معاون اجرایی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران مطرح کرد:

جزئیات کامل طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو

عصر خودرو- معاون اجرایی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران نحوه اجرایی شدن این طرح، ساعت اجرا و هزینه‌های آن را تشریح کرد.

Wednesday 10 April 2019 - 16:28:00

جزئیات کامل طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش‌نیوز ،کامران اخباری، معاون اجرایی سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک تهران در رابطه با هزینه طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو گفت: هزینه مرتبط با پارک هوشمند حاشیه‌ای خودروها همان هزینه‌ای است که پیش از این نیز در شورای اسلامی شهر تصویب کرده است. این قضیه مربوط به 20 سال پیش است و تغییری برای این طرح نخواهد داشت. در گذشته نیز پارکبان‌ها در خیابان‌ها بر پارک خودروها و دریافت مبلغ نظارت داشتند و پس از آن پارکو‌متر نیز قرار داده شد. حال قرار است با یک سیستم هوشمند، اطلاعات مربوط به پلاک خودروها را برداشت کنیم و هزینه به صورت اینترنتی دریافت شود.

خداحافظی با پارکبان‌ها

وی در رابطه با پارکبان‌ها گفت: لازم به ذکر است که از سال 94 دیگر پارکبانی در معابر وجود ندارد و اگر افرادی در این زمینه همچنان فعالیت می‌کنند به ما ارتباطی ندارد و به نوعی سوءاستفاده محسوب می‌شود. پیش از این پارکبان‌ها رقم‌های مختلفی را از صاحبان خودرو برای پارک در معابر دریافت می‌کردند اما با طرح هوشمند با استفاده از کیف پول رقم مشخصی را برای مدت زمان مشخصی که خودرو را پارک کردید پرداخت می‌کنید. این کیف پول الکترونیکی برای پرداخت هزینه مربوط به پارک خودرو و همچنین طرح ترافیک استفاده می‌شود.

نخست، منطقه 2

اخباری درباره منطقه اجرایی شدن طرح گفت: ابتدا قرار است که این طرح در منطقه 2 تهران اجرایی شود و پایلوت در این منطقه خواهد بود. سیستم پارک هوشمند خودرو ابتدا از اواخر فروردین ماه در این منطقه اجرایی خواهد شد و سپس با انجام بررسی، این طرح در کل تهران انجام می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت و ساعت پارک خودروها تغییری نکرده و از ساعت 7 صبح الی 9 شب اجرا می‌شود.

اجرا در معابر اصلی و تجاری

وی ادامه داد: در خصوص افرادی که محل زندگی آن‌ها در کوچه‌ها نیست و در معابر اصلی قرار دارد لازم است که پارکینگ داشته باشند. این نکته را نیز باید بیان کرد که اکثر معابری که برای این طرح در نظر گرفته شده، معابر تجاری است بنابراین مشکل خاصسی برای ساکنان محل پیش نمی‌آید. حدود 98 خیابان منطقه 2 برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده است که معابر اصلی و همچنین معابر تجاری در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال بلوار دادن یکی از معابر اصلی است و به طور کلی مکان‌هایی که مشکل پارک داشته‌اند در این طرح وجود دارند.

توزیع عادلانه فضای پارک خودرو

اخباری در پایان اعلام کرد: هدف اصلی این طرح، توزیع عادلانه فضای پارک در بین کل مردم است همچنین با استفاده از این سیستم، رانت مربوط به پارک خودروها و استفاده از پارکبان‌ها نیز از بین می‌رود. تنها کاری که لازم است شهروندان انجام دهند این است که برای پارک خودرو در معابر ذکر شده، کیف پول خود را در سایت my.tehran.ir شارژ کنند. پس از پارک کردن خودرو، پلاک مشاهده می‌شود و بر اساس مدت زمان پارک خودرو، رقم مورد نظر از کیف پول برداشت می‌شود. پیامکی نیز به صاحبان خودرو ارسال می‌شود که اطلاعات محل پارک، مدت زمان پارک و مقدار پول برداشته شده از کیف پول در آن اعلام می‌شود. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که بر اساس قانون، نیم ساعت ابتدایی پارک خودرو رایگان است.

برچسب ها

حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرانپارک هوشمندپارک حاشیه ای
مطالب مرتبط بیشتر
ساماندهی پارک حاشیه‌ای و توقف دوبل در پایتخت جمع‌آوری دو هزار پارکومتر از مناطق مرکزی تهران زمان اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند در پهنه مرکزی تهران اعلام شد واریز 100 درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت نحوه محاسبه نرخ عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت تشریح جزئیات ساماندهی هوشمند پارک حاشیه‌ای شناسایی 20 معبر جدید در طرح توسعه پارک هوشمند حاشیه‌ای 32 هزار فضای پارک حاشیه ای هوشمند در تهران تخلفات شهرداری در اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای در پایتخت از خرداد ماه انتقال 4500 موتورسیکلت توقیفی 10 سال گذشته به راهور انسداد برخی از معابر منطقه 22 از یازدهم تا شانزدهم فروردین تخصیص 5 درصد درآمد عوارض پارک حاشیه‌ای سال 99 به پلیس راهور آلودگی هوای تهران تا سال آینده تداوم دارد؟ توجه به ساماندهی مکان‌های پارک حاشیه‌ای در سال آینده پایان بررسی پیشنهادات لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ماجرای 15 هزار «توقفگاه هوشمند» در پایتخت شاهکار شهرداری منطقه 2 تهران از دوچرخه های "بیدود" چه خبر؟ خداحافظی با آلایندگی اتوبوس ها اتوبوسرانان ممنوع‌المصاحبه نیستند طرح پارک حاشیه‌ای به حاشیه رفت پارک حاشیه‌ای هوشمند در راه 4 منطقه دیگر از پایتخت + جزییات احتمال شناور شدن ساعت کاری کارمندان در مهرماه جریمه پارک حاشیه‌ای هوشمند چقدر است؟ خودروهای گشتی جایگزین نیروی انسانی در پارک حاشیه ای می‌شوند اجرای کامل پارک حاشیه‌ای هوشمند تا سه سال دیگر در پایتخت قفل پارک حاشیه‌ای در تهران باز شد طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در تهران آغاز شد ناتوانی در ساماندهی پارک حاشیه‌ای کندرو بزرگراه نواب افتتاح شد در آمدهای حاشیه ای برای شهرداری حاشیه ساز شد انتقاد رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای آغاز طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در تهران جزئیات آغاز پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه 2 تهران روش جالب شهرداری تهران برای درآمدزایی از پارک حاشیه ای بی برنامگی در ساماندهی پارک حاشیه‌ای مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای پولی شدن معابر منطقه 2 تهران برای پارک خودروها + جزییات و اسامی خیابان‌ها چهار رویکرد شهرداری تهران برای مدیریت ترافیک پایتخت اختصاص پنج درصد از درآمد پارک حاشیه‌ای به پلیس راهور ساماندهی پارک حاشیه ای از سال آینده امسال اتوبوس دست دوم خارجی وارد نمی شود تخفیف 50 تا 70درصدی طرح ترافیک برای آژانس ها و وانت‌بارها توضیحات معاون شهردار درباره حذف طرح ترافیک خبرنگاران طرح ترافیک دیگر در بسیاری از شهرهای دنیا وجود ندارد تشکیل جلسه فوری در شورای عالی ترافیک 120 هزار پارک حاشیه ای هوشمند می شود از پارک حاشیه‌ای هوشمند تا فروش بنزین سیار عمر مفید اتوبوس در ایران 8 سال است حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد خرید فیلتر دوده در نوسانات "باراز ارز" برگزاری جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک نماز عید سعید فطر ثبت نام طرح ترافیک تا پایان امسال ادامه دارد فاز دوم پویش از «خودمان شروع کنیم» با احترام به عابر پیاده و رکاب‌زدن برای هوای پاک آغاز می‌شود بارش برف و باران موجب کندی حرکت خودروها در محورهای مواصلاتی پایتخت شده است
Back to top