نکات فنی خودرو؛

موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟

عصر خودرو- محفظه موتور خودرو اصولا بسیار کثیف است، زیرا دائما از زیر سینی در معرض بسیاری از عناصر بیرونی قرار می‌گیرد.

Monday 18 October 2021 - 17:19:00

موتورشویی و تمیز نگه داشتن اجزای زیر کاپوت خوب است یا بد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شستشوی اتومبیل به طور معمول بخشی از تعمیر و نگهداری خودرو است، اما بسیاری در مورد شستن محفظه موتور اطلاعی ندارند و نمی دانند این شست و شو می تواند مفید باشد یا خیر؟.

از این گذشته، قسمت موتور معمولاً کثیف‌ترین قسمت خودرو است و به نظر می‌رسد هر از گاهی باید نظارفت شود اما آیا واقعا تمیز کردن آن ایده خوبی است؟

محفظه موتور خودرو اصولا بسیار کثیف است، زیرا دائماً از زیر سینی در معرض بسیاری از عناصر بیرونی قرار می‌گیرد و آلودگی و کثیفی را به خود می گیرد و موتور را آلوده می‌کند، به خصوص اگر قبلاً خودرو نشت روغن داشته باشد.

برخی به محض اینکه قصد فروش خودرو را داشته باشند، اقدام به تمیز کردن موتور می کنند تا ظاهر آن را خوب جلوه دهند .  بسیاری عقیده دارند آنچه که دیده نمی شود ضرری به حال ما نخواهد داشت و هرگز خودشان را به زحمت نمی‌اندازند که موتور اتومبیل و محفظه زیر کاپوت را تمیز کنند.

البته درست است کسانی که اتومبیل خود را می خواهند بفروشند یا به نمایش بگذارند یا آدم‌های وسواسی همواره موتور اتومبیل خود را تمیز نگه می دارند، اما دلایل عملی تری هم برای پاکیزه نگه داشتن این ناحیه و حذف گریس ٬ روغن ٬ بنزین و گرد و غبار از آن وجود دارد.

چگونه موتور خودرو را بشوییم؟
چند روش مختلف برای تمیز کردن محفظه موتور وجود دارد. اگر به شیلنگ آب و برخی از مواد شوینده  دسترسی دارید، می‌توانید این کار را در خانه انجام دهید یا اگر خودتان نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، می‌توانید آن را به صورت حرفه‌ای در یک کارواش انجام دهید. اما اگر می‌خواهید محل موتور را در خانه تمیز کنید، در اینجا مراحل ساده‌ای برای انجام این کار وجود دارد:

در صورت کارکردن اجازه دهید موتور شما حداقل 30 دقیقه خنک شود، زیرا پاشیدن آب سرد بر روی قطعات داغ فلزی و پلاستیکی باعث انقباض سریع آن‌ها و ترک خوردن آن‌ها می‌شود. کابل منفی باتری خود را بردارید تا خطر آسیب رساندن به قطعات الکتریکی کاهش یابد. باتری، دینام و توزیع کننده را با کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید تا خیس نشوند.

محل روغن را با چربی گیر اسپری کنید. به طور معمول می‌توانید در فروشگاه قطعات خودرو اسپری چربی گیر را خریداری کنید.  قسمت موتور را با شلنگ آب بشویید، در حالی که تمام تلاش خود را می‌کنید تا شلنگ را برای مدت طولانی در یک مکان متمرکز نکنید. فقط یک اسپری یکنواخت در سراسر محفظه موتور انجام دهید. با استفاده از حوله‌های میکروفیبر قدیمی محل موتور را خشک کنید.

برچسب ها

نکات فنی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
چگونه با تمیز کردن بلبرینگ‌ خودرو از صدای اضافی آن بکاهیم ؟ اگر درب های خودرو به درستی بسته نشود باید چه کار کنیم؟ چرا باید در زمستان از ضد یخ استفاده کرد؟ سنسور سرعت ABS چیست؟ علت صدای گیربکس خودرو در دنده عقب چیست؟ خطرات باتری خودرو که باید بدانید باتری خودرو چقدر دوام می آورد؟ علت ضعف عملکرد بخاری خودرو چیست؟ 5 دلیلی که ممکن است ماشین شما هنگام رانندگی خاموش شود رانندگی با مقدار سوخت کم چه آسیبی می‌تواند به خودرو بزند؟ نکاتی مهم که رانندگان باید درباره روغن موتور بدانند چرا هنگام ترمز گرفتن، صدای سوت می شنویم؟ چگونه می توانید عمر لنت ترمز خودرو را بیشتر کنید؟ نکاتی در خصوص تعمیر و نگهداری باتری خودرو که نمی‌دانید نگهداری پیشگیرانه چیست و چرا اهمیت دارد؟ چگونه بفهمیم خودرو به سرویس دوره‌ای نیاز دارد؟ نشانه‌هایی که می گوید خودرو به تعمیر دینام نیاز دارد راهکاری ساده برای خاموش کردن چراغ سرویس خودرو بدون استفاده از دستگاه دیاگ بنزین بی‌کیفیت با موتور خودرو چه می‌کند؟ چگونه از سلامت گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل کنیم؟ دلیل خرابی استپر موتور چیست؟ 5 نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن دارد چگونه ایراد کمک فنر‌های خودرو را تشخیص دهیم؟ علت ریپ زدن خودرو حین رانندگی چیست؟ روشن ماندن خودرو در حال خلاص به موتور لطمه میزند؟ سریعترین راه‌ها برای خنک کردن فضای داخلی خودرو علت روغن سوزی خودرو و نشانه‌های آن چیست؟ مبدل کاتالیستی خودرو چگونه کار می‌کند؟ نکات مهمی که در مورد انتخاب مایع شیشه شوی باید بدانید+ویدیو طنز بهترین زمان تعویض روغن گیربکس چه زمانی است؟ 3 نکته کلیدی و مفید برای شستن ماشین در زمستان چرا ماشین کند استارت می‌زند؟ عادات و اشتباهات رایج رانندگی 5 عادت اشتباه در رانندگی که به خودروی شما آسیب می‌زند عمر صفحه کلاچ خودرو را چگونه افزایش دهیم؟ علت گرم شدن بیش از حد موتور خودرو چیست؟ بهترین روش موتورشویی خودرو کدام است؟ گیربکس CVT چیست؟ چند روش برای گرم کردن خودرو در روز‌های سرد پیش رو نشانه‌های خرابی سنسور دریچه گاز خودرو چیست؟
Back to top