فونیکسریمکسبهتام

روزانه قریب ۸۰ خودرو مسافربر شخصی در زنجان اعمال قانون می شوند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: روزانه ۷۰ تا ۸۰ دستگاه خودرو مسافربر شخصی در زنجان از سوی عوامل راهنمایی و رانندگی اعمال قانون می شوند.

روزانه قریب ۸۰ خودرو مسافربر شخصی در زنجان اعمال قانون می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ رمضان آفریدون  افزود: اغلب رانندگان خودروهای مسافربر شخصی افراد دو شغله هستند و در میان آنان کارمندان و افراد بازنشسته نیز به چشم می خورند.
    وی میزان جرایم در نظر گرفته شده برای خودروهای مسافربر شخصی را 300 هزار ریال اعلام و اظهار کرد: پلیس راهور زنجان طرح تشدید برخورد با رانندگان خودروهای شخصی و موتورسیکلت رانان را در دستور کار قرار داده که بهتر است صاحبان این گونه وسایط نقلیه تن به قانون دهند تا مشمول جریمه نشوند.
    آفریدون افزود: پس از افزایش جریمه ها، میزان اعمال قانون در این استان نسبت به قبل از آن، کاهش داشته است و این نشان می دهد که برخی از رانندگان نیز برای فرار از جریمه، چاره ای جز رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش تخلف نداشته اند.
    وی بیشترین میزان اعمال قانون را مربوط به سرعت غیرمجاز، نبستن کمربند، صحبت با تلفن همراه و توقف دوبله، خواند و تصریح کرد: رانندگانی که به صورت دوبله توقف می کنند بهتر است از این کار اجتناب کنند تا جریمه 300 هزار ریالی شامل حال آنان نشود.
    رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رانندگان زن در مقایسه با رانندگان مرد تخلف کمتری را مرتکب می شوند و از طرفی نیز با احتیاط بسیار و سرعت مطمئنه حرکت می کنند.
    آفریدون با بیان اینکه بیشترین تخلف رانندگی از جانب رانندگان 18 تا 35 سال صورت می گیرد به طرح برخورد راهور با راکبین موتورسیکلت ها اشاره کرد و افزود: راکبینی که نسبت به استفاده از کلاه ایمنی، تردد در پیاده روها و خط ویژه، توقف در پشت چراغ قرمز و بار زدن غیرمتعارف، بی تفاوت باشند و همچنین دست به حرکات حادثه آفرین چون تک چرخ بزنند به حتم توسط پلیس، مورد اعمال قانون خواهند گرفت.
    وی تصریح کرد: برابر قانون موتورسوارانی که برای بار نخست مورد اعمال قانون قرار می گیرند موتورسیکلت آنان به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت یک ماه در توقیف خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط