نگاهی به حضور رسمی برند نام آشنا "Kraft Oil" در بازار ایران

لمسِ کیفیت آلمانی با "کرفت"

عصر خودرو- بازار ایران بعد از دوران حضور رسمی شل، توتال، کاسترول و لیکومولی مدت‌ها بود که میزبان رسمی هیچ برند خارجی جدیدی نبود. پس از گذشت بیش از یک دهه از دوران اوج حضور برندهای خارجی در بازار ایران، اکنون زمزمه‌های حضور رسمی یک برند اصیل آلمانی به گوش می‌رسد.

Sunday 06 August 2023 - 09:15:00

لمسِ کیفیت آلمانی با "کرفت"

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت کرفت اویل یک شرکت آلمانی تولیدکننده روانکار است که در سال 2002 میلادی در شهر مونشن گلادباخ فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت که اکنون بیش از 20 سال از شروع فعالیتش گذشته به‌عنوان یک برند بین‌المللی در بازار بیش از 50 کشور جهان حضور دارد. علاوه بر کشورهای اروپایی، کرفت در کشورهای حوزه اوراسیا نیز حضور فعال دارد. کشورهایی از قبیل گرجستان و ترکیه که اتصال اروپا و آسیا به‌حساب می‌آیند استقبال بسیار خوبی از محصولات کرفت کرده‌اند. در همین راستا، آلمانی‌ها بعد از گسترش حضورشان در اوراسیا، به سراغ کشورهای آسیایی آمدند. بازار عراق، تاجیکستان، امارات، ارمنستان را آزمایش کردند و به بزرگ‌ترین بازار هدف در این منطقه یعنی ایران رسیدند. در این مطلب نگاهی به حضور رسمی این روغن‌ساز آلمانی در بازار ایران خواهیم انداخت.

محصولات "کرفت" با بروزترین تجهیزات و بهره‌گیری از تکنولوژی آلمانی و مطابق استانداردهای جهانی تولید می‌شود و به همین دلیل آلمانی‌ها برای حضور در بازار ایران که مدت‌هاست واردات روغن بسته‌بندی به آن ممنوع شده، نیاز به شریک تجاری داشتند که بتواند تمام استانداردهای اصلی را به‌صورت کامل رعایت کند. علاوه بر این، شرکت کرفت که در راستای گسترش فعالیت خود در قاره‌ی آسیا پس از بازدیدهای مداوم از کشورهای مختلف آسیایی، ایران را به دلیل نزدیک بودن به بازارهای هدف مناسب سرمایه‌گذاری پیداکرده بود، تلاش کرد تا با پیدا کردن یک شریک تجاری مطمئن بتواند این محصولات را ابتدا در بازار ایران و سپس به بازارهای منطقه نیز عرضه کند.

در همین راستا، آلمانی‌ها با بررسی چندین مرکز تولید روانکار در ایران نهایتاً به گزینه نهایی خود یعنی هلدینگ RNAP رسیدند. هلدینگ "روانکاران نوین اندیش پایدار" اکنون بیش از 18 سال است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روانکار به‌حساب می‌آید که اکنون با 14 برند حضور فعالی در بازارهای داخلی و بازارهای صادراتی منطقه دارد. به همین دلیل آلمانی‌ها پس از ارزیابی کارخانه‌های متعدد تصمیم گرفتند با هلدینگ RNAP همکاری کنند. این کارخانه که در شهرک صنعتی مراغه واقع‌شده به مدرن‌ترین تجهیزات بلندینگ مجهز است و فضای و ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه تولیدات خود دارد. در اسفندماه سال 98 قرارداد همکاری بین 2 شرکت ایران و آلمانی امضا و تغییرات لازم در کارخانه و خط تولید طبق نظر ناظران و مهندسان آلمانی صورت گرفته و تجهیزات موردنیاز از کشور آلمان خریداری‌شده و پس از نصب، شرکت روانکاران نوین اندیش پایدار تولید این محصولات را تحت لیسانس شرکت مادر آغاز کرد. با توجه به شرایط و ضوابط همکاری بین شرکت المانی و شریک تجاری ایرانی، مقرر شد که در ابتدا این محصولات برای بازارهای صادراتی تولید شوند اما اکنون‌که بیش از 2 سال از تولید اولین روغن کرفت در کارخانه روانکاران نوین اندیش پایدار گذشته، طرف آلمانی با بررسی بازار داخلی ایران درخواست کرده  تا روغن‌های تولیدی این مجموعه به بازار داخل نیز عرضه شود. اکنون پس از توافقات اولیه در راستای ورود محصولات کرفت اویل به بازار ایران از بهمن‌ماه 1401 این قرارداد جدید وارد فاز اجرایی شده است.

 

سبد محصولات کرفت را می‌توان جز یکی از کامل‌ترین سبد محصولات روانکار دانست. از روغن‌های مخصوص موتورسیکلت گرفته تا انواع روغن‌های گیربکس، روغن ترمز، روغن هیدرولیک، وکس، واسکازین و طیف گسترده‌ای از روغن‌های دیزلی همه و همه سبد محصولات کرفت اویل را شامل می‌شود.

محصولات کرفت در ایران دقیقاً با همان استانداردی که آلمانی‌ها برای بازارهای صادراتی خود دارند تولید می‌شود و به همین دلیل شعار "لمس کیفیت آلمانی" بسیار شایسته انتخاب‌شده است.

طیف گسترده این محصولات در 6 دسته کلی روغن‌های موتور بنزینی، دیزلی، هیدرولیک، گیربکس دستی، گیربکس‌های اتوماتیک و ضد یخ طبقه‌بندی می‌شود. در دسته روغن‌های موتورهای بنزینی 6 محصول با استاندارد SN و SN+ با گرانروی های 0W30، 0W20، 5W30، 5W40، 10W30،10W40  و دو محصول 20W50   و 10W40 با استاندارد SL تولید و عرضه می‌شود.

در حوزه ضد یخ این شرکت برای اولین بار فرمولاسیون ویژه ای برای تولید ضد یخ در ایران دارد که فصل جدیدی در تولید ضد یخ در کشور را باز میکنند .

در گروه روغن‌های موتور دیزلی نیز 4 محصول با گرانروی 10W40، 15W40 و 5W30 با استانداردهای CI4 و CK4 عرضه می‌شود که در ظروف 20 لیتری متفاوتی بسته‌بندی‌شده است که در پروسه استانداردسازی و تولید تحت لیسانس توسط آلمانی‌ها جایگزین سطل‌های 20 لیتری شده است. ظروف رایج روغن‌های دیزلی عمدتاً سطل‌های 20 لیتری هستند اما کرفت برای بازار ایران بسته‌بندی جدیدی را طراحی کرده تا هویت و شاخصه این محصولات را در ظاهر نیز همانند باطن متفاوت کند.

در گروه روغن‌های جعبه‌دنده نیز 5 محصول گیربکس اتوماتیک(SP4، WS، CVT، AL4 و ATF6) و 3 محصول گیربکس دستی(85W90 ، 75W90 و 75W80) توسط کرفت به بازار عرضه می‌شود.

به‌علاوه این‌ها دو مدل روغن هیدرولیک و یک ضد یخ نیز در سبد محصولات کرفت حضور دارد و قرار است به‌زودی چند محصول دیگر نیز به این لیست 23 محصولی برای بازار ایران اضافه شود.

 

این مجموعه به یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های تست کیفیت روغن‌موتور مجهز است که همه محصولات ابتدا باید از مرز سخت این آزمایشگاه عبور کنند و سپس حق ورود به خط تولید و بلندینگ را دارند. این آزمایشگاه که جز یکی از مراجع اصلی سازمان ملی استاندارد است، انواع روانکارها را بر اساس لیست استانداردی اعلام‌شده در سه مرحله قبل، حین و بعد از سیکل مصرف آزمایش می‌کند. این آزمایش‌ها به حدی سخت‌گیرانه انجام می‌شود که شرکت ادعا می‌کند کیفیت محصولات تولیدشده‌اش در ایران دقیقاً مطابق با دیتاشیت شرکت مادر است. برای اثبات این موضوع شرکت به هر عامل، بنکدار و اتوسرویسی اختیار می‌دهد تا با هزینه شرکت، محصول را آزمایش کرده و با دیتاشیت خارجی تطابق دهد. این ادعای بزرگ از اطمینانی قوی به محصول و کیفیت بالای آن ناشی می‌شود که دلیلی بر شعار شرکت مبنی بر لمس کیفیت آلمانی است. محصولات کرفت احتمالا تا پیش از پاییز به بازار کشور عرضه خواهد شد و خانواده بزرگ کرفت در سراسر کشور شکل خواهد گرفت.

نوشته: روزبه نوروزیان

برچسب ها

روانکار‌شرکت کرفت اویل
مطالب مرتبط بیشتر
تمرکز بر سیاست‌های نوآورانه، رویکرد اصلی بزرگ‌ترین تولیدکننده روانکار کشور آیا واسطه‌ها به بازار بورس روانکار هم رخنه ‌کرده‌اند؟ تصمیم ورود غیر کارشناسی به صنف تخصصی روغن موتور اشتباه است موفقیتی دیگر برای بهران، بهبود رکورد تولید روغن پایه مهمترین حقایق تقلب در تولید روغن موتور آیا می توان تقلبی بودن روانکار را از روی ظاهر آن فهمید؟ عدم تناسب عرضه و تقاضا باعث تقلب می شود آزادسازی قیمت روانکارها، به‌نفع تولیدکننده و خریدار خرید با نرخ آزاد، فروش با نرخ دولتی تحولات اصلی صنعت و بازار روانکارها در سال 1401 اتفاق می‌افتد آیا 30درصد افزایش قیمت، کفاف پالایشگاه داران را می دهد؟ هدف ما خودکفایی کشور در تولید انواع روانکارها است شرکت نفت بهران به آخرین سطح تکنولوژی جهانی در عرصه روغن های موتور بنزینی دست یافت اعلام آخرین مهلت ارسال طرح‌ها به چالش ساخت روانکار یا نانوپوشش مقاوم به حرارت تایید افزایش قیمت روانکارها از سوی سازمان حمایت روانکاری هوشمند چرخ‌دنده‌ها با نانوکامپوزیت‌ ساخت محققان دانشگاهی افزایش 90 درصدی قیمت خوراک روانکاران +جدول ابهامات بازار ثانویه چالش جدید فعالان حوزه روانکارها برترین برند روغن موتور سال 2016 جای پای خود را در ایران محکم تر می کند
Back to top