک پورشه فول آپشن در خارج از کشور چقدر است؟ خودروهای آلمانی در بازار تهران چند؟ + جدول رونوشت سوم از مُنجی پورشه پورشه پانامرای جدید چقدر قدرتمند است؟ پورشه کشتی طراحی کرد+تصاویر محصول 60 میلیارد تومانی «پورشه» + عکس پورشه خودروی برقی 85 هزار دلاری می‌سازد خرید یک پورشه فول آپشن در بازارهای خارجی چند دلار تمام می شود؟ قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران + جدول پورشه در حال بازگشت به مسابقات فرمول 1 تغییرات دو نسل از پورشه کاین به روایت تصویر پورشه کاین 2018 فردا رسما معرفی خواهد شد لو رفتن سوپرایز بزرگ پورشه با انتشار تصاویر کاین 2018 (+عکس) آلمان‌ها با این محصولات در نمایشگاه خودرو فرانکفورت فخر می‌فروشند انتشار تصاویر پورشه کاین 2018 در آستانه رونمایی رسمی «پورشه» اپلیکیشن ردیابی خودرو می سازد پورشه سواری در مناطق آزاد چقدر آب می خورد؟ حراج پورشه 1.8 میلیون دلاری + عکس رنگ این پورشه به اندازه یک پورشه قیمت دارد! امیدواری جگوار به استیشن خوش استیل خود در بازار شاسی‌بلند پسند آمریکا «پورشه» و «بنز» قاچاقچیان موادمخدر به مزایده گذاشته شد علی بابا دستگاه فروش خودکار اتومبیل راه‌اندازی می‌کند روآ یکی از با کیفیت ترین خودرو های ایرانی زیر 100میلیون ریال پورشه مسابقات لومان را ترک و در فرمول E شرکت می‌کند نرخ خرید و فروش محصولات Porsche در مناطق آزاد چقدر است؟ جزئیات محدودترین نسخه پورشه 911 اعلام شد در پایان دهه جاری درباره موتورهای دیزلی تصمیم می‌گیریم جگوار 58 ساله 400 میلیونی در ایران+عکس سریع‌ترین و قوی‌ترین خودرو جگوار را بشناسید خدمات خاصی که خودروسازان لوکس به مشتریانشان می دهند (+جزئیات) جگوار E-Pace را ببینید + ویدئو جگوار E-Pace معرفی شد اشـــراف‌زاده استقبال جگوار از تولید خودروهای کوچک تر استقبال جگوار از تولید خودروهای کوچک تر نسل جدید آئودی S8 موتور پورشه پانامرا دارد نصف خودروهای پورشه تا 2023 الکتریکی می‌شوند اولین تصاویر پورشه کاین 2018 لو رفت +عکس تنیسور کانادایی سفیر جگوار شد تزریق هیجان به فصل گرما آخرین قسمت از رویاپردازی‌های یاماها در قلمرو چهارچرخ‌ها معرفی زیباترین خودروهای شاسی‌بلند جهان در سال 2017 قیمت خودروهای کوپه چند است؟ + جدول همکاری جگوار با اندی ماری برای معرفی اسپرت بریک XF جگوار-لندرور مرکز خودروهای کلاسیک دایر کرد کانسپت جگوار فیوچرتایپ: نمایی از آینده خودروها یک تیـــر و چند نشــان جدیدترین ساخته جگوار رونمایی شد+عکس پورشه دیزلی دادگاهی می‌شود اشپیگل: آلایندگی خودروهای پورشه بیشتر از حد مجاز است پورشه 911 توربو S Exclusive؛ خاص بودن به معنای واقعی کلمه با خودروهای صفرکیلومتر میلیاردی ایران آشنا شوید انواع "پورشه" در بازار تهران چند؟ +جدول با دلالانی که خودروهای ما را برای کسب سود می خرند مقابله می‌کنیم پورشه 24 ساله 2.25 میلیون دلار فروش رفت+تصاویر لذت راندن اصولی یک 911 قیمت جهانی محصولات Porsche سدان‌های پرقدرت +تصاویر پورشه تولید SUV های GT را رد کرد ب ام و iNext رقیب جگوار I-Pace خودران خواهد بود دفاع مدیرعامل جگوار-لندرور از موتورهای دیزلی ماجراجویی پورشه در"سیلیکون ولی" پورشه بیش از 51 هزار دستگاه خودرو را فراخواند قیمت پورشه قبل از ترخیص گمرک +جدول پورشه‌های قاچاق خاک می‌خورند قیمت انواع‌ سواری کوپه در ایران +جدول قیمت خودرو های وارداتی در بازار جهانی انواع "پورشه" در بازار تهران چند؟ +جدول سنت شکنی در خودرو جدید جگوار بهترین خودروی سال 2017 مشخص شد برای خرید یک پورشه ماکان چقدر باید پول داشت؟ پورشه و آئودی همکار می شوند شکار پورشه 911 GT2 RS حین تست رونمایی از سوپر پورشه Missoin اسپرت! +تصاویر قیمت انواع‌ سواری کوپه در ایران +جدول سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟ بازگشت جگوار به مسابقات GT پس از 50 سال آشنایی با کوپه ی لوکس بریتانیایی جزئیات یا دقت؟ آیا پایان دوره فردیناند پیچ در فولکس واگن فرا رسیده است؟ پورشه در خدمات فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند هدیه به سبک خودرو رقابتی که بازنده ندارد! پورشه شاسی‌بلند برقی می‌سازد آنچه که در نمایشگاه خودرو ژنو خواهید دید (+عکس) پورشه و آئودی؛ عامل رشد سود فولکس دومین پورشه پانامرا هیبریدی هم رسید کلاس جی‌تی به همراه خانواده! هدیه 40 اسب‌بخار به جگوار مرد خوش‌شانس، ماشین جرج هریسون را مفت خرید از قدیمی ترین تا جدیدترین خودروهای پورشه (+عکس) فراری، پورشه و فولکس‌واگن برترین برندهای خودرویی جهان شدند پورشه کاررای S و S4سال2017 +تصاویر داخل کارخانه پورشه پانامرا چه خبر است +تصاویر جدال سرزمین آفتاب تابان و دیار ژرمن‌ها پورشه تعدادی از خودروهایش را فراخواند شاسی بلند‌های فوق لوکس2017 + تصاویر پورشه برای رفع نقص 16 هزار خودرو فراخوان داد استون مارتین ونکوئیش S ولانته رونمایی شد رقابت شاسی‌بلندسازهای تازه‌کار +عکس خودروی احتمالی پورشه برای آفرود (+عکس) جگوار سال 2030 را ببینید تولید پراید صبای جدید از سال آینده در صورت تأیید موسسه استاندارد داروی تقویتی برای 911 خاندان اشتوتگارتی برای خرید پورشه چقدر باید هزینه کرد؟ +جدول جگوار سهام یک شرکت فناوریهای خودرویی را می خرد پورشه اوراقی، 1 میلیارد تومان +تصاویر شب برفی جاسم کرار کنار خودرواش در تبریز همه چیز درباره پورشه باکستر صعود به دسته نیم میلیاردی‌ها پلیس‌های اسپرت سوار +تصاویر هیولای پست‌مدرن کپی پورشه گران قیمت در چین +عکس راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران وقتی پورشه بازی را به هم زد! مدیر ارتباطات سایپایدک، معاون مدیرعامل شد پورشه صحیح است نه پورش! شجره‌نامه خودروسازها و برندهایشان تحقیقات نهادهای آلمانی روی پورشه 15 ماه پس از رسوایی فولکس پانامــرا سواری با هزینه کمتــر! رقابت پژو با پورشه و تویوتا پورشه های مدل 2017 قیمت‌گذاری شدند +سند نبـــرد گربه‌ســان‌ها! ممنوعیت فروش نیسان، ب ام و و پورشه هدفگذاری پورشه برای فروش سالانه 20 هزار خودروی الکتریکی خودرو زنانه سال 2016 (+عکس) قاتل 720 اسب‌بخاری پورشه ماجون را دیده‌اید؟ افتتاح مرکز تست خودروهای پورشه در لس آنجلس+تصاویر رونمایی جگوار از یک SUV الکتریکی مفهومی ابرخودرو جدید پورشه +عکس رقابت جگوار S و پورشه ماکان GTS (+عکس) فولکس‌واگن پرچم‌دار بیشترین و پورشه در صدر کمترین‌ فراخوان قرار گرفت اولین پورشه ساخت آمریکا به‌فروش می‌رسد آیا این پورشه پانامرای استیشن است؟ رزم‌ناو یانکی‌ها مقابل پهپاد ژرمن‌ها استیشن جدید جگوار شکار دوربین‌ها شد رونمایی از جگوار F-Type Sمدل2017 +تصاویر تست خودروهای متصل توسط جگوار-لندروو و فورد 10 خودرویی که یکباره متحول شدند +تصاویر جولان پورشه 2017 در خیابان های شهر+ جدول لامبورگینی روی پلتفرم پورشه خودرو می سازد گزارش تصویری از غرفه برند جگوار در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 گزارش تصویری از غرفه برند پورشه در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 جگوار XF استیشن را در آستین دارد پانامرایی که صدی فقط 2.5 لیتر بنزین می سوزاند موتور 6 سیلندر روی یک خودروی 1200 کیلویی و سرانجام، یک پانامرای خوش‌چهره معروف‌ترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها +تصاویر تصاویر جاسوسی از شاسی بلند جدید جگوار با موتور 5 لیتری V8 پورشه ساخت یک اس یو وی کوچک را در سر دارد رونمایی از نخستین مدل استیشن پورشه در سال آینده جگوار لیزری +عکس این پانامرای نسل دو، صدی 2.5 لیتر می سوزاند قیمت خودروهای شرکت پورشه در بازار + جدول پورشه باکسترهای جدید با چه قیمتی وارد کشور شده‌اند؟ رندری از کراس اوور کوپه پورشه (+عکس) نگاهی به تاریخچه کارخانه پورشه 10 نکته جدید درباره پورشه پانامرا 2017 +عکس پلت‌فرم مشترک و ویژگی‌های متفاوت در آئودی و پورشه برقی ضبط 700 دستگاه پورشه، بنز و آزارا پورشه پانارامای جدید را ببینید +تصاویر 10 خودرو شخصی کریس رونالدو (+عکس) جگوار XF را از نمای نزدیک ببینید آستون مارتین Vanquish 2017 را ببینید +تصاویر جگوار XE را از نمای نزدیک ببینید مقایسه جدیدترین عضو خانواده بنز و پورشه +عکس مرسدس بنز کوپه GLC مدل 2017 +تصاویر قیمت خودروهای کوپه در بازار+ جدول حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران تصویری از پورشه‌های قاچاق در انبار سازمان اموال تملیکی دومین الکتریکی پورشه یک اس. یو.وی است 15 خودرو داغ حراجی کالیفرنیا +تصاویر پورشه نسخه ویژه 911 تارگا 4S را عرضه می‌کند جدیدترین خودرو الکتریکی لوکس جهان پورشه کاین کوپه هم با بازار می‌آید+تصاویر 7 خودرو اسپورت سرکش! باکستر جدید به ایران می‌آید با 718 Cayman آشنا شوید همکاری کلاسیک پورشه و بنز! تولید خودروهای الکتریکی جگوار+ عکس پورشه در نمایشگاه خودرویی دیترویت شرکت نمی‌کند پورشه 1750 نیرو استخدام می‌کند جا‌ماندگان از قافله! قابل اعتماد‌ترین خودروهای آلمانی (+عکس) جگوار با XJ به فکر رقابت با پورشه پانامرا است معرفی مرسدس بنز نسخه پایانی CLS رقابت جگوار با لوکس سریع آلمان‌ها موتور جدید هشت سیلندر پورشه پانامرا برای آئودی و بنتلی استفاده خواهد شد واکنش بهبهانی به جنجال پورشه + جوابیه نبرد اف- پیس جگوار و ماکان پورشه قیمت خودروهای آلمانی در بازار ایران+جدول افزایش فروش پورشه با عرضه پانامرای جدید تکامل پانامرا در ایستگاه 2017 بال عقب متحرک پانامرا 2017 را ببینید+تصاویر ژانگولر بازی با ماشین جگوار تصاویر پانامرا 2017 لو رفت آیا آئودی جایگزین پورشه در بین لوکس سواران می شود؟ برج پورشه میامی امسال افتتاح می شود راه‌اندازی نخستین‌ کارخانه خارجی جگوار لندروور در برزیل دهه هفتادی‌ترین پورشه تاریخ پورشه 68 ساله شد (عکس) پورشه پانامرا توربو 2017 در آلمان شکایت جگوار بابت کپی‌کاری مدل معروف برندهای لوکس به داد فولکس واگن رسیدند آیا این تصویر پانامرا 2017 است؟ پورشه خودروهای 50 سال پیش خود را به نویگیشن مجهز می‌کند محصولات جگوار و لندروور را بیشتر بشناسید زرد قناری 600 اسب بخاری شتاب زیر 5‌ثانیه با مرسدس GLC کلاس بررسی محصولات تاتا موتورز به بهانه خبر ورود این شرکت به بازار خودرو کشور اسپرت‌های خوش‌ قیافه +تصاویر انواع "پورشه" در بازار تهران چند؟ +جدول تصاویر جاسوسی از پورشه 911 تارگا GTS اولین خودرو دوگانه‌سوز تاریخ چه شکلی بود؟ انواع "پورشه" در بازار تهران چند؟ +جدول 10 خودرویی که زنان هرگز نمی خرند +عکس رازهای «جگوار» که از آن بی خبرید! مزدا هم کراس‌اوور کوپه می‌سازد ... رُخ تازه‌ و یک جُفت موتور 4‌سیلندر برای کایمن 10 ابرخودرو ارزان قیمت را ببینید+تصاویر شکار نهنگ جگوار در رشت نگاهی به جگوار F-Face سال 2017 +تصاویر رونمایی پورشه از نسخه پلاتینوم کاین 2017 هزینه تصادف با پورشه چقدر تمام می شود؟ پورشه‌ای که بیش از اندازه خوب است! همه فن‌حریف قیمت انواع خودروهای خارجی بیش از یک میلیارد تومان آئودی با کوپه و رودستر TT RS به پکن رفت ستارگان نمایشگاه بین المللی خودروی پکن شناخته شدند یک جگوار لوکس، باب میل ثروتمندان چینی پورشه برادر مسقف 718 باکستر را معرفی کرد فراخوان نقص فنی آئودی و پورشه پورشه کیلویی چند تمام می شود؟ جگوار دیگر استیشن نمی سازد جگوار نسخه مسابقه ای F-Pace را می سازد زیباترین رینگ‌های استاندارد برای عاشقان خودرو تحویل پورشه ماکان به تاخیر افتاد 10.1 میلیون دلار از دارایی های راننده پورشه به دختر پل واکر رسید جگوار XF35TR سال 2016 +تصاویر شاسی بلندی از پورشه که تفکرات‌تان را دگرگون می‌کند پورشه مسئولیتی در قبال مرگ همراه پل واکر ندارد حکم دادگاه به نفع پورشه در تصادف منجر به مرگ ستاره هالیوود پورشه پشت صحنه طراحی میژن E را رو کرد رزم سوپرSUV‌های لوکس واردات یک میلیون دلار پورشه به کشور قیمت خودرو از اروپا تا ایران تصویری از پورشه خاص جواد نکونام خودرو ویژه کریس رونالدو راببینید پورشه 911 هم هیبریدی خواهد شد! سود پورشه رکورد زد جگوار XE 2017 رقیب خوش قیمت ب ام و سری 3 را ببینید+تصاویر فرمان پورشه اتوماتیک معرفی مدل جدید خودرو «پورشه 911R» داستان موفقیت شرکت «پورشه» پورشه با شاراپوا قطع همکاری کرد 10 خودرویی که بیشترین هزینه بیمه سالانه را دارند بهترین و بدترین برندهای خودرو معرفی شدند داستان نهنگ پورشه گران‌ترین خودروهایی که سال 2015 فروخته شدند پورشه آلبالویی با پلاک رند خودرو جگوار Cranks را ببینید کپی کردن مدل برقی پورشه توسط بنتلی حراج پورشه‌های کلکسیونی کمدین معروف آمریکایی همه فن‌حریف چندهزار دلار صرف واردات پورشه شد؟ لوکس‌ترین خودروهای هیبریدی جهان کدام‌اند؟ پورشه به کم قانع شد داستان زنی که 700 سواری پورشه وارد کرد انواع "پورشه" در بازار تهران چند؟ عضو جدید گروه خودرو های پرسرعت را بشناسید لزوم انجام پارادایم شیفت در صنعت خودرو و قطعه‌سازی برنامه ای برای ساخت خودروی خودران نداریم تمام آنچه که یک لکسس می‌تواند باشد ... پورشه 718 باکستر را ببینید رزم سوپرSUV‌های لوکس تاثیر مشهود نمای عقب پورشه 911 روی نسل آتی پانامرا پورشه باکستر 2017 با موتور 4 سیلندر قوی تر از قبل شد اس‌وی‌آر، سریع‌ترین عضو خاندان جگوار پورشه 480 اسب بخاری را ببینید مشخصات جگوار SVR منتشر شد انواع "پورشه" در بازار تهران چند؟ اولین عکس منتشر شده از خودرو دوگانه سوز پورشه پورشه کیمن با تیونینگ تک‌آرت پورشه با ظاهری متفاوت در ایران پورشه 911 توربو و توربو اس 2017 معرفی شد جگوار بهترین کارفرمای انگلیس شناخته شد جریمه 11 میلیارد تومانی قاچاقچی ب ام و آخرین مدل پورشه باکسترهدیه تولد ویژه رونالدو به مادرش بلک‌بری طلاکاری شده پورشه دیزان، تقریبا 9 میلیون تومان! هیولای تیـزپا! کارگران تولید پورشه جدید را تضمین کردند قیمت روز انواع "پورشه" در پایتخت رُخ مدرن تر و قدرت بیشتر برای 911 های توربو دستور نعمت‌زاده برای تعلیق نماینده رسمی «پورشه» در ایران +سند نام پورشه باکستر و کیمن تغییر می کند انصراف سه خودروساز از حضور در نمایشگاه دیترویت خودرو جدید الکتریکی پورشه را ببینید پورشه خودرو برقی یک میلیارد یورویی می‌سازد محبوب‌ترین خودروهای تولیدی از نگاه مالکان آن‌ها تصاویری از جگوار 2017XE پورشه های بازار چه قیمتی دارند؟ پدر پل واکر از پورشه شکایت کرد نخستین رندر از «پورشه کاین 2017» پدر پل واکر از پورشه شکایت کرد پورشه نقش داشتن در مرگ پل واکر را رد کرد بررسی پورشه 911 کاررا و کاررا اس 2017 «پل واکر» مسئول مرگ خودش بود پورشه 22 هزار ماکان S و ماکان توربو را فراخواند دستفروشی با پورشه جگوار پروژه سری "جهش 4.5" را پیش گرفت تعداد پورشه هایی که در نیمه اول سال وارد شد موشک های لوکس خیابانی ایران زیباترین مدل پورشه در ماه مارس ارائه می شود ماکان جی تی سی؛ شاهکار پورشه 2017 می آید آخرین شاهکار جگوار به جیمزباند می‌رسد پانامرای خشن 671 اسبی منصوری ظاهر متفاوت یک پورشه در تهران پورشه 911 های چهارچرخ متحرک جدید با موتور توربو آمدند پورشه 911 کاررا جی‌تی‌اس با چاشنی تولید محدود تصویر کارخانه تولید پورشه،45سال پیش واکنش کمپانی پورشه به شکایت دختر پل واکر پورشه و نسخه911 کاررا GTS رن‌اسپورت ریونیون شکایت دختر بازیگر «سریع و خشمگین» از کمپانی پورشه رییس جدید پورشه انتخاب شد ست شدن عجیب خانه و پورشه نخستین ماشین ساخته شده توسط پورشه خودرو الکتریکی پورشه با قابلیت شارژ در 15 دقیقه‌ را ببینید پورشه و آئودی خودروهای برقی را رونمایی کردند دوقلوهای خاص پورشه در تهران جگوار ایکس اف را ببینید ماشین پورشه 911 کاررا را ببینید نخستین شاسی بلند جگوار به نام "اف پیس" انتشار تصویر تیزر نخستین شاسی بلند جگوار پورشه کاین فیبرکربنی را ببینید پورشه 918 اسپایدر سبز اسیدی سریع، با‌کیفیت و یک لوکس خوش‌قیمت تولید پیشرانه‌های جدید طی همکاری پورشه و آئودی پدر و پسر پورشه در تهران جگوار 150 هزار دلاری ستاره هالیوود ورود جگوار 2015 به ایران قبرستان پورشه‌های باکستر راببینید اولین "پورشه" تاریخ ترافیک 1ساعته ‎به‎خاطر شستن‎ پورشه اخراج از پورشه به دلیل آرزوی مرگ برای پناهجویان بازدید از کارخانه مونتاژ مدلهای مختلف پورشه تصویر برداری از پورشه 911 مدل 2016 پورشه در ایران ٤/٥ برابر گران‌تر از امارات آتش تازه پورشه در جان پیست سریع‌ترین 911 پورشه در جهنم سبز‌... کلکسیون رنگ های پورشه در یک پارکینگ مروری‌گذرا بر تاریخچه شرکت پورشه پورشه کاین توربو را ببینید خودروهایی از جنس کربن هزینه یک خط روی بنز و پورشه چقدر است؟ خرید جدید پورشه برای بالا بردن تولید خودرویی که نصفش پورشه است! چند پورشه و مازاراتی در خیابان های تهران راه می روند؟ کشوری که به بازار شماره یک پورشه تبدیل شد ساخت پورشه برروی پایه دوچرخه فراخوان پورشه برای یک خودرو اسپورت پورشه نامی جدید را ثبت کرد بیشترین پورشه های خاورمیانه در ایران موتورهای جدید برای باکستر و کیمن پورشه 911 پلاگین هیبرید تولید می‌شود؟ بزرگترین سرمایه‌گذاری پورشه در خارج از آلمان را ببینید رکورد واردات پورشه در سال 90 پاجون، اسب تمام‌الکتریکی پورشه کروز کنترل پیشرفته پورشه پورشه 700 اسب بخاری، پورشه خاص قوی‌ترین و سریع‌ترین پورشه باکستر به قیمت پایه 83000 دلار جگوار XK کوپه چدید در راه است ماروسیای روس، رقیب تازه پورشه و فراری
Back to top