پرسش و پاسخ (17)

باور غلط استفاده از روغن موتور دیزلی در پیشرانه‌های بنزین‌سوز!

عصر خودرو- برخی رانندگان با استناد به اینکه روغن موتورهای دیزلی غلیظ‌تر بوده و قطعاً در پیشرانه‌های بنزین‌سوز ماندگاری بالاتری خواهد داشت، اقدام به استفاده از این روغن‌ها در خودروهای بنزینی می‌کنند.

Friday 29 September 2017 - 14:19:00

باور غلط استفاده از روغن موتور دیزلی در پیشرانه‌های بنزین‌سوز!

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، اما بد نیست بدانید که پیشرانه‌های گازوئیلی و بنزینی با وجود برخی شباهت‌های ساختاری، اساسِ کاری کاملاً متمایزی داشته و نوع مجاری روغن رسانی و روانکاری‌شان با یکدیگر متفاوت است. روغن‌های مخصوص پیشرانه‌های دیزلی معمولاً به دلیل گران‌روی بالاتر (به معنی تمایل کمتر برای جاری شدن) حاوی مقدار بیشتری از افزودنی‌های ضدسایش هستند که کثرتشان در پیشرانه‌های بنزینی مسبب مشکلات مختلفی خواهد شد. اینگونه اختلافات بین روغن موتورهای بنزینی و دیزلی کم نبوده و درصورت استفاده نابجا قطعاً آثار مخربی بر جای خواهند گذاشت.

برچسب ها

خودروهای بنزین سوز و دیزلیپیشرانه‌موتور دیزلی
مطالب مرتبط بیشتر
سرنوشت خودروهای دیزلی چه خواهد شد؟ رشد هیبریدی‌ها در اروپا؛ هم‌زمان با سقوط دیزلی‌ها خودروسازی در مسیر بازطراحی موتورهای بنزین‌سوز مسئله تولید یا توقف خودروهای دیزلی باید در دولت حل شود آلایندگی خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزین‌سوز فعلی نخواهد بود آلایندگی؛ مشکل شماره یک دیزل‌ها اتمام حجت کلانتری در مورد دیزلی‌ها خودروهای سواری دیزلی شماره‌گذاری می‌شوند؟ مهر استاندارد بر سوخت خودروهای دیزلی یک استاد دانشگاه : سازمان محیط زیست در مورد دیزل‌ها محافظه‌کارانه برخورد نکند به جای توقف تولید سواری دیزلی، کیفیت سوخت را افزایش دهیم تاکید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل افزایش تولید ذرات معلق در صورت تولید سواری‌های دیزلی خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد "فیلتر دوده" قطعه لوکس نیست عرضه‌ افزودنی نانو برای کاهش آلودگی خودروهای دیزلی تردد 140 هزار خودروی دیزلی در تهران جهان به سوی خودروهای دیزلی بدون دوده می‌رود ممنوعیت خودروهای بنزینی در دانمارک پورشه تولید خودروی بنزینی را متوقف می کند محل قرارگیری پیشرانه و اثر آن در خوش‌دستی خودرو توان ساخت خودرو و نیرو محرکه از بزرگترین مولفه های پیشرفت صنعتی کشور است تولید داخلی موتور دیزل، تحریم آن را بی‌اثر کرد نگاهی به عملکرد فشنگی و انواع نمایشگر وضعیت روغن پیشرانه راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد سوخت های گوگردی ، سیستم FBR خودروهای دیزلی را نابود می کند دود از دیزل بلند می‌شود! درجا روشن‌ماندن پیشرانه چه معایب و ایراداتی دارد؟ حرکت برمدار دور آرام آغاز طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل خودروهای دیزلی درون شهری در سنندج حذف آلودگی دیزل‌ها در گروی نصب فیلتر دوده شب‌های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می ‌شود تردد خودروهای بنزینی و دیزلی ممنوع می‌شود خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند ممنوعیت فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی در بریتانیا پیشرانه خودروهای فرمول 1 فراری تغییر می‌کند فرانسه متعهد به کمک به خودروسازان در زمینه حذف خودروهای دیزلی شد پافشاری آلمان بر استفاده از خودروهای دیزلی آلمان خودروهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع می‌شود رشد خودروهای برقی؛ چالشی پیش روی تقاضای نفت فورد زیر وانت جدیدش را هم استتار کرد! پژو 3008، خودرویی که به زودی به ایران می‌آید فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود ایران به «مسیر سبز» خودروسازی می‌پیوندد؟ تزریق حیات بخش دفاع مدیرعامل جگوار-لندرور از موتورهای دیزلی با این مقاله از دست اندازها جان سالم به در ببرید موتور «HCCI» پیوندی میان موتورهای بنزینی و دیزلی ساخت موتور دیزلی در ابعاد یک ساختمان 4 طبقه+تصاویر تزریق خشونت بیشتر در چهره IS رُخ تازه‌ و یک جُفت موتور 4‌سیلندر برای کایمن ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی در هلند تا سال 2025
Back to top