نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی 97

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی از نظارت مستمر بر فروش بلیت در پایانه‌های سراسر کشور، نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: موضوع نظارت بر سفرها یک فرآیند چند مرحله‌ای و پیچیده است که اعمال مدیریت بر این چرخه فقط شامل سختگیری بر صدور صورت وضعیت‌ها نیست بلکه مراحل متعددی دارد و سازمان همواره سعی دارد بر تمامی این مراحل نظارت قوی‌تر و موثرتری را اعمال نماید.

Sunday 25 March 2018 - 11:30:00

نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی 97

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا در ابتدا با اشاره به شیوه های نظارت بر فروش بلیتو چگونگی برخورد با متخلفان اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت نظارت بر ارایه خدمات مطلوب‌تر به مسافران محترم بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای همه ساله طرح نوروزی رادر دستور کار قرار می دهد. این طرح با هدف اشاعه فرهنگ سفر با برنامه و نظارت بیشتر در ایام نوروز به انجام می‌رسد که طی آن در کنار تلاش مجموعه بخش غیردولتی و تشکل‌های صنفی به عنوان سرمایه‌گذاران و مجریان حملونقل عمومی جاده‌‌ای دفاتر نمایندگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن افزایش حضور فیزیکی در پایانه‌های مسافری علاوه بر کنترل و نظارت بر فعالیتهای شرکتهای حمل و نقل، آمادگی دریافت نقطه نظرات و پاسخگویی به مشکلات احتمالی مطروحه از سوی مسافران محترم را دارند.
وی افزود: در همین راستا طرح نوروزی 97 در بخش حمل و نقل عمومی جادهای از مورخ 96/12/23 لغایت 97/1/17 به مورد اجرا گذارده می‌شود و به منظور ترویج سفرهای برنامه‌ریزی شده پیش فروش بلیت‌های نوروزی از مورخ 96/11/17 به‌صورت حضوری و غیر حضوری عملیاتی و اجرایی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی خارطرنشان کرد: بر اساس اعلام رسمی کانون انجمن‌های صنفی شرکت های حملونقل مسافر کشور و نیز اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور نرخ خدمات حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در طرح نوروزی 97 با نرخهای جاری و بدون هرگونه افزایش قیمتی اجرایی می‌گردد.

نظارت مستمر بر نحوه بلیت فروشی در پایانه‌های سراسر کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در طرح پیشفروش بلیت نظارت کافی و مستمر توسط ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌‌ای استان‌های سراسر کشور و دفاتر نمایندگی این ادارات کل در پایانه‌های مسافری عمومی بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافری در عرضه حداکثری ظرفیت به متقاضیان در اقصی نقاط کشور صورت می‌پذیرد.
حسن‌نیا با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر همنام و تاثیر آن در سفرهای نوروزی 97 بیان داشت: یکی از اهداف «طرح شبکه سیر» بحث ارتقا سطح خدمات و دیگری افزایش ایمنی سفرها میباشد. با توجه به اینکه فعالیت شبکه ای شرکت‌های مسافری در جهت ایجاد مجموعه‌های مسافربری معتبر و در راستای برند سازی در این بخش بوده است به نظر می رسند نتیجه طبیعی آن ایجاد برندهای معتبر در نزد مردم و رقابت این برندها با یکدیگر باشد که حاصل آن نیز عرضه خدمات مطلوب تر به مسافران خواهد بود.
وی افزود: به عبارت بهتر شرکتهایی که در قالب یک شبکه مسافربری گرد هم آمدهاند به منظور جلب مشتریان بیشتر و به منظور فراهم شدن امکان حضور مستمر در بازار تلاش خواهند کرد که در جریان رقابت با سایر شبکه‌های مسافربری رضایت مشتریان را به نحو بهتری جلب کنند و نام و برند خود را در ذهن مشتریان پایدار نمایند. بدین ترتیب سطح خدمات ارائه شده به مشتریان ارتقا می‌یابد.

رقابت شبکه‌های مسافربری موجب افزایش ایمنی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «یکی از مهمترین مسائلی که در این زمینه مورد توجه مسافرین است موضوع ایمنی سفرهاست» گفت: بدیهی است که شبکه های مسافربری در این مورد با یکدیگر رقابت نموده و سطح ایمنی سفرها افزایش خواهد یافت تا بتوانند رضایت بیشتر مشتریان را فراهم کنند و مشتریان بیشتری جلب نمایند.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه اجرای موفق «طرح شبکه سیر» توانسته است قریب به 35 شبکه مستقل مسافربری را در سطح کشور شکل دهد که قریب به 1600 شرکت مسافربری را تحت پوشش خود گرفته اند. لذا انتظار میرود که این رقابت بزرگ در حال آغاز بوده و در ایام نوروز نیز با توجه به افزایش حجم تقاضای مسافرت در برخی روزها فرصت مناسبی برای این شبکه ها خواهد بود تا بتوانند خودشان را به مسافرین و مردم معرفی نمایند.
وی یادآور شد: پیش بینی ما این است که اجرای طرح شبکه سیر مستقیما در افزایش سطح خدمات قابل ارائه به مردم و همچنین در افزایش سطح ایمنی سفرها موثر خواهد بود.

تشریح مراحل نظارت بر ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای؛ پیش از ترک پایانه تا هنگام تردد در جاده

حسن نیا همچنین با اشاره به نظارت بر ارکان تشکیل دهنده سفرهای برون شهری ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: سفرهای عمومی جادهای همواره یک فرآیند نظارت مرحله‌ای را دنبال می نماییم. این فرآیند ابتدا از آنجایی شروع میشود که یک راننده می‌خواهد به عنوان یک راننده حرفه‌ای در بخش، فعالیت خود را آغاز کند که در اینصورت باید کارت هوشمند از سازمان دریافت نماید که این کارت به عنوان مجوز فعالیت راننده تلقی شده و در جریان صدور آن سازمان متبوع کنترل‌ها و استانداردهای خاصی را اعمال و احراز می‌کند.
وی همین کنترل‌ها را بخشی از فرایند نظارت بر سفرهای جاده‌ای عنوان کرد و گفت: مثلا در مورد راننده، کنترل صحت و سلامت روحی و جسمی وی و الزام به اخذ کارت سلامت تنها یکی از این کنترلها است که مستقیما بر ایمنی سفرها تاثیر گذار است و یا در مورد ناوگان هم همینطور لازم است وسیله نقلیه با تامین استانداردهای لازم ابتدا مجوز فعالیت از سازمان را کسب کند که از جمله این استانداردها می توان به محدودیت های عمر وسیله نقلیه و امکانات رفاهی آن اشاره کرد.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جاده‌ای افزود: فرآیند نظارت در لایه بعدی به صدور اسناد حمل باز می گردد که در این مرحله صدور صورت وضعیتها از یک پروتکل مشخص و روال واحد تبعیت مینماید و بخش مهمی از نظارتها در این مرحله اعمال می گردد. به این ترتیب که در همه موارد باید الزامات تعیین شده توسط شرکت حملونقل رعایت شود و سازمان نیز در این خصوص نظارت دارد. در حال حاضر صدور اسناد حمل به صورت مکانیزه انجام میگیرد. به شکلی که کلیه اطلاعات صورت وضعیت قبل از صدور باید توسط شرکت حملونقل به سرور مرکزی سازمان در ستاد ارسال و صحت تمامی اقلام اطلاعاتی آن با بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان بطور مکانیزه و در کسری از ثانیه بررسی شود که از آن‌جمله میتوان به انطباق مشخصات راننده و ناوگان اختصاص داده شده اشاره نمود و پس از بررسی تنها به صورت وضعیتی کد رهگیری و اجازه صدور داده می شود که از هر نظر فاقد اشکال باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «در این فرایند اجرای سایر مقررات توسط شرکت حملونقل نیز کنترل می گردد» ابراز داشت: از جمله احراز تحت پوشش بودن راننده و وسیله نقلیه و دارا بودن قراردادهای همکاری فی مابین راننده و شرکت یا دارا بودن قرارداد مابین مالک وسیله نقلیه و شرکت و حتی مجاز بودن سرویس دهی شرکت در یک مسیر خاص و بسیاری از موارد دیگر در جریان صدور مکانیزه اسناد حمل مورد بررسی و و کنترل قرار می گیرند.

تایید صحت تمام اطلاعات راننده و خودرو پیش از خروج از پایانه

وی در ادامه بیان داشت: علاوه بر موارد یاد شده و در مرحله بعدی کنترلهای فنی و ایمنی لازم توسط مدیر فنی شرکت پیش از آغاز سفر انجام می‌گیرد و نهایتا قابلیت فنی و ایمنی وسیله نقلیه توسط مدیر فنی شرکت تایید و تنها در صورت تامین الزامات ایمنی و فنی لازم اجازه حرکت داده می شود که در لایه بعدی صحت تمامی این موارد در هنگام خروج از پایانه و در محل درب خروجی توسط همکاران سازمان بررسی و بخش مهمی از کنترل ها پیش از آغاز سفر اعمال می گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مرحله بعدی مبنی بر نظارت های حین سفر گفت: از جمله موارد مهم آن کنترل سرعت و کنترل زمان استراحت و فعالیت راننده است که این کنترلها نیز هم اکنون بطور مکانیزه و از طریق سامانه های کامپیوتری مانند سامانه سپهتن اعمال می گردد. این سامانه از طریق ارتباط رادیویی با پاسگاه‌های پلیس راه و همچنین ارتباط با سامانه‌های درون خودرویی مانند سیستم های ثبت سرعت وسیله نقلیه دائما نسبت به ارزیابی و آنالیز اطلاعات سفر از جمله سرعت و زمان استراحت راننده اقدام می کند و در هنگام عبور از مقابل پاسگاه‌های پلیس راه این اطلاعات بطور اتوماتیک به پاسگاه منتقل شده و در آنجا نیز همکاران پلیس راه اطلاعات سفر را مشاهده و بر نحوه عملکرد راننده نظارت می‌کنند که این بخش از نظارت‌ها نیز نقش مهمی در تامین ایمنی سفرها دارد.
حسن نیا یادآور شد: همانطور که ملاحظه می‌شود موضوع نظارت بر سفرها یک فرآیند چند مرحله‌ای و پیچیده است که اعمال مدیریت بر این چرخه فقط شامل سختگیری بر صدور صورت وضعیت‌ها نیست بلکه مراحل متعددی دارد و سازمان همواره سعی دارد بر تمامی این مراحل نظارت قوی‌تر و موثرتری را اعمال نماید.

معرفی روش‌های قابل دسترس مسافران برای اعلام پیشنهادات، انتقادات و دریافت اطلاعات

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانه‌های مسافری، سامانه پیامکی 2000141، ارائه نظرات مسافرین نوروزی در خصوص خدمات ارائه شده از طریق اجرای طرح نظرسنجی پیامکی را به عنوان راه دسترسی و ارتباط مستقیم مسافرین در صورت داشتن شکایات، انتقاد و یا پیشنهادات معرفی کرد.
به گفته وی راه‌های ارتباطی مسافرین با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای دریافت اطلاعات گوناگون به شرح ذیل است:
- اطلاع رسانی از طریق مرکز تماس 141 به صورت مستقیم ­
- اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی ترافیکی به مردم از طریق سامانه پیامکی 1000141
- اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم از طریق سامانه پیامکی 1000141
- ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی سایت www.141.ir برای مشاهده کاربران
- ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی اپلیکیشن 141 جهت مشاهده کاربران
- دریافت شکایات مسافرین از طریق اپلیکیشن 141
- ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق کانال تلگرامی و ربات تلگرامی 141 به کاربران
- اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی پیش رو از طریق تابلو راهنمای ترافیک
-اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق تابلو­های پیام ­متغیر در مقاطع مختلف مسیر
-استفاده از ظرفیت بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلوهای منصوبه بر پیشانی پل های عابر پیاده جهت اطلاع رسانی در خصوص طرح نوروزی 97
گفتنی است، در طرح سفرهای نوروزی 97، فقط در بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین شهری بالغ بر 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 20 هزار دستگاه مینی‌بوس و 28 هزار دستگاه سواری کرایه به همراه بیش از 117 هزار راننده و کمک‌راننده در این ایام فعالیت می کنند.

برچسب ها

ناوگان حمل ونقل جاده‌ایراه و شهرسازینوسازی ناوگان جاده ای
مطالب مرتبط بیشتر
افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در سال جاری پولی که کفاف نوسازی کامیون‌ها را هم نمی‌دهد تفاهم‌نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت‌رسان جاده‌ای امضا شد نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای موجب رونق صادرات غیرنفتی می‌شود تولید ایران خودرو در سایت آذربایجان به ماهانه 400 دستگاه خواهد رسید چالش‌های نوسازی سر راه کامیون‌های فرسوده تسهیلات متعدد برای نوسازی ناوگان جاده‌ای راهکاری برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل سنگین و مقرون به صرفه‌کردن آن 3600 کامیون فرسوده در آستانه نوسازی و شماره‌گذاری تحریم‌های بانکی اجازه خرید قطعات استاندارد را نمی‌دهد نوسازی 12 هزار دستگاهی ناوگان حمل و نقل در سال 1400 آخرین وضعیت نوسازی ناوگان جاده‌ای ‌600 دستگاه کامیون‌ تولید داخل آماده ورود به ناوگان عوارض 25هزارتومانی آزادراه غدیر برای خودروهای سواری قیمت عوارضی آزادراه غدیر 25 هزار تومان برای سواری‌ها تعیین شد نوسازی 55 هز‌ار دستگاه کامیون در 5 سال برخورد با 2 هزار راننده متخلف در سه ماه اخیر سفرهای جاده‌ای دوباره ممنوع می‌شود؟ بازدید معاون وزیر راه از بنادر غرب هرمزگان آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور ‌ تحریم با صنعت حمل‌ونقل سنگین جاده‌ای چه کرد؟ آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌های فرسوده ورود کامیون های اروپایی به چرخه حمل و نقل جاده‌ای تا چند هفته آینده کامیون‌داران در بن‌بستی به نام نوسازی! 3طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج فاصله 2 میلیاردی کامیون‌های وارداتی با قیمت واقعی نوسازی436 دستگاه کامیون از محل تولید داخل صرفه‌جویی یک میلیارد و 220 میلیون لیتر سوخت با اجرای نوسازی ناوگان کامیونی امضای قرارداد نوسازی پنج هزار ناوگان حمل و نقل بار برون شهری صدور اعتبارنامه صلاحیت برای رانندگان جاده‌ای نوسازی ناوگان کامیونی در مرحله تشکیل پرونده خوب و بد طرح نوسازی ناوگان کامیونی نوسازی ناوگان جاده‌ای با واردات خودرو دعوت از کامیون‌داران برای نوسازی ناوگان فرسوده بالای 25 سال عمر ناوگان جاده‌ای چطور می توانند از بلاروس عبور کنند؟ 53 هزار کامیون فرسوده، نوسازی می‌شود شرایط واردات کامیون‌های با عمر سه سال آغاز ثبت‌نام طرح نوسازی ناوگان باری از امروز برای حقیقی وحقوقی‌ها جزئیات آغاز 2 طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای استقبال کامیون‌داران از طرح نوسازی دولت نوسازی ناوگان جاده‌ای؛ سومین طرح هم شکست می‌خورد؟ طرح نوسازی باید به رونق صنایع داخلی تولید کامیون منجر شود جزییات شرایط نوسازی ناوگان کامیونی تکذیب واردات اتوبوس دست دوم اروپایی نوسازی کامیون و مینی‌بوس‌های فرسوده کاهش 70 درصدی تقاضای سفر ناوگان سواری تمهیدات وزارت راه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اتوبوس‌های بین شهری از تفکر تولید داخلی حمایت می‌کنیم ساخت مترو پردیس تا قبل از سال آغاز می شود افتتاح 422 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور تیم نظارت آنلاین خودروهای اتوبوسی در سازمان راهداری مستقر شد اختصاص 5000 میلیارد برای خرید و نوسازی اتوبوس‌ در کشور افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافری ثبت‌نام غیرحضوری کارت هوشمند وانت‌بارها امکان‌پذیر شد تسهیلات 12 میلیارد دلاری برای نوسازی ناوگان جاده ای صدور بارنامه برای وانت بارها به‌زودی الکترونیکی می‌شود تقاطع غیرهمسطح ایمن رستم آباد ورامین به زودی اجرا می‌شود کریدور غرب، یکی از کریدورهای نمونه کشور اتوبان باکو به رشت وصل می‌شود هیچ مشکل جاده‌ای خاصی را در ایام اربعین شاهد نبوده‌ایم استفاده از سهمیه سوخت و لاستیک ناوگان باری نیازمند " باربرگ " است پیشرفت 85 درصدی عملیات حفاری هشتمین تونل ترافیکی پایتخت گرانی قیمت خودرو نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را با مشکل روبرو کرده است نگاهی به وضعیت بحرانی بخش خودروهای حمل‌ونقل عمومی و جاده‌ای میانگین سن اتوبوس های حمل و نقل عمومی باید کمتر از 10 سال باشد نرخ جدید معاینه فنی خودروها بهره‌برداری از قطعات سه و چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران راه‌اندازی ستاد مستقل ایمنی حمل و نقل به عنوان مرجع ملی کارکنان عوارضی‌ها در خدمات جدید آزادراهی به کار گرفته می‌شوند آزادراه تهران-شمال؛ از افتتاح تابستانه فاز 1 تا وضعیت قطعات 2 و 3 60 درصد ظرفیت حمل‌ونقل عمومی خالی است آیا طرح کلید به کلید در نوسازی ناوگان جاده‌ای به فراموشی سپرده شد؟ دستورالعمل ساماندهی سواری‌های شخصی در گلستان اجرا می‌شود فاز دوم ‌پایانه مرزی بیله‌سوار به بهره‌برداری رسید تجهیز 200 پاسگاه به سامانه کنترل سرعت تا پایان سال پرداخت عوارض در آزادراه تهران ساوه و قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد 140هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شود ترافیک سنگین در برخی مقاطع آزادراه های قزوین-کرج و تهران-کرج پیشرفت 26 درصدی منطقه دوم آزادراه تهران -شمال لزوم نوسازی خودروهای سنگین بالای عمر 40 سال سهم 10 درصدی زامیاد در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری 140 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی خودرو سالانه هفت درصد تولید ناخالص ملی در جاده ها هدر می رود کاهش 69 درصدی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 96 تخصیص 56 میلیارد تومان به نوسازی ناوگان در سال 96 میانگین سن ناوگان حمل و نقل در قزوین سه سال کاهش یافت نیاز ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری به 4 هزار حلقه لاستیک اعلام نرخ جدید حمل ونقل جاده‌ای، به زودی 3000 خودرو از ناوگان حمل و نقل همدان در ایام اربعین معاینه فنی شد نگاه دولت به بخش حمل و نقل نیازمند تجدید نظر و بازنگری است ایمنی ناوگان اتوبوسی بالاست 10 هزار دستگاه خودرو عمومی در آذربایجان غربی نوسازی می شود مشارکت بانک صادرات در نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور چالوس یکطرفه می‌شود اعتصاب نکردیم، لاستیک برای حرکت نداریم فرصت‌های لجستیکی کشور فراموش شده است با کسانی که از تردد کامیون‌ها جلوگیری کنند، برخورد می‌شود روند حمل بار در آذربایجان شرقی به صورت معمول در جریان است توقف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در ایستگاه دولت یک شفاف سازی جالب از سایپا دیزل! بیش از 2 هزار خودروی سنگین تازه‎نفس، جایگزین کشنده‎های فرسوده شد نوسازی ناوگان فرسوده، گامی بزرگ در مسیر کاهش آلایندگی‌های محیطی است چهارهزار میلیارد ریال اعتبار به آزادراه قزوین-رشت تخصیص یافت برای کاهش آلودگی هوای تهران باید 5 هزار اتوبوس این شهر نوسازی شود مشکل کمبود 100 هزار حلقه لاستیک در ناوگان جاده‌ای کشور مشکلات ناوگان جاده ای در کانون توجه مسئولان 700 هزار راننده برای بیمه تکمیلی ثبت نام کردند سایه سنگین نوسانات ارزی بر نوسازی ناوگان اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید قربان نوسازی بیش از هزار دستگاه اتوبوس 29 درصد ناوگان حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فرسوده است پیشنهاد معاون وزیر راه برای کاهش خودرومحوری پشت پرده توقف نوسازی تاکسی های فرسوده چیست؟ 500هزار راننده در حوزه حمل بار فعالیت می‌کنند نوسازی ناوگان حمل و نقل باری با هدف مصرف بهینه انرژی نوسازی بیش از 200 هزار خودرو با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خداحافظی 8240 کامیون و کشنده فرسوده با ناوگان حمل‌ونقل آخرین وضعیت مطالبات رانندگان وکامیون‌داران 7.3 درصد از ناوگان باربری کشور متعلق به آذربایجان شرقی است با افزایش 20 درصدی کرایه حمل تانکر‌های سوخت موافقت شد پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقل متخلف تمدید نمی‌شود طرح 10 میلیارد دلاری دولت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای+جزئیات ناوگان محلی مازندران با محصولات گروه بهمن نوسازی می شود پل کریم خان بازگشایی شد سرمایه گذاری تا سقف 10 میلیارد دلار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ترافیک عصرگاهی در جاده چالوس و هراز سنگین است اجرای برخی خواسته‌های رانندگان موافقت مجلس را می‌خواهد نیاز به 32 میلیارد تومان برای تعریض آزادراه تهران-کرج-هشتگرد ​گام‌های بلند بانک صادرات ایران در نوسازی ناوگان باربری جاده‌ای دستگاه‌ها برای اجرای طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده وارد شوند پایین بودن عمر مفید آسفالت، چالش راه‌سازی آغاز عملیات احداث قطعه 5 آزادراه «هشترود - مراغه» ایمن‌سازی خیابان‌ها در طراحی شهری چه نقشی دارد؟ امسال 920 کیلومتر بزرگراه ساخته می شود نیاز پیرترین ناوگان کامیونی کشور به نوسازی ناوگان کامیونی کشور نیازمند نوسازی در حکایت نوسازی ناوگان متقاضیان نوسازی ناوگان فرسوده سنگین نگران پرداخت اقساط نباشند آخرین وضعیت ساخت کریدور شماره 1 راهی کشور قطعه اول آزادراه تهران-‌شمال تا پایان تابستان تکمیل می شود رقابت برای کمترین هزینه توسعه راه‌های جاده‌ای تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است تلاش برای جذب فاینانسور خارجی مشارکت سوئد در نوسازی ناوگان حمل ونقل ایران نوسازی ناوگان عمومی سمنان نیازمند تسهیلات مناسب است کاهش نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به دلیل نرخ بالای تسهیلات ترافیک محور هراز در بیشتر نقاط سنگین است انسداد باند شمالی پل کریمخان تا 17 فروردین وزیر راه و شهرسازی :بهره‌مندی سامانه 141 از سیستم پیش‌بینی وضعیت ترافیک جاده در 48 ساعت آینده چهار خطه شدن جاده هراز تا سه سال آینده تکمیل می شود سامانه ثبت شکایت مردمی از خدمات سفر در نوروز 97 ایجاد شد منابع مالی اجرای طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین باید شفاف شود ‌تردد اتوبوس‌ در جاده‌ها بدون اخذ پروانه از سازمان راهداری‌‌ ممنوع شد جابجایی مسافر بین شهری با اتوبوس های دولتی ممنوع است تشریح دو استراتژی برای افزایش بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای کشور نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی در اولویت پروژه‌های راهسازی آمادگی شرکت‌های خودروساز برای اجرای طرح نوسازی ناوگان سنگین الزامات نوسازی ناوگان فرسوده خودروهای سنگین سالانه 1.5 میلیارد دلار هزینه تردد یک سر خالی کامیون‌ها در ایران بهینه سازی راهها نیاز مهم مازندران است ساماندهی بستر رودخانه کن در محل تقاطع با آزادراه تهران- کرج جزئیات نوسازی ناوگان جاده‌ای نیاز راهداری به 1400 ماشین برف‌روب جدید 1400 پروانه فعالیت برای رانندگان خودروی باری دیزلی شیراز صادر شد سازندگان خودرو با تمام ظرفیت کار کنند کاهش روزانه 13 میلیون لیتر سوخت از مهم ترین شاخص نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای است همایش طرح‌های نوساری ناوگان حمل و نقل با حضور رییس جمهور جایگزینی 202 هزار و 500 خودروی فرسوده در 3 سال همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای با حضور رییس جمهوری آغاز شد دستور رییس‌جهور برای آزادراه تهران-شمال دعوت از چینی‌ها برای مشارکت در قطعه 3 آزاد‌راه تهران-شمال توافق بنیاد مستضعفان و یک شرکت چینی برای ساخت بزرگراه تهران شمال سه سال تا خداحافظی با دودزاهای جاده‌ای تعیین ردیف مشخصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای فرسوده در بودجه 97 نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر فرسودگی ناوگان حمل و نقل عامل رشد روزافزون تلفات جاده ای برخی پل های تهران نفس های آخر را می کشند فعالیت 13 هزار دستگاه خودرو در ناوگان باری استان همدان خروج چهار هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس فرسوده از ناوگان عمومی در سال 97 جوان سازی عمر ناوگان باری جاده ای در آذربایجان شرقی بررسی طرح سخت و زیان آور دانستن شغل رانندگان کامیون در مجلس شرکت‌های حمل‌ونقل اتوبوس تا پایان سال آینده رتبه‌بندی می‌شود ساخت بزرگترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران-شمال حمایت بی‌وقفه بانک شهر از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهرها نوسازی ناوگان حمل و نقل با اتوبوس‌های دوستدار محیط زیست ساخت سمنان ممنوعیت تردد ناوگان 50 سال به بالا از سال آینده آزاد راه تهران -شمال بعد از گذشت سالها همچنان مانده در نیمه راه 270 تونل و بیش از 2 هزار پل در حال ساخت است بهبود وضعیت راه ها و فرهنگ سازی اولویت اصلی مسئولان است محور ایلام- مهران تا اربعین سال آینده 4 خطه می‌شود پیشرفت 28درصدی پروژه ملی کنارگذر شمالی کرج به عنوان مکمل بزرگراه همت احداث پایانه مسافربری برای جابه‌جای مسافران شهرک‌های اقماری در منطقه 15 اتصال بزرگراهی شیراز به عسلویه تا پایان دولت دوازدهم عملکرد 100 روزه وزارت راه و شهرسازی منتشر شد هزینه کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها را چه کسی خواهد داد؟ صدور بارنامه برای ناوگان 50 سال و بالاتر ممنوع می‌شود نقشه ایمنی راه‌های کشور تهیه شد ناوگان باری خراسان جنوبی نوسازی می شود تبدیل معابر ماشین‌رو به پیاده‌راه نیازمند کار کارشناسی است بهره‌برداری از محور آبادان- خرمشهر- بازرگان تا سه سال آینده جزئیات عملیات 4 بانده کردن محورهای منتهی به مرز عراق ارزانی گازوییل مخرب است یا سازنده؟ 150 میلیارد تومان هزینه 4 بانده شدن جاده های منتهی به مرز عراق 17 هزار اتوبوس فرسوده تا سال 1400 نوسازی می‌شود عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها بهترین راه تامین اعتبار برای نگهداری راه‌ها وضع عوارض سوخت است برنامه‌های کاهش تصادفات رانندگی در ناوگان عمومی جاده‌ای سنگ‌های بزرگ پیش پای نوسازی ناوگان جاده‌ای تخفیف 430 میلیارد ریالی گمرک برای نوسازی ناوگان عمومی نوسازی 100 دستگاه مینی‌بوس فرسوده تا پایان سال ثبت‌نام‌ناوگان‌«دیزلی‌بار‌و‌‌مسافر» در‌سامانه پایش از مرز400 هزارگذشت درخواست تسهیلات بین‌المللی برای ‌نوسازی 17 هزار کامیون زیان نبود بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای ایران چقدر است؟ موافقتنامه تردد بدون مالیات کامیون‌های ایران و بلاروس امضا شد دولت یازدهم چقدر "راه" ساخت؟ اجرای طرح نظارت ویژه ناوگان حمل مسافر درالبرز نوسازی ناوگان جاده‌ای، سالانه 500 هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان به زودی راه‌اندازی می‌شود سال گذشته دوهزارو220 دستگاه خودرو وارد چرخه ناوگان جاده ای شد آغاز تحویل کشنده‌های شرکت سیبا موتور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده نوسازی 21 هزار خودرو فرسوده حمل بار کاهش ترافیک تهران با دو آزادراه جدید 3 پرسش بی‌پاسخ در مورد ایمنی متروی فرودگاه امام (ره) پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری روستایی در همدان نوسازی ناوگان جاده‌ای باسرمایه خارجی آغازطرح اختصاص سوخت برحسب پیمایش به فعالین ناوگان حمل ونقل قرچک حضور پرقدرت سروش دیزل در طرح توسعه و نوسازی ناوگان مینی‌بوس آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های مدل 86 انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه برای توسعه و نوسازی اتوبوسرانی سایه سنگین کسادی بر بازار کامیون‌دارها 43 هزار ناوگان حمل و نقل جاده ای پروانه فعالیت گرفتند ناوگان باری کشور نوسازی می شود افتتاح 4 فاز از پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی مصوبه نحوه قرارداد اجرای آزادراه شیراز- سپیدان ابلاغ شد 53 هزار کیلومتر راه و شبکه ریلی در کشور در حال ساخت است اماو اگرهای نوسازی ناوگان باری طرح بی‌آرتی حومه‌ای تهران- کرج در دست مطالعه است تامین مالی حمل‌ونقل جاده ای برای اولین بار توسط بخش خصوصی انجام پروژه های راهسازی در قزوین با استفاده از فناوریهای نوین اسقاط 396 دستگاه از مینی‌بوس‌های فرسوده پایتخت کاهش سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی دیزلی در زنجان عملیات گسترده پروژه های راهسازی در قزوین آغاز شد مطالعات شهرسازی در زمینه مناسب سازی معابر پیشرفته‌تر از ژاپن است اعتبار هزار میلیارد تومانی در محورهای شمالی هزینه شد بهره برداری از 2 تونل در جاده سوادکوه - قائمشهر نوسازی بیش از 80 درصد مینی بوس‌های تهران در سال جاری جابجایی 7 میلیون مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای در ایام نوروز اجرای عملیات آزادراه تبریز- بازرگان با سرمایه‌گذاری ایرانی ها 3 وزارتخانه موظف به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شدند ساخت همزمان 16 آزادراه در ایران بهره برداری ازبزرگراه کنارگذرغربی کرمانشاه با حضور وزیرراه و شهرسازی امسال یک هزار کیلومتر آزاد راه و باند دوم به بهره برداری رسید افزایش 13 درصدی اعتبار ساخت بزرگراه در سال آینده بی‌توجهی به سهم 60 درصدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح 450 کیلومتر بزرگراه در اسفند افتتاح 3 تونل در نوروز 96 برای مسافران شمال تونل منجیل محور قزوین - رشت هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد افتتاح تونل آبشار در محور هراز آخرین اخبار از تعریض محور هراز بانک ها همکاری کنند همه تعهدات را یک ساله انجام می دهیم نقش بسیج در جلب مشارکت مردمی راهسازی اخذ عوارض سالانه 1.3 میلیون تومانی از هر خودرو 15 هزار کیلومتر پروژه راهی غیرفعال داریم نوسازی نامناسب ناوگان اتوبوسی‌ ایمنی جاده‌ها در اولویت اول برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است افتتاح 527 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای یکپارچه‌سازی همه دست‌اندرکاران جاده در قالب سامانه مدیریتی کنترل و نظارت نامحسوس ناوگان حمل مسافر میانگین عمر اتوبوس های بین شهری استان همدان 11 سال است اعطای وام 80 درصدی جهت نوسازی ناوگان باری استان کرمانشاه ورود 3هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت طی2 سال آینده فعالیت 40هزار کامیون 40ساله در کشور آخرین وضعیت نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور 40 هزار کامیون با 40 سال عمر و مصرف سوخت 2 برابر استاندارد ارائه تسهیلات به اتوبوس‌های گازسوز صرفه‌جویی 7 میلیون لیتر مصرف گازوئیل در روز با طرح پیمایش شروع رسمی نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور اتمام عملیات سازه‌ای پل شرق به جنوب تقاطع ثامن اختصاص قیر یارانه‌ای به جاده‌ها و مسیرهای حادثه خیز استان یزد تکمیل راه های کشور به 163 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد آیین‌نامه‌ معماری راه تدوین می‌شود عربستانی‌ها مترصد حضور در حوزه حمل ونقل شهری ایران لزوم ارتقاء جذابیت‌های حمل‌‌‌و‌‌نقل عمومی پل دوربرگردان شرق به شرق بلوار ارتش، در مرحله نصب عرشه گلایه آخوندی از رفتار ترکیه با کامیون‌داران ایرانی مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب شد اختصاص ‌13هزار میلیارد ریال‌ به وزارت راه برای خرید قیر ‌و روکش آسفالت جاده‌ها نشست آسفالت در خیابان ولیعصر(عج) کاهش ترددها در محورهای برون شهری در شبانه روز گذشته بهره‌برداری از 16 کیلومتر راه بین شهری در خراسان رضوی آمادگی 5 هزار دستگاه انواع ناوگان جاده‌ای برای بازگشت زائران از مشهد 95 درصد روستاییان از راه‌ آسفالته برخوردار می‌شوند خیابان‌های ژاپن سه بعدی می‌شوند مدیرعامل شرکت راه‌آهن استعفا کرد پرونده فرسوده‌ها به کمیته صنعت رفت پل‌های عابر پیاده مناسب‌سازی می‌شوند جاده عبوری جدید جایگزین جاده رانشی دهستان لواسان بزرگ می شود پروژه قزوین- الموت- تنکابن موجب رونق منطقه الموت می شود گره کور نوسازی تجاری های فرسوده چگونه باز می شود؟ صرفه‌جویی روزانه 7میلیون لیتر سوخت با اجرای طرح پیمایش‌ کاهش هزینه‌های حمل با ایجاد رقابت بین مدل‌های حمل‌و‌نقلی‌ اجرای 45 پروژه حمل‌و‌‌نقل اقتصاد مقاومتی در وزارت راه برای تکمیل رینگ کمربندی اهواز نیاز به سرمایه‌گذاری جدید داریم افتتاح 246 کیلومتر راه و 4000 واحد مسکن خوزستان با حضور وزیر راه ارزیابی وضعیت معبر بازشده برای 17 شهریور تا پایان سال نگهداری راه ها نیازمند داشتن اعتبار پایدار است تهران در یک قدمی اتمام شبکه بزرگراهی و دو قدمی تکمیل شبکه ریلی مناسب سازی پل های عابر پیاده در پهنه جنوبی آزادی محمدزاده جانشین نورزاد در شرکت ساخت شد لزوم ایمن کردن خودروها و نوسازی ناوگان اورژانس برای کاهش مرگ و میرهای جاده‌ای مطالعه نحوه بکارگیری درهای حائل مترو در دست بررسی است افتتاح محور سنندج- مریوان تا 2 سال دیگر ساخت هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان تدوین سند ملی ترافیک و الزامات شهرسازی افتتاح 150 کیلومتر شبکه راهی در کردستان بهره‌برداری از تونل آبشار در محور هراز پیش از شروع زمستان 70 کیلومتر از محور هراز تا پایان سال آماده می‌شود پیگیری معماری راه در جاده‌ها اجرای 700 هزار میلیون ریال پروژه راه و شهرسازی در استان مرکزی تهران–پردیس روزبه‌روز گران‌تر می‌شود نوسازی ناوگان کلید می‌خورد؟ نصب دوربین ثبت سرعت درهر 10کیلومتر راه ها کاهش تلفات رانندگی در سه ماهه‌ اول سال جاری 10 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیک عدم تناسب‌ ظرفیت حمل‌‌و‌نقل عمومی با تقاضا مرمت سه هزار و 570 کیلومتر راه در خراسان رضوی اقدام ترکمنستان درافزایش حق ترانزیت مغایربا کنوانسیون های بین المللی است در هفته دولت 10 کیلومتر از محور هزار افتتاح می شود 61 طرح راهسازی در جنوب کرمان بهره برداری می شود برخورداری روستاهای بالای 50خانوار چهارمحال و بختیاری از راه‌ آسفالت جزییات مذاکرات نمایندگان بویینگ در تهران جاده ورودی غربی شهر آبدانان چهار خطه می شود تکمیل آورده دولت در آزادراه تهران-شمال گشایش اعتبارات اسنادی راه‌آ‌هن تهران- قم- اصفهان قطعه چهارم آزادراه کنار گذر جنوبی تهران بهار 96 افتتاح می‌شود پیشرفت فیزیکی 32 درصدی قطعه 4 آزادراه جنوبی تهران طرح جایگزینی خودروهای فرسوده فعال آغاز شد 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلانشهرها اختصاص یافت پیش‌نویس تفاهمنامه حمل و نقلی ایران و اتریش پاراف شد لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل بازسازی جاده های روستایی دزفول تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد تردد بار و مسافر از مسیر زمینی به ترکیه متوقف شد حل معضل ترافیک شهر با ایجاد کمربندی جدید عملکرد ناوگان باری در خراسان شمالی رصد می‌شود تامین فضای پارک بیش از 1200 خودرو با احداث پارکینگ طبقاتی نیایش محدوده سد داریان در محور پاوه به نودشه تا 15 تیر ماه مسدود است براساس طرح جامع حمل ونقل جاده ای 10 کریدور توسعه تعریف شد افتتاح بخش دیگری از راه اصلی مشهد- سرخس تا مهرماه ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن تسریع می شود ایران باید به قطب حمل و نقل منطقه تبدیل شود دولت ترکیه درتامین امنیت ناوگان ایرانی باید تعهد بیشتری داشته باشد 17 بزرگراه کشور آزادراه می‌شود افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران – شمال عیدی 96 دولتی ها به مردم طرح راهداری تابستانه در 3000 کیلومتر از راه‌های گلستان اجرا می‌شود تکمیل آزادراه تهران ـ شمال 8 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد فعالیت ناوگان سواری‌کرایه‌ با یک‌سوم ظرفیت محور هراز 4 خطه می‌شود طرح احداث فاز اول آزادراه سلفچگان-اراک به تصویب رسید 13 هزار کیلومتر راه روستایی امسال روکش آسفالت می شود رشد 27 درصدی اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه امسال همکاری ایران با 4 کشور در بخش حمل و نقل قطعات باقی مانده تهران شمال را چه کسی می‌سازد؟ آغاز عملیات رفع نقاط حادثه خیز در لاهیجان شناسایی نقاط حادثه خیز استان زنجان پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان دو سال راکد بود عمر پل‌های فلزی تهران تمام شده‌است شهر گیوی از بن بست خارج می شود 10 پروژه راه روستایی در شهرستان هرسین در دست اجراست پر کردن فاصله بین سنگهای بتنی بزرگراه قزوین ، تاکستان طرح نوسازی ناوگان فرسوده فعال آغاز شد آغاز عملیات احداث جاده پاشنه زاگرس 2800متر گاردریل در جاده های راز و جرگلان خراسان شمالی نصب شد پروژه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان اجرا می شود بازگشایی محور حمیل به ایلام پس از ریزش کوه کامیون‌های دودزا در سربالایی نوسازی افزایش ترافیک جاده‌ها طراحی 10 کیلومتر تونل جدید ممنوعیت تردد شبانه در محور هراز برداشته شد پیشرفت ماهانه 2.5درصدی قطعه یک آزادراه تهران ــ شمال تردد روزانه وسایل نقلیه در البرز 2 برابر سایر استان‌ها است نوسازی ناوگان جاده‌ای باز هم در اغما نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت مجلس از نوسازی ناوگان حمایت می‌کند جاده "چالوس-کرج" سه روز بسته می‌شود دوبانده شدن 42 کیلومتر دیگر از محور جهرم - شیراز 200خودرو به ناوگان گشت حفاظت از کاربری زمین های کشاورزی کشور اضافه شد ناوگان عمومی جاده ای زنجان نوسازی می شود جابجایی 7.2 میلیون نفر با ناوگان عمومی جاده‌ای طی نوروز چه کسانی باید در جاده‌ها عوارض بدهند؟ کامیون های اروپایی در راه ایران؟ چهار تقاطع در شهرستان خرم‌آباد احداث می‌شود وعده افتتاح آزاده راه تبریز – سهند سال 95 با روش تهاتر توسعه 400 کیلومتر از راه های اصلی استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت 98کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بوشهر افتتاح می‌شود ایمنی راهها اولویت ادارات کل راه و شهرسازی باشد تراز مثبت حمل و نقل در بخش بار و تراز منفی در بخش مسافری ورود 200 هزار خودرو جدید به چرخه حمل و نقل ساده‌سازی شرایط تسهیلات بانکی، لازمه نوسازی ناوگان فرسوده باری در آذربایجان غربی
Back to top