چگونه خودرو خود را هنگام لیزخوردن کنترل کنیم؟

عصر خودرو- اگر می خواهید بدانید خودرو خود را در هنگام لیز خوردن چگونه کنترل کنید خواندن ، این مطلب را از دست ندهید.

Friday 06 January 2017 - 10:42:00

چگونه خودرو خود را هنگام لیزخوردن کنترل کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس اعلام معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با توجه به آغاز فصل زمستان ضروری است که رانندگان در هوای زمستانی از تجهیز خودروی خود به زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن اطمینان پیدا کنند.

همچنین رانندگان باید در چنین هوایی سرعت خود را کاهش دهند و در مسیر مقابل، فضای بیشتری برای توقف در نظر بگیرند و چراغ‌ها و شیشه جلو را تمیز نگه دارند.


علاوه بر آن توصیه می‌شود، در هوای زمستانی رانندگان خودروها آرام ترمز بگیرند تا خودرو لیز نخورد و اگر چرخ‌ها قفل کرد، از گرفتن ترمز بپرهیزند. بهتر است؛ رانندگان برای حفظ انقباض به ویژه در سراشیبی از دنده سنگین استفاده کنند و روی پل‌ها، روگذرها و داخل خیابان‌های کم رفت‌وآمد که سریع تر یخ می‌بندند، بیشتر مراقب باشند.

هنگام لغزش چرخ‌ها، رانندگان باید فرمان را به سمت خارج خیابان بچرخانند تا کارافتادگی چرخ جلو خنثی شود و به حالت مناسب برگردد، همچنین هنگام لغزش چرخ‌ها پا را از روی پدال گاز و ترمز برداشته و با فشار روی کلاچ قرار دهند تا لغزش برطرف و خودرو به حالت عادی بازگردد.


چگونگی کنترل شرایط هنگام قفل شدن چرخ‌ها

لازم به ذکر است که هنگام قفل شدن چرخ‌های جلو، پا را از روی پدال گاز و ترمز برداشته و باید کلاچ را فشار داد، سپس خودرو را به سمت سرخوردگی قسمت عقب خودرو هدایت کرد، اما باید مراقب بود که انجام بیش از حد این کارها، خودرو را به طور کامل به طرف خلاف مسیر بر می‌گرداند.

برچسب ها

مهارت های رانندگی
مطالب مرتبط بیشتر
باورهای غلط رانندگی! اثبات برتری رانندگی زنان در جریان یک تحقیق نحوه صحیح گردش به طرفین با خودرو چگونه است؟ هشدار پلیس به رانندگان برای تغییر مسیرهای ناگهانی وسایل نقلیه چگونگی محاسبه فاصله طولی لازم با خودروی جلویی توصیه های مهم برای رانندگی در برف 5 دست‌انداز رانندگی در زمستـان چگونه خودروی خود را هنگام سر خوردن و قفل شدن چرخ‌ها کنترل کنیم 16 توصیه مهم برای رانندگی در برف قیمت انواع ضد یخ‌های موجود در بازار +جدول نگاهی به عادات و رفتارهای غلط رانندگی همه چیز درباره کلاچ خودرو 5 هشدار مهم برای رانندگان بازگشت قدرتمند هاوال با گروه بهمن رانندگی با گاز و ترمز دادن بی‌جا غیراقتصادی است نشانه های پنچر شدن تایر اتومبیل در حین رانندگی چرا رانندگی با بنزین کم داخل باک اصولی نیست؟ چگونه در مسیر طولانی رانندگی کنیم؟ دلایل لرزش زیاد پدال ترمز در زمان ترمزگیری 20 راهکار اساسی در کاهش مصرف بنزین خودرو خستگی در حال رانندگی و راه‌کارها چگونه در شهر رانندگی کنیم؟ در هنگام عبور از دست‌انداز، پدال ترمز را نگه ندارید چه زمانی باد تایرهای خودرو را تنظیم کنیم؟ دلایل افزایش بیش از حد دمای‌موتور چیست؟ این خوراکی‌ها نمی‌گذارد هنگام رانندگی خوابتان بگیرد هنگام ترکیدن لاستیک چه کنیم؟ فاصله ایمن در رانندگی را رعایت کنیم فرضیه جدید برای گرم‌کردن موتور خودرو در هوای سرد؟ توصیه‌های رانندگی به‌هنگام بارش برف چطور در برف و یخبندان خودرو را کنترل کنیم؟! 10 عادت منفی در رانندگی فوت‌وفن رانندگی در جاده‌های بـرفـی 10 توصیه برای رانندگی بهتر در شب 5 نکته برای ایمنی بیشتر در رانندگی زمستانی چگونه خودرو خود را هنگام ُسرخوردن کنترل کنیم؟
Back to top