جریمه پارک حاشیه‌ای هوشمند چقدر است؟

عصر خودرو-معاون اجرایی معانت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میزان جریمه نپرداختن هزینه پارک حاشیه‌ای و مناطقی که در نوبت اجرای طرح هستند را اعلام کرد.

Tuesday 30 July 2019 - 15:09:00

جریمه پارک حاشیه‌ای هوشمند چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، سرلک  درباره وضعیت اجرای پارک حاشیه هوشمند  در منطقه دو شهر تهران، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ابتدا بخشی از خیابان‌های منطقه دو را انتخاب کردیم و بعد از بررسی روند کار آن را به کل منطقه دو تعمیم دادیم.
وی افزود: براین اساس تا یک ماه و نیم آینده کل این منطقه به سیستم پارک حاشیه‌ای هوشمند مجهز خواهد شد البته منظور از کل منطقه این نیست که درباره همه خیابان‌ها به این شکل عمل می‌شود؛ چراکه طبق دستورالعمل قانونی نمی‌توانیم هر معبر و خیابانی را به صورت پارک حاشیه‌ای مدیریت کنیم.

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طبق تبصره یک ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات، اعمال پارک حاشیه‌ای باید سه شرط داشته باشد که یکی از آنها مربوط به عرضه و تقاضای تردد خودروها، دیگری نوع خیابان‌ها و شریانی بودن آنها و شرط بعدی میزان ساختمان‌های اداری و تجاری موجود در خیابان‌ها است.

سرلک ادامه داد: در حال حاضر 85 معبر در منطقه دو شامل این طرح شده که حدود 14 هزار و 100 فضای پارک می‌شود. در این راستا شهر تهران به 5 پهنه تقسیم شده و قرار است طی دو ماه آینده مناطق 6، 7، 11 و 12 برای پیوستن به این طرح وارد مزایده شوند چرا که عملا دغدغه ما محدوده مرکزی شهر است.

وی با بیان اینکه برنامه ما این است که تا سال آینده پروژه را در کل شهر به سرانجام برسانیم، گفت: بازخورد اجرای طرح در منطقه دو مثبت بوده است؛ ما به دنبال مدیریت توقف خودروها در سطح شهر هستیم که تاکنون این امر موجب شده مردم به دنبال استفاده‌های کوتاه مدت از معابر باشند و شیوه استفاده خود را از معابر اصلاح کنند.

معاون اجرایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مبلغی که به عنوان هزینه پارک از شهروندان دریافت می‌شود مربوط به مصوبه سال 93 شورای شهر تهران است، خاطرنشان کرد: بعد از پارک یک خودرو در حاشیه خیابان به مالک آن پیامکی ارسال و اعلام می‌شود که شما در چه معبری خودروی خود را پارک کرد‌ه‌اید و در سامانه تهران من ثبت‌نام کرده‌اید یا خیر.

سرلک افزود: چنانچه مالک خودرو در سامانه ثبت نام نکرده باشد این موضوع در پیامک به مالک یادآوری می‌شود و اگر طی یک ماه حساب خود را شارژ نکرده یا نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نکند، اعمال قانون و توسط پلیس جریمه می‌شود. میزان جریمه بین 20 تا 40 هزار تومان است و این رقم به معبر انتخاب شده برای پارک خودرو بستگی دارد به عنوان مثال هزینه توقف در نقاط مطلقا ممنوع 40 هزار تومان است.

برچسب ها

پارک هوشمندپارک حاشیه ای
مطالب مرتبط بیشتر
زمان اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند در پهنه مرکزی تهران اعلام شد واریز 100 درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت نحوه محاسبه نرخ عوارض پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت تشریح جزئیات ساماندهی هوشمند پارک حاشیه‌ای شناسایی 20 معبر جدید در طرح توسعه پارک هوشمند حاشیه‌ای 32 هزار فضای پارک حاشیه ای هوشمند در تهران تخلفات شهرداری در اجرای پارک حاشیه‌ای هوشمند اجرای طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای در پایتخت از خرداد ماه انتقال 4500 موتورسیکلت توقیفی 10 سال گذشته به راهور تخصیص 5 درصد درآمد عوارض پارک حاشیه‌ای سال 99 به پلیس راهور توجه به ساماندهی مکان‌های پارک حاشیه‌ای در سال آینده پایان بررسی پیشنهادات لایحه تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای ماجرای 15 هزار «توقفگاه هوشمند» در پایتخت شاهکار شهرداری منطقه 2 تهران طرح پارک حاشیه‌ای به حاشیه رفت پارک حاشیه‌ای هوشمند در راه 4 منطقه دیگر از پایتخت + جزییات خودروهای گشتی جایگزین نیروی انسانی در پارک حاشیه ای می‌شوند اجرای کامل پارک حاشیه‌ای هوشمند تا سه سال دیگر در پایتخت قفل پارک حاشیه‌ای در تهران باز شد طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در تهران آغاز شد ناتوانی در ساماندهی پارک حاشیه‌ای در آمدهای حاشیه ای برای شهرداری حاشیه ساز شد انتقاد رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر از عدم ساماندهی پارک حاشیه‌ای آغاز طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در تهران جزئیات آغاز پارک حاشیه‌ای هوشمند در منطقه 2 تهران روش جالب شهرداری تهران برای درآمدزایی از پارک حاشیه ای بی برنامگی در ساماندهی پارک حاشیه‌ای مقاومت شهروندان مقابل اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای جزئیات کامل طرح هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو پولی شدن معابر منطقه 2 تهران برای پارک خودروها + جزییات و اسامی خیابان‌ها اختصاص پنج درصد از درآمد پارک حاشیه‌ای به پلیس راهور ساماندهی پارک حاشیه ای از سال آینده 120 هزار پارک حاشیه ای هوشمند می شود از پارک حاشیه‌ای هوشمند تا فروش بنزین سیار
Back to top