نکات فنی خودرو؛

چرا با وجود فشار روی پدال گاز، ماشین حرکت نمی کند؟

عصر خودرو- در این گزارش علت حرکت نکردن خودرو در زمانی که پدال گاز را فشار می‌دهید، بررسی کرده ایم.

Saturday 11 December 2021 - 18:37:00

چرا با وجود فشار روی پدال گاز، ماشین حرکت نمی کند؟

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گاز نخوردن ماشین اصلا اتفاق خوشایندی نیست؛ دلایل بسیار متنوعی هم برای بروز این مشکل وجود دارد. مشکل در سیستم سوخت اصولا باعث بروز این مشکل می شود که این مشکل می‌تواند به دلیل بروز مشکل در ترمز اضطراری مانند نقص عملکرد داخلی موتور باشد.

خودرویی که به خوبی کار نمی کند یا مکررا توقف می‌کند، خطرناک است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از باز شدن ترمز اضطراری اطمینان حاصل کنید. اگر ترمز اضطراری به عنوان مشکل برطرف شده باشد، برای تشخیص مشکل شتاب به یک مکانیک نیاز است.

دلایل رایج برای این اتفاق چیست؟

مشکلات شتاب معمولاً از یکی از شرایط زیر ناشی می‌شود: بروز مشکل در ترمز خودرو: این در واقع یکی از رایج‌ترین دلایلی است که خودرو حرکت نمی‌کند یا به نظر می‌رسد شتاب ضعیفی دارد. ترمز اضطراری ممکن است به این دلیل روشن باشد که راننده فراموش کرده آن را رها کند یا ممکن است گیر کرده باشد.

اگر ترمز اضطراری برای مدت طولانی روشن بماند یا با نیرویی بیش از حد معمول اعمال شود، ممکن است گیر کند. در مناطقی که از نمک برای یخ زدایی استفاده می‌شود، یا زمانی که ترمز اضطراری برای مدت طولانی بدون استفاده از کار رفته است، رها کردن ترمز ممکن است به کمک یک مکانیک حرفه‌ای نیاز داشته باشد.

مسائل مربوط به مدیریت موتور: بسیاری از سنسور‌ها با ماژول کنترل موتور تعامل دارند تا بر اساس مقدار هوایی که وارد موتور می‌شود، مقدار صحیح سوخت را اضافه کنند. همانطور که سیستم مدیریت موتور فرسوده می‌شود، ممکن است متوجه کیفیت پایین دور آرام، توقف و مصرف سوخت ضعیف شوید.

یک خودرو ممکن است ماه‌ها با یک سنسور ناکارآمد کار کند، اما در نهایت ممکن است مشکل به حالت ایستایی یا کمبود شدید نیرو برسد.

فشار کم سوخت: یک پمپ، بنزین سوخت را از مخزن سوخت، از طریق فیلتر بنزین و به سمت موتور حرکت می‌دهد تا در سیلندر‌های موتور بسوزد. اگر پمپ بنزین یا فیلتر شروع به از کار افتادن کند، فشار کمتر از مقدار مشخص شده ممکن است علائم مختلفی ایجاد کند.

علائم خرابی پمپ بنزین یا گرفتگی فیلتر بنزین ممکن است شامل کندوپاش، تردید در هنگام شتاب گیری، افت نیرو در هنگام بارگیری خودرو و در نهایت موتوری که روشن نمی‌شود، باشد. تعمیر و نگهداری مناسب، از جمله تعویض فیلتر بنزین طبق برنامه زمان بندی شده، به طولانی شدن عمر پمپ بنزین و حفظ فشار مناسب سوخت کمک می‌کند.

برچسب ها

پدالنکات فنی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
اگر درب های خودرو به درستی بسته نشود باید چه کار کنیم؟ چرا باید در زمستان از ضد یخ استفاده کرد؟ سنسور سرعت ABS چیست؟ علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟ خطرات باتری خودرو که باید بدانید باتری خودرو چقدر دوام می آورد؟ علت ضعف عملکرد بخاری خودرو چیست؟ 5 دلیلی که ممکن است ماشین شما هنگام رانندگی خاموش شود رانندگی با مقدار سوخت کم چه آسیبی می‌تواند به خودرو بزند؟ نکاتی مهم که رانندگان باید درباره روغن موتور بدانند چرا هنگام ترمز گرفتن، صدای سوت می شنویم؟ چگونه می توانید عمر لنت ترمز خودرو را بیشتر کنید؟ نکاتی در خصوص تعمیر و نگهداری باتری خودرو که نمی‌دانید موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟ نگهداری پیشگیرانه چیست و چرا اهمیت دارد؟ چگونه بفهمیم خودرو به سرویس دوره‌ای نیاز دارد؟ نشانه‌هایی که می گوید خودرو به تعمیر دینام نیاز دارد راهکاری ساده برای خاموش کردن چراغ سرویس خودرو بدون استفاده از دستگاه دیاگ بنزین بی‌کیفیت با موتور خودرو چه می‌کند؟ چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟ دلیل خرابی استپر موتور چیست؟ 5 نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن دارد چگونه ایراد کمک فنر‌های خودرو را تشخیص دهیم؟ علت ریپ زدن خودرو حین رانندگی چیست؟ روشن ماندن خودرو در حال خلاص به موتور لطمه میزند؟ سریعترین راه‌ها برای خنک کردن فضای داخلی خودرو علت روغن سوزی خودرو و نشانه‌های آن چیست؟ مبدل کاتالیستی خودرو چگونه کار می‌کند؟ نکات مهمی که در مورد انتخاب مایع شیشه شوی باید بدانید+ویدیو طنز بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چه زمانی است؟ پدال ترمز نرم، چه چیزی به شما می‌گوید؟ 3 نکته کلیدی و مفید برای شستن ماشین در زمستان بهره برداری از خط تولید مجموعه پدال ترمز «تارا» در شرکت فولادفام البرز چرا ماشین کند استارت می‌زند؟ عادات و اشتباهات رایج رانندگی 5 عادت اشتباه در رانندگی که به خودروی شما آسیب می‌زند عمر صفحه کلاچ خودرو را چگونه افزایش دهیم؟ علت گرم شدن بیش از حد موتور خودرو چیست؟ بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟ گیربکس CVT چیست؟ چند روش برای گرم کردن خودرو در روز‌های سرد پیش رو نشانه‌های خرابی سنسور دریچه گاز خودرو چیست؟ عزم جنرال موتورز برای تجاری‌سازی مدل‌های خودران‌ نگاهی به مجموعه دریچه گاز خودرو و انواع آن رانندگی با گاز و ترمز دادن بی‌جا غیراقتصادی است افزایش سرعت و توقف خودرو فقط با یک پدال! این ماشین پدالی 12 پا را ببینید+تصاویر پدال گاز هوشمند خودرو ساخته شد خودروهای آینده نه فرمان دارند، نه پدال
Back to top