آزادراه تهران-شمال؛ از افتتاح تابستانه فاز 1 تا وضعیت قطعات 2 و 3

عصر خودرو- قطعه یک آزادراه تهران-شمال تابستان سال 1398 به بهره‌برداری می‌رسد، هرچند بر اساس لایحه بودجه باید این پروژه در سال 1400 به اتمام برسد اما آنگونه که مسئولان برآورد می‌کنند این طرح در سال 1402 پایان خواهد یافت.

Thursday 21 March 2019 - 10:42:00

آزادراه تهران-شمال؛ از افتتاح تابستانه فاز 1 تا وضعیت قطعات 2 و 3

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، آزادراه تهران - شمال پروژه بزرگ راه‌سازی در کشور است که در چهار قطعه 33، 21، 47 و 20 کیلومتری شهر تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می‌کند. مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده، سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4850 متر این رشته کوه را قطع کرده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد.

از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج-چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج، سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج-چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس-تنکابن متصل می‌شود. باید خاطرنشان کرد که قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد-چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است که دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌شود، در حالی که اجرای این قطعه از سال 1375 آغاز شد و در سال 1391 به بهره‌برداری رسید.

قطعه یک آزادراه؛ افتتاح در تابستان 98

طول منطقه یک آزادراه تهران-شمال 32 کیلومتر است و از پروژه‌های بزرگ عمرانی در کشور به شمار می‌آید و تمامی فناوری‌های روز جهان در این پروژه استفاده شده است، پروژه‌ای که عملیات اجرایی آن به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و همچنین پیمانکاران داخلی به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا می‌شود. بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر باعث کاهش 60 کیلومتری مسیر و 20 دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک خواهد شد و بهره برداری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این در حالی است که طبق گفته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی قطعه یک آزادراه تهران-شمال در تابستان سال 1398 به مرحله بهره برداری می‌رسد. شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل نیز در مورد قطعه یک این آزادراه اعلام کرد که پروژه مذکور با پیشرفت فیزیکی 94 درصدی همراه بوده و فقط بخش کمی از عملیات اجرایی آن باقی مانده است.

علل طولانی شدن مدت ساخت آزادراه

در خصوص عوامل تأثیرگذار که موجب طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران-شمال شده است، باید اعلام کرد که طبق گفته وزیر راه و شهرسازی عوامل رکود زیادی بر این پروژه تحمیل شده است و معارضین متعددی بر این پروژه وجود داشت. علاوه بر این آزادراه تهران-شمال در سال‌های گذشته در اولویت پروژه‌های عمرانی دولت قرار نداشت و در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 یک دوره فعالیت چشم‌گیر صورت گرفت که منجر به احداث و بهره‌برداری از منطقه 4 شد، اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم عملیات اجرایی بر روی منطقه یک و 2 بدون وقفه از سال 1393 شکل گرفت که با مشاهده روند اجرایی پروژه هیچ یک از نقاط تعطیل نبوده است.

از پیشرفت قطعات 2 و 3 چه خبر؟

در خصوص مناطق 2 و سه آزادراه تهران-شمال نیز باید بیان کرد این دو منطقه از پل‌ها و تونل‌های بزرگ و متعددی تشکیل شده‌اند و به منظور احداث آن‌ها بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حدود چهار سال زمان و 10 هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

منطقه 2 این پروژه هم‌اکنون از 26 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و 550 میلیارد تومان نیز در این منطقه هزینه شده است. در خصوص منطقه سه آزادراه تهران-شمال نیز باید اعلام کرد که ساخت این منطقه به قیمت روز به سرمایه‌ای بالغ بر 4,700 میلیارد تومان نیاز دارد اما با توجه به مدت پنج سال زمان مورد نیاز برای اجرای آن، سرمایه‌ای نزدیک به هفت میلیارد تومان برآورد کرده‌اند که در مجموع سرمایه مورد نیاز برای بخش 2 و سه به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد و در مجموع حدود 3,600 میلیارد تومان برای مناطق یک، 2 و چهار هزینه شده است.

در خصوص نحوه جذب فاینانسور منطقه سه این آزادراه نیز باید اعلام کرد که چند شرکت ایرانی و چینی آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در منطقه سه آزادراه تهران-شمال اعلام کرده‌اند که مناقصه مربوطه نیز با همکاری وزارت راه وشهرسازی تا قبل از پایان سال جاری تنظیم و برگزار می‌شود تا وضعیت فاینانسور منطقه 3 در نیمه اول سال آینده مشخص شود.

لایحه بودجه 98 در مورد آزادراه چه می‌گوید؟

در حالی که احداث آزاد راه تهران-شمال از سال 1376 آغاز شده است، بر اساس برآورد صورت گرفته در لایحه بودجه سال آتی، این پروژه در سال 1400 به پایان می‌رسد. هرچند که نمی‌توان همین فاصله زمانی 24 ساله را نیز قطعی تلقی کرد و طبق گفته مسئولان این احتمال وجود دارد که پروژه مذکور تا سال 1402 طول بکشد.

احداث آزادراه تهران-شمال به طول 121 کیلومتر که از سال 1376 کلید خورد و قرار بر این است که بر اساس برنامه زمان بندی شده در سال 1400 پایان یابد. گفتنی است برای این پروژه در طول برنامه پنجم توسعه و قبل از آن یک هزار و 198 میلیارد و 867 میلیون تومان هزینه شده است.

بر اساس لایحه بودجه سال 1398، بودجه این طرح که به شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اختصاص می‌یابد در سال 1398 رقمی معادل سه میلیارد و 471 میلیون تومان برآورد شده است؛ این در حالی است که در سال گذشته رقمی معادل 14 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص داده شد. هرچند در سال 1397 رقمی معادل پنج میلیارد و 900 میلیون تومان برای این پروژه مصوب شد اما رقم ابلاغی برای این پروژه معادل چهار میلیارد و 425 میلیون تومان است.

در قانون بودجه سال 97 موعد زمانی اتمام احداث آزاد راه تهران-شمال سال 1399 تعیین شده بود که در لایحه بودجه سال 98، سال 1400 به عنوان سال پایانی احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

ویژگی‌های آزادراه تهران – شمال

آزادراه تهران - شمال در مجموع 121 کیلومتر طول، 179 دستگاه تونل به طول 101 هزار و پنج متر و 94 دستگاه پل بزرگ به طول 12 هزار و 633 متر خواهد داشت. در مورد مشخصات کلی آزاد راه تهران - شمال نیز باید خاطرنشان کرد که چهار منطقه به طول 33، 21، 47 و 20 کیلومتر با اتمام این پروژه مدنظر قرار می‌گیرد و 42 درصد از کل مسیر آزاد راه به صورت تونل و پل خواهد بود.

تعداد تونل‌ها در منطقه یک برابر 39، در منطقه دو برابر با 44، در منطقه سه برابر 92 و در منطقه چهار برابر با چهار تونل خواهد بود و کل آزاد راه در نهایت با 179 تونل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. طول تونل‌ها نیز به ترتیب در مناطق چهارگانه برابر با 33 هزار و 400 متر، 32 هزار و 765 متر، 33 هزار و 520 متر و 1320 متر خواهد بود و در مجموع کل آزاد راه 101 هزار و پنج متر تونل خواهد داشت.

آخرین وضعیت درصد حفاری تونل‌ها به گونه‌ای است که منطقه یک به صورت 100 درصدی حفاری تونل شده است و در منطقه 2 معادل 52 درصد و در منطقه چهار 100 درصد حفاری تونل صورت گرفته و در مورد کل آزاد راه باید اعلام کرد 51 درصد حفاری تونل‌ها صورت پذیرفته و این درحالی است که منطقه سه تا کنون حفاری تونل نداشته است.

تعداد پل‌های بزرگ در منطقه یک برابر 25، در منطقه دو معادل 27، در منطقه سه برابر با 38 و در منطقه چهار برابر با چهار دستگاه است و کل آزاد راه از 94 دستگاه پل بزرگ برخوردار خواهد بود. همچنین طول پل‌های بزرگ در منطقه یک، دو، سه و چهار به ترتیب برابر 3137، 2535، 6435 و 526 متر خواهد بود و در مجموع کل آزاد راه 12 هزار و 633 متر پل خواهد داشت.

در مورد خلاصه وضعیت منطقه یک آزاد راه تهران شمال نیز باید خاطرنشان کرد که تا سال 1393، 100 درصد عملیات اجرایی در این منطقه توسط شرکت‌های خارجی انجام شد و از آن سال به بعد 80 درصد توسط شرکت‌های ایرانی و 20 درصد توسط شرکت‌های خارجی انجام شده و هم اکنون کمتر از 5 درصد حجم کار در بخش مشاوره به شرکت‌های خارجی واگذار شد و 100 درصد عملیات اجرایی توسط شرکت‌های ایرانی در حال انجام است.

تفاوت‌های آزادراه تهران-شمال با جاده تهران-چالوس

با اتمام پروژه آزادراه تهران-شمال شاهد کوتاه شدن 64 کیلومتری مسیر، کاهش 3 ساعته مدت زمان سفر و صرفه جویی 600 میلیارد تومانی سالانه مصرف سوخت در قیاس با راه تهران-کرج-چالوس خواهیم بود. طول مسیر آزادراه تهران-شمال 121 کیلومتر خواهد بود و در حالی که طول مسیر راه تهران-کرج-چالوس 185 کیلومتر است، با پایان این پروژه شاهد کوتاه شدن 64 کیلومتری مسیر مربوطه خواهیم بود که در نهایت موجب خواهد شد به میزان سالانه 600 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

سرعت طرح آزادراه تهران-شمال 100 کیلومتر بر ساعت است، در حالی که سرعت طرح راه تهران-کرج-چالوس 50 کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر این زمان سفر در آزادراه تهران-شمال یک ساعت و 30 دقیقه پیش‌بینی شده است، در حالی که زمان سفر در راه تهران-کرج چالوس معادل چهار ساعت و سی دقیقه است.

برچسب ها

آزادراه تهران - شمالراه و شهرسازی
مطالب مرتبط بیشتر
سفرهای جاده‌ای دوباره ممنوع می‌شود؟ بازدید معاون وزیر راه از بنادر غرب هرمزگان آغاز ترخیص کامیون‌های دست دوم اروپایی به دستور رئیس جمهور 3طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران- کرج امضای قرارداد نوسازی پنج هزار ناوگان حمل و نقل بار برون شهری آمارهای متناقض درباره باز یا بسته بودن آزادراه تهران_شمال! صدور اعتبارنامه صلاحیت برای رانندگان جاده‌ای قطعه 2 تهران-شمال بهار 1400 افتتاح می‌شود آزادراه تهران-شمال بازگشایی شد ظرف دو هفته آینده 450 میلیارد تومان به پروژه تهران-شمال تزریق می‌شود تعهد هزار میلیاردی دولت برای تکمیل قطعه 2 تهران-شمال تحویل قطعه دوم آزادراه تهران- شمال با 2 باند رفت و برگشت؛ تا 5 سال آینده تردد از آزادراه تهران - شمال تا اطلاع ثانوی بدون محدودیت تصمیم جدید برای ادامه ساخت آزادراه تهران-شمال انسداد شبانه آزادراه تهران-شمال برای نصب تجهیزات ترافیک در آزادراه قزوین-کرج-تهران سنگین است ریزش قطعه اول آزادراه تهران - شمال تکذیب شد قطعه 4 آزادراه تهران-شمال تا اطلاع ثانوی مسدود شد تکمیل یک باند منطقه 2 آزادراه تهران-شمال تا‌ سال 1400 نقش شهرداری تهران در بهره برداری از آزاد راه تهران - شمال تردد از آزادراه تهران- شمال بدون محدودیت ادامه دارد منطقه یک آزادراه تهران-شمال 6 اسفند رسماً افتتاح می‌شود عوارض قطعه یک آزادراه تهران-شمال صرف محرومیت‌زدایی می‌شود وعده جدید وزیر راه برای افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال از تفکر تولید داخلی حمایت می‌کنیم افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال به تاخیر افتاد ساخت مترو پردیس تا قبل از سال آغاز می شود افتتاح 422 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور ارائه درخواست تخصیص اراضی لازم به پروژه آزادراه تهران - شمال به دولت قطعه یک آزادراه تهران شمال در دهه فجر افتتاح می‌شود صرفه‌جویی سالیانه 84 میلیون لیتر سوخت با استفاده از قطعه یک آزادراه تهران_شمال بهره‌برداری آزمایشی 5 روزه قطعه یک آزادراه تهران – شمال ثبت‌نام غیرحضوری کارت هوشمند وانت‌بارها امکان‌پذیر شد موافقت رییس‌جمهور با افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا 1400 صدور بارنامه برای وانت بارها به‌زودی الکترونیکی می‌شود تقاطع غیرهمسطح ایمن رستم آباد ورامین به زودی اجرا می‌شود کریدور غرب، یکی از کریدورهای نمونه کشور اتوبان باکو به رشت وصل می‌شود آخرین خبرها درباره آزادراه تهران-شمال+جزئیات هیچ مشکل جاده‌ای خاصی را در ایام اربعین شاهد نبوده‌ایم قطعه یک آزادراه تهران ـ‌ شمال در دهه فجر افتتاح می‌شود پیشرفت 85 درصدی عملیات حفاری هشتمین تونل ترافیکی پایتخت هشداری در مورد آزادراه تهران ـ شمال چین رفت؛ آزادراه تهران ـ شمال جان گرفت آغاز تردد مسافران از آزادراه تهران- شمال در تابستان امسال جزئیات نحوه احداث قطعه یک آزادراه تهران – شمال وعده فتاح برای افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال در دهه فجر اولین بازدید رئیس جدید بنیاد مستضعفان از آزادراه تهران ـ شمال فتاح و 2 سناریو برای آزادراه تهران - شمال تردید جدی در تحقق وعده اتمام منطقه یک آزادراه تهران-شمال تا شهریور 98 نرخ جدید معاینه فنی خودروها واگذاری آزاد راه‌ها به بخش خصوصی به تعویق افتاد بحران ترافیک غرب مازندران با افتتاح آزادراه تهران- شمال تشدید می شود قیمت عوارض منطقه یک آزادراه تهران - شمال حدود 30 هزار تومان است بهره‌برداری از قطعات سه و چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تازه‌ترین خبر از آزادراه تهران-شمال راه‌اندازی ستاد مستقل ایمنی حمل و نقل به عنوان مرجع ملی تکمیل فاز اول تهران-شمال در 98 جاده چالوس خطرناک است کارکنان عوارضی‌ها در خدمات جدید آزادراهی به کار گرفته می‌شوند دستورالعمل ساماندهی سواری‌های شخصی در گلستان اجرا می‌شود فاز دوم ‌پایانه مرزی بیله‌سوار به بهره‌برداری رسید تجهیز 200 پاسگاه به سامانه کنترل سرعت تا پایان سال پرداخت عوارض در آزادراه تهران ساوه و قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد ورود مدعی العموم به مبالغ عوارض در آزادراه تهران - شمال ترافیک سنگین در برخی مقاطع آزادراه های قزوین-کرج و تهران-کرج اختلاف فاحش آزادراه تهران-شمال با جاده تهران-چالوس پیشرفت 26 درصدی منطقه دوم آزادراه تهران -شمال اجرای کامل پروژه آزادراه تهران-شمال 14 هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد ‌محدودیت ترافیکی پایان هفته در جاده‌های تهران-شمال پروژه آزادراه تهران-شمال تا سال 1400 به پایان نمی رسد خبرهای جدید از تکمیل آزاد راه تهران - شمال سالانه هفت درصد تولید ناخالص ملی در جاده ها هدر می رود ایمن سازی شرط افتتاح فاز 1 آزاد راه تهران – شمال منطقه یک آزادراه تهران-شمال در آستانه تکمیل آزادراه تهران-شمال معضل ترافیکی شهرهای شمالی می‌شود تکمیل سازه‌ای منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال تا پایان سال چالوس یکطرفه می‌شود چهارهزار میلیارد ریال اعتبار به آزادراه قزوین-رشت تخصیص یافت ترافیک به جاده‌های شمال برگشت 700 هزار راننده برای بیمه تکمیلی ثبت نام کردند اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید قربان پیشنهاد معاون وزیر راه برای کاهش خودرومحوری آخرین وضعیت پروژه آزادراه تهران-شمال و بزرگراه همت آخرین وضعیت مطالبات رانندگان وکامیون‌داران با افزایش 20 درصدی کرایه حمل تانکر‌های سوخت موافقت شد پیشرفت 91 درصدی منطقه یک آزاد راه تهران ـ شمال و افتتاح در سال جاری دولت اگر برای آزادراه تهران - شمال اعتبار می‌خواهد به مجلس درخواست دهد پل کریم خان بازگشایی شد ترافیک عصرگاهی در جاده چالوس و هراز سنگین است اجرای برخی خواسته‌های رانندگان موافقت مجلس را می‌خواهد نیاز به 32 میلیارد تومان برای تعریض آزادراه تهران-کرج-هشتگرد قطعه اول آزادراه در دو 63 درصد پیشرفت داشته است پایین بودن عمر مفید آسفالت، چالش راه‌سازی آغاز عملیات احداث قطعه 5 آزادراه «هشترود - مراغه» ایمن‌سازی خیابان‌ها در طراحی شهری چه نقشی دارد؟ امسال 920 کیلومتر بزرگراه ساخته می شود آخرین وضعیت ساخت کریدور شماره 1 راهی کشور قطعه اول آزادراه تهران-‌شمال تا پایان تابستان تکمیل می شود توسعه راه‌های جاده‌ای تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است ترافیک محور هراز در بیشتر نقاط سنگین است انسداد باند شمالی پل کریمخان تا 17 فروردین نظارت ویژه و مکانیزه بر تردد ناوگان عمومی جاده‌ای در سفرهای نوروزی 97 وزیر راه و شهرسازی :بهره‌مندی سامانه 141 از سیستم پیش‌بینی وضعیت ترافیک جاده در 48 ساعت آینده چهار خطه شدن جاده هراز تا سه سال آینده تکمیل می شود سامانه ثبت شکایت مردمی از خدمات سفر در نوروز 97 ایجاد شد ‌تردد اتوبوس‌ در جاده‌ها بدون اخذ پروانه از سازمان راهداری‌‌ ممنوع شد کاهش مسافت تهران ـ شمال با اجرای تونل ریلی البرز نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی در اولویت پروژه‌های راهسازی آخرین وضعیت روند ساخت آزادراه تهران- شمال بهینه سازی راهها نیاز مهم مازندران است ساماندهی بستر رودخانه کن در محل تقاطع با آزادراه تهران- کرج نیاز راهداری به 1400 ماشین برف‌روب جدید دستور رییس‌جهور برای آزادراه تهران-شمال دعوت از چینی‌ها برای مشارکت در قطعه 3 آزاد‌راه تهران-شمال توافق بنیاد مستضعفان و یک شرکت چینی برای ساخت بزرگراه تهران شمال برخی پل های تهران نفس های آخر را می کشند ارتقای شاخص‌های کیفی‌سازی در بستر آزادراه تهران - پردیس افتتاح آزادراه تهران – شمال باز هم در اما و اگر سرگردانی مردم در ترافیک وعده‌های تکمیل آزادراه تهران-شمال تکمیل قطعه‌یک آزادراه تهران-شمال تا عید 12درصد تا افتتاح قطعه نخست آزادراه تهران-شمال شرکت‌های حمل‌ونقل اتوبوس تا پایان سال آینده رتبه‌بندی می‌شود ساخت بزرگترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران-شمال آزاد راه تهران -شمال بعد از گذشت سالها همچنان مانده در نیمه راه 270 تونل و بیش از 2 هزار پل در حال ساخت است بهبود وضعیت راه ها و فرهنگ سازی اولویت اصلی مسئولان است محور ایلام- مهران تا اربعین سال آینده 4 خطه می‌شود پیشرفت 28درصدی پروژه ملی کنارگذر شمالی کرج به عنوان مکمل بزرگراه همت اتصال بزرگراهی شیراز به عسلویه تا پایان دولت دوازدهم عملکرد 100 روزه وزارت راه و شهرسازی منتشر شد هزینه کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها را چه کسی خواهد داد؟ نقشه ایمنی راه‌های کشور تهیه شد تبدیل معابر ماشین‌رو به پیاده‌راه نیازمند کار کارشناسی است بهره‌برداری از محور آبادان- خرمشهر- بازرگان تا سه سال آینده قطعات 2 و 3 آزادراه تهران-شمال مجوز محیط زیست را گرفت؟ جزئیات عملیات 4 بانده کردن محورهای منتهی به مرز عراق 150 میلیارد تومان هزینه 4 بانده شدن جاده های منتهی به مرز عراق عوامل کند شدن روند نوسازی ناوگان کامیون‌ها بهترین راه تامین اعتبار برای نگهداری راه‌ها وضع عوارض سوخت است تکمیل چهارخطه هراز نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار دولت یازدهم چقدر "راه" ساخت؟ کاهش ترافیک تهران با دو آزادراه جدید محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-قم و محور کندوان 3 پرسش بی‌پاسخ در مورد ایمنی متروی فرودگاه امام (ره) افتتاح 4 فاز از پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی مصوبه نحوه قرارداد اجرای آزادراه شیراز- سپیدان ابلاغ شد 53 هزار کیلومتر راه و شبکه ریلی در کشور در حال ساخت است طرح بی‌آرتی حومه‌ای تهران- کرج در دست مطالعه است انجام پروژه های راهسازی در قزوین با استفاده از فناوریهای نوین عملیات گسترده پروژه های راهسازی در قزوین آغاز شد مطالعات شهرسازی در زمینه مناسب سازی معابر پیشرفته‌تر از ژاپن است اعتبار هزار میلیارد تومانی در محورهای شمالی هزینه شد بهره برداری از 2 تونل در جاده سوادکوه - قائمشهر اجرای عملیات آزادراه تبریز- بازرگان با سرمایه‌گذاری ایرانی ها ساخت همزمان 16 آزادراه در ایران بهره برداری ازبزرگراه کنارگذرغربی کرمانشاه با حضور وزیرراه و شهرسازی امسال یک هزار کیلومتر آزاد راه و باند دوم به بهره برداری رسید 3هزارو200 متر از باقی مانده آزادراه رشت قزوین زیربار ترافیک رفت افزایش 13 درصدی اعتبار ساخت بزرگراه در سال آینده بی‌توجهی به سهم 60 درصدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح 450 کیلومتر بزرگراه در اسفند افتتاح 3 تونل در نوروز 96 برای مسافران شمال تونل منجیل محور قزوین - رشت هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد افتتاح تونل آبشار در محور هراز آخرین اخبار از تعریض محور هراز نقش بسیج در جلب مشارکت مردمی راهسازی اخذ عوارض سالانه 1.3 میلیون تومانی از هر خودرو 15 هزار کیلومتر پروژه راهی غیرفعال داریم ایمنی جاده‌ها در اولویت اول برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است افتتاح 527 دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای یکپارچه‌سازی همه دست‌اندرکاران جاده در قالب سامانه مدیریتی انصراف قرارگاه‌ از حضور در قطعه دو تهران-شمال اتمام عملیات سازه‌ای پل شرق به جنوب تقاطع ثامن اختصاص قیر یارانه‌ای به جاده‌ها و مسیرهای حادثه خیز استان یزد تکمیل راه های کشور به 163 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد آیین‌نامه‌ معماری راه تدوین می‌شود عربستانی‌ها مترصد حضور در حوزه حمل ونقل شهری ایران لزوم ارتقاء جذابیت‌های حمل‌‌‌و‌‌نقل عمومی مجوزی برای ادامه ساخت "اتوبان تهران ــ شمال" نداده‌ایم آخرین جزییات از آزادراه تهران -شمال پل دوربرگردان شرق به شرق بلوار ارتش، در مرحله نصب عرشه گلایه آخوندی از رفتار ترکیه با کامیون‌داران ایرانی مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب شد اختصاص ‌13هزار میلیارد ریال‌ به وزارت راه برای خرید قیر ‌و روکش آسفالت جاده‌ها نشست آسفالت در خیابان ولیعصر(عج) کاهش ترددها در محورهای برون شهری در شبانه روز گذشته بهره‌برداری از 16 کیلومتر راه بین شهری در خراسان رضوی 95 درصد روستاییان از راه‌ آسفالته برخوردار می‌شوند خیابان‌های ژاپن سه بعدی می‌شوند مدیرعامل شرکت راه‌آهن استعفا کرد پل‌های عابر پیاده مناسب‌سازی می‌شوند جاده عبوری جدید جایگزین جاده رانشی دهستان لواسان بزرگ می شود پروژه قزوین- الموت- تنکابن موجب رونق منطقه الموت می شود کاهش هزینه‌های حمل با ایجاد رقابت بین مدل‌های حمل‌و‌نقلی‌ اجرای 45 پروژه حمل‌و‌‌نقل اقتصاد مقاومتی در وزارت راه برای تکمیل رینگ کمربندی اهواز نیاز به سرمایه‌گذاری جدید داریم افتتاح 246 کیلومتر راه و 4000 واحد مسکن خوزستان با حضور وزیر راه ارزیابی وضعیت معبر بازشده برای 17 شهریور تا پایان سال نگهداری راه ها نیازمند داشتن اعتبار پایدار است تهران در یک قدمی اتمام شبکه بزرگراهی و دو قدمی تکمیل شبکه ریلی مناسب سازی پل های عابر پیاده در پهنه جنوبی آزادی محمدزاده جانشین نورزاد در شرکت ساخت شد مطالعه نحوه بکارگیری درهای حائل مترو در دست بررسی است افتتاح محور سنندج- مریوان تا 2 سال دیگر ساخت هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان تدوین سند ملی ترافیک و الزامات شهرسازی افتتاح 150 کیلومتر شبکه راهی در کردستان بهره‌برداری از تونل آبشار در محور هراز پیش از شروع زمستان 70 کیلومتر از محور هراز تا پایان سال آماده می‌شود پیگیری معماری راه در جاده‌ها اجرای 700 هزار میلیون ریال پروژه راه و شهرسازی در استان مرکزی تهران–پردیس روزبه‌روز گران‌تر می‌شود نصب دوربین ثبت سرعت درهر 10کیلومتر راه ها کاهش تلفات رانندگی در سه ماهه‌ اول سال جاری 10 کیلومتر از باند دوم محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیک عرصه‌های جنگلی واگذار شده آزادراه تهران-شمال باز پس گرفته شد مرمت سه هزار و 570 کیلومتر راه در خراسان رضوی در هفته دولت 10 کیلومتر از محور هزار افتتاح می شود 61 طرح راهسازی در جنوب کرمان بهره برداری می شود برخورداری روستاهای بالای 50خانوار چهارمحال و بختیاری از راه‌ آسفالت جزییات مذاکرات نمایندگان بویینگ در تهران جاده ورودی غربی شهر آبدانان چهار خطه می شود تکمیل آورده دولت در آزادراه تهران-شمال گشایش اعتبارات اسنادی راه‌آ‌هن تهران- قم- اصفهان قطعه چهارم آزادراه کنار گذر جنوبی تهران بهار 96 افتتاح می‌شود پیشرفت فیزیکی 32 درصدی قطعه 4 آزادراه جنوبی تهران آمادگی بنیاد برای مذاکره با قرارگاه خاتم درباره آزادراه تهران-شمال پیش‌نویس تفاهمنامه حمل و نقلی ایران و اتریش پاراف شد لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل بازسازی جاده های روستایی دزفول تقاطع غیرهم‌سطح ولی‌عصر دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد حل معضل ترافیک شهر با ایجاد کمربندی جدید تکمیل آزادراه تهران - شمال گره گشای مشکلات جاده کرج - چالوس پرداخت عوارضی موقتا در آزاده راه رشت – قزوین قطع می شود روند ساخت آزادراه تهران- شمال مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال منصوب شد تامین فضای پارک بیش از 1200 خودرو با احداث پارکینگ طبقاتی نیایش محدوده سد داریان در محور پاوه به نودشه تا 15 تیر ماه مسدود است براساس طرح جامع حمل ونقل جاده ای 10 کریدور توسعه تعریف شد افتتاح بخش دیگری از راه اصلی مشهد- سرخس تا مهرماه ساخت جاده قزوین، الموت به تنکابن تسریع می شود ایران باید به قطب حمل و نقل منطقه تبدیل شود دولت ترکیه درتامین امنیت ناوگان ایرانی باید تعهد بیشتری داشته باشد 17 بزرگراه کشور آزادراه می‌شود افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران – شمال عیدی 96 دولتی ها به مردم چگونگی ساختن بلندترین تونل ایران طرح راهداری تابستانه در 3000 کیلومتر از راه‌های گلستان اجرا می‌شود تکمیل آزادراه تهران ـ شمال 8 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد آزاد راه تهران-شمال سال 99 تکمیل می‌شود محور هراز 4 خطه می‌شود طرح احداث فاز اول آزادراه سلفچگان-اراک به تصویب رسید 13 هزار کیلومتر راه روستایی امسال روکش آسفالت می شود رشد 27 درصدی اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در بودجه امسال همکاری ایران با 4 کشور در بخش حمل و نقل قطعات باقی مانده تهران شمال را چه کسی می‌سازد؟ آغاز عملیات رفع نقاط حادثه خیز در لاهیجان شناسایی نقاط حادثه خیز استان زنجان پروژه آزاد راه شیراز به اصفهان دو سال راکد بود عمر پل‌های فلزی تهران تمام شده‌است شهر گیوی از بن بست خارج می شود 10 پروژه راه روستایی در شهرستان هرسین در دست اجراست پر کردن فاصله بین سنگهای بتنی بزرگراه قزوین ، تاکستان آغاز عملیات احداث جاده پاشنه زاگرس 2800متر گاردریل در جاده های راز و جرگلان خراسان شمالی نصب شد پروژه آزاد راه تبریز- مرند- بازرگان اجرا می شود بازگشایی محور حمیل به ایلام پس از ریزش کوه طراحی 10 کیلومتر تونل جدید ممنوعیت تردد شبانه در محور هراز برداشته شد فاینانس 1.3 میلیارد یورویی کره جنوبی برای آزادراه شمال پیشرفت ماهانه 2.5درصدی قطعه یک آزادراه تهران ــ شمال تردد روزانه وسایل نقلیه در البرز 2 برابر سایر استان‌ها است مجلس از نوسازی ناوگان حمایت می‌کند جاده "چالوس-کرج" سه روز بسته می‌شود دوبانده شدن 42 کیلومتر دیگر از محور جهرم - شیراز فاصله تهران - شمال 70 کیلومتر کمتر می شود چه کسانی باید در جاده‌ها عوارض بدهند؟ آزادراه قزوین - رشت یک گام دیگر تا تکمیل نهایی کامیون های اروپایی در راه ایران؟ چهار تقاطع در شهرستان خرم‌آباد احداث می‌شود وعده افتتاح آزاده راه تبریز – سهند سال 95 با روش تهاتر توسعه 400 کیلومتر از راه های اصلی استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت 98کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان بوشهر افتتاح می‌شود آزاد‌راه تهران – شمال کاملا ایرانی می‌شود صفر شدن بدهی دولت به پیمانکاران در ساخت آزادراه‌ها ایمنی راهها اولویت ادارات کل راه و شهرسازی باشد منطقه یک آزادراه تهران- شمال تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد بزرگترین تونل جاده ای کشور در قطعه دو آزادراه تهران – شمال احداث می‌شود وزارت راه و بنیاد در مسائل مالی و حقوقی آزاد راه تهران ـ شمال به توافق رسیدند تکمیل آزاد راه تهران - شمال گردشگری غرب مازندران را متحول خواهد کرد 5 پیمانکار ایرانی برای ساخت قطعه 1 آزادراه تهران-شمال آماده می‌شوند عکسی از تونل 6400 متری آزادراه تهران - شمال را ببینید
Back to top