ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی در هلند تا سال 2025

عصر خودرو- صنعت خودروسازی به سرعت در حال حرکت به سمت ساخت اتومبیل‌های سازگار با محیط زیست است و برخی کشورها طرح‌های بلندپروازانه ای را در این زمینه به اجرا گذاشته‌اند.

Tuesday 12 April 2016 - 14:27:00

ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی در هلند تا سال 2025

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه هلند است که سیاستمداران آن به دنبال ممنوع کردن استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی تا سال 2025بوده و هم اکنون زمینه را برای تسهیل خرید و استفاده عموم مردم از خودروهای برقی سازگار با محیط زیست آماده می کنند.

PvdA یا حزب کارگر هلند طرحی را پیشنهاد داده که به تصویب اکثریت اعضای مجلس نمایندگان این کشور هم رسیده است. در صورت تبدیل این طرح به قانون شرکت های خودروسازی حتی حق فروش خودروهای هیبریدی و دوگانه سوز را هم نخواهند داشت و تمامی خودروهای جدید به فروش رفته در کشور هلند یا باید تمام برقی باشند یا انرژی مورد نیاز برای حرکت آنها با گاز هیدروژن تامین شود.

اگر چه چنین طرحی بسیار بلندپروازانه تلقی می شود و برخی احزاب دیگر مانند حزب آزادی و دموکراسی هلند آن را غیرواقع بینانه توصیف کرده اند، احتمال تبدیل این طرح به قانون زیاد است. وزیر امور اقتصادی هلند هم اذعان کرده که تا 10 سال آینده تنها 15 درصد از خودروهای جدید به فروش رفته در هلند خودروهای الکتریکی خواهند بود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

خودروهای بنزین سوز و دیزلی
مطالب مرتبط بیشتر
آلایندگی؛ مشکل شماره یک دیزل‌ها اتمام حجت کلانتری در مورد دیزلی‌ها خودروهای سواری دیزلی شماره‌گذاری می‌شوند؟ مهر استاندارد بر سوخت خودروهای دیزلی یک استاد دانشگاه : سازمان محیط زیست در مورد دیزل‌ها محافظه‌کارانه برخورد نکند به جای توقف تولید سواری دیزلی، کیفیت سوخت را افزایش دهیم تاکید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل افزایش تولید ذرات معلق در صورت تولید سواری‌های دیزلی خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد "فیلتر دوده" قطعه لوکس نیست عرضه‌ افزودنی نانو برای کاهش آلودگی خودروهای دیزلی جهان به سوی خودروهای دیزلی بدون دوده می‌رود ممنوعیت خودروهای بنزینی در دانمارک پورشه تولید خودروی بنزینی را متوقف می کند راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد سوخت های گوگردی ، سیستم FBR خودروهای دیزلی را نابود می کند دود از دیزل بلند می‌شود! آغاز طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل خودروهای دیزلی درون شهری در سنندج حذف آلودگی دیزل‌ها در گروی نصب فیلتر دوده شب‌های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می ‌شود تردد خودروهای بنزینی و دیزلی ممنوع می‌شود خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند ممنوعیت فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی در بریتانیا باور غلط استفاده از روغن موتور دیزلی در پیشرانه‌های بنزین‌سوز! فرانسه متعهد به کمک به خودروسازان در زمینه حذف خودروهای دیزلی شد پافشاری آلمان بر استفاده از خودروهای دیزلی آلمان خودروهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع می‌شود رشد خودروهای برقی؛ چالشی پیش روی تقاضای نفت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود ایران به «مسیر سبز» خودروسازی می‌پیوندد؟
Back to top