وزیر دفاع؛

تولید داخلی موتور دیزل، تحریم آن را بی‌اثر کرد

عصر خودرو- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موتور دیزل سنگین از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران تحریم شده است که با استفاده از خط تولید داخل این تحریم را دور زدیم.

Tuesday 19 June 2018 - 16:33:00

تولید داخلی موتور دیزل، تحریم آن را بی‌اثر کرد

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، امیرسرتیپ حاتمی در حاشیه مراسم رونمایی از سطح تولید موتور دیزل ملی با قدرت 1300 اسب بخار در جمع خبرنگاران گفت: این موتور از نوع دیزل بوده و در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز تولید خواهد شد.

وی با تقدیر از تلاش تولیدگران داخلی برای تولید دیزل سنگین ملی اظهار داشت: این دستاورد می تواند یکی از دستاوردهای نوین و ملی ایران محسوب شود که خوداتکایی ملت ایران را در تولید دیزل سنگین در پی خواهد داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه این وزارتخانه از موضوع خوداتکایی در تولیدات صنعتی حمایت می کند و خود یکی از پیشتازان این عرصه است، یادآور شد: رونمایی از خط تولید دیزل ملی یک پیروزی بزرگ برای ملت بزرگ ایران محسوب می شود چرا که این نوع موتور دیزل به دلیل تکنولوژی صنعتی بالایی که دارد با تحریم دشمنان جمهوری اسلامی ایران روبرو شده و اجازه نمی دهند به آن دست یابیم.

سرتیپ حاتمی افزود: با این حال با لطف خدای متعال و با تلاش صنعتگران داخلی توانستیم امروز شاهد رونمایی خط تولید موتور دیزل ملی باشیم که یک جهش در صنعت داخل به حساب می آید.

وی سپس به کاربردهای این موتور ملی اشاره و خاطرنشان کرد: موتور دیزل ملی در بخش ریلی، جاده ای، دریایی، نفت، نیرو و صنایع دفاعی کاربرد فراوانی دارد و وزارت دفاع یکی از بهره برداران موتور ملی در حوزه دریایی و زرهی خواهد بود.
 

برچسب ها

موتور دیزلیتولید دیزل ملیدیزل ملی 1300 اسب بخار
Back to top