فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد

عصر خودرو- فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در کشور سوئد از سال 2030 میلادی ممنوع خواهد شد.

Tuesday 22 January 2019 - 09:54:00

فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبریی«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

اشتفان لفون، نخست وزیر جدید سوئد روز گذشته هم زمان با اعلام برنامه‌های دولت و کابینه جدید دولت این کشور، خاطرنشان کرد که از سال 2030 میلادی فروش خودروهای صفر کیلومتر بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع اعلام خواهد شد.

سوئد در کنار سایر کشورهای منطقه اسکاندیناوی و شمال اروپا نقش پررنگ و بسزایی در کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین ایفا کرده و در همین راستا نیز قوانین و مقررات سخت گیرانه و جدیدی را بر روی صنایع خودروسازی و زیرساخت‌های حمل و نقل وضع کرده‌اند تا در اتخاذ سیاست‌های زیست محیطی پیشرو باشند.

نروژ نیز پیشتر اعلام کرده بود که استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی را که شامل وسائل نقلیه بنزینی و دیزلی می‌شود، از سال 2025 میلادی ممنوع اعلام کرده بود.

دانمارک نیز در یک تصمیم و اقدام مشابه اعلام کرده بود که از سال 2030 میلادی ورود خودروهایی که تماما از موتورهای بنزینی و دیزلی بهره می‌برند، به خیابان‌های این کشور ممنوع خواهد شد.

بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت  The Local Sweden، در حال حاضر نیمی از خودروهای صفر کیلومتر و جدیدی که مجوز ورود به سامانه حمل و نقل و خیابان‌های سوئد را کسب می‌کنند، علاوه بر موتورهای مبتنی بر سوخت‌های فسیلی، به موتورهای الکتریکی و برقی نیز تجهیز شده‌اند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

برچسب ها

خودروهای بنزین سوز و دیزلیممنوعیت خودروهای بنزینی
مطالب مرتبط بیشتر
خودروسازی در مسیر بازطراحی موتورهای بنزین‌سوز مسئله تولید یا توقف خودروهای دیزلی باید در دولت حل شود آلایندگی خودروهای دیزلی بیشتر از خودروهای بنزین‌سوز فعلی نخواهد بود آلایندگی؛ مشکل شماره یک دیزل‌ها اتمام حجت کلانتری در مورد دیزلی‌ها خودروهای سواری دیزلی شماره‌گذاری می‌شوند؟ مهر استاندارد بر سوخت خودروهای دیزلی یک استاد دانشگاه : سازمان محیط زیست در مورد دیزل‌ها محافظه‌کارانه برخورد نکند به جای توقف تولید سواری دیزلی، کیفیت سوخت را افزایش دهیم تاکید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل افزایش تولید ذرات معلق در صورت تولید سواری‌های دیزلی خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟ "فیلتر دوده" قطعه لوکس نیست عرضه‌ افزودنی نانو برای کاهش آلودگی خودروهای دیزلی جهان به سوی خودروهای دیزلی بدون دوده می‌رود ممنوعیت خودروهای بنزینی در دانمارک پورشه تولید خودروی بنزینی را متوقف می کند مجوز دادگاه آلمانی به شهرها برای ممنوعیت خودروهای بنزینی راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد سوخت های گوگردی ، سیستم FBR خودروهای دیزلی را نابود می کند دود از دیزل بلند می‌شود! آغاز طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل خودروهای دیزلی درون شهری در سنندج حذف آلودگی دیزل‌ها در گروی نصب فیلتر دوده شب‌های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می ‌شود تردد خودروهای بنزینی و دیزلی ممنوع می‌شود خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند ممنوعیت فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی در بریتانیا باور غلط استفاده از روغن موتور دیزلی در پیشرانه‌های بنزین‌سوز! فرانسه متعهد به کمک به خودروسازان در زمینه حذف خودروهای دیزلی شد پافشاری آلمان بر استفاده از خودروهای دیزلی آلمان خودروهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع می‌شود رشد خودروهای برقی؛ چالشی پیش روی تقاضای نفت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود ایران به «مسیر سبز» خودروسازی می‌پیوندد؟ ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی در هلند تا سال 2025
Back to top