رانندگی با گاز و ترمز دادن بی‌جا غیراقتصادی است

عصر خودرو- رانندگی با سرعت یکنواخت باعث کاهش تعداد دفعات ترمز گیری شده و این امکان را به وجود خواهد آورد که در بسیاری از مواقع بتوانید تنها با برداشتن پا از روی گاز خودرو را متوقف کنید.

Saturday 11 November 2017 - 15:09:00

رانندگی با گاز و ترمز دادن بی‌جا غیراقتصادی است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از جام جم آنلاین، فشردن پدال گاز تا انتها ممکن است لذت­‌بخش باشد اما مصرف سوخت شما در این حالت بسیار بیشتر از حالتی‌ست که پدال گاز را تدریجی فشار دهید.

گاز دادن و ترمز گرفتن به شکل ناگهانی به شدت آسیب‌رسان بوده و باعث فرسایش سریع­‌تر لنت­‌ها و دیسک ترمزها خواهد شد. توقف ناگهانی گاهی اوقات ضروری است اما داشتن توجه کافی به مسیری که پیش رو دارید، تصمیم‌­گیری مناسب قبل از عمل و فشردن ملایم پدال­‌های گاز و ترمز بهترین گزینه ممکن است.

رانندگی با سرعت یکنواخت باعث کاهش تعداد دفعات ترمز گیری شده و این امکان را به وجود خواهد آورد که در بسیاری از مواقع بتوانید تنها با برداشتن پا از روی گاز خودرو را متوقف کنید که کمک بسیاری به کاهش مصرف سوخت خواهد کرد.

برچسب ها

پدالمهارت های رانندگی
مطالب مرتبط بیشتر
وقتی با ترمز دستی رانندگی می کنید چه اتفاقی می‌افتد؟ 24 اشتباه در رانندگی چگونه تصادف نکنیم؟! باورهای غلط رانندگی! اثبات برتری رانندگی زنان در جریان یک تحقیق نحوه صحیح گردش به طرفین با خودرو چگونه است؟ هشدار پلیس به رانندگان برای تغییر مسیرهای ناگهانی وسایل نقلیه چگونگی محاسبه فاصله طولی لازم با خودروی جلویی توصیه های مهم برای رانندگی در برف عزم جنرال موتورز برای تجاری‌سازی مدل‌های خودران‌ نگاهی به مجموعه دریچه گاز خودرو و انواع آن 5 دست‌انداز رانندگی در زمستـان چگونه خودروی خود را هنگام سر خوردن و قفل شدن چرخ‌ها کنترل کنیم 16 توصیه مهم برای رانندگی در برف قیمت انواع ضد یخ‌های موجود در بازار +جدول نگاهی به عادات و رفتارهای غلط رانندگی همه چیز درباره کلاچ خودرو 5 هشدار مهم برای رانندگان بازگشت قدرتمند هاوال با گروه بهمن نشانه های پنچر شدن تایر اتومبیل در حین رانندگی چرا رانندگی با بنزین کم داخل باک اصولی نیست؟ چگونه در مسیر طولانی رانندگی کنیم؟ دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری 20 راهکار اساسی در کاهش مصرف بنزین خودرو خستگی در حال رانندگی و راه‌کارها چگونه در شهر رانندگی کنیم؟ در هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه ندارید افزایش سرعت و توقف خودرو فقط با یک پدال! چه زمانی باد تایرهای خودرو را تنظیم کنیم؟ دلایل افزایش بیش از حد دمای‌موتور چیست؟ این خوراکی‌ها نمی‌گذارد هنگام رانندگی خوابتان بگیرد هنگام ترکیدن لاستیک چه کنیم؟ فاصله ایمن در رانندگی را رعایت کنیم فرضیه جدید برای گرم‌کردن موتور خودرو در هوای سرد؟ توصیه‌های رانندگی به‌هنگام بارش برف چطور در برف و یخبندان خودرو را کنترل کنیم؟! 10 عادت منفی در رانندگی فوت‌وفن رانندگی در جاده‌های بـرفـی 10 توصیه برای رانندگی بهتر در شب چگونه خودرو خود را هنگام لیزخوردن کنترل کنیم؟ 5 نکته برای ایمنی بیشتر در رانندگی زمستانی چگونه خودرو خود را هنگام ُسرخوردن کنترل کنیم؟ این ماشین پدالی 12 پا را ببینید+تصاویر پدال گاز هوشمند خودرو ساخته شد خودروهای آینده نه فرمان دارند، نه پدال
Back to top